Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla eka neuvola ens viikon torstaina. Alunperin piti olla kahen viikon päästä keskiviikkona, mutta tulikin sitten työvuoro just siihen kohtaan, niin piti vaihtaa. Samalla otetaa esikoisen mitat :)
 
Mulla kans eka neuvola tänää ja yllätyin, kun painoa (tai turvotusta?) tullu jo pari kg pahoinvoinnista huolimatta.. En sinällään pelkää lihomista, kun ihan hoikka/normipainoinen olen ja viime raskaudessakin tuli 17 kg, joka lähti kaikki nopeesti. Mut jännä, että jo nyt paino lisääntyny. o_O
Myös alkuraskauden sokerirasitukseen pitäs taas mennä :hungover: viime raskaudessa se ei onnistunu, kun en vaa pystynyt pitämää sitä litkua sisällä, saa nähdä miten tällä kertaa.. kylmät väreet pelkästä ajatuksesta :rolleyes:
 
Eka neuvola takana :) Puolitoista tuntia meni sutjakasti terkan kanssa jutellen. Sokerirasitus olisi edessä raskauden puolivälissä, parin viikon päästä olisi otettavana veriryhmävasta-aineet jne. Täytyy vaan soittaa vielä uudelleen neuvolaan ja kysyä otetaanko verikokeet neuvolassa vai labrassa kun se jäi vähän epäselväksi :hilarious: Terkka kun puhui jotain verikokeiden otosta paikanpäällä neuvolassa niin se nyt hämäsi enkä siinä hetkessä älynnyt asiaa varmistaa :grin Np-ultra varattiin 5.10 :love017
 
Meilläkin ensimmäinen neuvola takana, eilen aamulla käytiin. rv 8 + 5. Miestä jännitti oikein urakalla, hänelle ensimmäinen lapsi ja hänen on vaikea uskoa todeksi koko raskautta. Ensi viikolla mennään näillä näkymin varhaisultraan jos saadaan sopivaa aikaa varattua. Labra 20.10, ultra tarvii varata kohta puoliin. Ihanasti tämä etenee :wink :Heartred
 
Eilen eka neuvola 8+0. Miestä jännitti kuulemma ihan kamalasti, en tiiä mikä. Vähän tylsäähän se oli, lähinnä papereiden pyörittelyä ja aikojen varaamista. Mutta jotenki vähän jo konkretisoitu koko raskaus, kun sai neuvolakortin, nyt joku muukin uskoo, että tuolla mahassa joku on. Ehkä vielä vaatii sen np-ultran, että tajuaa kunnolla ja pystyy luomaan mielikuvia vauvasta. Ääniä ei kuunneltu, kun viikkoja vielä niin vähän. Toisaalta ois ollu ihan hauska kokeilla, mut ymmärrän sen pointin, että ei halua turhaan huolestuttaa, jos ei kuulukaan.
 
Eilen oli meilläkin neuvola. Tunti vierähti ja höpistiin ehkä enemmän esikoisesta, kuin tulevasta vauvasta. Seuraava neuvola varattiin ja lähete meni sairaalalle äitiyspolille. Sieltä tulee aikanaan sitten ultra-aika tulee aikanaan postissa. Niin ja labraan pitäs mennä joskus tässä.
 
Eilen oli meilläkin neuvola. Tunti vierähti ja höpistiin ehkä enemmän esikoisesta, kuin tulevasta vauvasta. Seuraava neuvola varattiin ja lähete meni sairaalalle äitiyspolille. Sieltä tulee aikanaan sitten ultra-aika tulee aikanaan postissa. Niin ja labraan pitäs mennä joskus tässä.


Mulla oli samanmoinen eka neuvola, että enemmän puhuttiin esikoisesta. :D
 
Eka neuvola oli viime torstaina, juteltiin 1,5h jaksamisesta, peloista ja voinnista. Mulla oli viime vuonna burn-out työjuttujen vuoksi, ja sain yhtäaikaa kkm. Mulla on hyvä terkka, jolle on helppo jutella.

Varasin labraan ajan ens tiistaille ja nt-ultra olisi 11.10. Huomenna olisi rv10.

Mulla on tosiaan järkyttävä neulakammo, eikä multa saa hemoglobiinia otettua, onneksi ei tarvinnut ottaa. Multa saa helpommin käsitaipeesta verikokeet, josta otetaan samalla hemoglobiini mittaus.
 
Meillä oli tänään eka neuvola ja vähän hämmennyin, kun yritettiin kuunnella sydänäänet. Viikkoja vasta kuitenkin 9+1 ja eihän sieltä mitään vielä kuulunut.

Pissaa ei saatu otettua ja hb oli 162 eli kuivumisen merkkejä ilmassa. Antoi kotiin tikkuja, että voin seuraavasta säälittävästä tiristyksestä tikutella kotona, että tarviiko lähteä käymään tipassa.

Kolmas lapsi tulossa ja meillä meni 1,5h :D Vielä sanoin miehelle, joka halus välttämättä tulla mukaan, että on varmasti tosi nopee reissu. Ei näköjään ollutkaan.
 
Eka neuvolahan on aina normaalia pidempi käynti kun haastattavat odottajan, kyselevät perheestä, suvusta ym. Seuraavat neuvolat reilusti lyhempiä käyntejä ja jospa silloin jo sydänäänet saisi kuulumaan siellä :Heartred olikohan se rv 16? Vai 14? Parin viikon päästä ensin nt-ultra ja sitten soittelen seuraavan nla ajan :dance011
 
Nii on tietenkin, mutta ajattelin että oltas siitä jo selvitty vähän vähemmällä höpötyksellä, kun ei kauheesti mitään uutta infoa siellä tule :)

Joo sydänääniä aletaan kuuntelemaan yleensä neuvolassa vasta, kun ultrassa on todettu elävä vauva :Heartred Meillä on np-ultra vasta 18.10, tuntuu että siihen on ikuisuus :D
 
Pikkukonna, mulla viides tulossa ja sama 1,5h meni ekassa neuvolassa :D Oli vähän turhautunut se th kun piti ihan kaikki taas näpytellä sinne koneelle kun ei se järjestelmä osannut automaattisesti siirtää mun ja edellisten raskauksien tietoja järjestelmästä, eikä esitietolomakkeesta... Eletään kuitenkin vuotta 2018 :D
 
Meillä oli tänään eka neuvola ja vähän hämmennyin, kun yritettiin kuunnella sydänäänet. Viikkoja vasta kuitenkin 9+1 ja eihän sieltä mitään vielä kuulunut.

Pissaa ei saatu otettua ja hb oli 162 eli kuivumisen merkkejä ilmassa. Antoi kotiin tikkuja, että voin seuraavasta säälittävästä tiristyksestä tikutella kotona, että tarviiko lähteä käymään tipassa.

Kolmas lapsi tulossa ja meillä meni 1,5h :D Vielä sanoin miehelle, joka halus välttämättä tulla mukaan, että on varmasti tosi nopee reissu. Ei näköjään ollutkaan.

Siis voiko hemoglobiinista päätellä myös kuivumista, en tiennytkään? ? Itselläkin hb oli 156, eli aika korkea.
 
Ei nyt varmaan hemoglobiinista sitä ainakaan yksistään voi tietää. Mullakin hemoglobiini tavallisesti 155, enkä kyllä kuivunut ole. Joillakin on luonnostaan tuollainen hemoglobiini.
 
Siis voiko hemoglobiinista päätellä myös kuivumista, en tiennytkään? ? Itselläkin hb oli 156, eli aika korkea.
Minulla on aina aikaisemmin ollut hb 140 tasolla, joten 156 oli korkea luku minulle ja tästä pääteltiin kuivumista. Toki edellyttää että tietää millä tasolla luku on normaalisti. Koska naisella voi olla vissiin noin 160 asti ihan normaalistikin.
 
Me käytiin eilen (25.9) eka neuvolassa! Tajusin aamulla mitata verenpaineen ja ottaa mittarin vielä mukaan, et sai katottuu siitä paineet tietoihin, koska kotona mitattaessa ei oo niitä muita stressitekijöitä. Itellä kun aina nousee verenpaine pienestäki jännityksestä, niin sain tietoihin ne oikeasti alhaset paineet. Mies oli myös mukana ja saatiin jo tällepäivälle ultra et saadaan varmuus viikoista millä mennään. Eli nyt joko 9+2 tai 13+1. Neuvolakortissa nyt on tuo 9+1 eilisestä käynnistä mut katotaan mitä tänään ultrassa näkyy! :Heartred
 
Meillä vielä niin ihana neuvolatäti et kun normaalisti seuraavat neuvolalääkäri ja -th ajat varataan täällä heti eka kerralla, niin huomenna ultran jälkeen soittaa ja varataan ne sitten, et saadaan oikeille viikoille sit nuo! :)
 
Takaisin
Top