Viimeisin neuvolakäyntisi?

Ensin verikoe käsivarresta. Sitten juot vadelmanmakuista sokerilitkua noin 3dl verran. Siitä juomisesta 1h päästä ja 2h päästä uudet verikokeet ja se on siinä sitten. Ennen labraan menoa pitää olla paasto 12h vähintää. Labraan varata aika erikseen sokerirasituskoetta varten.
 
Kuulostaa kyllä ällöttävältä tuon paaston takia. Varsinkin mehut meinaa nousta ylös, jos tyhjään vatsaan juo. :depressed: Pitää toivoa, että litkut pysyy sisällä.
 
Ite yökkäilin sitä juodessa kun nii imelää, vaikka muuten kyllä tykkään limuista ym mutta rajansa kaikella. Sitten kun sain sen juotua nii ihan hyvin meni. Kannattaa kyl varata jotai syömistä mukaan että heti sen vikan verikokeen jälkee saa ruokaa. Itellä kotona ennätti tulla toai nälkähorkka ja huono olo ku meni nii pitkää ennen ku ruokaa.
 
Eka neuvola takana, mutta eipä tää nyt sen konkreettisemmaksi tullut, kun ei kuunneltukaan sydänääniä. Näköjään riippuu terkasta, esikosta kuunneltiin ekasta neuvolasta ja voi mikä helpotus ja ihana tunne tuli sillon kun kuuli sen tiheän jumpsutuksen! Nyt pitää oottaa 10.9. olevaan ultraan. Blääh. Viikot nyt 9+2.
Oli sijainen nyt terkkana ja siirrettiin mut esikon terkalle tästä eteenpäin, kiva niin!
Juteltiin niitä näitä ja mittasi verenpaineen ja hemoglobiinin, kumpikin kunnossa. Sain nipun papruja ja ohjeet varata ultran ja verikokeet (varasin jo) ja sokerirasitukseen pääsen automaattisesti (se pitää vielä varata), koska viime raskaudessa kävin myös. Terkka myötäeli mun huonon olon kans ja vinkkasi et varaa sokerirasitus mahdollisimman myöhälle, sinne 16.viikon tienoille, kun jos sitten olisi jo parempi olo.
 
Miten usein teillä muuten neuvolat on? Mulla oli tyyliin 8+0 eka kun oma terkka oli lomalla enkä sijaiselle halunnut mennä.. Ja nyt ens viikolla kun viikkoja on silloin 12+.. Ja sit 13+1 on vasta np-ultra.. Meillähän ei tk:ssa edes ole mitään ultra laitteita joten äitiyspolilla ekan kerran ultra (np)
Ja pitää vissiin tuo Hb pyytää tarkistamaan, edellisellä kerralla 117, et onko laskenut siitäkin.. Ei siis mitää rautakuuria vielä kehoittanut syömään tuolloin..
Mulla on seuraava neuvola vasta 24.09. Jäätävän pitkä aika..!! o_O Terkkari tosin sanoi mulle,että heti jos tulee jotakin mieleen tai muuta niin soittaa saa aina.. :)
 
Mulla oli eka 6.8 ja seuraava vk 13+2 ja lääkärineuvola vk 16
 
Torstaina oli eka neuvola ja samalla ultrattiin. 8+6 eli ihan oikeita viikkoja vastaava pikkuinen siellä näkyi ja sydän sykki :love017 2cm kokonen vaavi ja sillä oli jo jalat :dummy::angelic:
 
Muokattu viimeksi:
Eilen oli eka neuvola omien laskujen mukaan 9+6, mut neuvolatäti sanoi et 10+1. Dopplerilla kuunneltiin, mut se kuunteluhetki oli jännä. Eka täti kuunteli toiselta reunalta alavattaa ja pari kertaa kuulin pienen hetken tosi vaimeena vauvan sykkeen ja th kuulosteli ja sano vaan et "ihan ku siellä olis...." sit siirsi äänipään keskemmälle ja löyty selkee syke ja sitä sit kuunneltiin jonku aikaa. Täti eka et "täältähän löyty hieno syke"" sit hetken päästä "mitä jos niitä oliski kaks?" Sit mä vaa et jaa-a, oon kyl vähä aavistellu semmosta mut enpä tiedä.. sit se vaa et "siellä nt-ultrassa se sitten selviää" ja oli sellane salaperäinen hymy naamalla:wideyed:. Et jännästi jätti ilmoille tollasen ajatuksen ja ne "toiset" sydänäänet jäi vaivaamaan oliko ne vaa samat jotka kuulu huonommin sieltä reunasta vai oliko kenties kahdet äänet mut terkka ei vaan uskaltanu varmaks sanoo... kyllähän saa nyt jännittää ens viikon pe asti kun meen yksityiselle ultraan!:nailbiting:
 
Apua miten jännää nasku! Varmaan päivät kuluu nyt vieläkin hitaammin kun tommonen pyörii mielessä :wacky:
 
Mä kävin tänään neuvola lääkärillä.. Päällimmäiseksi jäi mieleen että hemoglobiini oli noussut ja kuunneltiin sydänäänet jotka kuuluikin.. :Heartbigred tää jo hieman konkretisoi sitä että jotain siellä oikeasti on kun välillä pelottanut että jos ei olekaan.. En ole siis käynyt varhaisultrassa tms ja ikuisuus tuntuu olevan raskaustestistäkin.. Reilu viikko vielä np-ultraan..
 
Huomenna olisi sokerirasituskoe:hungover: ja ensi viikolla tarkemmat tutkimukset sairaalassa, siellä varmaankin samalla myös kun ultrataan niin katsotaan se niskaturvotus sillä verikokeissa kävin jo pari viikkoa sitten.. hirveä lista oli verinäytteitä määrätty mitä ottivat!

No tässä nyt palstoillaan huomisaamuun...
 
Mulla oli tänään neuvola, ja Kaikki oli mallillaan. Syke oli 145-150 ja vilkas kuulemma oli! ♡ ainut et terkka oli kattonut et mun pitääkin mennä sokerirasitukseen jo nyt eikä rv24 jälkeen. Joten oli nuo ajat vähän hakusessa labraan mut sain kuitenkin ens viikon torstaille, jolloin 15+5 et vähän meni tiukalle kun piti olla ennen rv16, mutta sainpa kuitenkin :)
 
Kävin tänään toisen kerran neuvolassa ja kaikki ihan jees. Hoitaja ei ensin löytänyt sydänääniä, joten hipsimme lääkärihuoneeseen ja pääsin näkemään vauvelini ultralla jo kolmannen kerran. Siellä hän taisi olla unosilla, kun oli niin rauhallinen ja vain hieman ojenteli jäseniään. Syke oli kuitenkin terhakka 150 ja kaikki hyvin näillä näkymin.

Viime perjantaina tuli äitiseulankin tulokset eikä ole havaittu mitään ylimääräiseen riskiin viittaavaa.

Ensi keskiviikkona olisi eka sokerirasitus ja inhottaa jo nyt sen litkun juominen pelkkänä ajatuksenakin.

Nyt odotellaan vatsan kasvua ja sitä, että milloin uskaltaa väittää tuntevansa vauvan aiheuttavan kuplivan tunteen alavatsalla vai vieläkö sen väittäisi suolen elämöinniksi. :D Esikoisesta ensimmäiset liikkeet tuntui sielä 16+ jotain.
:angelic:
 
Tänään oli toinen neuvola, muuten kaikki meni ihan kivasti mutta äh monirakkulaisten munasarjojen vuoksi pitää käydä sokerirasituksessa jo ensi viikolla eikä vasta myohemmin. :inpain: Mä olin niin ajatellut että selviän yhdellä sokerirasituksella kun ei ole ylipainoa eikä suvussa mitään riskitekijöitä. No, ens torstaina sit litkua juomaan...
 
Eilen käytiin neuvolassa kun oli rv 15+6. Saatiin kuulla pienen sydämen lyöntejä ja aikamoista tahtiahan se jumputti. Oon huomannut että meidän mini viihtyy oikealla puolella alavatsassa ja sanoinkin siitä heti neuvola tätille. Kun sydämen lyöntejä aloitettiin kuuntelemaan niin siellä oikealla hän nytkin köllötteli. Seulatulokset oli kaikki kunnossa ja nyt voi hyvällä mielin odotella rakenneultraan joka on sitten kuukauden päästä :)
 
Toinen neuvola takana ja nyt ei oikein tiedä miten asioihin suhtautua.Vasta-aineista löytyi anti c,jota ei oo kolmessa edellisessä ollu enkä oo ikinä saanu verensiirtoa.Perjantaina uus verikoe ja mies joutuu myös.Netistä ei löydy oikein mitään enkä neuvolastakaan tietoa saanu.Sydänääniä ei myöskään löytynyt,mutta siitä jo ultrassa varoitettiin,kun istukka on etuseinämässä ja sen takia äänet vaimenee.Hemoglobiini tippunut 1,5kuukaudessa 129-->112 ja rautaa aloitettava syömään.Käynnin positiiviset oli,et paino ei oo vielä noussu ja verenpaine hyvä.Mut epävarma olo nyt kaikesta,vaikka liikkeitäkin jo tuntenu.Nyt siis 14+0
 
Toinen neuvola takana ja nyt ei oikein tiedä miten asioihin suhtautua.Vasta-aineista löytyi anti c,jota ei oo kolmessa edellisessä ollu enkä oo ikinä saanu verensiirtoa.Perjantaina uus verikoe ja mies joutuu myös.Netistä ei löydy oikein mitään enkä neuvolastakaan tietoa saanu.Sydänääniä ei myöskään löytynyt,mutta siitä jo ultrassa varoitettiin,kun istukka on etuseinämässä ja sen takia äänet vaimenee.Hemoglobiini tippunut 1,5kuukaudessa 129-->112 ja rautaa aloitettava syömään.Käynnin positiiviset oli,et paino ei oo vielä noussu ja verenpaine hyvä.Mut epävarma olo nyt kaikesta,vaikka liikkeitäkin jo tuntenu.Nyt siis 14+0
Löytyisikö Veripalvelun sivuilta tietoa? Heillä varmaan kattavin tieto veriryhmistä yms.
 
Erittäin niukasti sieltäkin,mut vähän.Todella inhottavaa jäädä epätietoisuuden valtaan.
 
Takaisin
Top