Viimeisin neuvolakäyntisi?

Tänään oli eka neuvolakäynti. Meilläkin pitää jatkossa ennen joka käyntiä katsoa itse verenpaine, paino ja pissa, mikä minusta ihan ok. Nyt katsottiin verenpaine ja paino käynnin yhteydessä, pissaa varten sain labralähetteen, että tässä jonain päivänä käyn antamassa näytteen. Lähete myös verikokeisiin, joihin terkka kivasti lisäsi myös ferritiinin, kun minulla ollut se matala, niihin viikon päästä. Kiva käynti oli, meni aika lailla se varattu tunti. Kysyttiin, halutaanko ultra-ajat annettuna kirjeitse vai varataanko itse netistä, päädyttiin jälkimmäiseen. Nyt varattuna nt-ultra 31.8. eli 12+2 ja rakenneultra 25.10. :)
 
adnama ihanaa kuulla että siellä on kuperkeikkaa heitetty :D

Minä huomasin justiinsa, että oon hukannut sen vihkosen minkä sain neuvolasta ja mihin se terkkari kirjotteli tärkeitä päivämääriä. Ettei olis mennyt paperikeräykseen:scratch
 
Mä oon soitellut /viestitellyt sinne neuvolaan keskimäärin kerran viikossa :D ; toivottavasti eivät pidä mua hankalana riesana jo nyt.. Sain lopulta & onneksi lääkäriajan rv 8+0 eli ensi viikolle jossa joko katotaan että kaikki on hyvin tai sitten että onko poistunut kunnolla... Varsinainen neuvolakäynti meni vasta rv8+6 eli 1,5vkon päähän. Kuulemma lääkäri sitten ultraa ja tutkii muutenkin. Kuulemma niillä on erittäin vähän lääkäriaikoja jaettavana, oon onnellinen kun sain ajan jo nyt. No, surettaa tietenkin että on syy saada se aika. Nyt vaan jännätään sitten tuonne lääkärille asti sormet ja varpaat kyynärpäitä ja polvia myöten ristissä että kaikki olis kuitenkin hyvin...
 
Minkämoinen olo teillä on ollut??
Onko ollut pahoinvointia?Mulla ei ole kertaakaan jotkut hajut on järkyttäviä ja aamupäivisin on jonkun aikaa vähän etova olo sillon tällöin...Mutta laatta ei oo lentäny kertaakaan… Ihan hyvä kyllä,koska vihaan yrjöömistä yli kaiken... ☺️
Tissit on ollut kipeät ja arat välillä kauttaaltaan (eli n. 7viikkoo) ja nyt oikeastaan vaan päät... Ja ei nekään nyt ihan koko aikaa ole enää kipeät...
Menkkamaisia vihlontoja alavattassa ja jomotusta ja ihme kihelmöintiä...Ei mitenkään kivuliaita kuitenkaan ja ei tunnu koko aikaa..
Sitten mua alkaa päivällä aina jossain vaiheessa väsyttään... Onneksi oon kesälomalla nyt,niin pääsen lepäilen heti ku siltä tuntuu... En oikeestaan nuku,korkeintaan vartin tai puol tuntii,sitten on virkeämpi.. ☺️
Niin ja vessassa pitää ravata useemmin... ☺️
Tää nyt ei oikeastaan neuvola käynteihin millään tavalla kuulu,mutta...
 
Muokattu viimeksi:
Minkämoinen olo teillä on ollut??
Onko ollut pahoinvointia?Mulla ei ole kertaakaan jotkut hajut on järkyttäviä ja aamupäivisin on jonkun aikaa vähän etova olo sillon tällöin...Mutta laatta ei oo lentäny kertaakaan… Ihan hyvä kyllä,koska vihaan yrjöömistä yli kaiken... ☺️
Tissit on ollut kipeät ja arat välillä kauttaaltaan (eli n. 7viikkoo) ja nyt oikeastaan vaan päät... Ja ei nekään nyt ihan koko aikaa ole enää kipeät...
Menkkamaisia vihlontoja alavattassa ja jomotusta ja ihme kihelmöintiä...Ei mitenkään kivuliaita kuitenkaan ja ei tunnu koko aikaa..
Sitten mua alkaa päivällä aina jossain vaiheessa väsyttään... Onneksi oon kesälomalla nyt,niin pääsen lepäilen heti ku siltä tuntuu... En oikeestaan nuku,korkeintaan vartin tai puol tuntii,sitten on virkeämpi.. ☺️
Niin ja vessassa pitää ravata useemmin... ☺️
Tää nyt ei oikeastaan neuvola käynteihin millään tavalla kuulu,mutta...
Moi! Raskausoireille on ihan ikioma viestiketju (täällä maaliskuun laskettujen aikojen alla), josta voit lukea muidenkin oireita :).
 
Tänään oli eka neuvolakäynti ja olipas mukava terveydenhoitaja meillä :cat: Otti erittäin hyvin huomioon minun miehenikin, jota jännitti olla mukana. Th mittaa paineet ja tarkistaa pissat eli itse ei niitä tarvitse tehdä. Hb 147 eli ei ole väsymys ainakaan matalasta hb:sta johtuvaa :hilarious: Nivaska papereita mukaan ja se äitiyskortti :Heartred Tästä se lähtee!

Mutta, mutta: naistalo.fi ohjeistuksessa on että oman isovanhemman dm aiheuttaa suoraan aikaisen sokerirasituksen. Fuck! Olin niin asennoitunut ettei tarvitse käydä kuin kertaalleen. Nyt sitten varailemaan sokerirasitusaikaa, jonka takia on otettava töistä vapaapäivä... 2 vk päästä seulontakokeet ym.
 
Minulla isovanhemmilla myös diabetestä, yhdellä ihan 1. tyyppi ja en kyllä ekassakaan raskaudessa käynyt sokerirasituksessa kuin joskus rv 23 jälkeen. Nyt sain puhumalla sekä aiemmat erinomaiset arvot näyttämällä siirrettyä myöhempään ajankohtaan, kun ei kuitenkaan vanhemmilla tai sisaruksilla ole diabetesta eikä huvita ravata kahdesti labrassa. Hb oli mullakin 142, vaikka näyte oli melko niukka.
 
Mäkin joudun kaks kertaa, mun isällä on 2.tyypin diabetes, eihän sen pitäis vaikuttaa? Ekassa raskaudesta ei sanottu mitään ja kerta riitti.
 
Eilen kävin neuvolassa, ensiksi sydänääniä ei löytynyt, mutta sitten kuvattiin ultralla, niin siellä kiivaasti sydän pompotti ja kääntyili:happy:. Kylläpä vaan osas eka säikäyttää :sorry:. Mut jotenkin on kokoajan vaan huoli, ehkä siksi, kun en itse "kuullut" niitä sydänääniä:nailbiting:
 
Me päästiin vihdoin ensimmäiselle neuvolakäynnille. Mukava täti sattui meille ja osasi asiat kertoa niin että mekin ensisynnyttäjinä kaikki ymmärrettiin. :) miehellä jännitti kovin, mutta ihanasti sekin huomioitiin ja kyseltiin asioita myös häneltä. Aikoi lähteä myöhemminkin mukaan. Jee! :D ensimmäiseen ultraan päästään vasta 29.8 :/ eli vielä joudutaan odottelemaan että päästään näkemään pikkuinen ensimmäisen kerran. Ei malttas millään vaan odotella... multa mitattiin verenpaine (normaali), paino (pysyny samana) ja hb 153. Paino yllätti ettei ollut noussut kymmentä kiloa niinku itestä tuntuu tämän turvotuksen ja kesän mässäilyn keskellä! :D
 
Mäkin joudun kaks kertaa, mun isällä on 2.tyypin diabetes, eihän sen pitäis vaikuttaa? Ekassa raskaudesta ei sanottu mitään ja kerta riitti.

Juurikin omien vanhempien dm vaikuttaa voimakkaasti. Ilmeisesti tuota rasitusrajaa on kiristetty ja omat isovanhemmat vaikuttavat myös.
 
Juurikin omien vanhempien dm vaikuttaa voimakkaasti. Ilmeisesti tuota rasitusrajaa on kiristetty ja omat isovanhemmat vaikuttavat myös.
Okei, mä luulin et vaan se 1.tyypin diabetes vaikuttaa!
 
Dodiiii, eka neuvola käyty. Harmittaa ihan pirusti ku terkka unohti sanoa ja merkata hemoglobiinin. Mut kaikki ok. Varattiin ultraa, labraa, lääkäriä ja seuraavaa neuvolaa. Sokerirasitukseen joudun kahesti, ekan ajan saan nyt ite varata syyskuun alkupuolelle.
5.9. on np ultra.
Siinä ku oltiin kaikki pakolliset käyty läpi niin se terveydenhoitaja kysy että mitä mieltä oon sydänäänten kuuntelusta tässä vaiheessa, et hän ei mielellään vielä näillä viikolla (9+5) ees yritä. Sain vakuutettua että tiedostan ettei ääniä välttämättä kuulu enkä menetä yöuniani asian takia. Tosi kauan meni etsiessä kunnes vihdoin dopplerin näyttöön ilmesty 160 ja saatiin pari sekuntia sitä kuunnella kunnes tyyppi lähti karkuun:love7
Nyt voi huokasta hetken ja perjantaina sit varhaisultra, todennäkösesti en nuku to-pe yönä kovin hyvin ku jännittää :laughing002
 
Täällä myös eka neuvola käytynä. Yritettiin myös kuunnella sydänäänet. Ihan tosi pienen hetken kuulu sykkeet kunnes sekottuivat mun sykkeisiin eikä enää kuultu vaikka terkkari kovasti etsi. Mutta tämän vähänkin perusteella kaiken pitäisi olla niinkö pitää. :Heartred esikoisella 1v neuvola parin viikon päästä ja terkkari lupasi silloin kuunnella uudestaan josko kuuluisi paremmin. Josko sinne asti nyt malttaa rauhallisin mielin.
 
Mulla on eka neuvola vasta ylihuomenna, sillon viikkoja 8+2.
Mä oon jotenkin aina kuvitellut, ettei niitä sydänääniä edes kuunnella ekoissa neuvoloissa just siksi kun ne on niin vaikeaa saada kuuluviin niin siitä voi tulla juuri turhaa murhetta. Mut kiva jos olette jotkut jo saaneet kuuluviin :)
 
Hei apua, tajusin just etten saanu neuvolasta mukaani mitään infolappua labraa varten. Ravinnotta ei tarvi olla verikokeita varten sen tiiän mutta se pissanäyte. Vissiin pitää tehä pesut ennen ja keskisuihkusta, mut mitä ihmettä kirjoitan niihin tarroihin jotka liimaan putkiin? Pitääks muuta ku nimi, hetu, näytteenottopäivä ja kellonaika? :arghh:
 
Kyllä miulla ne laput pulloihin hoiti labrantäti,kun vein näytteet.Kysy siinä samalla monelta noin suunnilleen on näytteet otettu.
 
tai ne voi kirjoittaa varmuuden vuoksi.. voihan se olla että se labratäti laittaa ne tarrat tms..
 
Takaisin
Top