Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Meillä on kaikki oikeastaan valmiina. Vaatteet suurimmaksi osaksi myin, niin pääsee sentään niitä metsästämään ja tekemään :)
 
Suurin osa hankinnoista jo valmiina aiemmilta, ihan pienempiä vaatteita pääsee ostamaan, ja vaunujen päivitystä mietin myös.
 
Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki vielä tallessa, ainut on jos sukupuoli vaihtuu, niin saattaa joutua lähtee ihan vähän ostelee jotain pientä :smiley-angelic006
 
Meillä myös esikoiselta tavaraa, vaatteita ym tallessa. Jos sukupuoli vaihtuu niin osa menee uusiks, mutta noin lähtökohtaisesti :grin Tuplarattaat haluan, mutta niitä kerkee etsiä vähän myöhemminkin kuin heti ensitöikseen positiivisen testin jälkeen :hilarious: Turvakaukalo tarvitaan myös, kun edellinen oli käytettynä ostettu ja siitä menee ikä täyteen ensi keväänä sopivasti. Ollaan säästetty se kuitenkin mahdollisia vauvauinteja varten.
 
Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki vielä tallessa, ainut on jos sukupuoli vaihtuu, niin saattaa joutua lähtee ihan vähän ostelee jotain pientä :smiley-angelic006

Sama. Mä oon todella tehokas nettishoppaaja, erikoisalana just tää "jotain pientä kivaa" osasto :grin Lisäks sisko työntää mulle tavaraa sen minkä ehtii, niillä kun on lapsiluku nyt täynnä.
 
Meillä sama, esikoiselta jäänyt paljon tavaraa säästöön! Jos sukupuoli vaihtuu (jota suoraan sanottuna toivon, koska ne pikkumekot on niin....:love7), niin pitänee täydennellä.
 
Meilläkin esikoiselta kaikki vielä tallella. Toki jos eri sukupuolta, niin sitten pitää jotain hommata, mutta tällä kertaa päätettiin että ei kysytä ultrassa kumpi tulee, niin ainakaan ennen synnytystä ei tule paljoa siihenkään valmistauduttua:grin
 
Meillä on esikoisen jäljiltä vielä kaikki tallessa. Ainut vaan, et jos sattuu olemaan eri sukupuolta, niin sitten täytyy vaatteiden osalta katsoa mitä pystytään vielä hyödyntämään ja loput laitetaan sitten myyntiin.
 
Meilläkin on aika hyvin esikoisen jäljiltä kaikki valmiina. Turvakaukalo myytiin, joten se pitää hankkia. Esikoisen aikaan lainattiin paljon pienimpiä vauvanvaatteita sukulaisilta, nyt varmaan tehdään samoin (jos ne vain ovat vielä heillä tallella).
 
Meillä pitää hommata miltei kaikki uusiksi :p Nuorimmainen tulee olemaan vauvan saapuessa miltei 10.v joten kaikki sängyt, rattaat, sitterit sun muut myytiin jo aikoja sitten pois. Toisaalta olen innoissani koska nykyään on kivempia tavaroita kuin edellisellä vuosikymmenellä :angelic: Autoa meillä ei ollut kun lapset olivat pieniä, joten turvakaukalot ja muut on meillä vähän hakusessa.

Olen jo kuumeiluaikoina kerännyt muutamia vastasyntyneen vaatteita. En ole vielä ostanut uutena muuta kuin yhden pienen unirätin :cat:
 
Esikoinen syntyi helmikuussa, joten varustetta löytyy kyllä lähes joka lähtöön, jos tämä toukokuinen päättää saapua :happy:

Mutta kaikkea ei voi jakaa, kun molemmat tarvitsevat esim. turvaistuimet ja pinnasängyt :laughing002
 
Muokattu viimeksi:
jaha pittää turvakaukalo ja yhistelmävaunut ostaa. ja jos poika nii pojan vaatteet. muuten löytyy kyllä ihan kaikki matkarattaita myöten
 
jaa turvakaukalo tuleekin kummipojulta ja on vaa vuoden vanha. :D ei tartte siis kauppohin lähtee
 
Saadaan siskolta tuplarattaat, ykkösrattaat ja uudempi turvakaukalo. En muista merkkejä, oon jotenki niin pihalla näistä, kunhan on jotkut, kun käyttöaste ei oo kova. Tykkään kyllä noista nykyisistäkin yhdistelmistä, mut niistä on yks nipsutin rikki niin hirmu vaikee säätää jalkaosaa.

Niin, siskohan ei siis edes tiedä, että ootan, mut on ollu puhetta, että toinen saa tulla sitten joskus :grin
 
Mä luen kyl innolla muiden aatoksia mikä oleellista turvakaukaloissa ja vaunuissa :eek: itsellä ei ole mitään hajua näistä, kun ei muksuja ennestään oo. Miksi vaikka se Emmaljung on kaikkien mielestä niin hyvä?
 
Emmaljungista en tiedä, kun ei ole koskaan ollut :angelic: Aiemmin ostin lapsille rattaat (Briot) käytettynä/käytin aiempia rattaita niin entinen vaunuhullu tipahti urakalla näistä vaunutrendeistä :woot: Mutta edelleenkään en ole Emmaljungia katsonut, Britax on se merkki mihin olen katseeni kääntänyt. Netissä on ollut hyviä "vaunupaketteja" johon kuuluu rungon lisäksi vaunu-ja rataskoppa plus turvakaukalo ja muita herkkuja. Oon laiska enkä jaksais enää vertailla eri vaunujen leveyksiä vaan katon mitkä menee näpäkästi kasaan ja on kivan näköiset, ne riittää. :dead: Asutaan tosin kaupungin asfalteista syrjemmällä niin ei voida ihan kaupunkikäyttöön tulevia rattaita ostaa.
 
Meillä on Britax Go Bigit, vielä olleet käytössä satunnaisesti esikoisella ja nyt sit jäävät tälle toukokuiselle. Ovat sopivasti isorenkaisemmatkin, kun muutettiin tänne "maalle", vaikka niillä kyllä pärjäsi mainiosti kaupungissakin ja etenkin loskasäällä. :)
 
Nojaa emmaljungissa maksaa eniten nimi. oha niissä valinnan varaa ja suhteellisen kestävätkin ovat. Meillä ei ole ollu ku rattaina emmaljungaa isommalle muksulle. Vaunuina on ollu ora, akjax, gracon evo xt,britax b-dualit. Nyt jahkaan mitkä laittasin..maalla asutaan jote perusvaunut toisaalta olis järkevin vaihtoehto tänne. että kuha musitasin kysyy minkä merkkinen se kaukalo on että ostanko britaxin smilet vai gracon evon.... koska kaukalo menis suoraan runkoon kii... vai ostanko vaa yhistelmävaanut jotkii muut.. no kuha tulee mieleiset vastaan niin tietää sitten. Oralla olis kiva se uusi malli untoko se oli jossa on kääntyvät etupyörät, niitä keltaisena olen kolme vuotta himoinnut mutta kalliit. Ja miksi oraa koska suomalainen merkki :)

turvakaukaloissa meillä on aina ollu gracon kaukalo. simppeli ku menee tosi pitkään (meillä menny ainakin 1,5v asti) vauvalla ja kävi rattaisiin suoraan istuin. en muista malleista oikein tykännä koskaan.
 
Takaisin
Top