Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Meillä noita lapsia on siunaantunut muutaman vuoden välein, niin hirveesti ei tarvi mitään ostaa kyllä :D pakkausta en ota tällä kertaa. Vaunuhulluna meiltä löytyy tällä hetkellä 4 rattaat/vaunut, joten ei niitäkään enempää tarvis.. Ehkä.. Paitsi jos tyttö, niin pinkki koppa.. Ehkä.. Kyllä kyllä.. Kaukalo/telakka löytyy kanssa, ja käyttöikääkin taitaa vielä olla (2014), mutta.. Ehkä sen huolin uusia, kun ne vyöt vaan helposti takkuaa. On siis käytössä meidän kuopuksella vielä jonkun aikaa oikeesti kun mitään ei tarvis, niin aina löydän jotain mitä muka tarvitaan. Joku patapum kantoreppukin löytyy, manducan myin. Koskaan en vauvaa siinä kanna, mutta joka kerta sen olen ostanut, että jos vaik innostuisikin kantelemaan
 
Ja juu, tyttövauvalle ostin jo 5:t newbie röyhelöpylly pökät, koska halvalla sain :arghh::oops::grin
 
En ole hankkinut vielä mitää :D Olisi kova tahto saada tietää kumpi tulee ja sitten alkaa hankkia tavaroita. Pinnasänkyä olen katsonut jo, se varmaan tullaan ostamaan. Itsellä ei ole tallessa enää mitää vauvoille, kun tosiaan aattelin etten enää lapsia tee ja antanut kaikki eteenpäin.
 
Työkaveri tyhjensi kaappejaan ja myi meille halvalla kaikki vauvasälät mitä löytyi. Saatiin turvakaukalo, vaunukoppa, pari lelua ja vuodevaatteita. Vaatteita hän lupas antaa sitten kun tiedetään vauvan sukupuoli, heillä on kaikki joko vaaleenpunasta tai vaaleensinistä.

Uutena en ole vielä hankkinut mitään. Pinnasänky, hoitopöytä ja vaunut varmaan ainakin ostetaan ihan uusina, mutta ne ehtii sitten myöhemmin :)
 
Ensimmäistä odotetaan, joten mitään ei ole valmiina. Vielä en ole uskaltanut vauvaa varten mitään hommata, mutta rattaita ja kaukaloita olen ruvennut torista jo kattomaan. Äitiyspakkaus siis otetaan ehdottomasti ja omalta äidiltäni saan aivan ihanan kehdon/pinnasängyn/hoitopöydän. Se on semmonen kokonaisuus. Muutenkin ajattein pääsiäisen aikaan kattoa, et onko äitillä jääny varastoihin mitään sopivaa vauvaa ajatellen. Nuorin veljeni on nyt tokalla, ja tota sänkyä lukuunottamatta äiti on kyllä tainnut kaiken pois laittaa, mutta koskaan ei voi tietää.
Rakenneultran jälkeen alan varmaan katteleen vaatteita. Eipä tässä mikään kiire vielä ole.
 
Mulla on hommattuna vaunut ja turvakaukalot. Esikoiselta tallessa pinnasänky+petivaatteet, vaatteita, harsoja, tuttipulloja ja itkuhälytin. Vaatteita tarvii, jos toinen vauva on tyttö.
Ja ehkä pari tuttia. Muuten taidan pärjätä näillä mitä on.

Äitiyspakkauksen otan molemmille.
 
Ensimmäistä odotetaan, joten mitään ei ole valmiina. Vielä en ole uskaltanut vauvaa varten mitään hommata, mutta rattaita ja kaukaloita olen ruvennut torista jo kattomaan.
Torista saa aikalailla kaiken kätevästi käytettynä (mitä ehdottomasti kannatan) mutta turvakaukalo kannattaa ostaa uutena. Näin varmistuu siitä, että se on takuulla kolaroimaton ja ehjä, eikä ole liian vanha (niiden muovi "hapertuu" eikä ole yhtä turvallinen enää muutaman vuoden käytön jälkeen). Onneks todella hyviä kaukaloita saa halvallakin, ja se on toisaalta asia mihin kannattaa vähän ehkä investoidakin. :)
 
Turvakaukalo taisi olla ainut isompi hankinta, mikä uutena hommattiin esikoiselle. Sitä en käytettynä halunnut hankkia. Juuri tuo, että tietääkö varmaksi onko ajettu kolaria ja ikäkin usein kaukaloissa tulee vastaan.

Nyt vielä elokuiselke tuo kaukalo menee vielä helposti iän puolestakin :)
 
Edelleenkää en oo ostanut itse mitään, mulle on jotenkin kauhean iso kynnys ostaa. Mutta kun on tarjottu jotain niin ilomielin ottanut kaiken vastaan, ja laittanut säilöön. Siskoilta tullut vaunut, turvakaukalo, sitteri, itkuhälyttimet, muutama vaate ja vauvan lelu,potta, ja tänää syöttötuoli, ruokalappuja, petivaatteita, pyyhkeitä yms. Ja vielä ainaki matkasänky tulossa. Heillä jäänyt just turhaksi niin kauheesti saan kaikkea ilmaiseksi, ja oon todella kiitollinen! Siskoilta yllättäen uskallan kaiken käytettynä ottaakkin, kun tiedän ettei antaisi mitään huonokuntoista. Ja jos meille poika tulee, niin silloin toiselta siskolta tulee meille paljon vaatteita, kun jäänyt nyt heidän pojalta niin paljon :shy: Hänelle siis syntymässä ihan pian tyttö :Heartpink
 
Ja turvakaukalo asiassa kannattaa ottaa huomioon myös se, että tietääkseni esim. vakuutusyhtiöt määrittelee kuinka vanha kaukalo saa olla, että se esim. Kolaritilanteessa korvaa mitään. Tai näin ainakin olen kuullut, muistaakseni tuo raja taisi olla jotain 5v.
 
Ja kaikilla kaukalomerkeillä on erikseen sen aika, minkä kaukaloa saa turvallisesti käyttää. Mutta suunnilleen taisi tuo 5-6 vuotta olla käyttöikä niillä. Sen jälkeen menee hyvin vielä uimahalli ynm käytössä, kuhankun ei autossa käytä :)
 
Meillä on paljon kaikkea jäänyt esikoiselta, mutta turvakaukalo ja pinnasänky oli lainassa niin ne pitää hommata uudet. Ajatteltiin ostaa turvakaukalo uutena ja viimeksi koin käteväksi kun oli siihen yhteensopivat matkarattaat mihin sen sai tökättyä kiinni niin ei tarvinnut kantaa sitä sitten. Pinniksen vois ostaa käytettynä jos löytyy hyvä. Vois katsella sellaista mallia mistä saa laidan irti.
 
Meillä ensimmäinen rakkaus tuloillaan ja eilisen vietin Exceliin vertaillen hintoja ja ostopaikkoja. (Meillä ei siis ole mitään valmiina ja vasta aloitettiin lastenhuoneen remontti, repimällä vanhoja lastulevyä pois seinästä).

Nyt on vaan suuri ongelma, tilaanko nyt vai myöhemmin? Kamala kamppailu pään sisällä: Mikään kiirehän ei asian kanssa ole, mutta kun olisi sen verran hyviä tarjouksia. Mutta tuleehan tarjouksia olemaan vielä jatkossakin. Mutta jos ei ole yhtä ”hyviä”, tai sellaisista tuotteista jotka haluan. :laughing002

Onneksi ongelmat ovat nyt tätä luokkaa :smiley-angelic002
 
Vielä ei olla mitään hankintoja tehty. Kauhiasti pähkäillyt kyllä just tuota tula vai manduca -kysymystä. Esikoisella oli joku onneton räpellys se kantoreppu ni eihän siinä kehdannut vauvaa kiduttaa. Että vakavan pohdinnan paikka on tämä!

Toinen mietinnän aihe on tämä vaunujen hankinta... Rakastan meijän Emmaljunga yhdistelmävaunuja ja haluaisin niiden kanssa uudenkin vauvan kanssa kulkea, mutta ei taida 2-vuotias vielä seisomalaudalla jaksaa nököttää? Miten se edes toimii, eikö vaunuja pidä sitten työntää hirveän kaukaa jos taapero huilii siinä välissä? o_O
 
Täälläkään ei oo vielä hankittu mitään. En oo oikein viittiny kun toivoisin et löydettäis sopiva asunto ja voitais muuttaa ennen kun vauva syntyy. Kyllä varmaan mahduttais nykyiseenkin asuntoon mut olishan se kiva muuttaa niin ei olis niin raskasta vauavan kanssa.

Oon kyllä saanu paljon vaatteita siskolta, mutta kaikki tyttövaatteita. Odotellaan tässä innolla että kumpi tulossa niin voin valita vähän neutraalimmat vaatteet ja palauttaa loput takasin :)
 
Mä oon miettiny kans tota seisomalauta asiaa et eikö työntäjän ergonomia kärsi aika pahasti??? :confused:
 
Mä oon miettiny kans tota seisomalauta asiaa et eikö työntäjän ergonomia kärsi aika pahasti??? :confused:
Riippuu rattaista ja työntöaisan korkeudesta suhteessa työntäjän pituuteen. Jos työntöaisa on käännettynä vaakatasoon, mahtuu lapsi helposti lautoineen työntöaisan etupuolelle, ja työntäminen onnistuu silti, mutta jos työntöaisa pitää työntäjän pituuden takia ollä pystyssä ylöspäin tai alaspäin, on työntäjän etupuolella huomattavasti vähemmän tilaa.
 
Ei se sitten auta ku aikanaan kokeilla miten sen laudan kanssa pystyy kulkemaan. Onneksi kaikennäkösiä vaunuja ja rattaita on tori.fi täynnä :)
 
Takaisin
Top