Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Sepä just, kun 2v on kuitenkin vielä aika pieni, että riittääkö muka maltti seisoskeluun? Tässä vaiheessa vielä kuvittelen jaksavani kantaa toista aina sitten repussa/liinassa, mutta itteni tuntien viimeistään lokakuussa oon raivolla metsästämässä uusia rattaita. :joyful:

Semmosia jotain istumalautoja on myös. En kyllä yhtään tiedä, että mille vaunumerkeille sopii. Mä oon semmoista kanssa miettinyt seisomalaudan lisäksi. Tuntuisi hölmöltä ostaa tuplat kun esikoinen on sen 2v 3kk elokuisen synnyttyä. Toisaalta pieni mutta ei silti viittis vaan hetkeksi ostaa tuplia käyttöön, kun tykkään noista nykyisistä niin paljon. Oon pohtinut kanssa tota, että sit vauvan voisi ottaa kantoreppuun ja esikoisen laittaa rattaisiin. Onneks tässä on vielä aikaa miettiä ja pyöritellä :)
 
Ensimmäisen ultran jälkeen varmaan vasta alkaa uskaltaa miettimään hankintoja. Harmi, kun joulun jälkeen ois varmaan paljon alennuksia, mutta en kyllä vielä niin aikaiseen uskalla edes miettiä mitään :confused:
 
Itse olis tarkotus tehdä vaatteita ja unipesä ja kaukalopussi.. Tosin niin oli tarkotus sillon esikoistakin odottaessa. Kaikki kankaat ja täytteet ja kaikki tuli ostettua mutta väsymys vei voiton. Sit taas loppuraskaudesta olis ollu sillee jaksamista ja intoa tehdä, mutta sit ei enää pystyny könyämään kaavojen teon kanssa ja seistä kankaiden leikkuun aikaa edes. :shifty:

Kaukalossakin käytettiin vaan vilttiä mikä oli leikattu vähän muotoon ja vyön reiät. Siihen sitten käärästiin poitsu. Kaikkee muuta kuin siisti se oli, mutta ajohan se asiansa. Toiv nyt sais aikaseks edes sen verran.. :oops:
 
Meillä ei ole vielä mitään hankittu, mutta mietitty kyllä on mitä tarvitaan. Yllättäen mies tokaisi, että meille ei sitten sellaisia ja tällaisia rattaita tule, vaan niiden pitää kunnolla liikkua hangessakin, että hän niitä lykkii. :D Onneksi mieltymykset ovat samanlaisia :)
Äitiyspakkaus tullaan ottaan aivan ehdottomasti! Nyt kun ei ole käytännössä mitään säästynyt esikoiselta, niin tuolla pääsee kp hyvin alkuun. Ja mitä katsoin tämän vuoden pakkausta, niin sisältö on kovasti kehittynyt siitä mitä se oli 2011. Toivottavasti 2019 pakkaus on myös yhtä hyvä :p

Ja noiden kietaisubodyjen nimeen vannon minäkin! Muuta ei taida tarttee ens hätiin edes hankkia. :D
 
Mul on kellaris nyt oran jovi airin yhdistelmät odottamas. Ostin ne silloon 2011 ku esikoinen oli melkein vuoden,koska mein edelliset vaunut varastettiin. Ne on ollu siis mul kummallaki isommalla käytös ja tulevat tällekki. Tosin taidan jättää ne parvekekäyttöön, kun sielläkin tää mini tulee päikkäreitänsä nukkumaan. Kietasubodyt on ihan must juttu hankintalistalla, samaten kunnon potkarit. Niist puolipotkareista en vaan välitä kun aikasemmat ainaki olleet nii siroja,et ne housut suunnilleen vaa pyöri jalas.
Kunnollisiin tumppuihin ja töppösiin ajattelin satsata. Esikoisen pakkaukses 2010 oli ihan parhaat. Ne vaan oikeesti pysyi kädessä ja ne on nyt olleet omien kahen lapsen lisäks kaverin kolmella käytös ja tulevat takasin minille. Turvakaukalo tarvii hankkia ja sitä ennen myös uus auto. Ehdottomasti otan äitiyspakkauksen,koska siä on nii paljon kuitenki tarpeellista tavaraa, jota ei ees itte välttämättä tajuaisi ostaa.
 
Eikös ne yleensä maaliskuun alku-puoliväli oo julkaistu. Ootan jo innolla! :D
 
Aargh, niin kauan pitää odottaa! :hilarious:
Mutta joo, aattelin mäkin pakkauksen ottaa.
Otan niistä kanssa ainakin makuupussit talteen lapsille :happy: Ja niihin laatikoihin on hyvä jemmata pienet vaatteet!
 
Mua vähän mietityttää äitiyspakkauksen hankinta. Esikoisen pakkauksesta on tavarat tallessa ja edelleen erinomaisessa kunnossa. Tarviiko toista samanlaista satsia tilaa viemään? Äitiyspakkauksen vaatteista ei paljon ollut hyötyä esikoisen aikaan laitokselta tullessa, kun hän oli syntyessään niin pieni. Suurin osa vaatteista oli sopivia vasta joskus puolen vuoden jälkeen. Villahaalari on edelleen käytössä. :grin
 
Joo, ne vaatteethan on niin isoja! Meilläkin ne oli käytössä siinä 6kk iässä. Vaikka poika ei pienimmästä päästä ollutkaan, kun syntyi.
 
Me ei olla vielä mitään hankittu. Ehkä keväällä uskaltaa alkaa hankintoja suunnittelee. Pakkaus kyllä aiotaan ottaa :)
 
Sepä just, kun 2v on kuitenkin vielä aika pieni, että riittääkö muka maltti seisoskeluun? Tässä vaiheessa vielä kuvittelen jaksavani kantaa toista aina sitten repussa/liinassa, mutta itteni tuntien viimeistään lokakuussa oon raivolla metsästämässä uusia rattaita. :joyful:
Mieti ensin, kuinka käytätte rattaita. Meillä esikoinen on lähes kolmevuotias, mutta rattaisiin tulee hänellekin kunnon sisarusistuin. Esikoinen nukkuu joka päivä päiväunet, ja monesti rattaat ovat pelastus, kun lapsi haluaa nukkua, mutta kotiin emme ole menossa tuntikausiin. Yhden kaverini nelivuotiaskin tarvitsee sisaristuinta nukkumiseen, jos väsy iskee kesken reissun. Kävellä kyllä tämänikäiset jaksavat.

Jos suunnittelette menonne ensisijaisesti sen mukaan, että olette aina kotona uniaikaan, niin sitten isompi tuskin istumapaikkaa tarvitsee. Minä en halua olla niin sidottu kotona oloon, vaan lapsi nukkuu sitten rattaissa, missä tahansa satummekin olemaan.
 
No jo on! Ei oo edes eka kolmannes takana ja ostin jo vauvan vaatteita! Löyty hyvästä alesta ihana yökkäri ja parit puolipotkarit :)

Esikoiselle tais tulla osteltua vasta puolivälin jälkeen :D
 
Meillä ei vauvan vaatteita tai muita tarvikkeita ole vielä ollenkaan, kun lapsia ei ole ennestään kummallakaan. En ole silti vielä mitään hankkinut, haluaisin kyllä mutten uskalla :sorry: Äitiyshousut jo tilasin, koska välillä turvottaa niin pahasti että normihousuissa tulee ahdistus.

Äitiyspakkauksen otan kyllä ehdottomasti.
 
Varmasti kaiken ehtii ostaa esim puolivälin jälkeen! Samoihin aikoihin saa äitiyspakkauksenki "tilata"!

En tosiaan ymmärrä mikä on, ku katson rattaita, uutta turvakaukaloa ja pinnistä jo nyt. :p

En tiiä edes minne tuplarattaat änkisin! Nytkin tilapulaa yhdille vaunuille ja kahdille matkarattaille!
Jospa jotain myisi keväällä ja sitten vasta ostelis :)
 
Mulla on sisko antanut jo vaunut (monta vuotta sitten jo) ja on muutakin tavaraa varastossa, mutta itse en uskalla vielä ostaa mitään. Monta kertaa nähnyt vaikka ja mitä, mitä olisi halunnut ostaa, mutta yritän nyt malttaa np-ultraan.. tai ehkä rakenneultraan.. :grin
 
Mitään en ole vielä uskaltanut hankkia, ehkä ekan ultran jälkeen tai sitten ei :) välillä tekisi mieli muttei uskalla vielä.
Äitiyspakkaus kyllä otetaan kun ensimmäinen tulossa.
 
Sain viime viikonloppuna hirveen läjän 50-56 bodyja ja housuja miehen siskolta ku oltiin heillä kylässä. Just katoin et ei varmaan noita pieniä tarvii ite ostaa yhtään ja jos tulee yhtään isosiskoonsa ni noi menee kauan :hilarious:
 
Mun tekis mieli kauheena jo kaivaa esikoisen kaikki vaatteet ja ihastella niitä pikkusia vaatteita.
Ja laittaakki kaappiin järjestykseen niitä, niin saisi esikoisen pieneksi käytyjä vaatteita sinne tilalle jemmaan.
Mutta eeeei vielä uskalla! Ehkä vähän sitten ultran jälkeen, jos kaikki on ok :shy:
 
Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, jos raskaus siis jatkuu pitkälle ja onni meille suodaan.

Olen ostanut jo viime kesänä rottinkisen vauvan sängyn varastoon, ei meillä silloin vielä raskaudesta ollut tietoakaan,
mutta oli niin ihana malli nettikirppiksellä, että ostettiin. Muuten aion ostaa vasta NT-ultran jälkeen jotain pientä. Meillä on lähipiirissä useita pienten lasten vanhempia, joten oletettavissa on, että saadaan ostettua/haalittua heiltä vauvalle vaatteita/tavaroita.
 
Takaisin
Top