Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Esikoiselta jää ainakin nuo perustarvikkeet, hoitoalusta, sitteri, untuvapussi ja vähän vaatteitakin on säästössä. Toki jos tulokas on poika niin pitää ehkä pistää mekot kiertoon.. tuplarattaat täytyt varmaan hommata ainakin.. ja toinen kaukalo autoon. :)
 
Kahdelta aiemmalta lapselta (tyttö ja poika) on kyllä jäänyt kaikenlaista, mutta pojan vaatteet olivat hyvin pitkälti lainatavaraa, jotka olen jo palauttanut. Mikäli siis poika tulee niin pitää tehdä vaatehankintoja jonkin verran.
Harkitsen vakavasti uuden äitiyspakkauksen tilaamista, vaikka yhden olemmekin jo saaneet. Siinä on kuitenkin monipuolisesti pieniä vaatteita sekä laadukas toppahaalari, joka meillä on mennyt jo kahden lapsen käytössä rikki.
 
Meillä on niin paljon vauvatavaraa kolmen tytön jäljiltä, että korkeintaan jotain vaatetta tarvitsee, jos tulokas olisikin eri sukupuolta. :D
 
Meilläkin on kaikenlaista tallessa joten kovin paljoa ei hankintoja tarvii tehdä :) Pitäis vaan käydä kaappeja läpi jossain vaiheessa :D
 
Melko lailla kaikki vauvatavarat laitettu eteenpäin kun ei vaan säilytystila piisaa kaikkeen. Tälle neljännelle varmaan ompelen itse suurimman osan vaatteista. Kaukalokin varmaan vapautuu sopivasti tulokkaalle sit :) äitiyspakkausta en varmaankaan ota.
 
Meillä on onneks hyvin säilytystilaa mut tuskin enää kauaa :D Pitäis käydä kaikki kaapit läpi, kun turhaa tavaraa on ihan varmasti.
 
Meillä on tyttölapselle ostettu ihan kaikenväristä vaatetta, et käyvät suoraan vaikka pojallekin. Ja voihan poikavauvat kesällä käyttää vaikka mekkoakin, eipähän ole niin tukalat oltavat :wink
 
Meidän täytyy hankkia ainakin toinen turvaistuin, syöttö/juniorituoli ja vanhemmalle lapselle sänky. Ja jos vauva eri sukupuolta niin sitten vaatteita myös. Mutta aika pitkälti perustarvikkeet löytyy. Vielä ei ole tullut ostettua vauvalle mitään :)
 
Meillä on oikeastaan kaikki tarpeellinen esikoisen jäljiltä. Oikeastaan vaatteita vaan täytyy ostaa jos tämä on poika. Ostan kyllä joitakin vaatteita vaikka olis tyttö, ne pienet vaatteet on vaan niin söpöjä. :Heartred Tuplarattaat ostetaan myöhemmin jos on tarve.
 
Oon ehtiny kaikki laittaa eteenpäin mitä nyt vähä pojan pikkuruisia vaatteita säästänyt 4 vuojen takaa. Mutta joo, jos tässä keväämmällä alkais isompia juttuja vasta kattelee ku meilläkään ei tilaa taho mahdottomasti olla :sad001 Äp pakkauksen kyllä otan nytkin. Ja myönnän että pari pientä bodya tuli jo ostettua :angelic:
 
Meillä on ekat hankinnat tehty jo yli vuosi sitten. Viimeiset sitten helmikuussa kun olin vielä raskaana. Nyt ei hankita mitään ennen rakenneultraa.
 
Onko kellään antaa mitään vinkkiä hyvistä isopyöräisistä yhdistelmistä? Onko Tutekit mistään kotoisin? Mulla ei oo mitään säästössä kun tämä on iltatähti niin kaikki kamat on annettu pois jo ajat sitten....
 
Koska ensimmäinen kyseessä, tulee meille melkoinen rumba kaikkien hankintojen suhteen... En kuitenkaan meinaa hankkia mitään ennen, kuin oon vähintään raskauden puolivälissä....
 
Esikoisen jäljiltä ei ole muuta kuin muutama vaate, imetystyyny ja vilttejä eli kaikki pitää ostaa. Vaatteita ostelin jemmaan jo ennen raskautta, mutta tällä kertaa aattelin pärjätä mahdollisimman pienillä määrillä vaatteita. Vaikeinta päättää mitkä rattaat ostan :D . Toki kuopukselle täytyy oma huone laittaa kuntoon ja sinne kaikki huonekalut hankkia.
 
Koska ensimmäinen kyseessä, tulee meille melkoinen rumba kaikkien hankintojen suhteen... En kuitenkaan meinaa hankkia mitään ennen, kuin oon vähintään raskauden puolivälissä....

Hah, mulle tulee toinen ja joudun hommata kaikki Ainoo mikä löytyy nii on amme
 
Oikeastaan mitään ei ole edellisiltä säästössä, joten hankittavaa on. Nyt onneksi jo tietää mitä oikeasti tarvii niin ei ihan niin paljon ole ostettavaa kun aikoinaan esikoista odottaessa.
 
Meillekin tulee esikoinen, joten kaikki on hankittava. Ajattelin aloittaa hankinnat pikku hiljaa joulun jälkeen... kävin kyllä jo yks päivä hypistelemässä vauvan vaatteita, mutta en vielä ostanut mitään :p
 
Takaisin
Top