Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mulla oli esikoisen kanssa trikooliina, mutta nyt ajattelin skipata sen osaston kokonaan ja ostaa kudotun. Esikoinen oli talvivauva niin trikoisen kanssa pärjäsi, mutta kesävauvan kanssa voi tulla kuuma.
 
Ostin puuvillaisen(myös ice cottonia), kapeamman ja ohuemman kudotun, löyhempää kudontaa. Oon käsinkudottujen ystävä mutta pikkuvauvaliinaksi halusin edullisemman.
 
Oo ice cottonia oonkin joskus kokeillut ja se voiskin olla hyvä! Mut se oli kyllä aika karhea, ehkä paras olis jos löytyis joku jossa olis vaikkapa bambua vähän pehmentämässä. :bookworm:
 
Tämä on kuulemma valmistajan aikaisempia ice cottonia sisältäviä liinoja huomattavasti pehmeämpi. Mutta saa nähdä kun saapuu.
 
Joillakin liinavalmistajilla on materiaaleissaan "jääpuuvillaa", joka on tavallista puuvillaa viileämpi materiaali. En tiedä sen tarkemmin, mistä tuo johtuu, ehkä lanka on jotenkin eri tavalla valmistettu kuin normaalisti?
 
Onko kellään ollut aikasemmin käytössä tai meinasitko nyt ostaa sellaisen vauvan unipesän? Itse niitä katellut ja ajattelin että olisi mukava pinnasänkyyn esim laittaa mutta sitten silmiin osui joku uutinen että niissä on tukehtumisvaara niin en nyt tiiä uskaltaako sittenkään ostaa :wideyed:
 
Ei ole ollut aiemmin käytössä, enkä hanki nytkään :) turhake mun mielestä ja kaiken lisäksi tosiaan se tukehtumisvaara
 
Noi tukehtumisvaarahommat on ehkä vähän niin ja näin. Vauvan pitäisi siis jotenkin kääntyä niin, että naama on tiiviisti unipesän reunaa vasten, jotta hengittäminen vaikeutuisi. Sama voisi käydä pinniksen reunapehmusteen kanssa. Lisäksi vauva ei osaa kääntyä eikä edes kääntää päätään vähään aikaan ja varmaan jokainen äiti silloin tällöin kurkkaa, mitä vauvalle kuuluu. Meillä oli esikoisella unipesä, mut en osannu sitä käyttää oikein. Vauva nukkui parisängyssä peittomakkaralla rajatulla alueella.
 
Onko kellään ollut aikasemmin käytössä tai meinasitko nyt ostaa sellaisen vauvan unipesän? Itse niitä katellut ja ajattelin että olisi mukava pinnasänkyyn esim laittaa mutta sitten silmiin osui joku uutinen että niissä on tukehtumisvaara niin en nyt tiiä uskaltaako sittenkään ostaa :wideyed:
Minä ompelin itse edelliselle. Ja aion käyttää sitä nytkin. En usko että siinä sen kummempaa tukehtumisvaaraa on kuin missään muussakaan petissä tai vaunuissa. Meillä nukkui siinä sohvalla tuvassa. Pinnikseen en sitä laittanu, vaan siellä nukku ilman.
 
Minäkin tein esikoiselle unipesän itse. Toimi hyvin sohvalla nukkuessa mutta pinniksessä en käyttänyt. Jäi loppupeleissä aika vähälle käytölle koska esikoinen veteli ekat 6 kk jopa kuuden tunnin päikkyjä vaunuissa ulkona sen sijaan että olisi nukkunut niitä sisällä. Ajattelin kuitenkin ottaa seuraavallekin testiin.
 
Meillä oli myös esikoisella jo, ja käytetään varmaan seuraavallakin. Voi olla, että uuden tulokkaan kanssa se on jopa tarpeellisempi kuin esikoisen kanssa, kun uskon että aika usein nukutaan (erilaisesta lähtötilanteessa huolimatta) jossain vaiheessa yötä samassa sängyssä kaikki. Eipähän tarvitse niin kovasti pelätä, että esikoinen pyörii vauvan päälle tms.
 
Olen tehnyt molemmille pojille ja teen tulevalle myös, meillä ollut ehdoton lasten kanssa. Tukehtumisvaaraan en usko sen enempää kuin normaali sängyssäkään. Meillä kumpikaan ei ole pihalla juuri nukkunut, ja me ollaan miehen kanssa niin hysteerisiä kätkytkuoleman kanssa, että en uskalla pihalla nukuttaa kun haluan tarkkailla vauvaa koko ajan. Pitäisi varmaan alkaa etsiä sitä kätkythälytintä oman mielenrauhan takia.
 
xkguENjaf0qRGkvHvUSKt3DyW9USSkO074k_-QT2f6M-1e9P5wseaGA83cLE-eZEuGXlF3YgHNamYY5eoMilCbONm33cG7fY0B-iyReyV8pdn03da0e26GPO_Wos10MYfW1PP1SaW5uMNSENprzTaNzPurxJOPyFWCNh88Y3Tfy8XvBrJWz3B4NGy5uAo7SpvPCI06NxgSC5HqcLf2OQsif0MuiAecdkEnfGZyIgDSa_Oh_jk885J5c5TX3iLzWQcsJ2z15r8Aybzvt0cxOUsS51FNdLZOZxvGgpCDNnRbHAc7ACwjK-FSWOwEJdbnRUtKobsBCaBAQsG1DienwL9MkIzIHtAC_vr7KBv7MyLYYgziwy32OhpMJoDI9hwYu3zzAVtmbneNwkiNtHobtfTzV32Jrza2_SMsnTNd3HQrriSz0PTgN7E6DEZCeSO8_Kat0IDQ_MU-jCCFAUAA5JFhcdbJzBMKou5Wj0dHE37tWLMX-DVN6kDyqMfksGOriyd0bBJDBCO5r46jP0QUESIvaJJHwlaUHDBwsGy99q2ZQfW0NN5Qb4d88VJ45vsX-ZKmmZFHRTMMQ0VqSlvG7G7XnKcD3guMyx_GIUZyfs2wMSEmQbxzs0eHO0LxKwUhdUbgr3f1Cj9ZJ5K5MHA2mMa6pTAA=w675-h900-no

Ensimmäinen ultra olisi takana ja siellä kaikki hyvin. Sen kunniaksi uskaltauduin ostamaan ensimmäiset vaatteet vauvalle :Heartred
 
xkguENjaf0qRGkvHvUSKt3DyW9USSkO074k_-QT2f6M-1e9P5wseaGA83cLE-eZEuGXlF3YgHNamYY5eoMilCbONm33cG7fY0B-iyReyV8pdn03da0e26GPO_Wos10MYfW1PP1SaW5uMNSENprzTaNzPurxJOPyFWCNh88Y3Tfy8XvBrJWz3B4NGy5uAo7SpvPCI06NxgSC5HqcLf2OQsif0MuiAecdkEnfGZyIgDSa_Oh_jk885J5c5TX3iLzWQcsJ2z15r8Aybzvt0cxOUsS51FNdLZOZxvGgpCDNnRbHAc7ACwjK-FSWOwEJdbnRUtKobsBCaBAQsG1DienwL9MkIzIHtAC_vr7KBv7MyLYYgziwy32OhpMJoDI9hwYu3zzAVtmbneNwkiNtHobtfTzV32Jrza2_SMsnTNd3HQrriSz0PTgN7E6DEZCeSO8_Kat0IDQ_MU-jCCFAUAA5JFhcdbJzBMKou5Wj0dHE37tWLMX-DVN6kDyqMfksGOriyd0bBJDBCO5r46jP0QUESIvaJJHwlaUHDBwsGy99q2ZQfW0NN5Qb4d88VJ45vsX-ZKmmZFHRTMMQ0VqSlvG7G7XnKcD3guMyx_GIUZyfs2wMSEmQbxzs0eHO0LxKwUhdUbgr3f1Cj9ZJ5K5MHA2mMa6pTAA=w675-h900-no

Ensimmäinen ultra olisi takana ja siellä kaikki hyvin. Sen kunniaksi uskaltauduin ostamaan ensimmäiset vaatteet vauvalle :Heartred
Hei mä en näe sun kuvaa! Näkeekö muut? Mulla näkyy vaan harmaan sävyinen "kielletty ajosuunta" merkki!
 
Takaisin
Top