Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mites muuten te jo konkarit, onko tuttipullojen steriloija ja pullonlämmitin turhakkeita vai oikein oiva apu arkeen? :grin Kuulostavat käteviltä, mutta mites käytäntö. Ostin sen Aventin rintapumpun niin Aventilta löytyis vaikka mitä oheisjuttujakin. Paljonko tuttipulloja tarvii alkuun? Varmaan ihan muutaman vaan, kunnes selviää että kelpaako edes pullo? :grin Tarkoitus siis toki imettää jos vaan onnistuu, mutta myös pumppailla, jos vaan onnistuu, niin Vaimokin pääsis syöttöhommiin.
 
Itse koen ainakin ihan turhakkeiksi nuo steriloijat ja lämmittimiet ellei ole sellainen perhe joka esim matkustelee hirveästi ja tarvitsee esim reissuilla noita. Kotona pullojen sterilointi ja maidon lämmitys onnistuu aivan loistavasti ilman kyseisiä välineitä.
Muutama pullo meillä ollut valmiiksi ja juurikin niin että itse pääsee vähän irtautumaan vauvasta tai nukkua yöllä pidemmän pätkän ja mies voi syöttää. Mutta imetys kuitenkin ollut itselle se ykkös vaihtoehto ja viime kerralla se onnekseni onnistuikin tosi hyvin kuin ekojen lasten kohdalla se vaan ei lähtenyt toimimaan. Sen mukaan ostettu pulloja jotka ovat lähimpänä rinnan muotoa ja hyvin on kelvannut pullo ja rinta :)
Sähköinen pumppu on kyllä hyvä ja alkuun olen itsekin pumppaillut ja pakastanut maitoa niin on helppo miehen ruokkia niin pääsee itse vähän irtautumaan ja käymään jossain kodin ulkopuolella :)
 
En oo itte tuollaisia tarvinnu, kun imetys ollu tärkeintä, eikä miun lapset oo oikein mitään pulloa huolineet ollenkaan. Mutta jossain tilanteessa voi olla ihan hyödyllisiäkin nuo :)

Meillä on brion happyt mustana, olleet esikoisen syntymästä -11 lähtien käytössä. Ovat vieläkin oikein hyvä kuntoiset, vaikka neljällä jo käytössä olleetkin, eivät oo haalistuneet eikä juuri kuluneetkaan. Kulkevat vähän huonommillakin keleillä/ maastossa.
 
Tuttipulloista kannatan ihan ehdottomasti koliikkipulloja. Huomasi heti eron vauvan vatsavaivoihin kun vaihtoi tavan tuttipullot koliikkipulloihin. Toimi ainakin meillä herkkävatsaisella vauvalla :)
 
Ja me pärjättiin kyllä ihan ilman steriloijia ja lämmittäjiä vaikka pullomaidolla mentiin lähes alusta asti
 
Samaa mieltä. Steriloijat ja muut on aika turhakkeita, ainakin jos imetys on pääasiallinen ruokkimistapa. Pumppu on hyvä, saa maitoa pakkaseen ja se auttaa alussa myös maidon nousuun. Tuttipulloja kannattaa ostaa valmiiksi ehkä 2-5, niillä pääsee alkuun ja kauppaan pääsee sitten vauvan syntymän jälkeenkin. Meillä oli myös niitä koliikkipulloja, niissä vaan taitaa olla vastasyntyneen maitomääriin vähän pieni mitta-asteikko (imetin ja annoin pullosta pumpattua lisämaitoa jonkun aikaa). Voi olla kyllä että muistan väärinkin.
 
Mekin ollaan pärjätty ilman steriloijaa, pumppu löytyy käsikäyttänen että sähkö. Oiskohan lansinoh ja avent? Pulloja ei tarvii ihan hirveesti niitä saa kaupasta synnytyksen jälkeenkin. Meillä oli 1-2 esikoisen synnyttyä. Korviketta taisin ostaa 2 tetraa kotiin varuiks mut oli tarkotus imettää mikä lähtikin ihan jeesbox käyntiin. Ihan niin kun 1 koon vaippojakaan ei kannata pakettikaupalla ostaa kun käy äkkiä pieniks ja etukäteen ei tiiä mikä merkki on paras. Kauppaan pääsee todellakin myös synnytyksen jälkeenkin.
 
Minä (tai tulevan kummi oikeammin) tein kirppislöydön ja on jo juoksurattaat (North 13.5 Jogger) 6kk eteenpäin. Ältsin näppäriltä vaikuttavat, keväällä viimeistään treenaamaan koirien kanssa lenkkeilyä :woot:
Varsinaisten yhdistelmäkiesien kanssa olen vielä ihan suossa, pitää käydä liikkeissä koetyöntelemässä.
 
Mun mielestä kannattaa miettiä, missä niitä vaunuja eniten tarvitsee. Me asutaan maalla omakotitalossa ja esikoinen syntyi talvea vasten, joten ostettiin isoilla renkailla olevat tukevat yhdistelmät. Ei ollut ajatuskaan, että niitä kovin useasti nostelisi auton kyytiin eli painolla tai koolla ei ollut niin merkitystä. Oiskohan lapsi ollut n. 4 kk kun ostettiin pienet ja näppärät matkarattaat joilla sitten ollaan käyty kauppakeskuksilla ja lomamatkoilla. Olin tyytyväinen tähän ratkaisuun.
 
Me asutaan kaupungissa mutta paljon lenkkeillään metikössä yms niin ehtoton kriteeeri vaunuille on ketteryys, pääsee liikkumaan kauppakeskusten käytävillä sekä metsäpoluilla. Isot renkaat ja eturengas/renkaat kääntyvät ja lukittavat. Koiralenkkejä silmälläpitäen pitää olla näppärä tarvittaessa ohjata yhdellä kädellä. Hyvä olisi jos menisi suht pieneen tilaan ja olisi kevyet.

Kannattaa tosiaan miettiä omat tarpeet ja toiveet. Missä vaunuilla liikutaan, matkustellaanko paljon, missä säilytetään kotona vai vaunuvarastossa sen mukaan sit millanen makuuosa/kantokoppa/kassi, kasataanko paljon vaikka autoon ja ulos, kuka vaunuja työntää, milaiset säädöt esim työntökorkeudessa jne jne :)
 
Meillä on 2vllä Britax B-Motion 4 plussat (jotka tosi vähällä käytöllä enää) ja ajattelin, että hommataan siihen vaan koppaosa vauvalle ja mennään sitten niillä. Ainoa huono puoli on, että ei saa käännettyä lapsen kasvoja työntäjään päin. Nuo on näppärät täällä kaupungissa ja kulkee hyvin talvellakin ja jopa metsäpolulla, vaikka onkin pienet eturenkaat.
 
Meillä esikoisen britax go nextit varmaankin jää kakkosellekin. Vähän kyllä mieli tekis uusia vaunuja, vaikka näissä ei mitään vikaa olekaan. Mietityttää myös että jaksaako esikoinen ensi keväänä jo pääasiassa kävellä. Ikää silloin 3,5v kun kakkonen syntyy. Toisaalta en tuplia kyllä halua, että ehkäpä seisomalauta sitten. Josko noihin peräti saisin sellaisen missä on penkkikin :scratch
 
Mä kuvittelen et toi meiän 2vee 4 kk kävelee jo tosi näppärästi matkat kun uus vauva syntyy nyt siis 1 v 10 kk ja kävelee jo nyt tosi hyvin. Ei varmaan tuplia enää ostettas mut semmoset löytyy kun 1. Ja 2. Ikäero on se 1 v 7 kk

Meillä jotkut jovin yhdistelmät vm -14 isot renkaat, britaxin matkakärryt (menee yarikseen), ja p&t sport eli tuplat jossa lapset istuu päällekkäin (menee meiän kapeesta ulko-ovesta). Takaovella jovit, muut eteisessä.
 
Meillä on emmaljungan yhdistelmät. Onhan ne melkoset mörssärit, mutta kulki loistavasti lumessa ja loskassa, loistovaunut maalle. Esikoisen ollessa noin 6kk hankittiin pienet ja ketterät matkarattaat, niin reissut meni paremmin... esikoinen on 2v ja on ollut rattaista kieltäytyjä jo puolisen vuotta, eli mitään tuplia ei tartteta... samoilla mennään, ja esikoinen sit potkupyöräilee mukana...
 
Me ostettiin nyt jo vaunut kun Black Friday - tarjouksesta löytyi hyvänoloiset hyvällä alella ja pakettiin sisältyy kopan ja ratasosan lisäksi myös turvakaukalo. Kävin myös samalla reissulla ostamassa hyvillä alennuksilla matkasängyn, unipesän ja ihanan yövalon. Nyt on vaan pidettävä toiveissa, että kaikki sujuu loppuun asti hyvin. :Heartred
 
Mä en ole vielä uskaltanut ostaa yhtään mitään. Olen ajatellut, että ehkä sitten rakenneultran jälkeen voi. Vaunuja olen tosin kyttäillyt, mielessä vaaleanharmaat ABC Design Viper 4 -yhdistelmävaunut, jotka bongasin Verkkokaupasta. Pitäisi tosin käydä varman vielä liikkeissä työntelemässäkin, että tietäisi paremmin mistä tykkää.
 
Mä oon nyt black friday tarjouksia kyttäillyt ja nyt on muutamatkin kiinnostavat tupla vaunut näkynyt. Tarvitaan ainakin aluksi tuplat, mutta en haluais vierekkäin olevia, kun koen ne jotenkin hankaliksi kun on niin mahottoman leveet... nyt sais hyvään hintaan, mutta kun en osaa päättää!!
 
Tänään tuli ostettua ensimmäiset asiat vauvalle: kuolalappuja, pussilakana+tyynyliina ja peitto minkä päällä voi vaikka pötkötellä. Otin kun halvalla sai Ikeasta.
Oli kyllä jännä fiilis ostaa ensimmäistä kertaa jotain vauvalle. Jotenkin ollaan taas askeleen lähempänä sitä, että tämä on todellista.:Heartpink
En sitten päätynytkään ostamaan sitä syöttötuolia kun mietin että sillehän tulisi käyttöä vasta ensivuoden lopulla niin turhaan ostaa sitä tänne pyörimään...
 
Meiän toukokuun lopussa syntyny esikoinen pääs syöttikseen istumaan vasta jouluks (7 kk) et ei oo akuuteimpia hankintoja vielä
 
Matkavakuutus ostettu syntymättömälle lapselle.siinä meidän eka hankinta vauvalle.
 
Takaisin
Top