Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Meillä oli pinnasänky alusta asti, mutta lapsi nukkui siinä ehkä alku illan ja päikkärit... huomasin nopeasti, et perhepeti on ratkaisu mun väsymykseen. Nukahdin usein kesken imetyksen eikä yösyötöt siis juuri heikentäneet yöunia.
Nyt se ei ole vaihtoehto, koska esikoinen tulee yleensä aamuyöstä kainaloon... hän siis siirtyi juniorisänkyyn omaan huoneeseen 13kk iässä... :)
 
Esikoisella oli pinnis käytössä sivuvaununa jostain alle vuoden ikäisestä, olisiko ollut sen jälkeen kun lopetin yösyötöt. Sitä ennen perhepedissä 140-senttisessä sängyssä. 2-vuotiaana siirtyi sänkyyn omaan huoneeseen. Kakkosella ei ollut pinnistä ollenkaan vaan oli perhepedissä (180cm leveässä) parivuotiaaksi, jolloin siirtyi esikoisen kanssa samaan huoneeseen omaan sänkyyn.
Esikoisella ei ollut sitteriä ollenkaan eikä kaivattu, oli joko liinassa tai viltin päällä lattialla. Kakkosella oli ihana Leaf-sitteri, joka siinä vaiheessa helpotti kovasti ja hän tykkäsi siinä katsella kun esim tein ruokaa ja esikoinen touhusi.

Pinnistä ei hommata nytkään, mutta samanlaisen sitterin haluaisin. Varmaan käytettynä katselen. Vaunutkin ostetaan varmasti käytettynä. Trikooliinan hommasin jo :) Paremman kantoliinan etsin myöhemmin tai kun joku oikein ihana osuu kohdille. Yksi itse tehty neliöliina on vielä tallessa, sillä kantaa taaperoakin. Vuosi sitten kannettiin reissussa 3,5-vuotiasta.
Itkuhälytin pitäisi hommata, käytettynä varmaan sekin.
 
Halpoja jotka ei kestä montaa lasta, sit on väriseviä sittereitä ja laadukkaampia. Jotkut sitterit saa laitettua syöttätuoliin. Jos sitteriä ei saa makuuasentoon se ei sovi vastasyntyneelle.
 
Meillä on tollanen halpa( oliko 39€ vai 49€ tarjouksessa) perus sitteri, ja ihan ok on vielä seuraavalle käyttäjälle, joka olis tosiaan viides käyttäjä sille:)
 
Onko sittereissä käytännössä jotain eroja? :)

Meillä ei vauvalle kelvannut mikään muu kuin BB:n sitteri. Olen kuullut vastaavia kokemuksia muiltakin. :) Jotenkin malli tuntuu olevan vauvalle mieluinen, ja se heiluu helposti. Varmasti vauvakohtaisia eroja, jotkut voivat olla krantumpia kuin toiset, mutta meillä ei tosiaan viihtynyt muissa. Täytyy ostaa tällä kertaa omaksi, viimeksi saatiin lainaksi kaverilta, ja oli kyllä pelastus.
 
Meillä on olleet vauvat aina pinnasängyssä oman sängyn vieressä, sivuvaununa tai laidat ylhäällä. Just sen takia, että ite en oo pystynyt nukkumaan ollenkaan, jos vauva on vieressä. Havahdun joka ikiseen pieneen liikkeeseen ja inahdukseen. Nyt ei saada kyllä enää viereen pinnistä, kun ollaan muutettu sitten edellisen vauva-ajan ja oma sänky on tiukasti alkovissa. Mietinnässä on miten ratkaistaan. Perhepeti tuntuisi helpolta, mutta kurjaa on, jos ei pysty nukkumaan.

Minä bongasin käytettynä vaunut jotka niiin haluan!
:joyful: Bugaboon cameleonit ja mennään ehkä jo sunnuntaina niitä hakemaan. Joo, tiedän että on aikaista, mutta silti. Jotenkin ajattelen, että jos jotain sattuu ja meille ei vauvaa tulekaan, niin sitten myydään pois. Kamalalta tuntuu joka tapauksessa. Ja opiskelija-pienipalkka-perheenä kannattaa hankinnat tehdä ripotellen, ostaa silloin kun löytyy. Ja lisää selittelyä, mutta luulen keväällä meillä olevan vähemmän rahaa käytössä. Edelliset vaunut ehdin myydä. Kaukalo ja sitteri pitää hommata myös jossain vaiheessa, mutta aika paljon on muuta omasta takaa.
 
Mimulus mulla toi sama että ei pystyis nukkumaan perhepedissä koska herään niin herkästi. Ihan alku aikoina jos olin väsynyt niin otin aamuyön syötöllä viereen ja nukahdimme siihen kumpikin, mutta muuten aina omaan sänkyyn.

Meillä on camit vaunuina ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kesä katsotaan että onko tarvetta tuplarattaille ja jos on niin varmaan bugaboon duot ostetaan :)
 
Ostin tänään kirpparilta kypärämyssyn, bodyn, housut ja haalarin. Haalari on sininen, mutta käy se hyvin tytöllekin. :happy:
 
Meinaako täällä joku muuten sisustaa tulevalle vauvalle "omaa huonetta"? :happy: Vai tuleeko se kysymykseen vasta vanhemmalla iällä?

Ennen raskautta fiilistelin tosta sisustusjutusta varmaan eniten, mut nyt pahoinvoinnin myötä ei oo oikein fiilistä vielä löytynyt o_O Toivottavasti kohta vois jo alkaa suunnittelee sisustamisesta...ja jaksaisipa pian taas innostua vauvanvaatteistakin!! :love017
 
En meinaa. Alkuun vauva nukkuu mun huoneessa. Kun on isompi ja nukkuu yöt hyvin niin siirtyy isosiskon kanssa samaan huoneeseen. Tosin toivoisin että päästäisiin vaihtamaan neliöön, joten jos niin ihanasti kävisi niin siinä tapauksessa sisustushommiin pääsisin. Siinäkin tapauksessa vasta sitten kun vauva on isompi. Esikoiselle laitettiin oma huone kuntoon kun oli 1,5v, tosin vieläkin nukkuu pääasiassa äidin huoneessa :grin
 
Meillä on kaksio eli ei oo omaa huonetta vauvalle.. Saattaa olla, että ei edes omaa nurkkaustakaan.. Riippuu nyt miten saadaan järkeiltyä uutta järjestystä. Just tänään pohdittiin, että ompelupöytä ja kuntopyörä on varmaan laitettava nyt pakon edessä eteenpäin, muuten loppuu järkevä tila. Ja jotain järkevää säilytyssysteemiä pitää kehitellä. Nyt ei esim. vauvan ulkokamppeille olis mitään paikkaa. Ehkä rempataan koko eteinen, kaapiston peiliovet on muutenkin rikki jo..

Olispa ihana jos vois vaan muuttaa! Mut ei ehkä oo varaa (nyt tosi halvat asumiskustannukset, vaikka on oma) ja tarjontaa ei oikeen oo sitä mitä haluis (kyttäilen kyllä kokoajan).

Vaimo ostin eilen ystävältään itkuhälyttimen ja lämpöpussin :) Koitin kyllä selittää sille, että kesävauva tulossa, että lämpöpussi on ehkä vähän turha nyt jo ostaa, mutta hän nyt halus niin mikäs siinä :grin

Ja nyt ollaan ehkä 95% varmasti päätymässä vaunuiksi hankkimaan ne Britax Smile II ja siihen sopiva kaukalo! Alkuvuodesta ehkä jo vois tilailla :shy: Pakettitarjouksia usein noihin.
 
Meillä on huone vauvaa varten olemassa ja todella aion sitä susustella jo ennen vauvan syntymää. Aloittaminen menee kyllä ensi vuoden puolelle kun on sukupuoli yms. tarkemmin selvillä. :) Tokihan vauva aluksi meidän kanssa nukkuu mutta tarkoitus olisi, että huone tulisi kuitenkin oleilun ja leikkimisen myötä jo heti tutuksi.
 
Me nukutaan neljästään vieläkin samassa huoneessa. Pitänee isommat siirtää omaan huoneeseen nukkuun eka tai ainakin esikoinen. Tuskin me neliöö isompaan koskaa muutetaan et 2 lastenhuonetta ja 3 lasta. Neliökin tulee ajankohtaseks vasta -22 kun esikoinen menee kouluun.
 
Meillä on huone vauvaa varten olemassa ja todella aion sitä susustella jo ennen vauvan syntymää. Aloittaminen menee kyllä ensi vuoden puolelle kun on sukupuoli yms. tarkemmin selvillä. :) Tokihan vauva aluksi meidän kanssa nukkuu mutta tarkoitus olisi, että huone tulisi kuitenkin oleilun ja leikkimisen myötä jo heti tutuksi.

Niin joo totta, olin jo unohtanut tuon sukupuoliasiankin! :grin Kivempi ehkä odottaa, että on sukupuoli selvillä ennen vaate- ja sisustusostoksia :happy: Joten eihän täs mikään kiire ole :rolleyes:
 
Oisi ihana sisustaa vauvalle huone mutta nyt sitä ei ole. Meillä ei taida mahtua edes pinnis meidän makkariin. Kytätään asuntoja koko ajan. Muuttorumba ei kyllä yhtään houkuta.. Toiveissa olisi sitten ostaa/rakentaa oma parin vuoden sisään tai heti kun saadaan miehen asunto myytyä alta pois.
 
Meillä on myös muutto edessä ja päivittäin asuntoa metsästetään. Harmittaa kun just perjantaina meni yks täydellinen koti ohi :sad001 Toiveissa olisi muuttaa ennen vauvan syntymää, mutta saa nähdä. Kyllä me tähän nykyiseen vauva-ajaksi mahdutaan, jos on pakko, mutta kyllä nyt on jo pidempään tuntunut, että tila loppuu kesken ja en tykkää tästä asunnosta kuin sijainnin takia. Haluan äkkiä pois :D
 
Meillä ei ole vauvalle omaa huonetta ja meidän nykyinen vauvakin vielä majailee meidän makkarissa ja kaksi vanhempaa poikaa ovat omissa huoneissaan.
Keväällä viimestään pitäisi sit siirtää tätä nuorinta keskimäisen kanssa samaan huoneeseen niin saadaan meidän makkariin tilaa tulevalle vauvalle. :)
 
Uskaltauduin tilaamaan Liberon ilmaispaketin eilen np-ultran jälkeen. Sänkyä alettiin laittamaan kasaan jo viime viikolla. Ajattelin että sen voisi maalata violetiksi, sopii molemmille sukupuolille. On muuten perintöpeti - sekä isänsä että tätinsä ovat siinä nukkuneet :)
Aiemmin ostin jo turvavyön alentimen, mutta se on enempi minulle kuin vauvalle niin en vielä listannut tänne. Anopille on annettu lupa ostella vihreitä ja violettejä asioita jos on "pakko" :D

Huoneasiaa ei ole vielä mietitty kun aika kauanhan sitä varmaan samaa makkaria asutetaan.
 
Takaisin
Top