Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Tajusin tässä hetki sitten, että me joudutaan ostamaan kakkosvaunut. Meidän asuntoon on portaiden takia vaunujen kanssa mahdoton päästä muualle, kuin kellarikerrokseen. Kuitenkin haluaisin mieluummin nukuttaa ylemmässä kerroksessa pihan yhteydessä olevalle partsille, niin täytynee hankkia sinne toiset vaunut. Varmaan jotkut hyväkuntoiset käytetyt kelpaisi siihen tarkoitukseen. Täytyy siis varmaan pikkuhiljaa alkaa katsella molempia vaunuja.
Tarviiko niiden välttämättä olla vaunut vai kävisikö parvekkeelle nukuttamiseen vaikka joku kehto tai joku muu vähän kevyempi ratkaisu? Ite oon miettinyt ehkä jotain sen tyyppistä varasänkyratkaisua mökille. En jaksaisi välttämättä raahata sinne vaunuja, kun tuskin siellä kuitenkaan tulisi sen enempää vaunuteltua. Joku siirreltävä koppa olisi kuitenkin kätevä. Onkohan jotain tällaista edes olemassa, vai pitäisikö sittenkin hankkia ihan mökkivaunut?o_O
 
Täällä olikin puhetta mooseskorista, sopisiko se kevyemmäksi ratkaisuksi? Itse olen mooseskorista haaveillut, mutta jäänee hankkimatta meidän kissan vuoksi. Meillä pinnasänkyynkin olemassa puinen kansiviritelmä.. vaikka mooseskori ylisöpö oliskin, täytyy itse keksiä jotain muuta :)
 
Tarviiko niiden välttämättä olla vaunut vai kävisikö parvekkeelle nukuttamiseen vaikka joku kehto tai joku muu vähän kevyempi ratkaisu? Ite oon miettinyt ehkä jotain sen tyyppistä varasänkyratkaisua mökille. En jaksaisi välttämättä raahata sinne vaunuja, kun tuskin siellä kuitenkaan tulisi sen enempää vaunuteltua. Joku siirreltävä koppa olisi kuitenkin kätevä. Onkohan jotain tällaista edes olemassa, vai pitäisikö sittenkin hankkia ihan mökkivaunut?o_O

Niin..en tiedä käykö ulkotilaan käytettäväksi muut kuin vaunut. Siis ympäri vuoden. Parveke ei ole lasitettu. Jos jollain tulee hyviä ideoita mieleen, niin otetaan mielellään vastaan. Ehkä yksi vaihtoehto olisi ottaa ykkösvaunuista koppa irti ja siirtää se sitten tuonne, mutta pitäisi kuitenkin laittaa jonkun päälle.
 
Emmaljungan vaunuista lähtee koppa irti ja minulla ainakin on se pohja hieman sellainen keinumainen, kätevästi saa sellaiset kantokahvatkin vetoketjun takaa kopan kantamiseen. Mutta ei tosiaan ilkeäis laittaa parvekkeen lattialle talvella o_O Mooseskori ei taida pakkaisia kestää tai siis ei taida eristää niin hyvin kuin vaununkoppa. Itse haaveilen juuri mooseskorista, kun se ois tosiaan kätevä ottaa mummille ja papalle mukaan, matkasänky on jotenkin rasittava (omasta mielestäni).
 
Aikaisemmilta lapsilta säästyneet

-muistoksi säilytetyt muutamat vaatteet ja neuleet
-kaksi kantoliinaa
-kahdet imetysliivit
-kantotakki

Jo hankitut

-5 sisävaippaa, 3 aio, 1 pul kuori
-saatiin muovikassillinen pientä perus vaatetta, bodyt, puolipotkarit, toppapuku jne.
-liivinsuojia

Hankittavia

-harsovaippoja ja nepsy kiinnitin, villahousuja lyhyitä ja pitkiä
-villa ja silkki vaatteita vauvalle
-turvakaukalo
-kantoliina

Vauvan synnyttyä arki näyttää tarvitseeko hankkia

-uudet imetysliivit
-vaunut
-lisää vaatetta ja vaippoja
-vauvalle oma sänky

Tässähän ihan innostuu!
 
Stressaa vaunuasia ihan hirveesti! Meillä on hankala kulkunen kerrostalo, asutaan 5 kerroksessa. Hissi on maailman pienin, just ja just noi meidän 58cm rattaat mahtuu mun lisäks kyytiin. Eli tuplilla ei toivookaan päästä. Vaunuvarasto on, mutta sinnekin kulku vähän hirvittää, on melko jyrkkä alastulo. Kai sen kanssa oppis meneen. Mutta... Uskaltaako sinne varastoon jättää vaunuja, jotenkin ahdistaa ajatus. Lukon vaunuihin sais laitettua tietty, mutta pelottaa ilkivalta. :eek:
Ja toiseks. Haluaisin niin kovasti bugaboon donkey duot, mutta käytettynäkin hinta on aika pilvissä. En tiedä repeekö meidän rahatilanne mitenkään siihen. Harmi kun käytettyjä ei pysty maksaan muutamassa erässä. :rolleyes:
 
Stressaa vaunuasia ihan hirveesti! Meillä on hankala kulkunen kerrostalo, asutaan 5 kerroksessa. Hissi on maailman pienin, just ja just noi meidän 58cm rattaat mahtuu mun lisäks kyytiin. Eli tuplilla ei toivookaan päästä. Vaunuvarasto on, mutta sinnekin kulku vähän hirvittää, on melko jyrkkä alastulo. Kai sen kanssa oppis meneen. Mutta... Uskaltaako sinne varastoon jättää vaunuja, jotenkin ahdistaa ajatus. Lukon vaunuihin sais laitettua tietty, mutta pelottaa ilkivalta. :eek:
Ja toiseks. Haluaisin niin kovasti bugaboon donkey duot, mutta käytettynäkin hinta on aika pilvissä. En tiedä repeekö meidän rahatilanne mitenkään siihen. Harmi kun käytettyjä ei pysty maksaan muutamassa erässä. :rolleyes:

Muutto? Vai onko sekin mahdoton ajatus? :grin
 
AnnaS, olen kyllä tutuilta kuullut, että säilyttävät taloyhtiön varastotiloissa vaunuja. Luulisi, että riski on pieni, että joku talossa alkaisi tuhota naapureiden omaisuutta. Tai en tiedä olenko sitten liian hyväuskoinen.

Kävin eilen ekaa kertaa vähän katselemassa vaunuja. Yllättävän helposti löytyi pari mieleistä mallia, jotka tuntuisi täyttävän meidän tärkeimmät kriteerit. Vaihtoehdot joita nyt alustavasti mietitään on Emmaljunga Viking ja Britax Smile. Molemmat on kevyet ja näppärän oloiset. Vikingeissä olisi se etu, että jos oltais niin onnekkaita, että muutaman vuoden sisällä tulisi toinen lapsi, niin ne saisi kuulemma muutettua tupliksi vain hankkimalla uuden rungon. Onko jollain kokemusta näistä malleista?
 
Muokattu viimeksi:
Meidän taloyhtiössä monet säilyttää vaunujaan vaunuvarastossa. Me ei itse olla, koska se varasto on eri rapussa missä me asutaan, niin en oo kokenut sitä kovin käteväksi meille. Ja ovat mahtuneet ihan hyvin tuohon eteiseen kuitenkin. Tulishan sitä vähemmän roskaa renkaista, jos niitä ei sisään tois, mutta aina ei voi voittaa.
 
Kävin eilen ekaa kertaa vähän katselemassa vaunuja. Yllättävän helposti löytyi pari mieleistä mallia, jotka tuntuisi täyttävän meidän tärkeimmät kriteerit. Vaihtoehdot joita nyt alustavasti mietitään on Emmaljunga Viking ja Britax Smile. Molemmat on kevyet ja näppärän oloiset. Vikingeissä olisi se etu, että jos oltais niin onnekkaita, että muutaman vuoden sisällä tulisi toinen lapsi, niin ne saisi kuulemma muutettua tupliksi vain hankkimalla uuden rungon. Onko jollain kokemusta näistä malleista?

Meillä on britax smile 2 ja olen tykännyt kyllä kovasti. Oma käyttö on pääasiassa kaupunki-/kauppaliikkumista niin siihen soveltuu mainiosti. Näppärät eikä minusta vie paljon tilaa kasattuna, vaikka meillä ei mikään suuri eteinen ole.
Kuitenkin jälkiviisaana on hyvä sanoa, että olisi pitänyt aikanaan ostaa rattaat, joissa mahdollisuus muokata sisarusmalliksi. Nythän nuo britaxit sit vie turhaa tilaa siinä vaiheessa, kun vauva syntyy, koska sisarusrattaat tarvitaan. Oonkin nyt miettinyt Emmaljunga double vikingien ja bugaboo donkey duojen välillä. Molemmissa puolensa, mutta tällä hetkellä olisin kallistumassa Emmaljungaan. Sit varmaan vaan täytyis se yksöisrunkokin ostaa, koska ei sitä joka paikkaan varmasti kahden lapsen kanssa tule lähdettyä.
 
Meillä kans vaunut alavarastossa kerrostalossa. Hyvä sinänsä kun on matkan varrella kun kävelee ulos niin ei tarvi erikseen koukkia. Ennen kaikki säilytti rappusten alla mut siitä tuli sanomista niin nykyään varastossa. Meillä myös tosi rauhallinen talo, pari lapsi perhettä ja loput eläkeläisiä niin ei oo ees ilkivaltaa tullu mieleen pelätä. Esikoisen synnyttyä asuttiin vielä muutama kk taloyhtiössä jossa asu myös muutama narkkari niin siellä kyllä kannoin aina vaunut kotiin kolmanteen kerrokseen (ei ollut hissiä) kun olin varma et ne olis jo myyty jos ois alas jättäny.
 
Me muutettiin kesällä kerrostalosta ykstasoiseen rivariin, ihanaa kun ei tarvii tulevaisuudessa rattaiden ja niiden säilytyksen kanssa taistella, sillä kerrostalossa meidän eteinen oli olematon ja yleiset säilytystilat myös. Luovia ratkaisuja tarvitaan noissa tilanteissa :grin

Mä odotan niin malttamattomana rakenneultraa! Oon selannut mm. Tori.fi:tä ja siellä on vaikka mitä ihania vaatepaketteja vauvoille, mutta kun ei tiedä kumpaa sukupuolta pieni on niin ei niitä kehtaa ostella ennen kuin tietää sukupuolen :grin Oon jo ennen raskautta ostellut neutraaleja unisex vaatteita sen verran että ois kiva ostella sitten ihan jotain tytölle/pojalle :happy: No, odottavan aika on pitkä :grin
 
Muutto? Vai onko sekin mahdoton ajatus? :grin

Mies ei suostu :D ja muutettiin tähän vasta reilu vuosi sitten. Olis sillon pitäny miettiä vähän tarkemmin tätä kämppää, mutta hyvä sijainti ja halpa vuokra niin :rolleyes:

Tässä rapussa asuu kyllä pääsääntöisesti mukavaa porukkaa ja perheitä, mutta myös niitä ns kaljaan menevämpiäkin toki löytyy. Yhdet rattaat näytti vaunuvarastossa olevan, viimeks kun siellä kävin. Tosin näytti että niitä ei oo hetkeen käytetty :D pitkälti oli vaan hiekkaleluja ja pyöriä siellä varastossa. Joka kyllä ärsyttää, kun pyörille on ihan oma paikkansa täällä. :p
 
Onko jollain antaa suosituksia hyvästä itkuhälyttimestä? Mielellään molemmissa yksiköissä saisi olla ladattavat akut. Muuten ei erityisiä vaatimuksia ole.
 
Onko jollain antaa suosituksia hyvästä itkuhälyttimestä? Mielellään molemmissa yksiköissä saisi olla ladattavat akut. Muuten ei erityisiä vaatimuksia ole.
Meillä oli cobran radiopuhelimet itkuhälyttiminä, pitkä kantama oli hyvä maalla asuessa ja mökkeillessä, kaupungissa iso etu oli salattu yhteys ja tosi monta kanavaa mistä valita omansa ettei kuulu naapurin itkut :) Nyt on ollut niin kompakteja asuntoja missä asuttu niin ei ole ollut tarvetta, mutta varmaan taas radiopuhelimet ostaisin jos tarve tulisi.
 
Onko jollain antaa suosituksia hyvästä itkuhälyttimestä? Mielellään molemmissa yksiköissä saisi olla ladattavat akut. Muuten ei erityisiä vaatimuksia ole.

Neonate, ihanan pieni ja roikkuu helposti kaulassa mukana jos touhuaa ympäri asuntoa :)
 
Neonaten itkuhälärit aika hyvässä alessa gigantissa tänään :) kannattaa ostaa nyt jos on hankintalistalla :)
 
Hoitopöydälle tilasin pehmusteen ja sitterikin sitten tarttui tilaukseen jo mukaan. Vaatteita olen katsellut mutta kyllä ne on niin suunnattu joko pojalle tai tytölle että on vielä jääny ostamatta. Enää 2,5viikkoa rakenneultraan missä toki toivotaan että vauvalla olisi lähtökohtaisesti kaikki hyvin mutta plussaa olisi jos sukupuoli selviäisi :love7
 
Meillä on tällä viikolla tullut tehtyä hankintoja. Rakenneultran jälkeen käytiin ostamassa pari bodya, parit housut ja pari pyjamaa. Eilen tilattiin sitten vaunutkin. Päädyttiin lopulta hankkimaan Britax Smile 2, joista olen tutuilta kuullut hyviä kokemuksia eikä ole kalleimmasta päästäkään. Nyt mietin vielä pitäiskö hyödyntää Black Friday tarjous ja hankkia turvakaukaloksi Maxi Cosi Cabriofix easyfix-telakalla. Onko jollain kokemusta siitä? Jotenkin tuntuu mukavalta, että isoimmat hankinnat alkaa kaukalon jälkeen olla jo tehtynä, niin ei tarvitse kytätä tarjouksia tai enää pähkäillä niitä muutenkaan.
 
Mekin tilattiin Emmaljungan vaunut Black Friday -tarjouksesta:) Mietin myös tuota turvakaukaloa, mutta en ole vielä ehtinyt päättää, mikä merkki ja malli otetaan, joten se jää nyt vielä myöhemmäksi. Vaihdettiin itse asiassa just auto pienemmästä farmariin, jotta kyytiin mahtuu vauva, vaunut ja koira:grin Nyt on sitten kunnon perheauto, johon varmasti saa käytännössä minkä tahansa turvakaukalon.

Pitäis tehdä joku lista vielä tarvittavista tavaroista. Osaako joku kokeneempi äiti heittää jonkun jutun, jonka esikoisen odottaja yleensä luulee tarvitsevansa, mutta onkin oikeesti turha? Kysyn mielummin näin päin, koska yleensä kaikki luettelevat vain hirveän määrän mielestään tarpeellisia tavaroita ja tarvikkeiden lista paisuu:hilarious:
 
Takaisin
Top