Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Täällä pyörii enemmän ja enemmän kaikki tarvittavat hankinnat mielessä. Tein perjantaina alustavan listan tarvittavista hankinnoista ja siihen kyllä kertyi monenlaista. Tekisi mieli alkaa haalia vaatteita pikkuiselle jo, kun sitten on kuitenkin tehtävä suurempia hankintoja, kuten vaunut, kaukalo yms. jotka taidetaan jättää talvelle. Muutamia vaatteita on tullut ostettua ja kassillisen sain siskolta, mutta kuitenkin tuntuu, että ehkä kirppiksiltä on helpompi löytää sitten kun tietää sukupuolen. Niin kaiken ei tarvii olla valkoista, harmaata, beigeä... No, neljä viikkoa rakenneultraan, täytyy yrittää vielä vähän aikaa malttaa odottaa.
 
Täällä pyörii enemmän ja enemmän kaikki tarvittavat hankinnat mielessä. Tein perjantaina alustavan listan tarvittavista hankinnoista ja siihen kyllä kertyi monenlaista. Tekisi mieli alkaa haalia vaatteita pikkuiselle jo, kun sitten on kuitenkin tehtävä suurempia hankintoja, kuten vaunut, kaukalo yms. jotka taidetaan jättää talvelle. Muutamia vaatteita on tullut ostettua ja kassillisen sain siskolta, mutta kuitenkin tuntuu, että ehkä kirppiksiltä on helpompi löytää sitten kun tietää sukupuolen. Niin kaiken ei tarvii olla valkoista, harmaata, beigeä... No, neljä viikkoa rakenneultraan, täytyy yrittää vielä vähän aikaa malttaa odottaa.

Neljä viikkoa :eek: mulla on reilu viikko tarkistusultraan ja sillon ois viikkoja reilu 14. Ihan hullua, että jollain jo neljän viikon päästä rakenneultra :rolleyes: ens ees haluu tietää kui kauan meiän rakenneultraan on :oops:
 
Onhan se hassua, että on niin eri vaiheet meneillään, vaikka samassa kuussa lasketut ajat. Mulla neljän viikon päästä jo 21. rv meneillään.
 
Mä oon ajatellut että aletaan pohtia kaikkia hankintoja vasta rakenneultran jälkeen jos siellä on kaikki kunnossa. Vielä ei olla siis ostettu yhtään mitään :)

Mutta mistä tällainen ensimmäistä odottava tietää yhtään mitä pitäisi hankkia? En edes tiedä mitään termejä millä etsiä niin oon ihan hukassa. Mä ostaisin varmaan vaan vaunut, pinnasängyn, autoon turvakaukalon ja vaatteita mutta ehkä löydän netistä jonkun "hieman" kattavamman listan :laughing002 En vaan haluaisi ostaa mitään turhaakaan...
 
Pumpulipuikkoja navan puhdistamiseen ja esim septidiniä mikä ei kuivata. Isoja siteitä itselle, vauvalle vaippoja. Harsoja, kylpypyyhe, liivinsuojia, eipä sitä varmaan aluksi kamalasti muuta tarvitse mainittujen lisäksi :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Faz
Sekin tahtoo olla että kokeilemalla löytyy itselle sopivat tuotteet. Itse en ole mm. Löytänyt edelleenkään itselleni soveltuvaa rintareppua tai kantoliinaa.. koen niiden käytön niin vaivalloisena. Päätinkin etten enää yritä hankkia kumpaakaan :grin 4 aiempaa lasta on kokeiltu kuljettaa vaikka millaisessa käärössä ja aina ne on ollu niin vaikeita että ei ole minun juttuo_O ettei välttämättä kaikkea mahdollista kannatakaan hankkia :rolleyes: mietittiin itse nyt tämän kuopukseksi jäävän kohdalta olla hankkimatta pinnasänkyä. Meillä on ensisänky mooseskori mikä aikaisemmallakin lapsella oli käytössä niin saa mennä myös tällä kuopuksella:Heartred lisäksi meillä sen verran leveä omasänky että perhepedissä mennään :rolleyes: vaunut ja turvakaukalo on hankinta listalla kun ne ehdittiin jo myydä eteenpäin..
 
Neljä viikkoa :eek: mulla on reilu viikko tarkistusultraan ja sillon ois viikkoja reilu 14. Ihan hullua, että jollain jo neljän viikon päästä rakenneultra :rolleyes: ens ees haluu tietää kui kauan meiän rakenneultraan on :oops:

Mulla on rakenneultraan enää reilu kolme viikkoa, mutta mulla onkin la ekana tästä ryhmästä. Täytyy kyllä sanoa, että on mukavaa olla siellä alkupäässä, kun kaikki tulee melkein ekana. Ehkä osittain siksi tää raskaus tuntuu menneen niin nopeasti.

Juttelin mun serkun kanssa hankinnoista. Hänen esikoisensa on syntynyt keskosena ja sieltäkin tuli ihan hyvä pointti, että tärkeimpiä hankintoja ei ehkä kannata jättää ihan viimetippaankaan, kun kuitenkin jotain voi sattua ja lapsi tullakin tosi aikaisin. Sen jälkeen voikin olla sitten todella vaikeaa ehtiä vaikka vaunuostoksille, koska keskosen hoito vie niin paljon aikaa ja energiaa.

Mä olen miettinyt, että päivisin yksin ollessani hoitaisin koiran lenkityksen ehkä pääasiassa niin, että vauva on liinassa tai kantorepussa. Tuntuu ehkä helpommalta ja koirallekin kivemmalta, kun saa vapaammin haistella polun molempia puolia. Pitäisi siis löytää hyvä ja käytännöllinen kantomuoto. En ole vielä yhtään ehtinyt perehtyä eri tapoihin kantaa. Pitäisi varmaan mennä johonkin liikkeisiin katsomaan ja kuulemaan eri vaihtoehdoista.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Faz
Mä olen miettinyt, että päivisin yksin ollessani hoitaisin koiran lenkityksen ehkä pääasiassa niin, että vauva on liinassa tai kantorepussa. Tuntuu ehkä helpommalta ja koirallekin kivemmalta, kun saa vapaammin haistella polun molempia puolia. Pitäisi siis löytää hyvä ja käytännöllinen kantomuoto. En ole vielä yhtään ehtinyt perehtyä eri tapoihin kantaa. Pitäisi varmaan mennä johonkin liikkeisiin katsomaan ja kuulemaan eri vaihtoehdoista.

Mä olen miettinyt tätä samaa! Tykkään käydä koiran kanssa myös paljon metsässä lenkeillä, joten siellä rämpiessä joku kantoväline on oikeastaan ainoa vaihtoehto. Täytyy kovasti toivoa että vauva viihtyy kannettavana...
 
Onko kenelläkään kokemusta mooseskorista? Haluaisin sängyn viereen pinnasänkyä pienemmän sängyn alkuajoille, ja houkuttaisi ostaa juurikin tämä mooseskori keinujaloilla.
 
En ole koskaan kuullutkaan mooseskorista. Pitäisi varmaan googlettaa. Mutta mä oon miettinyt nyt hyvää tapaa pienentää pinnasänkyä vastasyntyneelle. En haluaisi laittaa pientä vauvaa niin isoon sänkyyn, mutta kaikki ympärillä olevat pehmeät jutut, kuten unipesät ym. voivat kuulemma aiheuttaa tukehtumisvaaran. Hyviä ideoita otetaan vastaan.
 
Voisko toimia, jos alkuun laittas sen äitiyspakkauksen laatikon sinne pinnasänkyyn? Jos siis otatte sen pakkauksen :)

Omista hankinnoista on nyt noussu aika kallis ajatus mieleen, haluaisin isomman auton, mutta saas ny nähdä... :D
 
Ei oo hyvä vinkki, mutta mua kun kiinnostaa yöllä tasan nukkuminen niin vauva nukkuu kainalossa :D Heti kun alkaa pienikin ähinä niin tissi suuhun ja unet jatkuu. Meillä pinnasänky ollut sivuvaununa, mutta todellakaan en ole jaksanut alkaa yöllä veivaamaan vauvan kanssa ja imettäessä kun melkein väkisin nukahtaa niin turvallisempaa meillä nukuttaa suoraan viereen. Pinnasänky on hyvä paikka säilyttää kaikkea vaippoja, juomapulloa, harsoja, pyyhkeitä tms mitä yöllä voi tarvita. Ei kun hei, on mulla yks todella hyvä vinkki! Hankkikaa yövaloksi punainen todella himmeä valo, että just ja just näkee imettää ja vaihtaa vaipan, ei valpastu äiti tai vauva turhaan yöllä ja pysyy olosuhteet samana koko yön :)
 
Ah, unohdin täsmentää, että haluan sen pinnasängyn sivuvaunuksi. Poistettaisiin siis pinnasängystä yksi sivu meidän sängyn puolelta ja varmaan pultataan se kiinni meidän sänkyyn. Toi äitiyspakkaus on muuten hyvä, mutta en jaksaisi nostella vauvaa sinne, vaan haluaisin mielummin vaan pehmeästi liu’uttaa vauvan sänkyynsä. Yritän siis saada sen sängyn mahdollisimman saumattomaksi meidän sänkyyn nähden, ehkä jopa niin, että voisin mahdollisesti jopa imettää niin, että vauva on omalla puolellaan. Ainakin nyt tuntuu siltä, etten uskalla ottaa vauvaa vaan meidän sänkyyn. Pelkään, että vauva tukehtuisi meidän isoihin peittoihin tai tyynyihin tai mies kierii sen päälle. Sivuvaunu tuntuu turvallisemmalta.

Yövalo oli hyvä huomio! Ajattelinkin sitä jossain vaiheessa, mutta se oli taas unohtunut.
 
Meillä ollut meidän petarin ja vauvan patjan alla yhdistämässä sellainen ohuempi vauvan petari, pinnis oli kulmaraudoilla kiinni meidän sängyssä. Vastasyntynyt ei pyöri, joten kyllä sitä sänkyä on aluksi melko helppo pienentää melkein millä vaan, kunhan ottaa huomioon ettei mikään pääse tarttumaan esim vauvan sätkiviin käsiin ja sitä kautta pääse vauvan naamalle.

Meillä muksuista kaksi ollut sellaisia, että eivät halunneet vieressä nukkua, vaan sai siirtää sivuvaunuun, nukkuivat aikuisen kokonaisia öitä jo kahden kuukauden iässä :D Sit kaks iholla kiinni nukkujaa, ei mitään toivoa saada nukkumaan muualla kuin vieressä, vieläkin nukkuu nuorin, 1,5-vuotias, vieressä. Paljon se on siis vauvastakin kiinni :) Ton nuorimman kanssa nukuttiin ekat kuukaudet sillein, että mä olin joko sohvalle tai sänkyyn tuettuna istuma-asentoon ja vauva nukkui mun sylissä pystyasennossa, mikään muu ei käynyt ja noin sai itsekin nukutuksi edes hetken.
 
Mä olin miettinyt unipesää pinnasänkyyn. Onkohan ihan vastasyntyneilläkin sellaisessa tukehtumisriski, vaikkei vauva osaa vielä kääntyä?
 
Tänään meille tuli postissa turvakaukalo :) Tässä niitä hankintoja alkaa näköjään kertymään.
 
Tekis mieli ihan hirveesti ostaa jo vaatteita pienokaiselle :woot: Yritän hillitä rakenneultraan asti :grin reilu kuukausi pitäisi odottaa vielä :grin
 
Tajusin tässä hetki sitten, että me joudutaan ostamaan kakkosvaunut. Meidän asuntoon on portaiden takia vaunujen kanssa mahdoton päästä muualle, kuin kellarikerrokseen. Kuitenkin haluaisin mieluummin nukuttaa ylemmässä kerroksessa pihan yhteydessä olevalle partsille, niin täytynee hankkia sinne toiset vaunut. Varmaan jotkut hyväkuntoiset käytetyt kelpaisi siihen tarkoitukseen. Täytyy siis varmaan pikkuhiljaa alkaa katsella molempia vaunuja.
 
Takaisin
Top