Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Muokattu viimeksi:
Meillä esikoinen vasta 2,5v., joten todella vähän hankintoja tarvitsee tehdä. Ainoat pakolliset on oikeastaan vaunukoppa (edelliset kahdella serkulla kiertäneet vaunut meni jo roskiin, ja sen jälkeen ostettiin suoraan ratasistuin ja runko) sekä pinnasänky (edellinen serkulta saatu myös aika loppuun kulunut). Leikkimatto ehkä. Mut sitteri on, leluja on, syöttötuoli on, samoin turvakaukalo & telakka, hoitopöytä, vanna, vaatteita isot kasat..
Tekis mieli ostaa kuitenkin jotain pientä, vielä ei uskalla mut ehkä jo np-ultran jälkeen. Joku pieni yöhaalari vaikka, mitä hypistellä.. :angelic: Isovanhemmat tuntien myös uusia vaatteita ja leluja tullaan saamaan kasakaupalla.
 
Meillä on tilanne, että kaikki vauvatarvikkeet on hankittava uudestaan (lapset siis nyt 5v ja 4v). Sinänsä ei haittaa, shoppailu on kivaa MUTTA olishan sitä nyt jotain voinut jemmata o_O
 
Meillä taitaa olla hankintalistalla turvakaukalo ja ehkä jotain pientä vaatetta, amme, harsoja, kantoliina. Pinnasänky lähti just kaatopaikalle kun ei sitä olla neljän edellisenkään kanssa tarvittu, enemmän se on ollutkin kavereilla lainassa :D Leluja löytyy joitain helistimiä ennestään, sitteriä ei oo eikä tuu, syöttötuoli löytyy varastosta ja kaapista löytyy jotain silikoninokkaisia nokkamukeja. Voipi olla, että vaatteiden kanssa lähtee taas lapasesta kun ne on kirppareilla lähes ilmaisia, mut onhan niitä hyvä olla jos sattuu taas sellainen 24/7 pulautteleva ja huutava tapaus :)
 
Meilläkin on onneks kalleimmat jutut säilössä kuten vaunut kaukalot, pinnasänky, kantoliina jotka käy tytölle sekä pojalle. Mut aika paljon pitäs ostella, varsinkin jos tulis poika :D
 
Meillähän tosiaan oli tarkoitus, että meidän neljäs jää viimeiseksi niin silläkin silmällä jo laitettiin eteenpäin/kaatikselle kamoja, mut ainahan sitä voi muuttaa mieltään niin nyt on vitonen tulossa ja pääsee shoppailemaan :D Yhdistelmärattaat meillä kyllä jo on, sekä tuplat, mutta saattaa olla, että rataskuume taas yllättää ja tulee vaihdettua toisiin...
 
Meiltä löytyy oikeastaan kaikki kun edellinen on vasta 2,5v ja vielä en ole hankkiutunut tavaroista eroon. Vaunuihin pitää hankkia uusi ratasistuin, mutta siinä se taitaa olla. Pojan vaatteita on paljon ja vielä esikoisen jäljeltä tytönkin.
Mutta tottakai uusi tulokas tulisi saamaan ihan omia tavaroita ja jokaiselle lapselle olen myös neulonut vauvapeitot.
 
Esikoinen noin 1,5vuotias kun toinen syntyy, niin ei tässä paljoo mitään taida tarvita. Yks isompi investointi sit tietty on, nimittäin tuplarattaat. Apua :confused:
 
Meillä ei tietenkään ole yhtään mitään, kun tämä olisi meidän esikoinen. Tässä vaiheessa en kyllä uskalla vielä edes miettiä mitään hankintoja. Jos kaikki menee hyvin, luulen, että ostoksia aletaan tehdä vasta joulun aikaan ja varmaan joululahjaksikin yritetään pyytää sitten jotain tarpeellista.
 
Meillekin tämä olisi esikoinen, joten kaikki olisi hankittava :) Tosin jotain olen vauvakuumeissani yrityksen alkuvaiheessa jo ostellut, lähinnä kirppikseltä pieniä unisex vaatteita (en voinut vastustaa kun ovat niin ihania ja edullisia!) ja leluja. Kirppikset on kyllä mun heikko kohta, ja sitä kautta me kyllä hankitaan mahdollisimman paljon. Vauvan vaatteet ja tarvikkeet on kuitenkin pääsääntöisesti käytössä niin vähän aikaa, että ne ei siinä käytössä pääasiassa kovin kummoiseksi mene.

Yhden söpön tekstibodyn olen ostanut Zalandon alesta ja sukkapaketin H&M:ltä.. :grin Lisäksi muutama erilainen vauvakirja löytyy. Muut saa odottaa myöhempään, vaikken ole voinut estää itseäni jo tässä vaiheessa katselemasta kirpparisivuilta vaunuja jne.. :rolleyes: Tiedän että vielä ollaan hyvin herkässä vaiheessa raskautta ja kaikki on mahdollista, mutta mitenkä sitä oikein itsensä malttaisi kun 1,5 vuotta yritystä takana ja nyt eka raskaus tuona aikana niin sitä menee ihan sekaisin onnesta :laughing002 Ja siis vauvojen vaatteet ja tarvikkeet on niin ihania ja niitä on niin kiva selailla netissä ja katsella kirppareilla.. :hilarious:
 
Meillä ei tietenkään ole yhtään mitään, kun tämä olisi meidän esikoinen. Tässä vaiheessa en kyllä uskalla vielä edes miettiä mitään hankintoja. Jos kaikki menee hyvin, luulen, että ostoksia aletaan tehdä vasta joulun aikaan ja varmaan joululahjaksikin yritetään pyytää sitten jotain tarpeellista.

Meillä aika sama tilanne. Alustavasti mietin, että jos kaikki menee hyvin, niin vaunuja yms. isompia hankintoja voisi alkaa miettiä marras-joulukuussa. Meillä on sisaruksilla lapsia, joilta ehkä jotain voidaan käytettynä saada. Mutta onhan se ihanaakin viimeinkin päästä ihmettelemään kaikkea mitä vauva tarvitsee. :Heartred Meilläkin tätä on toivottu niin pitkään.
 
Meilläkin kaikki löytyy tytölle, esikoinen 3v. Mutta nyt on vahva poika fiilis! Eli vaatteet pitäisi hankkia. Olen viime viikolla salaa ostanut ToyRus:sta uuden mobiilin pinnasängyn päälle, kun löytyi superhalvalla (normaalisti 45e, nyt 7e) ja dinosauruslelun vauvalle kantokoppaan (norm. 20-30e, nyt 7e). Järkeistin oston itselleni sillä, että jos tämä raskaus ei onnistukaan, voin antaa ne lahjaksi jollekin :grin

Mutta tänään sitten itkusilmässä hiplailin alennusmyynnistä sinistä muumibodya :oops: Olisi niiiiiin tehnyt mieli ostaa, mutta järki onneksi vielä voitti :shy:
 
Meillä joutuu ostamaan kaiken turvakaukalosta vaunuihin uudestaan.:wacky: Pari helistintä on ehkä tallessa.
Olen miettinyt, että eikö ole ihan ok jos pesee nukkeleikeissä olleet vanhempien lasten aikaiset vauvanvaatteet uudelleen käyttöön. Eipä niitäkään paljoa ole jäljellä, mutta lähinnä nostalgisista syistä.:joyful:
Tavallaan ne ovat vähän ällöjä kun pölyssä ja kissankarvoissa pyörineet lattioilla jne.

Ottaen huomioon varhaiset viikkoni (6.) olen myös ehkä vähän ollut typerä, kun olen aloittanut ompelemaan vauvanvaatteita:Heartred. Collegepotkupuvun ja pari myssyä tosin vasta. Mutta kaavoja olen piirtänyt kansioon jo monen monta valmiiksi.:)
 
Aina välillä olen uskaltanut haaveilla ja hankintalistalle on noussut tällä hetkellä sitteri, iso kasa harsoja sekä turvakaukalo. Pinnasänky, hoitopöytä, amme ja yhdistelmärattaat läytyvätkin varastosta :) tytölle vaatteita on jemmassa mutta jos hän on poika, on vaatekaupoille lähdettävä :hilarious: dopplerin ajattelin ostaa jos varhaisultrassa on kaikki hyvin. Yksi meiltä jo löytyy, mutta siihen käy vain kuulokkeet. Ajattelin ostaa sellaisen jossa on kaiutin, niin voisi esikoisen kanssa kuunnella :)
 
Mie tykkään kans neuloa, nyt just esikolle villapaita puikoilla. Sit jos/kun ollaan varmemmilla viikoilla, niin varmasti jotain neulon vauvallekin. Viime aikoina oon myös pyöritelly ajatusta, että opettelis ompelemaan lastenvaatteita. Ompelukone löytyis jo, on vaa aika vähällä käytöllä ollu viime vuodet. :shy:
 
Meillä ei ole tallella enää mitään muuta kun harsoja, jotka onneksi säästin että jos siivouksessa käyttää, kaikki muu tuli hävitettyä kun ei enempää pitänyt tulla. :hilarious: No vaunut löytyy, mutta nekin alkaa olla aika huonossa kunnossa.
 
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?

Noh tässä on kaikki oikeastaan valmiina jo kun en nyt luopunut edes vielä pojan vauva vaatteita ja nyt nuorimmainen 6kk tyttö niin ei ole paljoa hankittavaa.

En edes tiedä vie mitä pitäisi. Sitteri on mutta jäi vähälle käytölle kun tää menee jo tukea pitkin mutta valmiina sitten on ainakin. Tyttö vaatteita hankin tämän pikkuisen myötä. Jännittää kovin. Tahdon saada itseeni liikunnallisesti kuntoon kun on vaivoja.:sad001

Se doppler olisi kiva.
 
Takaisin
Top