Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Otin ja ompelin pienen bodyn kun sellaiseen jäi kangasta. Kamala kun on jo unohtanut kuin pieniä ne vaatteet on, vaikkei nuo sirppanan vuosikkaan vatteetkaan mitenkään isoja ole.
 
Mä ostin ekan ostoksen (Body+housut+myssy) melkein heti raskaustestin tehtyäni ja sit ekoilla viikoilla,kun jouduttiin käymään kaksi kertaa varhaisultrassa,niin molempien jälkeen ostin yhden jutun,kun kaikki oli hyvin (body+kirja). Seuraaviin ostoksiin menikin sitten aikaa vähän pidempään. Ne tein eilen kirpparilta, muutama body (taas) ja yksi yökkäri. Vauvajutut on niin ihania!
 
Mä oon niin monta kertaa jo täyttänyt netissä HM ostoskoria vauvanvaatteilla ajankuluksi :D kokeilin paljonko sais vaatteita sillä äitiyspakkaus rahalla ja totesin et aika setti :D mut mitään ei tälle tulokkaalle olla ostettu, voi olla että ultran jälkeen joku pieni juttu. Mut sit vasta ku sukupuoli selviää näkee että pitääkö laittaa kaikki vaatteet uusiks :)
 
Meidän uudet rattaat toimitettiin maanantaina ja ollaan niin fiiliksissä näistä! Meille kotiutui siis Bugaboon Donkey duot :) Yllätyin siitä miten kapeat nää on, olin varautunut että on ihan järkyttävän leveät mutta onneks ei! Otettiin nämä heti käyttöön esikoiselle, toki käytetään monoina kunnes vauva syntyy :dummy:
Onko muut ehtinyt jo katsella rattaita? :)
 
Meidän uudet rattaat toimitettiin maanantaina ja ollaan niin fiiliksissä näistä! Meille kotiutui siis Bugaboon Donkey duot :) Yllätyin siitä miten kapeat nää on, olin varautunut että on ihan järkyttävän leveät mutta onneks ei! Otettiin nämä heti käyttöön esikoiselle, toki käytetään monoina kunnes vauva syntyy :dummy:
Onko muut ehtinyt jo katsella rattaita? :)

Oon ajatellu et britaxin smile 2 ois kivat, mut rupesin kuitenki miettiin et onko ne sittenkään hyvät tänne Oulun korkeudelle. Lunta ja loskaa talvisin ja keväisin on reippaasti eikä meilläpäin aina teitäkään oo aurattu ennen puoltapäivää jos ilma on ihan kamala..
Mut varmaan joudutaan joka tapauksessa hommaan kunnon vaunut joilla pääsee ja sit erikseen auton perään joku pieneen tilaan menevä runko mihin saa kaukalon kiinni.
Aivan liikaa vaihtoehtoja, meni jo hermot eilen illalla ku selailin ihan liikaa kaikkia vaunujuttuja:think005 :laughing001
 
Mä sain siskolta aika paljon kaikenlaista. Pienistä bodyista ja myssyistä vähän isompiin haalareihin, sitten syöttötuoli ja semmosen kävelykärryn. Tommosta mitä ei pitkään aikaan vielä tarvita :) heillä lapsiluku täynnä joten menee kätevästi uusiokäyttöön meillä. Jälkikasvun huone on jo tapetoitu ja odottaa nyt hoitopöytiä yms isompia huonekaluja. Kai sen tapetoinnin voi hankinnaksi laittaa.
 
Muutamat kestovaipat olen ostanut facebookin kautta, koitan saada niitäkin keräiltyä pikkuhiljaa. Pienellä budjetilla kun ollaan liikkeellä, niin tavaroiden hankkiminen vie huomattavasti enemmän aikaa.
 
Tänään muutama neutraalin värinen vaate kirpparilta ostettu.Ehdin jo myydä edelliset pois,kun luulin kuvittelevani,että lapsiluku täys.Huonosti tunsin itseäni. :D
Pienellä budjetilla mennään täälläkin,kun neljäs jo tulossa.Sunnuntaina haen turvakaukalon tutulta.Myy 80eurolla helmikuussa käyttöön otetun gracon kaukalon!
 
Mä en oo vielä hankintoja tehnyt. On esikoiselta vielä tallessa ja takasin saadaan kierrosta varmasti kans tavaraa. Mut ehkä jotain ostaisi tulokkaallekin nyt kun on maanantaina se ultra ja jos siellä kaikki niin kuin pitää.
 
Pitää varmaankin hankkia joku 56 kokoinen toppapuku kun äitiyspakkauksenki toppapuku on aika iso vielä sillo maaliskuun ajalle.
 
Suosittelen toppapussia kaukaloon vauvalle. Alle tarvii -20 pakkasella villavaatteet vain. Kaupassa helppo ku aukaisee toppapussin nii ei tuu vauvalla kuuma. Mulla ei oo ollu kummallakaa lapsella toppavatteita. Äippäpakkauksen toppis ollu ulkona nukkuessa.
 
jep, ehottomasti toppapussi! mulla ollut fleecepussi ja mennyt kahdella lapsella ja suosittelen lämpimästi. ehkä rattaisiin haluun jonkun puvun tai jtn, et varmasti käsilläki koko ajan jotaki. veikkaampa et tuolloin ei välttis toppapukua enää tartte. kerrosta kerrokden päälle :D tai miten kukanenki tykkää
 
Me käytettiin kans sitä kaukalopussia esikoisella ja sit on tallessa vielä hennesin toppapuku mikä siis on sellainen pussi. Sitä käytettiin vaunuissa mut sille ei kauheesti käyttöä tullut..
 
Toppapussille + merinovillalle ääni täältäkin :) Toppahaalari on siinäkin mielessä huono, ettei sitä saa laittaa turvakaukaloon päälle turvallisuussyistä.
 
Nyt ei ole kyse hankinnoista vauvalle, mutta itselle. Siivoilin vaatekaappia ja laittelin kesävaatteita säilöön. Lopputuloksena oli ette kuudet farkut meni myös odottamaan kapeampaa vyötäröä. Samoin rintaliivit meni oikeastaan kaikki "säilöön". Mietin vaan että jos tässä nyt olisi ihan rehellinen itselleen, niin tuleeko nuo enää koskaan mahtumaan päälle vai kannattaisiko heti laittaa nettikirpparille myyntiin?
Kokemuksia, itse odotan ensimmäistä joten omakohtaista kokemusta palautumisesta ei ole.
 
Kyllä mulle mahtui ekan muksun jälkeen kaikki vaatteet kunhan tiputti kiloja ja kiinteytti paikat nii mahtui farkut ja paidat päälle normaalisti. Tässä vaiheessa totesin tätä raskautta että eivät enää mahdu että muutaman kilon nousu ja sain laittaa suuuren osan odottamaan ensi kesää/syksyä.
 
Minulla myös vanhat rintaliivit olivat sopivia, kun lopetin imetyksen ja rinnat siitä palautuivat noin kk tai kaksi siihen mitä olivat ennen raskautta. Imetys tiputti painon kaksi kiloa alemmas mitä ennen raskautumista. En pistäisi kiertoon ainakaan hyväkuntoisia, vaan säästäisin ja katsoisin miten käy. Normaalipainoinen olen.
Joillakin suurenee jalan koko raskausaikana ja muutos jää yleensä pysyväksi.
 
Me ollaan ostettu vasta yhdet pienen pienet tossut. Marraskuussa saakin sitten tuhlata kaikki palautukset kun saadaan tietää sukupuoli :D
 
Takaisin
Top