Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Kuopus perii esikoisen pinnasängyn ja hoitopöydän mutta kaikki muu tulee uutena. Nykyiset rattaat myydään ja ostetaan tilalle uudet. Parhaillaan pohditaan tarvitaanko tuplat, esikoinen on kuopuksen syntymän aikaan 2,9kk. :)
 
Mie en ees oo harkinnu (ts ehtiny mietimään) tuplia mut vissiin myö sellaset tarvitaan. Esikoinen on 1v 11 kk kun syntyy, joo eihän ton ikänen vielä ite kävele pitkään.. Vinkkejä hyvistä tuplista? Ostetaan kyllä käytettynä lähialueelta mitkä löydetään.
 
Me on myös mietitty sisarusrattaita kun esikoinen on 1v7kk toisen syntyessä. Lähinnä tuleeko niille sitten käyttöä vai ei. Esikoinen nukkui lähes kaikki päikkärit vaunuissa siihen asti, että alkoi nousta seisomaan. Sen jälkeen ei vaunuihin suostunut ja ratasosakin ollut melko vähällä käytöllä kun mieluummin on kannettavana. Lähinnä mietitty pärjäiskö ihan jos vauva olis sitten vaunuissa ja esikoinen liinassa tai repussa ellei itse jaksa kävellä. Seisomalautaa myös pohdittu olisko se hyvä lisä.

Sisarusrattaat olis nykyiseen asuntoon hieman hankalat kun nykyisetkin rattaat mahtuu just ja just lämpimään säilöön. On myös just sen kokoiset, että mahtuvat nippanappa portaikosta kulkemaan, leviämmät rattaat vaatisi remppaa terassin portaikkoon. Onneksi tässä on reilusti aikaa pohtia ja miettiä, tiedä edes asutaanko enää tässä nykyisessä vai ehditäänkö löytää uusi koti. :)
 
Tuplia miettinyt myös, mutta kun kerrostalossa asutaan niin rappukäytävässä ei sa säilyttää ja tuplat tuskin mahtuu meidän varastokoppiin säilöön missä nykyiset vaunut on. Vaunuvarasto toisessa talossa mutta kapeat ovet sielläkin. Toinen vaihtoehto olisi pyöräkärry kahdelle, niitä kun kalliimpia voi käyttää myös rattaina. Pyöränistuimessa tykkää olla kyydissä, kun siitä näkee hyvin ympärille. Toisaalta ensi kesänä aletaan potkupyöräillä ja on muutenkin liikunnallinen niin tuskin enää pitkään viihtyy vaunuissa, nytkin olen vienyt päikkyyn matkarattaissa kun ne on helpoin kuskata rappuja alas.
 
Jos päädytään tupliin niin ostetaan Bugaboo Donkeyt, niissähän on sekin hyvä puoli että ne saa muutettua yhden lapsen rattaiksi tarpeen mukaan :) esikoisella on Buffalot ja niistä pelkkää hyvää sanottavaa. Hintavathan nuo on mutta toisaalta rattaat on meillä ihan päivittäisessä käytössä arjessa niin halutaan kyllä panostaa niihin.
 
Olen aina välillä ostanut alennusmyynneistä kivoja vauvan pussilakanoita ja huppupyyhkeitä tms ja antanut niitä lahjaksi tuttavien vauvoille. Mutta nyt nämä uusimmat hankinnat taidankin pitää itselläni sattuneesta syystä :D Söpöt eläinkuviot ja vaaleanvihreät sävyt toimivat sekä tytölle että pojalle.
 
Muokattu viimeksi:
Toisessa raskaudessa ehdin ostaa vauvalle pipon joka ei ole vielä päässyt käyttöön. Huhtikuussa ostin vauvalle jumpsuitin vaikka en ollu edes raskaana enää sillon. Tämä nyt neljäs raskauteni. Oon hulluna lastenvaatteisiin joten droppei ootan kovasti. Bugaboot mies on luvannu et ne hankitaan sit kun ollaan jo paremmilla vesillä. Esikoiselt säästän parhaimmat! Pitäs alkaa tekemään myynti hommaa heti kun jaksaa. Esikon huone vielä ihan vaiheessa. Haluisin sen valmiiks ennen toisen tuloa.
 
Me ostettiin tänään miehen kanssa sellanen yöpukuhaalari. Halusin et eka ostos tehtäis yhdessä ja sit mies tavallaan valitsi ton puvun. Se kysy että no haittaako että hän sen valitsi, niin sanoi että todennäköisesti mä valitsen lähes kaikki seuraavat, joten ei :D
 
Minä en varmaan vielä uskalla pitkään aikaan ostaa mitään. Esikoiselta tulee kuitenkin kaikki isoimmat jutut, kuten vaunut, pinnis ja hoitopöytä. Uusi turvakaukalo pitää ostaa, mutta siihen on vielä piiiiitkä aika.
 
Eipä tälle ole ehditty mitään hankkia, kun on kaikki vaatteet ja tavarat on jo ennestään vanhemmilta sisaruksilta. Sisarrusrattaat on uus juttu kyllä, sellaiset pitää hankkia. Kahden nuorimmaisen ikäero tulee olemaan vaja 2v. Muut on jo niin vanhoja että osaavat pyöräilläkin.
 
Mä olen kans kuolannut Donkeyja, tulee niin pienellä ikäerolla lapset. Kaksi harsoa tilasin itsellekin, samalla kun ystävälle vauvalahjaksi.
 
Mä en uskalla vielä ostaa mitään, juuri väistelin Lidlissä luomupuuvillaisia vauvanvaatteita...
 
Pohtinut oon rattaita mutta ei vielä ostossa, menis kyllä nyt toiselle lapselle ennen syntymää. Tuplat vielä käytössä ja tulee käyttöön sittenki. En malta oottaa että pääsen kunnon kirppareille penkomaan kaikkee kivaa (täällä ei oikee hyviä mis asutaa) tytön ja pojan vaatteita tallella edellisiltä et ei paljon mitää ees tarvitse ostaa :)
 
Meillä on kans tallessa vaatteita, pienimmät vaatteet onneksi on aika unisex että tulee kumpi vaan niin alkuun pärjää loistavasti, mutta seuraavat koot menee aika tyttö voittoisesti, että jos poika tulee niin silloin tarvii vaatehankintoja tehdä. Mutta jyväjemmarina en ole hävittänyt mitään joten pinnis, vaunut ym löytyy.. kaukalo on ainut mikä pitää hankkia uusi, se me luovutettiin eteenpäin. Tämänkin suhteen mulla on jo suunnitelma; tytöllä on Klippanin turvaistuin ja tällä hetkellä vielä selkä menosuuntaan jalustan kanssa mutta maaliskuussa voi olla jo käännettynä toiseen suuntaa joten olisi jalusta valmiina, ei tarvitse kuin se itse kaukalo hankkia.
 
Niin ja nuo vaunut on tällä hetkellä sen verran satunnaisessa käytössä rattaina joten ei oo tarkoitus hankkia tuplia. Tyttö on opetellutkin tämän kesän aikana potku- ja polkupyöräilyä että varmasti niilläkin pääsee sitten etenemään. tai sitten se seisomalauta, ehkä..
 
Meillä ei ole mitään valmiina kun lapset oli muka jo tehty. :D Rakenneultran jälkeen aletaan hiljalleen tekemään hankintoja.
 
Meillä on esikoisen jäljiltä melkein kaikki valmiina. Yhdistelmät tosin möin juuri kaverille, mutta uudet rattaatkin on katsottu jo valmiiksi. Tarkoituksena on ostaa vielä sellaiset rattaat, jotka muuntautuu tarpeen mukaan kahdellekin lapselle. Esikoinen on vauvan syntymän aikoihin 2,5 vuotias ja kuljetaan paljon myös kävellen, joten hänenkin pitää välillä päästä istumaan. Kaikkea muuta pientä pitää tietysti hankkia. Jos tyttö sattuu tällä kertaa tulemaan, olisi ihana ostaa jotain vaaleanpunaistakin kaappiin.
 
Kun plussasin, ostin ihan pienet 0-koon sukat, joita käytettiin rekvisiittana vanhemmille kerrottaessa. "Että tällaset tulis sitten käyttöön ens vuonna taas."
Muuten en kyl aio mitään ennen talvea hankkia, meillä ei ole esikoiselta säästetty juuri mitään paitsi kotiintulovaatteet ja muutama ihan pieni vaate mutta ne ovat hänen omiaan ja saa säästää omana muistoesineenään joten ei tule uusintakäyttöön :)
Äitiyspakkauksen kyllä otan, se oli niin kiva juttu myös symbolisesti, ei pelkästään niiden vaatteiden ja tavaroiden vuoksi.
 
Takaisin
Top