Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)
 
Mä olen säästänyt esikoispojalta 5/16 muutamia lempparivaatteita.. mutta hankin jo ennen plussaa muutaman herkun tyttöjen vaatteen kun sattui kohdalle, jospa niille joskus tulisi käyttäjä :) :Heartred
 
Meilläkin pojalta vaatteet tallessa, täytyis vähän tehdä niihin inventaarioo niin sais ostaa tulokkaalle uusia jos on myös poika. Tytölle oon ostanut muutamia juttuja jo ennen raskautta jos on sattunut jotain tosi söpöä löytymään, lähinnä alemyynneistä. Rakastan vauvanvaatteita!
 
Mä täs mietin et en mä mitään oo hankkinu kun oon ajatellut että en halua mitään ennen kun oon raskaana, mut tajusin just että mähän ostin reilu puoli vuotta sitten ihan tosi ihanan vauvakirjan. Ja sit muutamia vuosia sit olin tupperikutsuilla, siellä oli sellanen 3 sarja muovirasioita sellaisilla pöllön kuvilla. Olin meinannu antaa ne lahjaksi mut mies ei antanu, kun oli niin hienot et pitää säästää omalle lapselle :) niin sellaset mulla on
 
Mullakin on esikoisen jäljiltä tallessa lähes kaikki vaatteet, varsinkin pienimmät on hyvässä kunnossa, kun niin vähän aikaa pidetty.
Vielä en aio hankkia mitään ja tuskin ostan vaatteita, ru:n jälkeen saatan ommella jotain, jos tietää kumpi on tulossa. Ihan pikkuvaatteet on meillä kyllä niin unisex. Ja muutenkaan en oo sitä mieltä, että olis olemassa poika-tyttövärejä. Meidän pojan lempiväri on punainen :happy:

Aiotteko ottaa äitiyspakkauksen? Mä oon vähän kahden vaiheilla. Esikolta tallessa ne isoimmat eli haalarit ja makuupussit, enkä niitä siis tarvisi, mutta tämän vuoden pakkaus on tosi nätti ja alkuvuodesta jaetaan luultavasti vielä 2018 pakkauksia. Ja vaatteiden laatu oli parantunut sitten 2015 pakkauksen. Pääsin siis hypistelemään 2018 pakkausta ystävän luona.
 
Tällä hetkellä luulen, että en ota pakkausta. Tosi vähän tuli edellisestäkään pakkauksesta niitä vaatteita käytettyä, makuupussia, vanupukua, villahaalaria ja kynsisaksia lähinnä.
 
Olen ostanut yhdet kettusukkahousut kun oli vaan pakko. Mä kyllä otan äitiyspakkauksen. Nuorin tyttö on 18v. joten puuttuu kaikki kamat. Ekat oli nuorena tehtyjä ja tää vika vanhana
 
Mä otan kanssa äitiyspakkauksen kun on ensimmäinen tulossa :) Vauvakirjan ostin heti jotta voi jo odotuksesta kirjoitella, mutta muita hankintoja en uskalla vielä tehdä. Mies on sitä mieltä, että hankintoja uskaltaa tehdä aikaisintaan jouluna:bookworm:
 
Mä hankin jo ekat pikkuvaatteet ja vauvapeiton :angelic: äitiyspakkausta ei oteta, esikoisen pakkauksesta käyttöön tuli vain kynsisakset, lämpömittari ja se itse laatikko ja ne on kaikki tallessa.
 
Esikoiselta on kaikki mummolan varastossa tallessa. Just n. kk sitten heivasin rattaat ja hoitopöydän pehmusteen sinne kun tarvii tilaa. Otan äitiyspakkauksen kun kattelin sinne tulleen vaatepuolelle uutta mm. legginssejä. Tää vauva ei taida tarvita kun uudet vaunut ja turvakaukalon ni kaikki muu löytyy mummolasta.
 
Turvakaukalo myyty ja vaunut oli myynnissä.En ole kyllä varma tarvittaisiinko tuplarattaat,kun kahden pienimmän ikäero tulee olemaan n.2v4kk.Vaatteet oon ehtiny myydä,mutta kirpparilta saa uusia. :) Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti niinkuin kolmesta aikaisemmastakin.
 
Kaverilta varasin jo turvakaukalon, mutta muita hankintoja ei olla vielä tehty. Vasta sitten rakenneultran jälkeen :) tiedän jo mitkä vaunut haluan ja tytöltä on paljon vaateita jemmassa. Mut jos tuleekin poika, niin sitten saa shoppailla urakalla xD! Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa tällä kertaa :)
 
En oikeen välitä siitä äitiyspakkauksesta. Sitä on kyllä kiva penkoa kun sen saa käsiinsä, mutta sillä rahalla tiedän saavani ostettua enemmän itteä miellyttäviä asioita vauvalle. Esikoiselle sillon otin, kuopukselle en.
Meijän pitää hommata ihan kaikki vauvakamat ku ei oo ollu mielenkiintoa eikä tilaakaan säilytellä.
Mitään ei oo vielä ostettu ja tuskin ostetaan varsinkaan ennen ekaa ultraa, rakenneultraan asti jos selvitään nii ehtii sit alkaa miettiin tarkemmin.
 
Itsekkään en aio ottaa äitiyspakkausta tästä toisesta tulokkaasta. Tallessa on makuupussit ym toppapuvut. Rahalla ennemmi saa hommattua uusia vaunuja ym vaatteita jos tyttö tuliskin.
 
Minäkään en pakkausta ota, esikoiselta tallessa kaikki ja uusi pakkaus on ruma, halutessa esim. vaatteitasaa kyllä kirppareilta käytettynä tai osa antaa jopa ilmaisella. Kaukaloa mies ei suostu käytettynä hommaamaan ja esikoisen jälkeen myin heti pois kun ei ne parane vanhetessaan niin saapahan siihen vähän ylimääräistä rahaa.
 
Mä en myöskään meinaa ottaa pakkausta, esikoisella tallessa makuupussi, toppapuku yms. Ainoa minkä siitä haluan on se pahvilaatikko mihin kerään sitten muistoja :) enköhän jostain sen sitten saa.
 
Meillekin riitti tuo yksi äitiyspakkaus. Muita hankintoja vauvan suhteen ei ole ehditty miettimään, paitsi uusia (tupla)vaunuja. Kausivaatetta pitää alkaa katsomaan sitten kun ollaan varmemmilla vesillä. Ja että tuleeko tyttö vai poika, että meneekö esikoisen vaatteet vai uusitaanko värit. :wink
 
Ainii, äitiyspakkaus! Minulla siis 2017 vuoden malli ja nyt tulisi 2018 vuoden malli :woot: ja siinä vähän samojakin asioita. Tätä pitääkin pohtia!

Paljon on löytynyt kirpparilta esikoiselle mahtavia vaatteita ja paljon saimme myös lahjaksi hänen syntyessään. Jos tulee toinen tyttö niin pääsemme helpolla mutta pojan tullessa pitää suunnata ostoksille. En usko että ostan mitään ennen joulun alennusmyyntejä, sillä haluaisin tietää sukupuolen. Ostaa täytty oikeastaan vain sänky ja turvakaukalo.
 
Myö mennään alkuun pojan unisex vaatteilla, ja muutenki ollu paljon vaatteita mitkä käy molemmille. Ei varmaan taaskaan kysytä sukupuolta ennakkoon, on kiva sit synnärillä saada tietää :)

Meinasin että otan pakkauksen, mutta toisaalta siinä on niin paljon "turhaa", selasta mitä meiltä jo löytyy että olis pöhköä ottaa. Haluaisin pakkauksesta ainakin laatikon (muistoille), toppapuvun, makuupussin ja kevyttoppahaalarin, sekä ensikirjan ja pehmolelun. Mutta noita saattas saada ostettua käytettynäkin. Täytyy loppuvuodesta käydä kattelemaan tilaako sen vai ostaako.
 
Takaisin
Top