Viimeiset viikot (rv35- )

Tääläkin tänään käyty neuvolassa. 37+5. kaikki ok. Sf oli 36. esikoisesta isoin mitta oli 32, joten oon aivan paniikissa minkä kokonen möhkäle sielä mahassa on. Esikoinen kun painoi syntyessään viikolla 42 3300kg. Terkka sano, että kyllä tämä vauveli isompi on syntyessään kuin meidän neiti.

Mä oon jaksellut ihan hyvin. Välillä on selkäkipuja ja turvotuksia jonkin verran. Aamusta sormet ja illasta jalat. Kuumina päivinä turvotus on aivan kauheeta. Sormukset ei oo mahtunut muutamaan viikkoon enää. Ja välillä kävellessä vihloo alapäähän kivasti. Vaikka vauva ei oo vielä kiinnittynytkään.

Toi on muuten jännä kun jossain sanotaan, että jos lapsivedet menee ja pää ei oo kiinnittynyt pitää mennä ambulansilla sairaalaan. Ja sitten taas täälä päin ei sellasesta puhuta mitään. Esikoinen ei ollu kiinnittynyt vielä salissakaan. Toki synnytys alko supistuksilla. Ja ei tämäkään vauva oo kiinnittynyt, eikä mitään ambulanssista puhuta. Jännä juttu.
 
Täälläkin laskettuaika meni että heilahti. Eikä mitään merkkejä lähtemisestä.. Toisaalta joka kerta kun supistaa niin meen ihan paniikkiin että "ei kai, en halua" :D Edessähän se on joten parempi ois nyt vaikka heti.. Vielä ens viikolle varattiin neuvola 41+1 ja sit täytynee siirtyä ÄPKL:län puoleen yliaikaiskontrolliin. Osaatteko aiemmin synnyttäneet (mahdollisesti käynnistyksellä) kertoo et mikä käytäntö on noissa käynnistyksissä? Pitääkö mennä sen rv42 yli vai millon? Vai onko nää ihan tapauskohtaisia?
 
Heips! mäkin tulin päivittämään kuulumisia. Elikkä eilen olin lääkärissä ja lääkäri sanoi että paikat pehmenneet  ja 1,5cm auki kuulemma synnytys käynnistyy hetkenä minä hyvänsä. Jos tosin näin ei käy menen käynnistykseen joka on ensiviikon torstaina.. jännitävää :)
 
Tsemppiä kaikille loppupäiviin, tai viikkoihin. Mun osaltani homma on ohi:) Ihana poika syntyi 3 päivää sitten.

Muistakaa ensi- ja uudelleensynnyttäjät kuunnelle omaa kroppaa ja tuntemuksia. Päivystyksessä käyminen ei maksa mitään. Mua oltiin ajamassa Kättäriltä kotia klo 23.30, ja poika syntyi 3.21. Onneksi halusin jäädä tarkkailuhuoneeseen "nukkumaan". Mulla ei siis ollu vedet menny, mutta oli supistellut epämääräisesti koko illan 16-23. Ja koska esikoiseni kohdalla supparit olivat niin kivuttomia, niin olin ihan varma että synnytys on käynnissä. Ja vaikka eka synnytykseni oli suht pitkä, yli 14 tuntia, tämä toinen synnytys kesti säännöllisistä supsituksista alle 3 tuntia. Että semmosta:)
 
Täällä alkaa tuntua siltä, että käynnistykseen menee, todellakin. Tänään siis 40+6. Seuraava neuvola on torstaina eli 41+3 ja keskiviikkona pitäis jo soittaa aikaa kontrolliin ja keskusteluun käynnistyksestä, joka kuulemma mulla olis ens viikon lauantaina, koska sillon tulee lasketusta ajasta 12pv täyteen. Neuvolassa siis sanoivat näin ja osasivat sanoa myös, että viimeistään maanantaina 13pv käynnistäisivät. Näin siis täällä pääkaupunkiseudulla, olen menossa Naistenklinikalle. Veikkaan kuitenkin, että aikataulu voi muuttua, koska aiemminkin on asioista ollut eri näkemykset neuvolassa ja Nk:lla :)

Mua jännittää kyllä tuo käynnistys enemmän kuin se, että alkais luonnostaan. Jotenkin pelottaa, että se synnytys on sitten paljon rajumpi. Onko muilla kokemuksia? Voi että olis ihanaa, jos tää poju nyt vaan syntyis, että isikin kerkeis olemaan meidän kanssa kotona enemmän ennen kuin palaa taas töihin..

Onnea äitinrakkaalle uudesta tulokkaasta! :)
 
Heips kaikki :). Täällä laskettu aika tuli ja meni :S nyt siis viikkoja 40+3 ja ihan malttamaton olo. Ennen laskettua aikaa ei silleen pelottanut synnytys mut nyt ku se on takana oon päiväpäivältä ärtyneempi, itkuherkkä ja pelottaa synnytys. Tuntuu et kaikkea oon kokeillu et käynnistyis mut ei minkäänlaisia tuntemuksia ja nyt sit annan olla tulee kun tulee ja täälläkin varmaan joudutaan sit käynnistämään ja samaa oon juts leijonainen miettinyt et onko synnytys sit rajumpi :S toivois vaan niin et käynnistyis ihan luonnollisesti. Huomen aamulla taas olis neuvola ja sit yliaikaisuus kontrolliin seuraavaks. 

Voimia kaikille loppuraskauteen ja onnea äitinrakas pikkusesta :).
 
Minäkin oon alkanu näin lasketun ajan ohittaneena vasta kunnolla miettiä synnytystä. Nyt se tuntuu jotenkin niin ajankohtaiselta, vaikka oishan synnytys voinu käynnistyä millon vaan viimeisen kuukauden aikana. Aiemmin jännitti kaikki vatsantoiminnasta kätilöiden asenteeseen, mut nyt oon enemmin miettinyt sitä kipua! 
Toivottavasti alkais pian että se olis ohi ja sais oman nyytin syliin jota on nyt odotettu yli 9 kuukautta! 

Onnea jo synnyttäneille! <3 Tulkaahan kertomaan kuinka vauva-arki sujuu! :)
 
Piti tulla tänneki kertomaan että mä sitte jakaannuin viikonloppuna :) Perjantai iltana siivosin huushollin ja kävin saunomas ja mies hieroi jaloista akupunktiopisteitä ja vielä se viimenen ässä siihen päälle niin 3 jälkeen yöllä heräsin ku vedet meni ja koko sänky lainehti :) Lopulta tyttö syntyi lauantaina puoliltapäivin :) Synnytys kesti avautumisvaihe 5h 45min, ponnistus 8min ja jäleiset 9min :) Aluks tuli aika siedettäviä supistuksia sairaalas mutta sitte pari tuntia ennen tytön syntymää tuli aivan järkyttäviä supistuksia ja kerettiin olemaan tunti salis ku vauvan pää oli pihalla :) Enkä kerenny saamaan salissa mitään muuta kun tuon ilokaasunaamarin käteeni. Luomuna tuli ja hyvä niin :)  Täälä voidaan kaikki hyvin, luulin että tuo perC olis kovinki hellänä mutta eipä oo oikee mitää hirveetä kipua ollu =) 

Vauva on nyt 4pvän ikänen tuhisia tuola vaunuis <3 ihana pieni tummatukkanen pallero. Syntymämitat neidillä oli 3010g ja 49cm, eli mulle ihan passeli punnattava =) 
 
Hei!

Täällä ollaan kotona vieläkin ja lapsi mahassa, LA meni jo viime lauantaina.
Millään ei jaksaisi odottaa enää.
Eka lapsi tuli (raskausmyrkytyksen ja kuuden päivän käynnistelyn jälkeen) rv 39+1.
Nyt pitäis helteistä huolimatta jaksaa kotona juosta 1,5-vuotiaan perässä maha pystyssä.
Onneksi on ollu edes vähän supisteluja mutta kävin tänään sairaalalla ja kohdun kaulaa oli vielä reilusti. Toivottavasti jo pian syntyisi.
Niin ja esikoinen oli sen 3,8kg syntyessään viikkoa ennen laskettua aikaa, saas nähdä miten suuri tästä kehkeytyy jos vauva meinaa vielä kauan mahassa viihtyä.
Ensi maanantaina yliaikaiskontrolliin jos mitään ei tapahdu.

Mites muiden odottelut sujuvat?
Onnea kaikille jo synnyttäneille! :)
 
Mulla oli tänään viimeinen neuvola yhdessä osassa! Kaikki hyvin siellä ja mukavana yllätyksenä mun neuvolatäti onkin kätilö ja suostui tekemään vähän "rajumman" alatutkimuksen, jospa vaikka se innostais vauvaa tulemaan ulos :)
Tänään on siis 41+3 ja huomenna yliaikaiskontrolliin, jossa puhutaan käynnistyksestä. Maanantaina luultavasti, mut kyl mä meinaan vähäsen kinuta, että tekisivät jotain jo huomenna :)
Edelleen se käynnistys jännittää, mutta onhan tän vauvelin jotenkin ulos tultava..
Kiva kuulla myös huomenna, että minkäkokoinen kaveri olis suunnilleen tulossa.
 
Onnea lilamsille tytöstä. Aika jännä noi sun synnytyksen edeltävät tapahtumat. Kaikki kolme ässää. Toimi vissiin kun kerran synnytys alko sopivasti noiden jälkeen.

Tääläkin oli tänään neuvola 38 ja 5 olis viikkoja. Kaikki ok, muuten paitsi verenpaineet oli koholla aika reippaasti ja viikko sitten oli ihan hyvät. Sain mittarin kotiin, että pystyy seurailemaan ettei nouse kovin korkeiksi. Ja streptokokki näyte oli positiivinen, mutta se nyt ei sinänsä haittaa.
Laskettuunhan mulla on siis viikon verran, mutta oon asennoitunut, että yli mennään ainakin viikolla, eipähän sitten tarvi ressata sitäkään. Esikoinenhan meni yli kaks viikkoa, joten siltä pohjalta.

Jaksamista kaikille.
 
Noniin!
Käynnistysaika maanantaille. Ballongilla käynnistetään ja sen jälkeen tarkoitus rikkoa kalvot. Katsotaan, miten sujuu! Mutta pian on poju ulkona :)
 
Takaisin
Top