Viimeinen kolmannes

Mulla kaksi viikkoa ja 4 päivää töitä, josta olen 3 päivää lomalla tällä viikolla. 7.12 alkaa äitiysloman ihanuus...
 
Bumble: mä niin samaistun tuohon sun aiempaan tekstiin! Kauhea tarve olisi saada huusholli suursiivottua ja kärrättyä nurkkiin kertynyttä tavaraa pois, mutta sitten ei kuitenkaan jaksa/pysty/huvita ja kuitenkin täydet kaapit ja sotkuset nurkat ahistaa niin, että pinna kiristyy ja tuskastuttaa... Voihan väsymys ja unettomat yöt.... pitäs yrittää vaikka hylly ja nurkka kerrallaan. Noh onneksi mä vohdoin sain tuon pihan (pala kerrallaan) talvikuntoon. Enää ei puuttus kun muutama pieni syyshomma siellä niin sitten voisi sen unohtaa kokonaan. Joskopa sitten saisi alettua täällä sisällä touhuamaan. Ulkona vaan raitisilma auttaa jaksamaan ja kun haluan kuitenkin ulkoilla lasten kanssa joka päivä niin samalla on saanut aina jotain tehtyä. Sisällä on helpompi vain kasvattaa sohvaa selkään kiinni. Noh ehkäpä se tästä hiljalleen...
 
Jep täällä kans käydään nurkkia yksi kerrallaan läpi. Tosin nyt on niin jumalaton määrä kouluhommia ensin tehtävänä, että katotaan sit parin viikon päästä.. Huoh, ei millään jaksaisi vääntää kaikenmaailman tehtäviä koneella istuen =(. Noh, ajattelin rykäistä ne kerralla pois niin sitten voisin kolmisen viikkoa lomailla ennen viimeistä koulun loppukiriä ennen joulua.
 
Pitäis tässä joku päivä päästä siivoomaan kämppää mut tuntuu et voimat on niin loppu ettei jaksais...
 
Mä aloitin tänään kouluhommien ohessa siitä helpoimmasta, eli pyykin pesusta. Pistän kaikki vähänkään konetta kestävät pesuun verhoista lähtien ja takit yms. Mulla vaan on tässäkin se outo fiksaatio, että kaikki vaatteet, lakanat tms. on silitettävä =D
 
Mulla olis tasan kolme viikkoa äippäloman alkuun. Nyt alkaa selkää sen verran särkeä töissä, että taidan harkita tuota saikkua... Ainakin huomenna neuvolassa otan puheeksi. Menen sitten lääkärille jos tarve. Supistuksiakin tulee töissä ihan jatkuvasti ja nyt tuntuu, että en jaksa enää istuakaan koko päivää, saatika sitten seistä.. Alkukeväästä saatu issiasvaiva palasi tänään. Oli jo hetken kokonaan poissa kun vatsan kasvun takia selän asento muuttui. Nyt näköjään tulee takaisin mokoma. Alkaa olla aika raihnainen olo.. :D
 
Mariel, milloin olet viimeksi käynyt lääkärillä? Supistusten ja selkäsärkyjen puolesta voisi olla paikallaan tsekata kohdunkaulan/kohdunsuun tilanne. Minäkin luulin pystyväni olemaan töissä loppuun asti, mutta lääkäri totesi kohdunkaulan lyhentyneen ja passitti saikulle kaksi viikkoa etuajassa. Aika herkästi nuo neuvolalääkärit taitavat saikkua kirjoittaa, mikä tietysti on ihan hyvä juttu. Vauvan parhaaksihan tässä pitää elellä :)
 
Mun täytyy nyt kyllä kans varata sinne lääkärille aika.
 
Mä puhuin maanantaina mun jaksamisesta neuvolassa niin tää neuvolatäti voivotteli vain ja suositteli sitä tukivyötä tms selkään. No paskat se mitään auttaa jalkojen sekä selän väsymiseen ja lantion paukkumiseen, siis tottakai se ehkä vähän jeesaa tota selkää mut en usko että tarpeeksi. Täytyy sitä lääkäri aikaa varailla kun ehdin. Mun neuvolatäti on sellanen nuorehko, sit se kyseli jos mä voisin tehdä lyhyitä 6 tunnin vuoroja töissä?! Ei auta, ne myös alkaa tuntua liian pitkiltä päiviltä. 6 tuntia seistä jaloilla kovalla lattialla..
 
Mä luulen Alinah että johtuu herkästi siitä että odotat ensimmäistä. Muistan että mullekin silloin sanottiin että, huilaat sitten kaiken muun ajan niin etköhän jaksa. En kyllä ollut varsinaisesti mitään saikkua hakemassakaan vaan kun kysyttiin jaksamisesta... Ja kyllähän mä jaksoin, mutta mitään muuta kuin töitä en sitten jaksanutkaan... sitten kun äitiysloma koitti niin oli kiva huomata, että kas sitä energiaahan jää muuhunkin.

Ja en siis tarkoita että näin pitäisi olla, mutta luulen että ne joilla huollettavia ennestään saa sitä saikkua helpommin...
 
Onkos muilla ilmenny käsien puutumista lähinnä öisin? On sit todella ärsytävää kun ei voi enää oikein kyljellään nukkua ja selälläänkin puutuu :sad001 En sit tiä johtuuko turvotuksesta vai onko yläselkä vaan niin jumissa ettei pääse veri kiertämään :sad001
 
Kokeile ensiapuna venytellä ja jumppailla yläselkää, niskaa ja käsiä. Todennäköisimmin kuitenkin jumeista kyse vaikka toki turvotuskin voi aiheuttaa. Mut turvotustakin helpottaa nuo jumpat.
 
Useemman viikon on jo tuntunut siltä, kuin navan yläpuolelta puskisi joku läpi. Tuntuu kuin repeäisi maha siitä. En tiedä työntääkö vauva esim peppuaan siitä kun joku kova mötti siinä aina välillä tuntuu. :grin Neuvolassa vauva oli viimeksi rt:ssä, mutta voihan se vielä kääntyillä.
 
Tääl loppu saunominen :sad001 eilen, ku kävi löylyissä, nii alko supisteleen. Mä oon nii henkeen ja vereen saunaihminen, että oikein hatuttaa tää! Tänään ollu koko päivän paineen tunnetta tuol häpyluita vasten :sad001 ei uskalla lähtee ees kauppaan ettei vaa alkais pahenee..
 
Täällä on tullut uus "kiva" vaiva. Sormet ihan turvoksissa ja vasenta rannetta särkee ihan julmetusti. Tutkailin että loppuraskaudessa tyypillinen ns. rannekanavaoireyhtymä... Eli se mulla nyt sit kai on. Kylmägeeli on vähän auttanut ja sidettä pitänyt välillä. Onkos täällä kohtalotovereita?
 
Itsellä ei ranne oo kipeä, mut molemmat kädet puutuu kokoajan vaiks ei olis ees puristuksis :sad001 Nukkuminen on nykyään vaikeaa ku herää tunnin parin välei särkyyn olkapäässä tai puutuneisiin sormiin :sad001 Sit o kans oikea lapaluun alue menny jumii.. Onneks keskiviikkona on hieroja, jos se vaiks auttais kans tohon puutumisee.. Ei silti välttämät ku on ilmeisesti alkanu nestet kertyy vähä joka paikkaan..
 
Takaisin
Top