Viides lapsi haaveissa???

Enisa83

Satasella mukana keskusteluissa
Hei!
olen 32 vuotias naimisissa oleva neljän suloisen lapsen äiti. Olen ollut kotiäitinä 2013 vuodesta lähtien.. Hoitelen 2 ja 3v lapsiani kotona. Luulin neljännen lapseni jälkeen että lapsilukumme on nyt täynnä mutta kuinkas kävikään nyt pojan täytettyä 2 v ja vauvakuume nostaa päätään...apua!! Olen miehelle jo vähän vihjannut että ei tämä tainnutkaan olla tässä, hän on vähän kahden vaiheilla, ei ihan vielä suostunut joten joudun vielä toistaiseksi kuumeilemaan. Tiemme vanhemmiksi ei ollut ruusuinen vaan vaikeuksia täynnä. Esikoinen antoi odottaa itseään kunnes lapsettomuushoidoista tulin raskaaksi viimein ja siitä tyttö vuonna 2008. Tytön ollessa 1,5 v vauvakuume iski ja ilmoittaudumme samalle klinikalle pakastealkioiden siirtoon. Odotukset korkealla ja alkuraskauden varhainen keskenmeno, testissä näkyi haalea plussa. Miten tästä surusta noustaan :sad001 ivf jonoon jäimme puoleksi vuodeksi ja kevään sarastaessa siirrettiin kaksi alkiota taas odotukset pilvissä, testit silti negaa ja seurauksena karvas pettymys ei saada sisarusta meidän prinsessalle :sad001 kunnes ihme tapahtui ja epäonnistuneesta alkioiden siirrosta kuukauden päästä tulen luomusti raskaaksi ja lopputuloksena syntyy pieni poika vuonna 2010 kuukauden etuajassa. Meillä lapsettomuuden syynä oli miehen alentunut siittiöiden liikkuvuus ja vain 1% normaaleja ja lääkäri sanoi että raskautuminen ilman apuja on lähes mahdotonta, mutta niin siinä vaan kävi että seuraavat kaksi raskautta lähtivät myös luomusti käyntiin ja lähes ensimmäisistä yrityskerroista. Näinkin voi siis käydä. Toivottavasti jaksoit lukea meidän tarinamme, koska uskon että se voi antaa toivoa muillekin jotka kamppailevat samojen asioiden kanssa. Itse en koskaan uskonut että voisin joskus olla neljän lapsen äiti, mutta eipä se lääketiedekään kaikkea tiedä. Nyt siis oikeasti haaveilen ja kamppailen vauvakuumeen kourissa ihaninta olisi jos pesueemme täydentyisi vielä yhdellä lapsella, mutta jos en enää tule raskaaksi niin on hyvä näinkin :) Olisiko täällä muita jotka haaveilevat viidennestä vai olenko ihan yksin, olisi kiva vaihtaa ajatuksia. Enkä oikein tiedä edes mihin keskusteluryhmään liittyisin eli kaikki apu enemmän kun tarpeen :)
 
Enisa täällä löytyy kanssa yksi viidennen kuumeilia:wink meillä on siis 4 tyttöä iältään 4,5v, 3v,2v ja 8vko:Heartred
Meillä ei ole kyllä ollut ongelmia raskaaksi tulon kanssa, ehkä jopa liiankin helppoa.... Itse sanoin raskaus aikana että ei enää koskaan ja että tämä on meidän vika mutta jo sairaalassa olin sitä mieltä että ei tää voi olla tässä:D mies sitä mieltä että enempää ei tule, hän vasta aloittanut uuden työn joka vastuullisempi jne...
Varmaanhan tähän nyt joka tapauksessa tulee tauko, jos vaikka sais miehen puhuttua ympäri:wink iän puolesta meillä ei kyl vielä mitään kiirettä ole (minä 28 ja mies 30) mutta en haluaisi isoa ikä eroa!
En kyllä tiedä että onko tämä kuumeilu ohimenevää, kroonista ainakin:wink
Ajatukset vähän sekaisin asian suhteen, onhan meidän pienin vielä ihana pikku vauva ja vielä haluaisin kokea tämän, mutta toisaalta viimeiset 2 raskautta ollut rankkoja diabeteksen ja kipujen takia, niin en haluais isommille lapsille sitä että äiti on puolikunnossa eikä pysty leikkiä ja touhuta heidän kanssa :sad001 mutta sydän kaipaa vielä vauvaa... :Heartred
 
Hei

Kiitos vastauksestasi. Kiva kuulla että on muitakin.
Mäkin oon alkanut miettimään että ehkä mulla on joku krooninen vauvakuume, kun se aina herää uudelleen :) Teillä vielä ihanan pieni vauva, voi tuo kuvakin todella suloinen :Heartred Itselläni jo ikää enemmän 32 ja miehellä 30...vielähän tässä ehtii, mutta en myöskään halua pitkiä ikäeroja. Esikoinen tyttö nyt 8v, poika pian 6 v, tyttö 3,5v ja nuorimmainen poika 2v.. Itselläni oli kanssa raskausdiabetes ja raskausajan pahoinvointi oli kaikissa odotuksissa myös mukana, mutta silti eipä niitä ikäviä asioita muista kun vauvan kaipuu on niin suuri :Heartred :Heartred
Täytyykin koittaa liittyä jonnekin kuumeilemaan, jos keväällä sitten päästäisiin yrittämään :)
 
Pidän teille sormia ja varpaita ristissä että jos/kun alatte pientä rakkauspakkausta yrittämään että tärppää mahd nopeaan ja saatte mussun syliin:)

Kroonista tää mulla ainakin, kun alkaa uudestaan samointein kun saan synnärillä vauvan syliin:wink jos vaikka vuoden päästä mies alkais ehdottelemaan uutta raskautusta:)
 
Täällä yks viidennen haaveilija :) Meilläkin lapset vasta 5v, 3v, kohta 2v ja pienin 6kk. Eikä haluttais kovin isoa ikäeroa vaikka vauvakuumetta ei ole yhtään, oikeastaan nyt mietin että jaksaako vielä vauvavuoden vaikka kaikki on meillä aika helppoja vauvoja ollutkin. Mutta niin peräkkäin että vuoden päästä vois olla hyvä aika tulla raskaaksi, jäis kuitenkin pikkuisen isompi väli :) Mulla myös pahoinvointia myös joka raskaudessa alusta loppuun, selkeästi tytöistä pahempaa kuin pojista ja oksentelultakaan en ole välttynyt vielä yhdessäkään raskaudessa. Silti vaan haluaisin viidennen lapsen koska haaveissa on alunperin kuusi vaikka yksi lapsi kerrallaan ollaankin menty niin ei se haave tässä ole mihinkään kadonnut. Iso perhe on ihana :Heartred Ja suurperhe vielä ihanampi, en vaan voi sille mitään että olen niin äitityyppiä :grin
 
Viides haaveissa :Heartred Kerkesin tonne kuumeiluklubien puolelle jo aloittamaan ketjun aiheesta, kun en muka löytänyt muita :smiley-angelic006
Meillä on ennestään 2/10 ja 5/12 syntyneet pojat ja 6/14 ja 6/15 syntyneet tytöt. Isompaa tyttöä on tekemällä tehty yli vuosi (syyksi pitkälle yitykselle löytyi alkuraskaudesta vaikea kilpirauhasen vajaatoiminta), mutta muut ovat saaneet alkunsa ekasta-kolmannesta kierrosta, eka ja vika oikeastaan vähän yllättäen vahingossa:smiley-ashamed008, mutta toivottuina kuitenkin. Vielä ei varsinaisesti vauvaa yritetä, mutta asiasta on puhuttu ja juurikin ovis oli loppuviikosta ja paristi viime viikolla "lipsahti" ilman ehkäisyä:nailbiting:.

Mua vaan kovasti pelottaa/jännittää mahdollinen seuraava raskaus. Nelonen on syntynyt keskosena rv33 kun mulla meni vedet rv29 :sad001 Kuukauden makasin sairaalassa levossa ennen synnytystä ja sitten toinen kuukausi meni ravatessa keskola-koti väliä. Ja sekin, että meillä ei ole yhtään keskenmenoa, niin on vaikea usko, että viides perättäinen raskaus menisi muka onnellisesti loppuun tai suht hyville viikoille. No mutta, onneksi näitä ei ehkä kuitenkaan tarvitse vielä miettiä, murehdin vasta kun on kaksi viivaa tikussa :p Ja olen muuten myös himotestaaja, r- testejä on tässä kierrossa mennyt jo varmaan 5 o_O:joyful:
 
Täällä käytiin pikaseen pyörähtämässä raskaana mutta keskenmeni, seuraavana päivänä +testistä:sad001 mä syön siis minipillereitä joten aika ihme raskaus...Mies sitä mieltä et ei me enää vauvoja tehdä kun se omasta mielestään jo vanha(31) ja alkaahan toi oma ikäkin (kohta 29)"painaa"...itseämietityttää et jaksaako henkisesti jos menee kesken tms... On vaan niin kova vauvakuume et ihan kohtuun ja munasarjoihin sattuu:D mistä päin maailmaa muuten te haaveiliat olette, me asutaan Espoossa ja täällä tämän koko luokan perhe jo aikamoinen poikkeus:wink tai niin varmaan muuallakin Suomessa!
 
Ihana kun ootte lapsirakkaita. Jos saatte miehenne messiin ajatukseen niin kannattaa elää elämäänne täysillä ja kuunnella sydäntänne. Onhan sen niin että lapset ovat vähän kahden kauppa. Että ei voi oikein yksin päättää. Kuitenkin varmasti naisen suostumus touhuun voi olla syvämpi. Mun mies sanoi mulle, että varmaan 2-3 lasta on sellainen hyvä määrä kuin muillakin on. Mulla heti särähti korvaan.. Ei kannata todellakaan elää niin miten muut ajattelee. Voisin saarnata tästä vaikka tunnin. :happy:
 
Hei, täällä olis viidennen kuumeilija. Vielä ei mies oo näyttäny vihreetä valoa mutta ei täysin tyrmännytkään ajatusta, tosin kuume vaan vahvistuu. Meillä 10v , 8v, 5v ja 3v lapset. Pitkään olin sitä mieltä et vauva-arki meiän kohdalla on ohi, ihanaa kun onjo isot lapset ,helpompi saada hoitoon, tehdä asioita perheen kanssa jne ja onha tosiaan tätä jo 10vuotta pyöritetty. Ollaan myyty kaikki vauvakamat pois ja elämä helppoa. silti ajoittain tulee olo että yksi vielä, kaikki ei ole tässä. Mulla vielä vahvemmin kuin miehellä. Olis niin ihana olla vielä raskaana, synnyttää ja saada vastasyntynyt osaksi perhettä :-)
 
Täällä päässyt niin hassusti käymään että viidettä sitä odotellaan:) menossa tänään rv 10 ja ens kuussa olis nt-ultra, jänskää!!! La olis siis 25.5... Ikä ero pienempään on 1,5 vuotta:wink
 
Meilläkin kävi niin hullusti, että viides on tiukasti kyydissä, viikkoja jo rapiat 27 :hilarious: Laskettu aika osuisi 23.1, mutta ehkä tämäkin tulee viikon-pari etuajassa niinkuin edellisetkin. Tai toivottavasti vain sen viikon etukäteen, tälläkin hetkellä supistaa kipeästi vaikka olen koko päivän käytännössä pötkötellyt :sour:

Sun täytyy nyt kovasti Jemina puhua miestä kokonaan ympäri :wink Kyllä se itsestäkin vähän hullulta tuntuu vielä yksi tehdä, kun juuri selvinnyt kuopuksen rankasta vauvavuodesta, mutta kun on kuume! Ja tahtoo-oo-oo-oo!:grin
 
Zeni, paljon teillä tulee ikäeroa nuorimman kanssa? Meillä nuorin nyt 3,5v eli jos vaikka heti tärppäis ni tulis reilu 4v ikäero. Muut lapset meillä saatu 2vuoden välein. Ymmärrän miestä kyl et nyt päästy tosiaan jo pitkään helpolla,kukaan ei vaipoissa ja elämä muutenki aika helppoa. Ja välil kun katselee meiän iltahärdelliä ja siihe miettii vauvaa vielä ni huh. Mut silti tuntuu et jotain jäis puuttumaan jos viidette ei saatas enää. Toki olen onnellinen neljästä terveestäkin. Ja mieshän ei tyrmänny, sanoi vain ettei vielä osaa sanoa mitään kantaa et hänestä nää kyl riittäis et pitäs sulatella ja tosiaan voiha olla et jos suostuis ni ei vielä vähään aikaan mutta itsellä kova kuume jo,en mitään vuosia haluis odottaa kun ikää 33v . :-)
 
Kahdelle pienimmälle tulee ikäeroksi 1v7kk, jos tämä nyt tammikuuhun asti pysyy menossa mukana. Ekan ja tokan ikäero meillä 2v3kk, tokan ja kolmannen 2v2vkoa ja kolmannen ja neljännen 11,5kk (olisi pitänyt tulla 1v1,5kk, mutta pikkuinen olikin hätähousu :rolleyes:)
Meno aikamoinen täälläkin iltaisin, Esikoisella kamala 6v uhma, Tokalla 4v uhma, Kolmosella minä-ite!! -vaihe ja Nelonen kiukkuaa poskihampaita. Joskus tekis mieli lähtee ihan yksin lomalle :hilarious:
 
Zeni mä voin lähtee sun mukaan:wink häsläys kova täälläkin iltaisin mut (ja aamuisin ja ulos lähdössä ja sisään tulossa....) aikansa kutakin meidän lapset siis 5v4kk, 3v7kk, 2v7kk ja kohta 11kk.... Mut silti ei niin kova hoppu etteikö täällä kerkiäis höpistä:D
 
Niin ja uhmaa ja hampaiden tekoa löytyy täältäkin ja kirsikkana kakun päällä taas vaihteeksi kunnon räkä tauti:/
 
Joko varataan reissu?? Ristus millä tuulella nuo kaksi keskimmäistä on tänään ollut...
 
Juu varataan vaan, jos lähetään jonneen lämpöiseen:wink meillä 3 lasta kipeenä ja silti jaksaavat kämpän pistää remonttiin... Mul ei lähe enää ees ääni et vois noille takoo järkee päähän... Mieskin valittaa jo sairautta niin en tiiä pitäisikö sanoo et 4 lasta kipeenä:D
Voih kun pääsis oikeesti hetkeksi yksin jonnekin... Taitaa olla ihan haave vaan:/
 
Takaisin
Top