Vihdoin heinäkuu!

Täällä tulee supistuksia, mutta edelleen epäsäännöllisinä. Limatulppa taitaa irtoilla valutellen...  Joka kerta kun alkaa supistelemaan, oikeen toivoo sormet ristissä että muuttukaa nyt ihan kunnollisiksi supistuksiksi, mutta ei... Eipä vauvalla kiire ole, lähinnä kärsimättömällä äidillä. Kyselläänkö teiltä muilta; että joko jotain tapahtuu? Supisteleeko? Itsellä hermo kireenä noiden kyselijöiden kanssa... Kyllä me sitten ilmoitellaan kun "jotain" on tapahtunut.
*heidi d-vitamiini tippojahan voi kokeilla vaihtaa toiseen valmisteeseen, tarjontaahan on vaikka mitä. Ja tosiaan tuo äitinrakkaan neuvo on varmasti myös hyvä, että pikkuisen maha tottuu niihin tippoihin.
Neakka tervetuloa:)
Neepu mulla näytti auttavan pelkästään se että avauduin täällä ummetuksesta:D Heti vatsa toimi useampana päivänä ja monta kertaa, hiphei huraa:)

Tänään petasin pikkuisen pinnasängyn ja ajattelin operoida myös tuon äitiyspakkauksen babylle köllöttelyä varten:) Itseäni hemmottelin suihkussa tässä yksi ilta, kuorin ihon, ajoin sääri ja kainalokarvat, onni on että ylttyy vielä itse ajamaan säärikarvansa, mutta kas kummaa bikinirajan siistiminen ei kyllä enää onnistu, maha on edessä ja pahasti näkyvyys nolla... Lopuksi rasvailin itseni ihanan tuoksuisella rasvalla, oli niin rentoutunut ja ihana olo kaiken sen jälkeen:)
Ylihuomenna olisi jälleen neuvola...
 
Sama juttu mulla, supistuksia tulee, mutta epäsäännöllisinä. Mä veikkaan, että mennään vielä elokuun puolelle ja käynnistykseen.

Kyselijöitä piisaa täälläkin. ;) En olisi uskonut, että niin moni edes muistaa lasketun ajan. Jokaisella tuntuu myös olevan vinkki, miten synnytyksen saa käynnistymään, ja kieltämättä mua alkaa hiljalleen rassata. Alussa olikin kiva, kun ihmiset ottivat yhteyttä, kun ei tää odottelukaan mitään maailman mielenkiintoisinta hommaa ole, mutta nyt tosiaan alkaa jo olla vähän sellainen "kyllä me sitten kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa" -fiilis.

Mulla on myös neuvola ylihuomenna ja toivon, että antaisivat jo jonkun ajan yliaikaiskontrolliin, jotta sais tarvittaessa sovittua käynnistysajan. En ainakaan minnekään viikolle 43 tahdo enää odotella. Hieman vaan pelottaa, että toimisko mahdollinen käynnistyskään, kun kaikki tämä supistelukaan ei tunnu johtavan mihinkään.
 
Täälläkin alkaa kärsivällisyys loppumaan vaikka laskettuun aikaan on vielä melkein viikko jäljellä. jotenkin olin asennoitunut niin ettei mentäs laskettuun asti mutta näinköhän tässä elokuulle asti painellaan. Vauva on ollut jo pitkään tosi alhaalla ja vihlomiset on sen mukaisia. Nukkuminen on katkonaista ja paikkoja särkee. Verensekaista limaa tullut pariin otteeseen. Mua on kans alkanu ärsyttämään jatkuvat kyselyt vaikka on sovittu että ilmotetaan kun jotain tapahtuu. Ei viitsi soitella kellekään kun heti tietysti ajatellaan et nyt se synnytys on alkanu. Toivottavasti me mahakkaat vielä jaksetaan ja saatais pian vauva kainaloon. Käynnistystä en kyllä toivo, luomusti alkanut on parempi vaihtoehto.
 
Täällä Edelleen (!) yhtenä kappaleena. LA oli siis eilen. Eipä Iigori ollu tullaksensa. Taitaa olla tullu isäänsä, hämeen hitaimpaan ;D

Eilen kävi taas appiväki kylässä. keksivät nyt tikusta asiaa kokoaika että pääsevät tänne änkeemään. ja tänään tuloo oma täti kylään "ihan vaan kurkkaa masua". Eipä tossa valkosessa punaraidallisessa pallossa ole mitään nähtävää.

Vatsa vihottelee edelleen, eikä suostu toimimaan kunnolla. Alan kirjaimellisesti olemaan pian Paskapallo x) Sunnuntaina on viimeksi ollut tosi kipeitä sukkapuikkokipuja (mitä lienevätkään?) eilen vähän poltteli vatsaa&selkää, mutta sekin rauhoittui heti kun pistin makaamaan. WHY?!?! miksei se pieni voi vaan jo syntyä! On kyllä paikat nii krempallaan...

Tänään on neuvola ja todennäiköisesti pistetään nyt käynnistys päivä kalenteriin ihan edes uhkaillaksemme tuon hepun tuolta pihalle. Toki toivon niin lujaa, että saisi syntyä omia aikojaan, mutta nyt on sellanen tilanne että paikat ei kestä. 
Ehkä jos sen käynnistyksen sopis valmiiksi jo vähän kauemmaksi.... 

Niin joo, ja sängyt on tosiaan ollu pedattuna jo muutaman viikon, kun tän kerta piti olla niin varma keskonen :P

Niin joo 2; Raivostuttavaa todellakin noi kyselyt että "ootko vielä yhtenä kappaleena?" "tällä ja tällä keinolla tulee varmasti heti pihalle", no PRKL; EI TULE,EI!
(yks pvä porstasin saunan putipuhtaaksi suppareiden toivossa, ja pöh, selkäjumi siitä vaan lähti suppareista tietoakaan..)
 
Neepu meillä ei porukkaa lamppaa kylässä, appivanhempien kanssa ollaan aktiivisesti tekemisissä, niin ne tietää tilanteen oikeestaan koko ajan. Mutta muut sitten kyllä kyselee senkin edestä. Ja noi vinkit voi hohhoijaa.. Ja käynnistyspäivän sopiminenhan saattaisi Igorin säikäyttää ja tulisikin sitten ihan spontaanisti:) Kerrohan neepu sitten neuvolakuulumiset, että saitteko käynnistyspäivän sovittua.

Jostain syystä väsymys ja hermot painaa jälleen, ei kiva yhdistelmä. pitäisköhän minunkin ahkeroida tuon saunan kanssa, pestä se ja ottaa päälle kunnon löylyt. Lopulta rauhoittua vadelmateen kanssa. Sit muru voisi kiltisti hieroa noita akupisteitä:) Saiskohan sillä mitään aikaiseksi...

Meillä tosiaan neuvola huomenna, täällä normineuvolat jatkuvat siihen asti kunnes baby on yliaikainen, jolloin sovitaan äippäpolille kontrolli. Eli viikolle 42. Tosin kuulemma takuuta käynnistyksestä ei ole.
 
Heipsan!

Täällä(kin) ollaan vielä yhtenä kappaleena ja laskettu aika oli siis viime perjantaina 20.pv. Luulenpa, että meijän poitsu aavistelee äidin ajatukset "tulla maailmaan muuton jälkeen" eli vasta perjantaina kun avaimet saatu ja tavarat viety uuteen asuntoon. Sittenpähän saa tulla vaikka heti!!! :D Jos nyt päättää tulla ensi yönä, niin onpahan onneksi muuttoapurit valmiina..
Tänään oli tosiaan neuvola ja vauva viihtyy masussa oikein kivasti, ei moitteita tai merkkejä ulos tulemisesta. Ensi maanantaina jos masuasukki edelleen päättää jatkaa eleilyä ja oleilua massussa, niin täytyy soittaa heti aamusta kätilöopistolle ja varata yliaikakontrollia. Toivois vaan, ettei tarttis alkaa käynnistelemään vaan alkais ihan luonnollisesti tämä synnytys... Hirveesti olis vielä siivoiltavaa ja pakkailtavaa vaan ei oikeen taho voimat riittää, henkisesti kyllä, fyysisesti ei!! Ärrinmurrin...Nähtäväksi jää miten tässä käy. Voimia vaan kaikille muillekin jotka vielä sitkeesti mahansa kanssa mennä viilettävät etipäin :)
 
Ja edelleen ollan yhtenä kappaleena. Fuck.

Kävinkin juuri kirjottelemassa eilisiä neuvolakuulumisia pitkästä aikaa.
Kyllä tää on aikas ahistavaa olla varppeillaan 24/7..

Apropoo, imetysliiveistä...
Oon yhdet käynyt ostamassa jo muutama viikko sitten valmiiksi, mutta luulen että ne tulevat olemaan väärän kokoiset sitten kun tarvis. Ei oo vieläkään yhtään turvoksissa rinnat, ihan samat liivit menevät vieläkin mitä ennen raskautta. Nytpä sitten oonkin pohtinut että pitäskö sitä käydä ostamassa vielä yhdet "varmemmin sopivat" jemmaan. Ja että ostaako kuppia isommat vai mitä hiivattia tässä ny tekis! 
 
Mullakin neuvolakäynti takana. Tasan viikon päästä yliaikakontrolliin; se on täällä tiettyyn aikaan kaikille yliaikaisille. Terkkari käski ottaa kamppeet mukaan, jos päätyvät sitten käynnistelemään saman tien.

Itse en enää tiedä miten pystyn olemaan vielä viikon, kivut ovat taas sellaisia, että kahteen yöhön ei ole tarvinnut nukkua. Kävelemään en enää kunnolla pysty. Jos olo ei tästä yhtään kohene, lähden luultavasti osastolle, koska ovat sitä mahdollisuutta aiemmin tarjonneet. Jos siellä saisi edes jotain kipulääkitystä tms.

Mulla on ostettuna kahdet imetysliivit, joissa on jouston varaa. Kaarituelliset liivit ostan vasta sitten, kun on yhtään tiedossa kuinka paljon nämä hinkit tästä vielä turpoavat. Tällä hetkellä on päällä neljä kuppikokoa isommat liivit kuin ennen raskautta.
 
Ohops ompas ^sulla turvoksis :D
Täällä lindexissä loppuu koot melki järjestään D-kuppiin niin varmaa joutuu johki markettiin ostelemaan liivejä jos oikeenki kovasti päättävät pullahtaa! :o
 
Imetysliiveistä, itse ostin henkkamaukasta perusliivit toiset ihan omaa kokoani ja toiset kokoa isommat. Tissit mahtuvat edelleen normiliiveihin, vaikka selvästi ovat kyllä muhkeammat. Nänni ne välillä lipsuu näkyville .
Neuvola jälleen takanapäin ja siitä kirjoittelin tuonne neuvolakuulumisiin.
Tylsyys mene ilman muuta hakemaan apua kipuihin sieltä sairaalasta. Paljon tsemppiä ja jaksamista sinulle!
Tänään jälleen ihanasti muutamat ihmiset ovat kyselleet, että vieläkö olet yhtenä kappaleena, jeps niin kyllä me kerrotaan sitten.... Väsymys jonkin verran painaa, ehkä olen jotenkin alakuloisempikin. Ehkä alakuloisuus johtuu väsymyksestä ja noista ihmisten kyselyistä, että joko joko, no EI.... Täytyy vaan nyt yrittää nauttia kaikesta, kohta kun meitä on kolme. Viikonloppuna tiedossa hyvää ruokaa murun kanssa ja kahdestaan viikonloppu vietetään:)
Ostin tänään kapphallista ihanan newbie peiton, tossut ja hansikkaat syksyä varten. Ovat sellaista ihanaa pehmeää kangasta:)
 
Kiitos, Berliininmunkki. Nyt sain sentään muutamia tunteja nukuttua, mutta olo on aika nuutunut. Silti tuntuu, että kipujen suhteen on tulossa parempi päivä eli nyt en taas enää tiedäkään pitäisikö sinne osastolle yrittää mennä vai ei. Toisaalta en ole nukkunut kolmeen vuorokauteen varmaan sitä kahdeksaa tuntia enempää (yhteensä), joten en tiedä sitten jos siellä osastolla saisi yhtään paremmin nukuttua kuin kotona.

Mun siskolla oli myös vastaava "tissiongelma" kuin itsellä, muistaakseni sillä taisi kuppikoko käydä jossain G:n tienoilla imettäessä... Nythän mä meen koossa F. emoticon Ympärysmitta vielä suht' pieni, joten ihan lähimarketista ei näitä liivejä ostella. ;)

Tsemppiä muillekin koossa pysyneille viimeisille viikoille tai toivottavasti päiville! :)
 
En mä ees tiedä mihin noi markettien liivien koot loppuu. Ikinä ees käyny vilkasees niiden tarjontaa :D Kaveri vaan kerto löytäneensä isompia kokoja marketista.

Täällä nyt hajottaa ihan 6-0! Viimeyönä heräsin puolen tunnin unien jälkeen ja totesin että taitaa olla paree mennä suihkuun. Siellä lotrasin sitte ties kuinka kauan -lämpimän veden loppumisen pelossa tietenkin- ja ei auttanut mitään. Tänä aamuna taas ihan yhtä tuskaa. Lanteita/kylkiä/alavatsaa ja -selkää polttaa nii pirkuleesti. Mutta koska nämäkään kivut eivät ole vielä sietämättömiä niin v*tut tässä mihkää vielä lähetä.

Täällä kans on toi uniprobleema. Nukun "hyvät unet" noin kerran viikkoon (hyvät unet = siedettävän kipuisat unet) jollonka sillonki teitenkin pitää herätä joka helevatan tunti vessaan. Näillä unilla on nyt menty pari kuukautta, vasta. Oon kerran soittanu synnärille että saisko sielt kipulääkettä tjms joka lievittäis kipuja ja siten auttais nukkumaan, mutta oli sen verran töykee elämäänsä kyllästynyt hoitaja puhelimessa, että päätin nottei me sen vuorolla ainakaa lähetä sinne -Osastolle kun en todellakaan jää turhanpäiten.

Tässä nyt taas sitte varrotaan että kuinka käy. Häviääkö kivut taas hetkellisesti vai joko ne vihdoinkin voimistuis niin kamaliks että sais lähtee lasta pukkaa maalimaan.

Koittakaamme yhes palases olevat jaksaa! Ei kait tässä kellää enää kauaa pitäis mennä!


 
Neepu, kuulostaa ihan samanlaisilta nuo sinun yöt kuin minunkin. Ei oo varsinaisesti herkkua.

Mä nyt päätin, että en lähde synnärille/osastolle - sattui tällä kertaa mullekin niin tympeät kätilö ja lekuri puhelimeen, että eipä taida maksaa vaivaa. Viimeksi mun annettiin ymmärtää, että osastolle oikeasti kannattaisi mennä, että saisi levättyä, mutta nyt sitten kuulemma he eivät voi tehdä juuri mitään mun auttamisekseni kuin antaa Panadolia. No, Panadolia on jo syöty ihan tarpeeksi ja voin tehdä sitä täällä kotonakin, joten antaapa sitten olla.
 
Neepu ja Tylsyys täällä ollut kanssa aamusta alkan vatsa ja selkä tulessa. Vatsassa tuntui kuin olisi tehnyt tuhansia vatsalihaksia eilenä. Lisäksi kauan kadoksissa ollut isias taitaa alkaa vaivaamaan, kankkua ja jalkoja vetänyt siihen malliin. Ilman kipulääkettä tähän asti menty, mutta tämän jälkeen kaapista panadol 1g naamariin, jos hetkeksi helpottaisi. Kauratyyny on myös uusi ystäväni:) Tosin en todellakaan usko että kipuni millään tavalla edes on teidän kipujenne luokkaa, koska vielä ei ainakaan tarvitse lähteä hakemaan vahvempaa kivunlievitystä. Toisinaan minusta tuntuu että äippäpolille on vaan parempi mennä eikä soitella erikseen. Puhelimessa usein täälläkin tylyjä, mutta paikanpäällä mukavia. Tosin jos ne antaa vaan panadolia niin voihan sitä syödä kotonakin. Sitähän voi myös antaa suonensisäisesti, auttaisiko se paremmin... Ja eikös Tramalia mikä on vahvempaa kipulääkettä voisi antaa noihin kipuihin? Jotenkin minusta tuntuu että sulla Neepu lähdön hetki lähenee kovasti:)
Muuten meikäläisellä on ilmestynyt oikeaan rintaan sellaista tuikkivaa kipua. Liittyiskö jotenkin maitorauhasten kasvuun tai vastaavaan? Kyhmyt metsästin ja niitä ei ole:)
Mitäs viikonloppu suunnitelmia teillä on? Täällä käytiin tänään ostamassa se hajuroskis, ettei kakka haise vauvanhuoneessa:) Grilliherkkuja tänään, huomenna raclettea ja sunnuntaina kummipojan kanssa laatuaikaa, jos saisi ajatukset synnytyksestä pois. Hieman riipaisee kun nukkumaan mennessä miettii että tuliskohan se lähtö sitten tänä yönä...
 
Heippa!

Siili-neiti syntyi siskolleen syntymäpäivälahjaksi, eli meillä on jatkossa tuplasynttärit ihan oikeasti! :D Vähän niin kuin uumoilinkin. Lasketun mukaan vko:ja tuli 40+5 mutta minä sanoisin omien laskujeni mukaan 40+1. :) Neuvolatäti varmaan pyörtyy kun kuulee. *hih*
Kokoa oli kertynyt 51cm ja 3275g. Vajaa 12h meni päivänvaloon saattamiseen.
 
Länsirintamalla ei mitään uutta. Tänään on laskettuaika. Baby ei edes säikähtänyt viimeyön ukkosia, notta olisi syntynyt. Tosin mahdollista sekin että säikähti ja pysyy entistä tiukemmin masussa...:) Tänään tiedossa laatuaikaa kummipojan kanssa:)
 

Paljon on ollu asiaa mielessä mutta nyt ei taas muista mitään mitä on kellekkin pitäny kommentoida ja oikeestaan nukkuunkin pitäs jo mennä :D

Meillä arki on tähän saakka rullannut hienosti, iskä on ollut lomalla tän kaikki kaksi viikkoa mitä pikkumies on maailmassa ollut. Saa nähdä miten alkaa arki sujua nyt ku iskä lähtee töihin ja jäädään lasten kans kolmisin kotiin. 

Mä en oo tonne synnytyskertomuksiin laittanu mitään koska mulla oli niin hirvee synnytys että kerron ehkä tarkemmin sitten kun viimesetkin heinäkuiset on saatu maailmaan :)

Ihan harmittaa kuinka äkkiä aika menee ja vauva kasvaa ja voi että....aikaa pitäs olla paljon enemmän :)

Noista imetysliiveistä, mulla ei ollu hankittuna kuin yhdet valmiiksi ja niille on ollu kyllä käyttöä, ja samaa kokoo käytän nyt kun normaalistikkin, ekat pari päivää oli rinnat isommat mutta mulla ainakin koko pysynyt samana. 

 
Tänään alkoi supistukset n. 10-12 min välein klo 4:45. Selvästi polttaa alaselkään enemmän. Syvään ja rauhallisesti hengittäen helpottaa. Supistusten kesto on vain 20-35 sekuntia. Saa nähdä onko tänään jännä päivä:)
 
Tämä kuukausi lähenee loppuaan, ja täällä ollaan vielä yhdessä massun kanssa. Olo käy raskaammaksi päivä päivältä. Mieskin meni tänään töihin. Onneksi mummo on täällä :D Aamulla supisteli napakkaan noin tunnin, sitten suoli toimi ja supistukset loppui seinään! ihanaa, eikä ollut viikon sisään ensimmäinen kerta kun supistelee lupaavasti ja sitten ei mitään muuta kuin pieruja :P Mieskin naureskeli aamupalalla, "ihan totta loppuko ne supistukset" kun ehti jo varmaan ajatella, ettei töihin tänään vielä menekään... yliaikakontrolli 3.8. Taidampa olla viimeisiä heinämasuja.
Vaan kunhan pieni tulee terveenä maailmaan, niin se on tärkeintä.
Nyt en taida jaksaa kirjoitella enempää, jaksamista jos joku on vielä masun kanssa kotona ja voimia uuteen arkeen synnyttäneille! :D
 
Lissu82 Et sinä viimeisiä heinamassuja ole, luulen että meikäläinen tulee täällä olemaan viimoinen:) Mulla yliaikakontrolli 10.8, tosin se varataan vasta ensi viikon alussa.
Aamuiset supistukset loppuivat noin. klo 9:00 aikoihin. Nyt iltapäivällä tullut lähinnä satunnaisesti ainoastaan. Toivoisin kyllä kovasti, että säännöllistyisivät ja synnytys käynnistyisi spontaanisti. Harmi, että täällä keskustelu hiljentynyt aivan totaalisesti...
 
Takaisin
Top