Vertaistukea painon pudotukseen

Kristalliininen

Silmät suurina ihmettelijä
Moips,

Ajattelin perustaa uuden ryhmän ihan puhtaaksi tukiryhmäksi.

Oma tilanteeni on olla kotiäitinä vajaa 8kk vanhalle pojalleni ja omata vielä reilut 20kg raskauskiloja. Noin 10kg jäi silloin jouluna laitokselle.
Vaikka imetän vieläkin, ei nämä kilot tunnu sulavan minnekään. Paino on itseasiassa pysyny samana koko ajan laitokselta lähtien. Joten ilmottauduin nyt syksyllä alkavaan joogaan ja jumppaan. :)

Löyttisikö muita jenkkakahvojen "sulattelijoita"?
 
Täällä ilmoittautuu yksi, laitokselta tuli mukaan 4 ylimääräistä kiloa jotka ei inahdakaan ja muutenkin ylipainoa on noin 20kg ja jotain tarttis tehdä. Tuntuu ettei millään jaksais muuttaa elämää mutta aattelin et jos vaikka ottais 1 pieni parannusaskel kerrallaan, ettei tuntuis niin radikaalilta. Mistähän sitä alottais :D Kävelylenkkeilen ja syön suht terveellisesti jo valmiiks, mutta semmonen ei riitä tiputtamaan painoa, ruuan vähennys taas vähentää maidon tuloa. Herkkuja ei huvittais vähentää xD Jotain sopivaa liikuntaa vois alkuun lisätä.
 
Pitäisiköhän minunkin liittyä tähän? Paino itseasiassa aluksi putosi raskausaikana, sitten tuli turvotus ja synnytyksen jälkeen kun turvotus kaikkosi, painan hyvän verran vähemmän kun ennen raskautta! :) Kuitenkin näitä kiloja on ihan liian monta liikaa! :sad001 En viitsi edes kertoa kuinka monta....

Aloitin tuossa 16 päivää sitten Jodi Higgsin arm-, ab-, ja thigh-challenget! Hyvin olen malttanut tehdä ja siitä olen ylpeä! Kuun lopussa alan käydä tytön kanssa vauvatanssissa. :)
 
Kohtalotovereita! :smiley-bounce005

Mä innostuin ihan totaalisesti ja uudelleen rekisteröidyin kiloklubi.fi:hin. Viimeeks laihduin sen avulla 10kg kuus vuotta sitten. Nyt on helpompaa merkkailla ruokapäiväkirjaakin, kun on netti koko ajan mukana.
Mulla on psykologinen sodankäynti suklaata vastaan tai se taitaa olla jo kemiallista sotaa sokereita vastaan. :smiley-ashamed008
 
Hiphei, täälläkin yksi laihduttelija. Pudotettavia kiloja olisi yli 20kg, tarkkaa kilomäärää en edes ajattele vielä! Olen onnistunut jättämään nyt herkut pois (annan kyllä itselleni luvan välillä ostaa jotain pientä :p), ja ruokavaliota olen rukannut terveellisemmäksi. Tämän muutoksen aloitin vähän yli 3 viikkoa sitten ja vähän yli 3 kg on nyt tippunut, eli maltillisesti mennään enkä itse edes pystyisi mihinkään paastoihin tai muihin, ruoka on liian hyvää!
Motivaattorina toimivat aivan loistavasti ristiäisistä otetut kuvat. Olemme menossa vieraiksi syyskuussa häihin, ja päätin, että silloin en halua näyttää yhtä pullamössöltä kuin ristiäiskuvissa.
 
Voisiko tänne kerätä reseptejä ja muita vinkkejä 'sallituista herkuista'? :)

Itse olen kovasti mieltynyt syömään mustikkamaitoa kardemummalla. :)
 
Mäkin kovasti yritän muuttaa ruokavaliota terveellisemmäks ja jättää herkut. Se on vaan niin vaikeeta näillä hermoilla & itsekurittomuudella. Onko lokki sulla hyviä vinkkejä mitä tehdä kun sokerinhimo iskee pahasti päälle?

ReginaVeritas, mä herkuttelen suklaapuurolla. Eli tavallista kaura-/mannapuuroa (mä teen veteen) ja muutama tl kaakaojauhetta. Se ei oo niin paha.
Tai jos omistaa blenderin niin ne pakaste smoothie hedelmät tuoremehuun blendattuna tai näin kesäkuumalla jäätelöön.. Ja strösseleitä päälle, suolaisia tietenkin. :wink
 
Hups, lähti liian aikaisin. :)

Aeria mulla kanssa huoli maidon riittävyyteen ja tällä hetkellä laatuun. Pienet askeleet on ne kestävimmät, joilla saa kestäviä tuloksia. :)
 
Minäkin aloin nyt pudottaa painoa..raskaudesta on vielä 2 tiukkaa kiloa jäljellä, mutta aikomus olisi saada ainakin 15kg pois. Nyt oon aloittanut herkkulakon, kun meillä meni ihan överiks herkuttelu... mulla on vaan ongelma kun oon niin nirso ruuan suhteen et ei oikeen terveellinen ruoka maita :/ mut yritän nyt kuitenki vähä tarkempi olla mitä suuhun pistän. Pahimman sokerin himon välttämiseksi lakon aikana on sallittua syödä yks pieni jätski viikossa ja viikonloppuna saa juoda limua. Lisäks syön joka aamu kuningatar piltin.. Näin ollen on helpompi pysyä erossa siitä joka päiväisestä karkin ja sipsin mussutuksesta.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä olisi kans tarkoituksena saada painoa alaspäin, olin ennen raskautta jo ylipainoinen (162cm pitkä ja painoa sellane 78kg....) ja raskauden loppuvaiheessa painoa oli jo järkyttävät 105kg. Nyt melkein 2kk synnytyksestä painoa on vielä 85kg. Tarkoitus olisi saada paino nyt ainakin alle 70 kiloon niin olisin tyytyväinen. En vaan oikein osaa aloittaa :sad001 vaunulenkeillä on tullu käytyä mutta ei paljoa muuta kun on synnytyksen jälkeen ollut kohtutulehdus ja nyt viimeisimpänä munuaistulehdus, nyt ollaan jo tervehtymään päin niin voisi aloittaa jonkunnäköisen elämäntaparemontin!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Kikiliini, totta puhuen uskon että itsekin tulen tarvitsemaan niitä hyviä vinkkejä sokerihirviön taltuttamiseen! Tällä hetkellä on juuri noiden tulevien häiden takia (jostain syystä) motivaatio laihtumiseen korkealla. Mutta entäs sitten? Mihin sitten tähdätään? Pelottaa, että kun nuo häät ovat ohi, motivaatio häviää ja karkkeja tulee taas mussuteltua liikaa. Itsekuri on aina ollut niin huono.
Mutta jospa se, että täältä saisi tukea, auttaisi tässä projektissa!
Itse tosiaan pyrin pitämään ateriarytmin hyvänä, eli pidän huolen että 3-4 tunnin välein syön ja 2 kertaa/pvä lämpimän aterian. Ongelmana on että kasviksia ja hedelmiä tulisi lisätä ja paljon vielä. Ja kuten Suski totesi uskon että itselläni auttaa myös se etten täysin kiellä herkkuja. Ja lisäksi se että liian kauan on tullut vedettyä joka päivä jotain ei-niin-pientä herkkua ja se alkoi jo ahdistaa todella paljon!
Ja muistakaa äidit, että laihduttaa ehditte kunnolla myöhemminkin! Imetys ja vauvan ravitseminen on tärkeämpää. Elkää stressatko niistä kiloista imetyksen aikana. Itsellä ei ikävä kyllä imetys onnistunut, ja minun ei tarvitse tästä huolehtia, joten ikävä kyllä en osaa antaa vinkkejä miten laihduttaa ja ylläpitää maidon tuotantoa.
 
Onneksi se maidontulo ei yleensä ihan kamalasti hätkähdä, kunhan ei nälkäkuurille ala. :) Tietysti kovin yksilöllistä, ja joillain esim. hiilihydraattien vähentäminen näkyy heti maidossa. Näitä kun ei aina voi etukäteen tietää, pitää vaan testata mikä on itselle hyvä. :)
 
Mun herkkulakkoni on toiminut. Tänään vaaka kertoi ettei raskauskiloja enää ole :) Nyt sitten vaan jatkan samaan malliin et saisin noi muut ylimääräiset kilot kans pois. Herkkujen tilalle on kyllä tullut vesimeloni, mut ei kai se niin paha oo..?

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Vesimeloihan on pääasiassa vettä. :) Onnea Suskille raskauskiloista pääsemisestä! :)

Itselläkin vaaka näytti maanantaina pykälän (1,1kg) vähemmän! :) Aika pieni lohtu tässä kilomäärässä, mutta sentään vähenee, eikä lisäänny. :wink

Neiti nötterökin päätti eilen alkaa syömään kiinteitä, joten ruokapöydässä alkaa hyvin vahvasti näkymään pieneen kouraan sopivaa vihannesta ja hedelmää. :) Auttaa varmasti äitiäkin. :wink
 
En tiedä pitäisikö itsekin liittyä tänne ryhmään kun noita liikakiloja vielä varressa roikkuu eikä meinaa tippua millään. En kyllä tällä hetkellä ole ylipainoinen jos mennään painoindeksin mukaan mutta tiedän että on varaa vielä kiloja pudotella kun omaa kroppaansa peilistä toljottaa.
Itselläkin tuo sokeri on paha! Siis kieltämättä joka päivä tulee jotain keksejä napsittua ja se kyllä pistää monesti ärsyttämään! Totaalista herkkulakkoa en usko pystyväni pitämään mutta karkista on tullut oltua erossa jo tovisen. Viimeisimmän raskauden aikana olin vähäsokerisella ja tarkkailin kyllä tiukasti mitä suuhuni laitoin ja painoa ei onneksi siinä raskaudessa tullutkaan kuin sen n.8kiloa.
Olen myös hurahtanut kahvakuulailuun eli sillä jos millä luulisi onnistuvan! Ja näppärintä siinä on se että kahvakuulailua voi harrastaa ihan kotoa käsin kun itsellä tuota vapaa-aikaa ei armottoman paljoa ole niin tulee sitten liikuntaa harrastettua näin. Myös vaunulenkkeilyä on tullut jo parin vuoden ajan tehtyä mutta nyt armottomalla helleilmalla en ole nappuloiden kanssa lähtenyt hikoilemaan. Mutta kahvakuulaa tosiaan pystyy iltoisin harrastamaan kun saa naperot nukkumatin maille :)

Mutta vähän taustaa vielä sen verran että olen siis 172 pitkä ja aikoinaan painoin painavimmillani 98kg!!!!! :eek: Nyt kuitenkin olen saanut painoa tippumaan sellaiset 34 kiloa muutamassa vuodessa vaikka pari raskauttakin on takana. Vielä siis olisi matkaa siihen täydelliseen vartaloon mihin saisi olla tyytyväinen! :)

Tsemppiä kaikille kilojen kanssa kamppailijoille! Se jos mikä on rankka taistelu, mutta palkitsee kyllä kun jaksaa vain olla sitkeä! :)
 
Minäkin voisin liittyä tänne mukaan.. :)
Vaavi on reilun 7 kk, itse aloitin kuukausi sitten kuntoilun ja tän viikon alussa innostuin siitä ihan kunnolla, 5 kg raskauskiloja on tiputettu, 7 ois vielä jäljellä.. Ja sen jälkeen ois vielä tarkotus saada 10 kiloa pois..
 
Mistähän sais taas kunnon palon alkaa liikkumaan? Vaikka onhan tuo haastavaa päästä edes vaunulenkille kun esikoinen ei meinaa oikein pitkiä matkoja viihtyä istumassa ja vauvan kohdalla lenkki pitäs ajoittaa juuri oikeaan aikaan ruuan jälkeen ja väsyneenä jottei tuu huutokonserttia.
Mutta ei kai tässä kiire ole, kyllähän tässä on loppuelämä aikaa painia painonsa kanssa ja saada kroppaa kiinteemmäksi mut miks tällä hetkellä on fiilis että nyt pitäs alkaa tapahtuun?!
 
Mä ainaki tarvisin jonku potkiin persiille et tulis liikuttua.. on liian helppo olla kotona vaan pojan kanssa. Oon mä kyl pieniä vaunulenkkejä tehny ja aina hyvä olo sen jälkeen, mut jotenki se lähteminen on niin vaikeeta tai sitte käy niin ku tänää et alkaa ukkostaan ja en uskalla mennä. Poika kuitenki viihtyy ihan hereilläkin vaunuissa, niin ei oo sen puolesta ongelmaa.. oon vaan iha liian laiska. :/ monta päivää oon jo suunnitellut et alan soutaan soutulaitteella kun sellanen kerran on.. alkuun varmaa riittäs et ees puol tuntia soutas. Täytyy ottaa itseensä niskasta kii, kuitenki ainaki 12kg tarttis saada pois (mieluummin enemmän).

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Miten olisi joku kevyt jumppa, jonka voi tehdä kotona päiväuniaikaan tai illalla? :) Niin itse teen (no kohta alkaa se vauvatanssikin), vaikkakin nyt on viikon ajan ollut vähän huonoa tuo tekemnen... Olen niin väsynyt. :sad001
 
Tänään pakotin itteni lähteen vaunutteleen ja jaksoinki mennä pidemmän kautta ja tuli itselle hyvä olokin.. täytyy nyt vaan ottaa itteensä niskasta kii ja lähtee vaikka ei jaksaisi..tekee kuitenki itselle hyvää ja vauvalle myös.
 
Takaisin
Top