Vertailuja ja vinkkejä tuotteisiin

Kii

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin, että kerran ketju hankittaviin tarvikkeisiin jo on, uusi ketju erilaisiin vauva-/lapsitarvikkeiden vertailuun voisi olla paikallaan. Itse ainakin ekaa odottaessa saan käyttää tosi paljon aikaa miettiessä ensin mitä oikeasti tarvitsee ja erityisesti tutkiessani millainen olisi se paras hankinta.

Mutta asiaan, onko joku jo tehnyt vertailua rintapumpuista, onko omia kokemuksia tai oletko saanut joltakin suosituksia aiheeseen liittyen. Oisikohan sähköinen vai mekaaninen parempi, jokin tietty merkki...? Paljon on pumppuja netissä myynnissä, mutta tarjonnan runsaus meinaa saada pään pyörälle. Varsinkin, kun hintahaitari on laaja ja tässä vaiheessa ei tiedä kuinka tarpeellinen vehje tulee olemaan. Toimiva ja kohtuuhintainen siis etsinnässä.
 
Mulla oli esikoisen imetysaikana Aventin sähkökäyttöinen pumppu. Tosin käytin sitä aina ilman sähköistä toimintoa. Ja tykkäsin kovasti! Se pumppauskahva on hyvä olla sellainen, että pystyt yhdellä kädellä pumppaamaan. Kaverini, jolla oli erilainen pumppu valitteli kun molemmat kädet oli aina pumpatessa kiinni.
 
Kii Onpas hyvä ku alotit tän ketjun.. :) Mie oon pohdiskellu kantoliinan hankkimista. Kannattaako ostaa käytettynä? Vai pitäiskö "törsätä" ihan uuteen? Tuosta rintapumpusta oon kans lukenu juttua, et parempi ois jos ois semmonen yhellä kädellä käytettävä..Oonki katellu Aventin pumppua vähä sillä silmällä. Täällä meillä päin kuulemma voi (ehkä) synnärillä "testata" pumppua. :)
 
Minä saan käytetyn kantoliinanlainaan, kannattaa ostaa varmaan käytettynä jos hyvän löydät. Materiaalin valintaan kannattaa kuulemma kiinnittää huomiota varsinkin jos meinaa käyttää sitä lämpimän aikaan.
 
Mulla oli esikoisen kanssa jonkun verran käytössä hug a bub trikoinen kantoliina ja olin kyllä todella tyytyväinen siihen :) Nyt ajattelin sen ottaa käyttöön myös ja luultavasti tulee enemmänkin käytettyä, että jää kädet enemmän vapaaksi :)
 
Itse olen pohdiskellut esimerkiksi vaipparoskiksen hankkimista, kun kaupoissa näyttäis olevan myynnissä sellaisia, joiden pitäis hajuja pitää paremmin. Onko joku hankkinut sellaisen ja onko ollut hyvä ostos?
 
Itse olen pohdiskellut esimerkiksi vaipparoskiksen hankkimista, kun kaupoissa näyttäis olevan myynnissä sellaisia, joiden pitäis hajuja pitää paremmin. Onko joku hankkinut sellaisen ja onko ollut hyvä ostos?

Meillä oli ensimmäisen kanssa tavallinen kannellinen roskis, jota tyhjennettiin tiuhempaan. Ihan hyvin toimi, enkä kaivannut muuta. Toisen kanssa en jaksanut enää erillistä roskista, vaan laitoin vaipat keittiön roskikseen, jota tyhjennettiin usein. Tämän kolmannen kanssa ajattelin toimia samoin. Mielestäni kannattaisi ensin katsoa miten pärjäätte ilman ja hankitte vasta sitten, jos oikeasti tarvitsette. Voihan olla että teidän vauva kakkaa kerran viikossa ja pissavaipat menee komeasti muun jätteen seurassa :)
 
Minulla on ollut käytössä Ainun käsikäyttöinen pumppu, jonka sain käytettynä sukulaiselta. Käytin sitä noin neljää kertaa kahden lapsen kanssa. Pumpulle ei tullut mitään vaikka kuinka pumppasi, käyttökerrat olivat ne, kun oli rintatulehdus ja kun lopetin imettämisen ja halusin tyhjentää. Noilla kerroilla sain noin 5ml ulos ja paremmin käsin. Sinällään Ainun pumppu ja sen käyttö on mielestäni helppoa ja mukavaa!

En myöskään ole saanut sairaalan sähkökäyttöisellä enkä lypsykoneella maitoa herumaan, joten minulle tuo ei ole ollut tarpeellinen kapistus. Mielestäni tämäkin vehje kannattaa ostaa edullisesti käytettynä (saa todella edullisesti kirppiksiltä) ja jos jostain syystä päädyt pelkästään pumppaamaan, hankit paremman, jos kirppisversio ei täytä tarpeita.
 
Minä ostin tuon kantoliinan käytettynä, muistaakseni merkkinä oli Tricot Slen ja liinasta näkyi ettei sitä ollut käytetty varmasti lainkaan. Sisko tykkäsi kantoliinailla esikoisen kanssa ja siitä innostuneena minäkin halusin samanmoisen. Tuokin taitaa olla vähän sellainen kapistus, että toiset kokee sitomisen työläänä ja sitä ei tule käytettyä ja toiset taas tykkää siitä enemmän kuin ehkä kantorepusta. Siskon vinkistä minäkin siis halusin ehdottomasti ekaksi liinaksi nimenomaan trikoo-liinan, koska se antaa sidontavirheet vähän paremmin anteeksi joustamalla vähän joka suuntaan. Ajattelisin, että puuvillaisella liinalla sitominen olisi haastavampaa, kun liina ei jousta ja sitä miettii onko sidonta liian löysä tai liian tiukka. Käytettynä liina kustansi 30e. :)
 
Minkälaisia pinnasänkyjä olette hankkineet / hankkimassa? Meille tulee paljon tarvikkeita siskolta käytettynä (mm. yhdistelmävaunut ja kaukalo jalustoineen), joten siihen voitaisiin toisaalta panostaakin. Mutta sitten yleinen näkökanta tuntuu olevan, että pinnasängyn kohdalla on ihan sama minkälainen se on. Uutena kuitenkin ostetaan, kun käytettyjä ei nyt ole ollut lähipiirissä tarjolla, joten jos olisi jotain vinkkejä sen suhteen?
 
Ai niin, kaverini kehui kovasti Aventin sähkökäyttöistä pumppua. Käsikäyttöisen kanssa oli kuulemma mennyt vaan hermo. Hänellä siis pumppu kovassa käytössä, kun vauva ei suostu imemään rintaa. Itselle tulee joku käsikäyttöinen siskolta, hankin tuon sähköisen jos koko laite osoittautuu tarpeelliseksi.
 
Vatukka Me ostettiin käytettynä pinnasänky, iha semmonen perus puunvärinen. Ainoo ominaisuus mikä tulee mieleen mihin kannattaa kiinnittää huomiota on pohjankorkeuden säädettävyys. Kai on olemassa semmosiakin sänkyjä missä sitä pohjaa ei saa nostettua ylemmäs. Kuulema varsinkin alussa on kätevä kun ei tarvii pientä sieltä sängyn pohjalta syliin kaivaa.. :) Muuten kai ei oo sen kummempia "kriteereitä". Ai nii, jostain vauvakirjasta luin että pinnojen välin pitää olla tarpeeks kapea, ettei lapsi sit isompana voi tunkee esim.päätään pinnojen väliin. :)
 
Suhwi: Juu, eihän niitä ominaisuuksia kauheasti ole ja siltikään en osaa päättää millainen pinnasängyn pitäisi olla. Ehkä on ihan hyvä että vaunut tulee käytettynä, niissä on jo ihan liikaa liikkuvia osia.:happy118

Sellaisia vielä mietin, että olisiko hyvä olla laskettava ja irrotettava laita, sekä mahdollisuus tehdä pinnasängystä "sivuvaunu" omaan sänkyyn? Onko kellään ollut sellaista omaan sänkyyn kiinnitettävää versiota, jolloin vauva on vieressä, mutta kuitenkin omassa sängyssään?
 
Pinnasängyn osalta moni on kyllä tykännyt, että in irrotettava laita. On ollut pienen helpompi totutella pinniksestä juniorisänkyyn, kun ei ole kaikki seinät kerralla kaatuneet.
 
Mun moni kaveri vannoo tuollaisen pinniksen nimeen, jonka saa sivuvaunuksi oman sängyn viereen. Meillä sellaista ei ole ollut (eikä ole nytkään), enkä ole sitä ominaisuutta kaivannut. Esikoinen nukkui alusta saakka omassa huoneessaan, kakkonen puolisen vuotta meidän huoneessa pinniksessä ja sen jälkeen alkuyöt pinniksessä ja loppuyöt meidän sängyssä. Molemmat pojat on siirtyneet 1,5-vuotiaina tavalliseen lastensänkyyn ilman mitään ongelmia, samaan tähdätään nytkin.

Rintapumppua en aio nyt hankkia ennakolta, mies saa sitten hakea jos tuntuu että tarvetta on. Mulla on ollut aikaisemmin Aventin sähkökäyttöinen (jota voi käyttää myös käsikäyttöisenä) ja se oli kyllä hyvä. En kummankaan pojan kanssa kovasti pumpannut, esikoisen kanssa en saanut juurikaan mitään herumaan pumpulle ja kakkonen ei koskaan suostunut juomaan pullosta, joten pumppaamisesta ei ollut kovasti iloa.

Mulla on myöskin ollut tuo Hug-a-Bub -kantoliina, josta tykkäsin. Tosin kesällä mä en pysty käyttämään mitään liinaa, koska se vaan tuntu itselle (ja lapsille) liian hikiseltä hommalta. Joten jää nyt hommaamatta, katson sitten alkusyksystä onko tarvetta liinalle tai Manducan tai Ergon tyyppiselle kantorepulle. Ergo meillä oli poikien kanssa ja siitä tykkäsin enemmän kuin liinasta.

Meilläkin kakkavaipat menee pienessä hedelmäpussissa keittiön roskikseen, joka tyhjennetään kuitenkin joka päivä.
 
Meillä pinnasängyssä ei ole irrrotettavaa reunaa mutta empä ole sellasta kaipallutkaan. En tykkää että sänky on ihan kiinni meiän sängyssä vaan tykkää että jää edes pieni rako. Nostettava pohja on koska helpomppi tosiaan se pieni vauva laittaa sänkyyn kun ei tarvii niin alas kumarrella.

Vaipparoskiksena on toiminut ja tulee toimimaan tavallinen kannellinen roskis vessassa. Roskista kun tyhjentelee vaan tarpeeks usein niin ei niitä hajuhaittojakaan niin hirmusesti ole.

Rintapuppuna oli emma merkkinen käsittäyttönen pumppu ja riitti aivan hyvin minun tarpeisiin. Aika harvoin loppuunsa tuli pumppailtua. Alussa piti pumppailla enemmän kun rinnat tuntuvat liian täysiltä mutta myöhemmin kysyntä ja tarjonta kohtas. Nyt joudun uuden pumpun ostamaa kun edellisen hävitin jonnekkin :sad001 En kuitenkaan osta ennen kun tiedän tarviinko koko härpäketttä. Viimeksikin kävin prismasta ostamassa seuraavana päivänä siitä kun sairaalasta pääsin.
 
Meille ostettiin Angel Care vaipparoskis, kun löydettiin se tarjouksesta. Vaikuttaa todella kätevältä eikä roskista tarvitse olla kokoajan tyhjentämässä.
 
meillä vaipat menee ihan vaan keittiön roskikseen. Jos on tosi löysät tai haisevat niin sitten se vaippa laitetaan johonkin vanhaan leipäpussiin ensin ja sitten sinne rodeen. Ja pinnasänkynä meillä hommattiin esikoiselle jo brio sleep jossa 3 tasoo ja sitten vuoden iän jälkeen irrotetaan yksi reuna kokonaan pois.
Mä tosiaan kaipailisin tietoo missä liivinsuojissa on nännin kolo? Koen ettei ne sileet versiot oikein istu niin hyvin/pysy paikoillaan.
 
Mohomaha, mä muistan käyttäneeni niitä nännikolollisia suojia, mutten muista merkkiä... Ainut oli ainakin silloin muutama vuosi sitten jotenkin "kovan" oloisia. Mä veikkaan kyllä että olisi saattanut olla Libero. Täytyy ehkä ostaa pari erilaista pakettia ja katsoa, mikä miellyttää nyt eniten.
 
Missähän vaiheessa ne imetysliivit kannattais käyä ostamassa? Ja ootteko ostanu iha marketista vai jostain liivikaupasta?
 
Takaisin
Top