verinen vuoto rv 9+1

Tiukulina

Oman äänensä löytänyt
Onko muilla ollut alkuraskaudessa veristä vuotoa? Meinaako se aina keskenmenoa.
Huomasin tuossa noin tuli sitten kun pikkareihin oli tullut tosi pieni ruskea läikkä ja pyyhkiessä tulee vaalean punaista verta ja välillä ruskeaa.
Kipuja ei ole. ja viikko sitten rv 8+0 varhaisultrassa vauvalla oli syke ja hän liikkui.

Pelottaa.
mitä teen?
 
Muokattu viimeksi:
Viime raskaudessa mulla oli vuotoja viikolla 13 asti ja johtui kohdussa olleesta hematoomasta. Oli siis täysin vaaratonta vaikkakin ihan super stressaavaa.
Itse varasin neuvolalääkärille ajan joka laittoi naistentauteihin ultrattavaksi ja tutkimuksiin vuodon vuoksi.
Alkuraskauden aikana voi olla monia syitä miksi vuotoa tulee ja siihen ei itse juurikaan pysty vaikuttamaan. Vuoto voi johtua kuivista limakalvoista, kohdun suulla olevasta istukasta, hematoomasta kohdussa, pienessä poikenneesta verisuonesta jne...

Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan tai yksityiselle ultrattavaksi niin saa selvyyden ja mielenrauhan. Muuta et voi valitettavasti tilanteelle tehdä. Tsemppiä ja toivotaan että on jotain harmitonta vuotelua
 
Mulla oli tossa oisko ollut viikolla seitsemän veristä vuotoa. Viime viikolla ultrassa käyty ja ihan liikkuva ja sydämensykkeen omaava pieni siellä näkyi. Pikkuvuodot on aika yleisiä, kivoja ne ei ole mutta ei automaattisesti tarkoita keskenmenoa.
Esikoisen kanssa mulla oli hirveetä verenvuotoa, sellaista mikä vaan valui, kasteli housut ja lorisi maahan. Hyytymiä tuli vaikka millä mitalla ja olin aivan varma että kesken meni. Mutta tuossapa tuo on ja ensi kuussa täyttää 3v :Heartred
 
Mulla tällä hetkellä 8+0 ja verinen vuoto alkoi muutamia päiviä sitten. Ensin jäi paperiin pyyhkiessä vaaleanpunaista verta ja sen jälkeen rusehtavaa, vuoto on kuitenki pysynyt niukkana ettei ole siteitä tarvinnut käyttää. Soitin neuvolaan ja sanoivat että on normaalia kunhan ei kipuja ole. Saa nähdä nyt kuinka käy.. pelko persiissä kokoajan..
 
Mulla tällä hetkellä 8+0 ja verinen vuoto alkoi muutamia päiviä sitten. Ensin jäi paperiin pyyhkiessä vaaleanpunaista verta ja sen jälkeen rusehtavaa, vuoto on kuitenki pysynyt niukkana ettei ole siteitä tarvinnut käyttää. Soitin neuvolaan ja sanoivat että on normaalia kunhan ei kipuja ole. Saa nähdä nyt kuinka käy.. pelko persiissä kokoajan..

Mulla on ollut rusehtavaa vuotoa on/off pari viikkoa, tänään on 7+6. Samaa mullekin sanottu, että jos ei oo kipuja ei pitäs olla vakavaa. Toki nyt sit seuraa kaikkia vatsan alueen tuntemuksia ihan neuroottisesti ja joka vwssakäynnillä jännittää. Mul on ollu niin karmee pahoinvointi ja rintojen kipu, että veikkaan olevani kyllä edelleen raskaana, mut toki kohdunulkoisen mahdollisuus mietityttää. Huomenna ar-ultra, siellä selviää.
 
Mulla on ollut rusehtavaa vuotoa on/off pari viikkoa, tänään on 7+6. Samaa mullekin sanottu, että jos ei oo kipuja ei pitäs olla vakavaa. Toki nyt sit seuraa kaikkia vatsan alueen tuntemuksia ihan neuroottisesti ja joka vwssakäynnillä jännittää. Mul on ollu niin karmee pahoinvointi ja rintojen kipu, että veikkaan olevani kyllä edelleen raskaana, mut toki kohdunulkoisen mahdollisuus mietityttää. Huomenna ar-ultra, siellä selviää.

Oon varmaan itsekkin alkanut tulemaan neuroottiseksi noiden kipujen suhteen. :confused:
Mullakin vielä oireita raskaudesta, pahoinvointi ja huimas sekä turvotus, tuovat edes pientä toivoa. :rolleyes:
Mulla siirsivät neuvolaa vielä viikolla eteenpäin( vasta 31.10 ja silloin 9+6), en pääse sinnekkään edes juttelemaan tai kertomaan huolesta. :sad001
 
Kävin tänään ultrassa ja mun tuhrujen syyksi paljastui kohdussa oleva nyt jo tyhjenevältä näyttävä hematooma.

Lääkäri tosin totesi, että hänen mielestä normaaliin raskauteen ei vuodot kuulu ja niiden syy pitäisi selvittää, vaikkei kipuja olisikaan. Onko Bunny sun mahdollista käydä alkuraskauden ultrassa katsomassa kohdun tilannetta? Mun huolet hävisi aika minimiin nyt kun näki, että kaikki on kunnossa sitä hematoomaa lukuunottamatta, ja nyt kun se selittää nuo vuodot, en ole turhaan huolissaan.
 
Kävin eilen tosiaan ultrassa ja siellä se pikkunen uiskenteli ja sydän löi. Tänään alkoi kuitenkin verinen vuoto oli pikkareihin tullut jonkin verran verta ja lisää tuli pyyhkiessä.
Kipuja ei ole mutta verta tulee. Täytyy ma soittaa neuvolaan.
 
Onko teillä ollut vuotoja vielä myöhemmillä viikoilla? Itsellä pyörähtää huomenna käyntiin viikko 15 ja eilen alkoi ruskea vuoto, joka ei näytä loppumisen merkkejä. Muutamaa päivää aiemmin alkoi vatsakivut, jotka ehkä on nyt vähän helpottaneet. Näytillä kävin päivystyksessä, jossa vaan lähinnä yritettiin rauhoitella. Tiistaina pääsen lääkäriin, mutta aika monta päivää tässä vielä pitää kärvistellä sitä ennen.
 
Onko teillä ollut vuotoja vielä myöhemmillä viikoilla? Itsellä pyörähtää huomenna käyntiin viikko 15 ja eilen alkoi ruskea vuoto, joka ei näytä loppumisen merkkejä. Muutamaa päivää aiemmin alkoi vatsakivut, jotka ehkä on nyt vähän helpottaneet. Näytillä kävin päivystyksessä, jossa vaan lähinnä yritettiin rauhoitella. Tiistaina pääsen lääkäriin, mutta aika monta päivää tässä vielä pitää kärvistellä sitä ennen.

Tosi kurja ettei saa nopeemmin aikaa lääkärille ettei tarvisi kärvistellä ja odottaa epätietoisuudessa :sad001
 
Tosi kurja ettei saa nopeemmin aikaa lääkärille ettei tarvisi kärvistellä ja odottaa epätietoisuudessa :sad001

Älä muuta sano. Muutenkin vähän kylmää kyytiä on tullut joka puolelta. Neuvolaan soitellessa sanottiin, että ei noilla oireilla mitään aikaa saa. Päivystyksen kautta lähete eteenpäin ja odottelemaan tiistaita, mutta melkoisia kommentteja tuotakin tuli. ”Elät vaan normaalia elämää, jos se kesken menee niin ei siinä vuodelevot mitään auta”. Sitäkö tässä nyt sitten odotetaan? Mitään vuotoja ei ole koko aikana tätä ennen ollut ja nyt sitten saa olla sydän syrjällään monta päivää.
 
Mulla viime raskaudessa hematooma vuoteli sinne 14 viikolle asti. Syitä vuodoille on monia myös ihan harmittomia esim just hematoomat tai limakalvolta tuleva vuoto.
Toki inhottava ja mieltäpainava vaiva!
Voisitko hakeutua synnärille/naistentauteihin päivystykseen jos kovin mieltä painaa vai sielläkö jo kävit?
Luulis että voisi siellä ultralla vilkaista. Tietty niin kaupunki kohtaista noi päivystyksetkin...
 
Mulla viime raskaudessa hematooma vuoteli sinne 14 viikolle asti. Syitä vuodoille on monia myös ihan harmittomia esim just hematoomat tai limakalvolta tuleva vuoto.
Toki inhottava ja mieltäpainava vaiva!
Voisitko hakeutua synnärille/naistentauteihin päivystykseen jos kovin mieltä painaa vai sielläkö jo kävit?
Luulis että voisi siellä ultralla vilkaista. Tietty niin kaupunki kohtaista noi päivystyksetkin...

Normipäivystyksestä ohjattiin naistentautien päivystykseen, jossa tuli fiilis, että nopeasti vaan haluttiin eroon. Eivät antaneet jäädä odottamaan vuoroa, kun voi mukamas kestää niin tolkuttoman kauan (ja ”ei tuo nyt niin vakavalta kuulosta”). Suoraan vaan ensi viikolle aika ja kotiin. Mieltä todellakin painaa ja ahdistaa kun ei tuo vuotelu ota loppuakseen. En tiedä viitsiikö tässä välissä yksityisellekään mennä.
 
Normipäivystyksestä ohjattiin naistentautien päivystykseen, jossa tuli fiilis, että nopeasti vaan haluttiin eroon. Eivät antaneet jäädä odottamaan vuoroa, kun voi mukamas kestää niin tolkuttoman kauan (ja ”ei tuo nyt niin vakavalta kuulosta”). Suoraan vaan ensi viikolle aika ja kotiin. Mieltä todellakin painaa ja ahdistaa kun ei tuo vuotelu ota loppuakseen. En tiedä viitsiikö tässä välissä yksityisellekään mennä.

Tosi kumma miten vaihtelee palvelu alueittain. Meillä neuvola ottanut sisän ilman ajanvarausta vaan tulehdusta epäillessä, saa lääkäriajan tosi nopeesti ja neuvolasta todettu et tuut vaa heti jos siltä tuntuu ni voidaan kattoo sydänäänet tarvittaessa et on niin pieni vaica verrattuna siihen huoleen.
 
No olipa kökköä palvelua.
Voisitko olla sinne naistentauteihin uudelleen yhteydessä ja sanoa että jatkuu vaan jaettä huoli on kova josko voisivat tsekata ennen viikonloppua. Tai sitten mene vaan paikan päälle ja sano että nyt hitto vie tutkitte!
 
Eipä siellä naistentautien päivystyksessä mikään kikkailu olisi auttanut. Kiltisti odottelin muutaman päivän ja tarkastuksessa vuodon syyksi paljastui emätintulehdus. Lääkekuurilla lähti sekin, toivottavasti pysyy poissa loppuraskauden. Säikäytti kyllä niin paljon.
 
Takaisin
Top