Verenpaine

Tiitiläinen

Oman äänensä löytänyt
Onko muita, joilla alhanen verenpaine tuottaa ongelmia raskauden edetessä? Mulla on normaalistikin aina ollu tosi matalalla, mutta nyt tällä viikolla (vko 21) on ollu entistä matalammalla ja tuntuu vispaavan melkoisesti edestakasin. Ihan istuessakin on huipannu ja tänä aamuna menin sen verran reippaasti pitkin seiniä että jätin työpäivän väliin :dead:

Toissapäivänä rakenneultrassa otin asian puheeksi, mutta sano vaan, että ikävää, mutta parempi matala kun korkee... :sad001 No joo, varmaan näinkin. Maanantaina meen neuvolaan, josko sais jotain lisäarviota aiheesta. Sitä salmiakkia en halua alkaa kiskomaan, vaikka se on kyllä aiemmin auttanu.
 
Mulla kans käyää aika alhaalla ja välin pyörryttää paljonkin..vielä ei oo mitään radikaalia ollu tän suhteen, harmia aiheuttaa alhane hemo...kannattaaha sitä salmiakkii sillo tällö ottaa, itellää ainaki auttaa:rolleyes:
 
Täällä kans samoista asioista kärsivä. Oon nyt kyselly useampaan otteeseen, että onko mitään mikä auttais ja onko tosi matalasta verenpaineesta vauvalle haittaa? No aina jokaiselta sama vastaus, että tosi kurjaa, muttei sille voi mitään. On kuulemma parempi kun matalalla, se on kuulemma terveen ihmisen merkki. Ja ei oo vauvalle haittaa. Täytyy vaan varoa, ettei heikkouskohtauksen aikana kaadu ja loukkaa itteesä. :bored: Tosi kova veden juominen on muuten auttanut mulla jonkin verran paineisiin sekä suolan käyttö!
 
Minulla oli vielä joulukuun lopussa alhaiset. Nyt oli noussut reilusti muutamassa viikossa ja pitää nyt kotona lepäillä. Onneksi ei valkuaista kuitenkaan ollut pississä.
 
Viime viikon neuvolakäynnin yhteydessä selvis, että alhasten paineiden lisäksi hemoglobiini oli 104 :rolleyes: Totes vaan, että no ei ole ihme jos menet seiniä pitkin, mutta että ei sille nyt oikein mitään mahda. Toki rautaa aloin napsimaan, kun ei ilmeisesti mun reipas pinaattikeiton syöminen oo ollu tarpeeksi :joyful: Viime päivät on ollu kyllä parempi olo, että en tiedä olisko tuo raudansaanti sitten jo ehtiny helpottaa yleiseen olotilaan, että sietää tuon verenpaineenkin paremmin...
 
Takaisin
Top