veren vuodot raskaus aikana?

Täällä vuotanut pari kertaa yhdynnän jälkeen. Eka oli joskus rv18 paikkeilla ja toinen pari viikkoa sitten. Molempien jälkeen lääkäri tutkinut, mutta syytä ei ole löytynyt. Ilmeisesti liukasteesta huolimatta limakalvot liian kuivat.

Rv 34+2
 
Mulla ollut vuotoa pari kertaa tämän raskauden kanssa, tämä on ensimmäinen ja olen nyt 11+3. Ensimmäinen vuoto alkoi samana päivänä kuin kuukautistenkin olisi pitänyt. Se oli väriltään kirkasta, lähes oranssia ja hyvin hyvin niukkaa. Jatkui viikon päivät. Siitä kului kolme viikkoa ja sama juttu. Kirkasta ja vähäistä.

Tämän verran tällä erää, mutta homma on vasta alussa, joten katsotaan mitä ehtii vielä tapahtua.
 
Olen nyt 6+2. Pari päivää sitten tuli niukkaa ruskeaa vuotoa ja eilen illalla alkoi tulla runsasta veristä vuotoa, kera alavatsan kipujen. Sellaista menkkakipujen tapaista kipua. Vuoto runsaampaa kuin menkat yleensä ja seassa hyytymien oloisia klönttejä.. Yö meni sidettä vaihdellessa, kipujen kanssa pyöriskellessä ja itkeskellessä.

Tänään soitin neuvolaan ja ohjeistivat odottamaan kaksi viikkoa ja tekemään sitten raskaustestin. Malttamattomana soitin ajan yksityiselle ja pääsinkin jo muutaman tunnin päästä varhaisultraan. Kohdusta löytyi täysin normaali raskauden alku. Syke oli erotettavissa hyvin ja kaikki hyvin sen osalta. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä että minulla on menossa keskenmeno, mutta kesken on mennyt toinen alkio. Surullista sinällään, mutta mieluummin näin, kuin että olisi mennyt kumpikin kesken. Sai taas mielenrauhan hetkeksi.
 
Mulla tuli rusehtavaa pyyhkäisyvuotoa rv 18+2 ja 18+3. Aikaisemmin ei mitään vuotoja, joten säikäytti kyllä pahemman kerran. Niinkuin muutamalla muullakin täällä, syy oli todennäköisesti edellispäivän peittojen heiluttelun jälkeistä, limakalvojen herkkyydestä johtuvaa ihan harmitonta vuotoa. Sen jälkeen ei ole vastaavaa ollut ja nyt mennään rv 20+0.
 
Minulla oli pientä verenvuotoa rv 10+3, kävin seuraavana päivänä tarkistuttamassa gynellä ja hän löysi pienen hematooman kohdusta joka oli vuotanut. Nyt menossa 11+1 ja ultraan reilu viikko vielä. Gyne käski olla rauhassa 2 viikkoa ja ei seksiä. Hematooma oli pieni ja toivon mukaan häviää itsestään!
 
itselläni oli vuotoa pari viikkoa alkuraskaudesta. suosittelen kaikille että pyytäkää ekassa neuvolakäynnissä varhaisultraan aika jossa katsotaan mistä vuotaa eli kohdusta vai ulkopuolelta
 
Takaisin
Top