Vauvojen vaateusta taas

morkai

Vauhtiin päässyt keskustelija
Alkaa noi päivät viileneen ja silleen. Millasta vaatetta muksuille päälle?
Hirvee miettiminen oli aamullakin kun Ukko läks viemään poikia neuvolaan.
Laitoin niille sit sukkikset, bodyn, housut ja hupparin..
Mut jos laittaa esim vaan bodyn ja pöksyt niin tuleeko niille kuuma jos laittaa jo sen mammapakkauksessa tulleen vaaleen haalarin? Siis ei sitä toppahaalaria vaan se toinen..
 
Samaa ongelmaa. Tuntuu, että mä pakkaan poitsulle aina vähän liikaa päälle.

Autolla jos liikutaan, ni oon laittanu vaan bodyn, housut ja sit päälle fleece-takin. Myssy tietty päähän ja villasukat. Mut vaunuilla jos mennään, ni bodyn ja housujen päälle vetäsen jonkun haalarin, joko just sen vaaleen äp:n haalarin (kevyttoppahaalari vai mikä se on) tai sit sen harmaan ihan ohuen välihaalarin. Ja vaunuihin vielä se paksu "kansi" päälle. Tuo on kyllä lämpimän perään ja nukkuu ne pienet tovit vaunuissa paremmin, ku on tukevasti päällä. Kai se jotain turvallisuuden tunnetta tuo :)
 
No mä oon kans miettiny mitä laittaa päälle. Mä oon laittanu vaunulenkille vaan pitkät housut, sukat, pitkähihasen bodyn, myssyn, lapaset ja paksumman hupparin, ellei oo lämpimämpi ja sit kantokassin suojan kiinni. En mitään haalareita esim. oo käyttäny :O tosin poika on aika kuumaverinen ja joskus on valitellut kuumuutta. Niska on ollu lämmin ku oon kokeillu ja lämpömittari kantokassissa ollu joku +23 ja hyvin on poika nukkunu.
 
Me ollaan autoreissut menty yhä pelkällä bodyllä + housuilla + sukilla. Ei edes myssyjä. Meidän turvakaukalo tuntuu olevan niin kuuma, että poika on tosi lämmin, usein hikinenkin, vaikkei ole tuon enempää päällä.

Vaunuihin oon laittanut muuten saman asun + myssyn. Mut meillä ei vaunuissa muutenkaan suostuta nukkumaan ulkona. Ehkä nyt jo pitäisi laittaa tuo fleecehaalarikin päälle. Ja vaunujen pehmeän kopan päällinen on siis ollut kiinni, niin siellä on melko lämmin. Poika kun on jo niin iso, että ei tuolla kopassa paljoa ylimääräistä tilaa ole.

Muutenkin musta tuntuu, että poika on tullut isäänsä ja hikoilee jo ajatuksesta... yks päivä tässä (ei mikään kuuma päivä) poika oli sisällä sitterissä body + collegehousut + sukat päällä. Ja kun nostin ylös, niin oli ihan hikinen.
 
Meillä neuvolantäti varoittelee jatkuvasti siitä, ettei vauvalle vaan tule liian kuuma. Toistaseks kaveri on nukkunut vaunuissa pitkähihasella bodylla, villatakilla tai hupparilla, housuilla, sukilla ja myssyllä. Sitten lämmin fleecepeitto tiukkaan päälle ja vaununsuoja kiinni. On ainakin ollut ihan lämmin kun sieltä pois on otettu, musta tuntuu myös että on aika kuumaverinen tapaus kun hikoilee pelkästään siitäkin kun syö. Nyt täytynee alkaa lisätä noita puuvillahanskoja, kun kädet on usein kylmännihkeät, vaikka siitäkin neuvolassa sanottiin että sellaiset ne vauvojen kädet on. Silloin ku alkoi kesän ekat helteet, mä tuuppasin ihan liikaa vaatteita pojan päälle, onneks neuvolasta tehtiin just sillon eka kotikäynti jolloin selvis mikä on liikaa... 
 
Tästä ketjusta innostuneena laitoin pojalle fleecepeiton bodyn + collegehousujen päälle vaunuihin... ja sain sitten kaivaa ihan hikisen ja märän pojan sieltä. Pitäis kai uskoa, että tuo poika on tullut isäänsä, joka kulkee talvipakkasillakin t-paidassa ja nahkatakissa.
 
Mä oon jo pitäny aika paljon body+sukkikset+collegehousut+huppari+pipo-yhdistelmää. Meiän jätkä on vissii aika kylmäverinen, ko ei kyl oo hikoillu noilla vermeillä.
Usein sillä on sit vielä ollu aamulla vaunuissa peitto päällään + se vaunukopan suoja.

Tänään se nukku tos päivällä body+puol potkarit+pipo -yhdistelmällä, päällään sellane karvapeitto ja oli aivan hiestä märkä. :D Reppana.
Tosin siellä nyt on vähän lämpimämpi päivä, mut ko aattelin, et ko on niin räkänen, ni parempi hikoilla, ko palella.
 
Sen verran vielä, et toi meidän jätkä on koko kesän nukkunu öisin pitkähihasella ja -lahkeisella yöpuvulla ja sellaset paksut sukat jalassa. Peittoa (ohut fleecepeitto+pussilakana) unohtamatta. Eikä oo ollu kertaakaa hikinen herätessä! :D
 
Mä oon pukenu meidän tytsylle kun ulos ollaan menty niin vain pitkähihaisen bodyn ja housut + pipon ja hyvin on pärjänny :) toki on joutunu käyttää puuvillalapasia. Nyt kun tulee vähän viileämpi  niin fleecehaalari käyttöön ja vähän paksumpi pipo.
 
Takaisin
Top