Vauvojen pukeutuminen

En kestä miten söpöjä nää pikkulasten mekot ja sukkahousut on! Meillä on yo-juhlat tulossa ja tuo pikku tyllerö on kyllä ihan syötävän sulonen noissa juhlatamineissa. :Heartred
 
Mä en kohta tiedä, miten vauveli puetaan tähän kuumuuteen! Suojaten auringolta joo, mutta miten ettei tule kuuma. Mäkin huusin just huutonetistä ihanan välikausihaalarin :) kai se tällä viiikolla tulee, kai sitä ehtii käyttämäänkin.
 
Me pidetään jo holtittoman vähän päällä, ei esim pipoa enää... takki on varuiksi mukana, mut siis body/paita ja housut, sukat, kengät ja joku huppari tms. Mut toikin tuntuu must paljolta :D koleammalla ilmalla sit sukkikset alle ja pipo silmille :D
 
Meil on kyl vielä pipo ku tääl päin on 10-15 päivisi :) Sit sisävaatteitte pääl neule ja "toppa"liivi. Ei oo siis toppa vaan tommone ohuemp. Sit tennarit ja pipo. Jos menee vaunuihi ni neuleen ja liivin tilal neulehaalari. Makuupussii ei oo käytös mut se jalkapeite on vaunuis ja peitto mukan et saa tarvittaes :) Isommallaki pojalla on viel pipo ku oltii tos yks iltapäivä puistos ja pojal oli lippis ni oli korvat kylmät ku tultii sisäl.
 
Meillä on myös pipo viel, ku alus sanovat neuvolas et kandee pitää ennenku se aukile umpeutuu, niin mielummin herkemmin pipoo/lippistä/huivia pääs ku et jättää pois liia aikasi.. Mutsi sano samaa niin pidän nyt sit kuuliaisesti. Kylvyn jälkeen ja aina pihalla :) Muuten vaatetta on päivästä riippuen. Välillä ku terdel on +30 niin ihan hellehattu, pitkähihane body ja housut, sukat.. Sit taas viileempinä on sukkikset viel alla ja joku huppari. Tänään päivästä ku oli viileetä, oli viel sellane kevytvillahaalari ja tuulihaalari eikä silti ollu hikinen.. Tosiaan vaihdellen laidasta laitaan. Pyrin just siihe et lapsel ois yks vaatekerta enemmän, ainakin :)
 
Mitenkäs meinaatte hoitaa vauvan pukeminen helteillä? Kyselin parilta eri farmaseutilta ja ne nyt pitivät kiinni siitä, ettei aurinkovoiteita kannata alle 1v käyttää. Tosin pelkällä fysikaalisella suojalla toimivat voivat kai olla ok. Vauvoille myydään lyhythihaisia vaatteita ja shortseja ym, mutta nehän eivät sitten kunnolla suojaa. Lisäksi on erikseen jotain uv vaatteita (mm reimalla), mutta se tuntuu jotenkin jo liioittelulta ainakin täällä Suomessa.
 
Suojannu vaatteilla, vaikka onki pitkähihasia bodeja ja legginssit niin ovat aika ohutta kangasta. Ei oo ainakaan hikipäissään vielä ollu. Aika hyvin on saanu piettyä myös varjossa jos on rattailla liikkeellä. Aikeissa oli kyllä käyä apteekissa kattomassa noita aurinkovoiteita.
 
Heh, mä oon kyllä jo nenän päähän ja poskiin laittanut aurinkovoidetta kun ollaan oltu liikenteessä (oonkohan aiheuttanut nyt pahaakin damagea). Muuten aurinkohattu ja nyt kun vielä on ollut suht siedettävät lämpötilat. Helteellä sit ollaan varmaan kotona :D meillä kun on viilee kämppä, ja ulkona sit varjossa - lenkin aikana kuomulla tai "päivänvarjolla" suojataan pahimmalta auringolta.

Mähän en itse kestä aurinkoa yhtään, palan samantien tai saan jonkun auringon pistoksen, niin aika rajallisesti noi hellepäivät pitänee viettää.
 
Vaatteita oon ajatellut, mutta jos törkeät helteet iskee niin luultavasti myös jotain rasvaa. Euceriniä kai ainakin sais kuulemma käyttää yli puolivuotiaalle. Olisi eri asia, jos pikkumies olisi vähän rauhallisempaa sorttia ja pystyisi vain hengailemaan jonkin varjon alla ulkosalla. Mutta tutkimusmatkailu on niin kova sana ja melkein uskoisin, että hän kävelee vielä tämän kesän aikana.
 
Mä oon käyttänyt parina päivänä aurinkorasvaa, mutta pääasiassa yrittänyt vaatteilla suojata. Toi vaan on semmonen kuumakalle, että vaikeaa on pitkähihaista pitää.

Toki siis varjossa oleilu on mun pääasiallinen keino suojata jannua. Mutta hieman se joo voi myöhemmin olla hankalaa olla kun kiire eteenpäin tuntuu olevan kova.

Mulla on ollut ihan Nivean lasten aurinkovoidetta, mutta tuota Eucerinia just meinasin ostaa.

Ccix, ei tuu vähästä aurinkorasvasta mitään damagea :) Kyllä se aurinko pahempaa saa aikaan kuin rasva.
 
Juu eiköhän se pointti ole se, että aurinkorasvasta imeytyy ihoon juttuja, jotka edesauttaa sitä auringolta suojautumista ellei se suoja ole fysikaalinen ja heijastaa vaan ihon pinnalta säätelyä pois, mutta tuskinpa yksittäiset käyttökerrat paljoa merkkaa kun meidän lasten kemikaalialtistus on joka tapauksessa aika huikea. Itse vaan olisin halunnut kuulla, että jotain tiettyä voisi just käyttää tms. Varjossa on meidän pientä miestä melko vaikea pitää, mutta sitä toki yritetään. Toisaalta kaipa tässäkin asiassa voisi yrittää ottaa vähän rennommin, vaikkei ihon palaminen toki mikään hyvä juttu olekaan.
 
En muista, oonko mainostanu tätä jo aiemmin, mutta tulkoon sitten toistona :) Mä ostin apteekista semmosen "puolikemiallinen-puolifysikaalisen"-vauvojen aurinkorasvan. La Roche-Posay Bébé -aurinkorasva (suojakerroin 50+), jota on siis ainakin testattu jo puolivuotialla. Enimmäkseen suojaan kyllä vaatteilla, kuomulla ja varjossa liikkumisella, mutta välillä pitää oman mielenrauhan vuoksi laittaa myös rasvaa.
 
Mä ostin sitä eucerinin pelkästään fysikaalista suojaa sisältävän voiteen. Siinä nyt on vaan 25 suojakerroin kun enempää ei pelkästään fysikaalisella saa, mutta ajattelin, että sitä voi kuitenkin sitten tarvittaessa käyttää ja on vähän parempi fiilis itsellä. Lisäilee vaan tsrpeeksi usein toisin kuin itselle :D
 
Hei minkä kokosia kenkiä teijän vauvat käyttää, jos käyttää kenkii? Meidän pojalla on nyt 19/20. 19 on sopiva, mut meillä on sen kokosena vaan semmoset pehmeepohjaset kengät, joilla on vähän huono kävellä. Eilen ku hän käveli ulkona kärryn kanssa ni hänellä oli 20 kokoset. Olivat isot, mutta pysyivät silti jalassa ja pääsi niillä hyvin käveleen eli ei liian isot kuitenkaan. Veljellään on aina ollu 1-2 kokoo ikätovereitaan pienempi jalankoko ni olis mielenkiintosta tietää onko pikkuveljellä sit "normaalin" kokonen jalka :D

Nii ja toi poika on siis nyt 9kk ja noin viikko pääl
 
Kengän koosta on välillä vähän paha hahmottaa, kun tuntuu vaihtelevan aika paljon merkistä riippuen. Mutta meillä on koot 20-21 käytössä. Pojan jalkapohja on noin 12cm, mittasin vielä varmuuden vuoks silleen että seisoi.

Muoks. Meillä pojalla ikää 10,5kk
 
Meillä on saatuja kenkiä kauhee määrä. Oon niitä kokeillu pojan jalkaan mut näyttäs vähän siltä että vaikka pituutta on liikaa ni kenkä on silti pieni. Pojalla siis pallerojalat jotka ei kaikkiin kenkiin mahu. :D Enpä oo mitään kenkiä vielä jalassa pojalla pitänytkään kun eihän tuo kävele vielä. Jotkut tossut oon ulkoilessa jalkaan laittanu jos on viilee ilma.
 
Meil oli muistaakseni 11,5cm jalanpituus eli vissii aika samois ku muillaki ikätovereil :)
 
Meil pojalla on kauhean rintava jalka, et saa olla vähän reilumpi kenkä - nyt taitaa olla kaikki käytös olevat olla 22 :D 21 lenkkarit ei mee enää, pituus riittäis, mut leveys ottaa vastaan...
 
Takaisin
Top