Vauvojen pukeutuminen

Aikamoist touhuu :eek: Mullaki sama homma ku Papuliinal, tykkään pukee kauppaan ja kylään hiuka siistemmä vaattee mut aina on ulkona kuitenki pipo, hanskat ja huivi. Ja jos tol isommal on vaa toppatakki päällä ni kyl on housuje alla sit aina pitkät kalsarit. Ja tääki siis vaan automatkoilla. Jos mennää kävelle ni sit on haalarit :)
 
Ostin Ticket Outdoorin 80cm haalarin, reilua kokoa. Pitäs ehkä mahtua ens talvena :) katoin vaan sitä pukua että voi ei, ei mee enää kauaa ku mun pikkunen on jo niin iso! Vaikka siltiki niin pieni :)

En kyllä niin tiedä lastenvaatemerkeistä mutta oon kuullu että ticketin haalarit ois ihan hyviä?
 
Emmie: Uskoisin, että Ticketin 80cm on hyvä ensitalvena reilun vuoden ikäiselle.. Saattaa olla hieman isokin. Tietämättä lapsenne kokoa. On nääs niin reilua mitoitusta ne Ticketit. :wink Meidän esikoiselle (täyttää parin kuun päästä 3v) mahtuu vielä viime talveksi ostettu 86cm haalari. :wink Esikoiselle muuten tällä hetkellä 98cm vaatteet sopivia. :D Ticket on kyllä tooosi kestävän oloista. Ollaan tykätty kovasti ja voin tosiaan suositella (Ticket outdoor: Baby Baggie) haalari on ainakin ollut käytössä erittäin hyvä.

Edit: poikanne vaihdettu lapsenne
 
Muokattu viimeksi:
Just sen baby baggien ostin, jospa se olis sopiva. Ihanan pinkki ainakin. :D Meidän suku on niin pitkää sakkia, todennäkösesti meidän tytöstäkään ei ihan pätkä tuu niin hyvä et on reilua kokoa. :)
 
No, silloin kun mä olin Ranskassa, niin kielikurssin käytävässä minä olin farkkutakissa ja muut toppatakeissaan. Joku totesikin, että näkee kuka on suomalainen.. Mutta lapsilla ei siellä tosiaan ollut oikein edes sormikkaita kädessä! Hassua.
 
Mä en jotenkin uskalla vielä ostaa enstalvelle haalaria, kun ei yhtään osaa arvioida kaverin kokoa tuolloin. Mut onhan nuissa haalareissa kyllä varaa, et eihän se ihan sentilleen ookaan, eli joku 86 varmasti menis, oisko jopa liian isokin :D voi ihana, enssyksynä (lokakuussa) jo osa kävelee :D
 
Me päätettiin et ostetaan ens syksynä välikausi- ja talvihaalari käytettyinä, kun ei nyt osaa lapsen kokoa arvioida ja muutenkin tultiin siihen tulokseen että käyttöikä on niin lyhyt että ei osteta uutena.
 
Ihanaa ku saapii jo vaihtaa topat välikausihaalariin. Ja ku kesä tulee niin pukeminen helpottuu huomattavasti! Vähän oon jo kirppiksiltä ja aleista ostellu kesämekkoja, shortseja ja lyhythihasia bodyjä. :)
 
Musta tuntuu, että tosi huonosti on ollut vielä mitään kesävaatteita..nyt ihan tällä viikolla en oo käyny kauheesti kaupoilla, mutta muuten kyllä.. Kyllä ne nyt sieltä varmaan tulee myyntiin ennemmin tai myöhemmin, mutta vois olla jo! :D
 
H&M:llä oli ainakin tytölle mekkoja, lyhythihasia bodeja ja kappahlista löysin farkkushortseja. :) Sit tietty kirppiksiltä löytyy jotain.
 
Juu, ihanaa kun tulee kesä niin saa kevyemmin pukee. Mä niin odotan että voi lähtee pojan kaa ulos ettei tartte pipoi, voi pukee "pappalakin". :D Tokikaan meillä ei viel sellaasta ole mutta mää haluuu_uuun! :D
 
Me saatiin just säkki kaupalla poitsulle vaatteita ja leluja. Ens talveks ei tarvii toppapukuja ostaa ku niitä tuli kolme, kaikki erittäin hyvässä kunnossa ja sit ihan ns. laskettelupuku. Ja ens kesäks tuli järisyttävä määrä erilaisia hattuja ja lippiksiä ja sit ihania shortseja! Oispa jo kesä!
 
Sultti, mä kans sain vähän aikaa sitten kaverilta hirveesti vaatteita pojalle. Saatiin muun muassa Jonathan -merkkinen välikausihaalari. Poika taitaa olla kolmas haalarin käyttäjä ja miksikään se ei ole mennyt! Lisäksi se on niin hieno, että saadaan siitä kehuja joka paikassa.

Oon ihan äärimmäisen kiitollinen että mun lähipiiri mielellään kierrättää lastenvaatteita!
 
Jep, kierrätys kunniaan!! Meilläkin on paljon saatuja vaatteita vanhoja ja ihan passeleita. :)
 
Olispa meilläkin enemmän innokkaita vaatteiden kierrättäjiä. :sad001 Ihan perhepiirissä ei oo muita vauvoja ja ystävillä/kavereilla/tutuilla enemmän tyttöjä tai eivät muuten vaan oo innokkaita.

Oon yrittänyt hyödyntää kirppiksiä mahdollisimman paljon, en näe pointtia ostaa vaatteita uusina (tietysti muutamia kivoja on tullut ostettua) ja vielä niin vähäksi aikaa. Sekä rahallisesti että ihan muutenkin. :)
 
Takaisin
Top