Vauvojen nukutus ja nukkuminen

Särkylääkettä olen antanut varuiksi, ettei ainakaan kivun takia olis huonot yöt. Joka päivä ulkoillaan, ehkä tunnin verran. Tänään oltiin ulkona enemmän, ehkä kolmisen tuntia, kun ensin keinuttiin ja tehtiin hiekkakakkuja, unet rattaissa, ja sitten onnistuin tekemään puutarhahommia niin, että tyttö leikki omissa touhuissaan. :-) Ei olla mielestäni mitään outoa syötykään.. Toivon tosiaan että hampaiden puhkeaminen auttaisi.
 
Ja voihan se olla vaan kuuluisa vaihe :wink meillä ainakin protestoidaan nyt kaikkea, jos se teillä ilmenee nukkumisen protestoimisena
 
Viime yönä oli vain yksi herätys! :-) nukkumaan meno oli vähän hankalampaa. Meillä kävi tänään sellainen moka, että kaikki tuttipullot oli koneessa. Tyttöhän ei siis suostunut päiväunille ilman maitoa, joka ei nokkamukista kelvannut. Samaa riuhtomista ja huutamista. 45 min joutui pulloa odottamaan. Sen saatuaan nukahti. En usko että korvissa on vaivaa, kun ei ole sairastanut, nyt on vasta pari päivää ollut vähän räkänokka. Neuvola- aika meillä on loppukuussa...
 
Lyydia, tais siirtyä öiset heräilyt meille! :dead: klo03 jälkeen ei olla paljoa nukuttu. Välillä nukahti vartiksi. Puol seiskalta noustiin ylös kun ei enää jaksanut yrittää huutavaa lasta nukkumaan.... Annoin supon jossain vaiheessa kun huutoon ei tuntunut mikään auttavan, vaipan vaihdoin ja vettä tarjosin, eikä helpottanut. Sitten kun noustiin niin loppui huuto, mutta oli selvästi väsynyt ja pienistäkin jutuista tuli itku. 08.30-11.30 päikkärit ja nyt taas nukkuu. Pitäis pian käydä herättääs ettei yö unille meno venyisi kovin myöhään.
 
Korvatulehdus voi olla myös oireeton (nukkumisongelmia lukuunottamatta).. Mutta hyvä jos yö oli parempi niin tuskin se sitä on :)
 
Viime yönäkin vain yksi herätys. :-) mutta nukkumaan mentiinkin vasta klo 22, ja ylös noustiin klo 7.30. Nyt ei taas suostu päiväunille, vaikka on ihan poikki...
 
Kaks yötä ilman herätyksiä :eek: nukkumaan on menny vasta 21-22, kiitos isin vastuupäivien ku ite ollu töissä :D päikkäritki siirtyny tunnilla taas eteenpäin, mutta niin on aamuherätyski venyny :rolleyes: eilen heräs kuulema 20 yli 10 vasta :eek: noh olikohan se tän vkon sunnuntai ku pikkumuija joutuu tarhaan aamuvuoroon, voipi olla shokki herätä 5ltä:oops: toivottavasti jatkaa sit unia tarhassa..
 
Eilen päiksyjen jälkeen ei syöty kunnolla. Lihasosetta pari lusikkaa ja puurostaki yli puolet jäi syömättä. Jugurttia ja hedelmäsosetta söi.. noo liekkö vähä syöminen illalla vai mikä oli mutta heräsin viideltä siihen ku tyttö antoi halin poskelle :love7 kömpi sitten takasin makoilemaan ja etti hyvää asentoa, ei auttanu mikään ku tais olla nälkä. Hain maitoa tytölle ja niin uni jatkui yli 8 :notworthy

Eilen ukko kysy josko minä heräisin tytön kans aamulla et hän sais nukkua, no tottakai! Mitä kävi, ukko oli noussu 7ltä, minä 8lta ja vikana tyttö just ku olin saanu ekan sumppikupin juotua:rolleyes:
 
Lyydia on se kumma ku vanhemmat ei oo koskaan tyytyväisiä :wink:happy::Heartpink

Tyty herätti taas , vielä on pimeetä mutta nyt on syksy. Katsahdin kelloa "6.41" jaa no on se aikakin, haetaans maitoa ja jäädään vaikka hereille. Nostin tytön jo syliinki että haetaan maitoa yhdessä , no tyttö hieroi kovin silmiä ja oli ihan sen näkönen että uni maistuis vielä. Vein sitte sänkyyn juomaan ja keitin sumpit itelle. Avasin tietokoneen ja hetken siinä olin, makkarissa oli hiljaista.. JA MITÄ!!! tietokoneen kello näyttää 05.50! piti tuplatarkistaa vielä kännykästä, justhan se oli jo melkein 7!? :hilarious:

Niin se tämä päivä koitti, että tyttö pääsi ite kiipeemään meidän sängylle pinniksestä. Nyt on sitte aika tehdä päätöksiä - en saanu siirrettyä tytyä omaan huoneeseen näilläkään vapailla, huomenna aamuvuoroon. Jos tänään nyt kuitenki laittais sen laidan takasin pinnikseen , ei me pärjättykkään ilman sitä ennen taaperosänkyyn vaihtoa :rolleyes: Joo, vois lopettaa suunnittelun kokonaan ja vaan go with the flow - go with the flow ..:wacky: se näyttää toimivan parhaiten meillä..:bookworm:
 
Meillä poju nukkui viime yönä klo 21:30-07:24 ilman heräilyä:grin mutta itse nukuin tosi levottomasti ja heräilin parin tunnin välein.:dead:
 
Tykkäys pojun unille gerbera :) ota pojasta mallia :wink

Tyttö oli nukkunu 21-8.30 ilman herätyksiä mummilassa, mummi oli ällikällä lyöty :grin
 
Meillä poitsu nukkuu nykyisin yleensä yöunet noin 19.30-07. Päikkäreitä yhdet noin 2h pituiset, 11/12 aikoihin alkaa unille. Joskus harvoin nukkuu iltapäikkäreitä hetken.
 
Jos joku nyt kysyis sen kuuluisan "nukkuuko se yöt jo?" ni voisin viimein vastata että joo ! :grin toivottavasti ei karma nyt iske ja menetetä yöunia ku tänne hehkutin.. :bored:
 
Mä olen noin viikon nukkunut kovalla vieraspedillä tytön kanssa. On rauhoittanut öitä, suostuu nukkumaan ilman huutoa ja jos herää kesken unien, rauhoittuu yleensä kun silitän. Vaikka kyllä mä silti kaipaisin miehen kainaloon tempur - sängylle...
 
Oon päässyt takaisin tempuriin nukkumaan, tyttö on jo useamman yön nukkunut taas omassa pedissä ja vieläpä koko yön. :-) Tais olla vaihe. Toivottavasti ei ala nyt taas sekoilemaan kun pääsin kehumaan.
 
Mikäköhän meidän tyttöä vaivaa, kun on nyt ehkä viikon ajan heräillyt monta kertaa yössä itkemään? Nukahtaa yleensä nopeasti uudestaankin, päivisin on ihan oma hyväntuulinen itsensä ja ruokakin maistuu, eli tuskin on hampaita tulossa tällä kertaa. Voiko nähdä vaan pahoja unia?
 
Tässä lähellä puolentoista vuoden ikää tulee useilla vaihe, että öisin tarkistellaan onko äiti vielä paikalla. Voi olla sitä tai muuta mysteeriä. Onko itku hätäistä, kun mietit pahojen unien näkemistä? Entä voiko lapsella olla kylmä? Minun napero heräilee vähän itkemään jos on kylmä, peitto ei pysy päällä niin huone täytyy pitää lämpimänä hänellä.

Minun poika on aina unisyklien välillä parkaissut, kutsutaan sitä kyljenkäännöksi. Se itkaisee vähän ja jatkaa uniaan, ei käydä sen huoneessa kun unissaan itkaisee. Voi olla jotain vastaavaa sun lapsella myös .
 
Takaisin
Top