Vauvojen neuvolakuulumiset

Meillä ei onneksi näytä rokotteet tekevän pojan oloa kurjaksi, kuumeesta (mitä lasken kyllä lääkkeillä) huolimatta on touhukas omaitsensä. Pistoskohdissa ei aristuksia.
 
Meillä oli vähän alle viikon verran eka kuumeilua ja sit itkuisuutta 1v rokotusten jälkeen. Ja meillä vain 2 rokotetta, kun mpr annettiin puoli-vuotiaana eli tehoste 1,5v. Tyttö 9,2kg ja 75cm.
 
1v neuvolassa käyty. Rokotukset hieman kirpaisi mutta ku lauloin tuiki tuiki tähtöstä, nii pysyi hieman rauhallisempana.
Painoa nyt 8630g (+405g/3vk), pituutta ei mitattu ja py 47.3cm(+0.5cm/1kk)
 
Tuohan nyt hyvä painonnousu nyt pimmi?! Toki paino-pituussuhde jää tietämättä ilman pituutta, mutta ehkä hyväkin, ettei tarvii siitä ottaa stressiä nyt. Millon teillä käynti seuraavan kerran? Meillä oli tullut painoa alle 100g kk:ssa. Ja pitää käydä välimitoilla ennen 1,5-vee neuvolaa.
 
Toissapäivänä 1vee neuvolassa mitat 77,3cm ja 9120g :) rokotteista huusi kun syötävä, mutta ainakaan vielä ei ole tullut kipeeksi
 
1v neuvolassa tytön mitat 8530g ja 73,5cm (2kk:ssa +640g ja +1,5cm)
Neuvolatäti sanoi että tyttö pääsi nyt pois miinuskäyrältä :)
Rokotteet otettiin ja influenssarokotteisiin yritän muistaa varata ajan lapsille ja mulle. Esikoinen aloittaa ekaa kertaa tarhassa tammikuussa niin kantaa kaikki taudit sit mulle ja siskolleen. Tuttu neukkatäti lupasi järjestää minullekin ilmaisen rokotteen.
 
Meilläkin 1-v neuvola käytynä viikko sitten. Tyttö on 81,5cm pitkä ja 11,1 kg painava. Iso tyttö, siitä tulee pitkän vaalean tukan kanssa amazoni. :D Rokotteet saatiin ja kuumehan niistä nousi samana iltana. Yksi rokotteista pääsi karkuun ja jouduttiin pistään neljä kertaa, tuo karanneen rokotteen jalka oli aika hurjan näköinen. Pistokohta oli tumman punainen ja noin 5cm halkaisijaltaan oleva pallo. Nyt jo laskeutunut ja jäljellä enää mustelmat. Meinaatteko muuten ottaa influenssarokotteet?
 
Mitä tarkoittaa rokote "pääsi karkuun"? :eek:

Otetaan lokakuiselle influenssa-rokote. Muut perheenjäsenet ei ilmaiseksi enää saakaan.
 
Me otettiin eilen influenssarokotteet muille paitsi miehelle. Molemmat lapset otti sen tosi hyvin.
 
Mun käsityksen mukaan me saadaan neuvolasta rokotteet ilmaiseksi. Mies ei sitä ainakaan nyt ota ku on sillon töissä, muut otetaan kylläkin.

Ja mua kiinnostaa kanssa et miten rokote pääsee karkuun?
 
Siis jalka pääsi karkuun rokotetta :) Eli neula oli jalassa, jalka pääsi karkuun otteesta ja neula teki sentin raapasun johon meni rokotetta ihon alle, eikä mennyt mitään lihakseen. Olipahan huonosti selitetty.:shy: Mutta silleen se siis karkasi.
 
Kasvukontrolli jälleen takana. Painoa 9010g(+380g/n.2kk), pituus 73.1cm(+1.5cm/n.2kk). Painokäyrä hienoisesti nousussa, pituuskäyrä hienoisesti laskussa, ei paljoa. Mitat melkein samat ku pojan isällä ja mun veljellä tän ikäisenä, mie olin pienempi tän ikäisenä, eli geenit näköjään määrittelee myös kasvua. Nyt ikää n. 1v2kk.
 
Uskon kanssa että geenit määrittelee kasvua:wink Eli Pimmillä siis ihan hyviä ja helpottavia uutisia:) vieläkö teillä on kasvukontriollia?

Meillä oli pariviikkoa sitten neuvola jossa molemmille lapsille otettiin influenssa rokotteet ja samalla otettiin tytöstä mitat. Pituuskasvu oli hiipunut (onneksi) ja painokäyrä oli lähtenyt hienoiseen nousuun. Jes! Ja ens viikolla sitten infulenssarokotteen vahvistus ja tytön mitat. Ihan vaan varmistetaan että edellinen linja jatkuisi.
 
Meidän pikku pirpanan kasvukontrolli oli tänään, ikää tulee 1v2kk. Nyt mitat 8230g (+560g/2kk) ja pituus 77cm (+2cm/2kk). Eli hyvin kasvaa :) Sai myös toisen influenssarokotteen. Äidille jäi kerrankin hyvä fiilis, että teen jotain oikein :) Hampaita tullut ja flunssaa sairastettu, mutta silti paino nousee, onneksi.
 
Helmikuussa seuraavan kerran mittaukset ku on ikää n 1v4kk. Onneksi ruoka on alkanut pikkuhiljaa maistua paremmin. Maitoa tosin vois mennä enemmänkin.
 
Pimmi, mä oon tehny niin et typy saanu aina ruuan yhteydessä juomista.
Sitten jos mulle on tullu jossain vaiheessa sellanen olo et tyttö ei ole juonut tarpeeksi niin oon antanu sille oman juomapullon (vähän niinkuin tuttipullo, ei tiputa nesteitä ympäri huushollia) jossa ollu yleensä vettä.

Ruokailuiden yhteydessä juopi syöttiksessä, mutta muuten välihuikat ottaa milloin missäkin viipottaen ja heittää putikkansa paikkaan x. Tiedän että se ei kaikkien tyyliin sovi, mutta tälleen kahden lapsen kanssa täytyy nää tilanteet aina jotenkin luovia:D
Kaverilla taasen suht saman ikäinen tyttö tykkää juoda korvike maitonsa jossakin hyvin pehmoisella alustalla maaten ja tuttipullokin täytyy olla vieressä valmiiksi korotettuna niin ettei tarvitse pulloa käsillä pidellä että saa makoilla ihan rento reiskana kun lupsuttaa maitoa menemään :Heartred :p
 
Ohop, jäänyt meidän osalta päivittämättä. 18.10. käytiin jo 1-v neuvolassa ja tyttö painoi 11,8kg pituus lähes 79cm. Meille pamahti kans kasvukontrollit 2-3kk päähän ja ite halusin ne vasta nyt tammikuulle. Syy kiihtynyt pituuskasvu viimeisen puolen vuoden aikana. En ole asiaa ressannut, hyvä että seurataan/tutkitaan jos aihetta jatkossa. Ruoka maistuu normisti oikein hyvin kunhan on vaan mieluista ja makoisaa eikä tehdä hampaita. :wink
 
28.12 neuvolassa käyty, otettiin molemmille lapsille influenssa rokote vahvistus ja samalla otettiin tytöstä mitat. Painoa jotain päälle 11kg, tarkkaan en muista, mut pituutta oli 86.4cm, joten 2kk kuluttua uus seuranta neuvola.
 
Minä täällä taas moi :)
Kasvukontrolli jälleen takana ja terkan puolesta oli viimeinen. Kuukauden kuluttua lääkäriaika ku oli huolissaan vuorovaikutustaitojen kehityksestä.
Nyt oli kasvua tullut n 2kk aikana +370g ja 2.8cm(nyt siis 75.8 ja 9380g.)
Itse en ole huolissani. Toi poika vaan tahtoo touhuta itsekseen ja ottaa kontaktia silloin ku itse haluaa ja myös kun me halutaan huomiota. Ei viihdy paikallaan pitkää aikaa jos koetan lukea kirjaa ja piettää sylissä. Kiemurtelee vaan pois.
 
Takaisin
Top