Vauvojen neuvoläynnit

Me ollaan käyty verikokeissa varmaan viidesti ja ensin naureskellaan hoitajille mutta sitten tulee itku jo kun pidellään kiinni eikä voi liikkua. Nopeasti itse pisto on ohi, jonka jälkeen olen vienyt erilliseen lepotilaan pojan rauhoittumaan ja antanut tissiä. Mies on aina pitänyt kiinni, minusta ei ole pitelijäksi.
 
Me ollaan muutaman kerran myös näytteiden otossa oltu. Emla on laitettu ajoissa ja hyvin harhautettu, niin ei ole juuri mitään tuumannut.
 
Mun neiti kävi kans verikokeissa. Isi piteli, mä en ois pystynyt. Saatiin tarrat palkinnoksi sekä typylle et esikoiselle.
Hyvä et Emla on toiminut teillä lumitukka, toisilla se kutistaa suonia niin ettei näytettä saa ollenkaan.
 
Tytöllä oli tänään 8kk neuvola + lääkäri, ikää kylläkin vähän reilu 7kk.. paino 8620g ja pituus 72cm, py 45cm. Kasvu hyvä ja näkö, kuulo ja liikkeet ok. Seuraava neuvola 10kk iässä, sellainen pikakäynti minkä sai vapaaehtoisesti ottaa, kun sitten seuraava on normaalisti vasta vuoden iässä..
 
Meillä oli 8kk neuvola just 'oikeana' päivänä. Oisko ollu 8810g ja 69,5cm.
Kaikki hyvin ja kuulema valmiudet ois nousta istumaan tai seisomaan.
Muutenkin kiva lääkäri, tiesi sormiruokailustakin ja arvosti kun sormiruokaillaan.
 
Tänään käyty 8kk neuvolassa. Kaikki hyvin. :)
Painoa oli 9kg ja pituutta 73,2cm..jos nyt oikein muistan ulkoa.

Tyttö on niin innokas sormiruokailemaan, että soseet ei enää oikein passaa. Vinkkejä kehiin miten saisin ravittua hyvin kun lusikasta on tullut vihollinen! Neuvolassa ei oikein kummoisia neuvoja saanut.
Olen googlettanut sormiruokareseptejä mutta ovat olleet aika työläitä...
 
Meilläkin lusikka on vihollinen mutta sitten aina yhtäkkiä se kelpaakin ja hetken päästä on taas täysi vihollinen.

Meillä oli 8kk neuvolassa pituutta 73cm ja painoa reilu 11kg.
 
Vius, totta! Tänään sitten lusikka kelpas yhdellä aterialla ja toisella taas ei. Ostin uutta puuroa, Valion tetroja. Puoli purkkia söi, jee. Tein apinanevästä lisäksi, sitäkin vähän mutusteli. Se oli onneksi uunissa helppo ja nopea tehdä!
 
Meidän poika ei tykännyt apinaeväistä. Aamupuuro ei yhäkään oikein uppoa joten pitää leipoa varmaan suolatonta leipää. Leipää nimittäin mutustaa tyytyväisenä. Toistaiseksi olen pari kertaa antanut ihan normileipää maistaa.
 
Meilläkän apinaeväs bataatista ja kaurahiutaleesta ei uponnut. Puurorieska sen sijaan kiinnosti paljon enemmän. 90% siitäkin nyt oli toki pitkin pöytää ja lattiaa, mutta jokunen haukkukin tuli otettua.
 
Okei, pitääpäs kokeilla tuota apinanevästä sitten joskus kunhan tytöllä on hampaat.. vielä ei ole puhjennut ensimmäistäkään..
 
Meillä neiti söi hyvin apinaevästä ilman hampaita. Ehdoton suosikki hänelle on kuitenkin puurorieskat, jotka menee myös ilman hampaita. Meillä kun tuo puuro ei oikein muussa muodossa mene :/
 
Hei meilläkin tökki puuro kuukauden ajan mut nyt viikon sisään yhtäkkiä se kelpaakin soseen kanssa. Kannattaa tasaisin väliajoin kokeilla. Mä keitän joka aamu itelleni puuron ja joka aamu oon ottanu ruokalusikallisen pikkulautaselle sivuun. Nyt vasta on ruvennut häviämään se lusikallinen (kymmenen vauvan lusikallista) vauvan mahaan ja tänään viitsin jopa tehdä iltapuuronkin meille :D Keitän puuron aina kattilassa ja päätin että sama kai se on nyt sitten itsekin ruveta syömään iltapuuroa, niin ei tarvitse tuollaista minisatsia pelkästään keittää. Puuro on niin terveellistä että tarkoituksella oon taistellut sen puolesta :D Kylläpä on nyt voittajafiilis kun vauvelin suu aukeaa niin ahnaasti puurollekin.
 
Meillä ei isoveli eikä tää pikkusisko syö puuroa. Elsa ei oo ikinä tykännyt puurosta. Saa sitten ruisleipää/talkmuruja/puurorieskoja aamu sekä iltapalaksi. Joko hedelmien kanssa tai hedelmäsoseen kanssa tai yosan kanssa. :wink
 
Takaisin
Top