Vauvojen kehitys

No näin miekin sitä oon järkeillyt, mut sit kun tosissaan on eka lapsi, niin välillä vähän arveluttaa mitenkä se pitäs toimia. :D
 
Samalla tavalla minäkin olen tehnyt ( kuin Emppuli esikoisensa kanssa) kaikkien kolmen kanssa. Meillä on toiminut hyvin.
 
Hyviä vinkkejä, kiitos! Meillä on nyt reilu pari viikkoa maisteltu tiuhaan tahtiin uusia makuja (olen antanut soseita heti 4krt/pvässä) ja samaa olen miettinyt, että missä välissä voi annoskokoja kasvattaa. Nyt on etenkin hedelmäsoseita tullut annettua sen verran, kun jaksaa syödä maidon päälle. Aletaan pikkuhiljaa lisäämään muitakin [emoji106]
 
Me mennään vielä ihan maistelu annoksilla 2-4tl kaks kertaa päivässä. Meillä ei pojulla oo hirveää kiinnostusta vielä kiinteisiin, joten mennään sitten hänen tahtiinsa ihan rauhallisesti. 4 makua on vasta maisteltu tässä reilu viikon aikana.
Eilen saatiin lupa alkaa istuttaa poikaa syöttötuolissa :)
 
Meillä menee maks 1 tl soseita päivässä, eikä Sisu tykkää yhtään! Alkaa heti aivan hillitön kakominen alkaa samointein kun yrittää herraa syöttää:/ hitaasti siis edetään tämän suhteen! Ollaan maisteltu 7 eri makua ja kaikki on yhtä k*kkaa Sisun mielestä... tytöt ovat kyllä tykänneet kovasti kun ovat alkaneet soseita saamaan mut herra vahvasti toista maata o.O
 
Meillä tyttö reilun viikon päästä 6kk. Maisteltu hissukseen reilun kuukauden aikana soseena peruna, porkkana, kukkakaali ja avocado, sormiruokana kurkku ja avocado. Riisivelli ja päärynäsose meni tänään ekaa kertaa. Ykköslemppari on avocado ja muutkin menee kohtuudella, kakominen on selkeästi vähentynyt alkuun verrattuna about kerran päivässä maistelee kiinteitä, välillä ei välttämättä kertaakaan jos esim ollaan kipeinä. Nyt odotellaan että voi alkaa istuttaa syöttötuolissa, kokeiltu on mutta vähän kiikkerää vielä..
 
Meillä menis soseita niin paljon kun syöttäis, mutta yöunet meni paljon huonommaksi niin oon vähentänyt kertaan tai kahteen päivässä. Vauva hylkäsi kaksi viikkoa sitten tuttipullon ja toissa päivänä isänsä, aika rankkaa aikaa kun mikää muu ei kelpaa kun äiti:wacky:
 
Meillä menis soseita niin paljon kun syöttäis, mutta yöunet meni paljon huonommaksi niin oon vähentänyt kertaan tai kahteen päivässä. Vauva hylkäsi kaksi viikkoa sitten tuttipullon ja toissa päivänä isänsä, aika rankkaa aikaa kun mikää muu ei kelpaa kun äiti:wacky:
Joo apua, toi on aivan kamalaa, kun äiti vaan kelpaa :nailbiting: meillä ei tuttipulloa olla kokeiltu, mutta ei hyvää päivää oikeasti, kun äiti ei saisi poistua ollenkaan näkyvistä ilman huutoa. Isin syliin oli turha tunkea tyttöä, kun huuto vaan paheni siitä. Nyt vihdoin tyttö suostuu olemaan edes hetkiä isänsäkin sylissä.
 
Meillä on satunnaisesti maisteltu soseita, mutta enempi on tykännyt siitä maistelututista mikä tuli äippäpakkauksessa. Tähän mennessä soseet ei oo maistunut, mutta avokado ja banaani on olleet mieleen. Keitetty porkkanakin kelpas siitä tutista vaikkei soseena kelvannut.
 
Joo apua, toi on aivan kamalaa, kun äiti vaan kelpaa :nailbiting: meillä ei tuttipulloa olla kokeiltu, mutta ei hyvää päivää oikeasti, kun äiti ei saisi poistua ollenkaan näkyvistä ilman huutoa. Isin syliin oli turha tunkea tyttöä, kun huuto vaan paheni siitä. Nyt vihdoin tyttö suostuu olemaan edes hetkiä isänsäkin sylissä.
Meillä on tähän mennessä kelvannut isä kuin äitikin ja pullo myös tosi hyvin, nyt yhtäkkiä ihan täys stoppi. Vauva taas kipeenä ja veikkaan et hampaat puhkeemassa. Toivon sydämeni pohjasta tämän olevan vain lyhyt vaihe. Muuten mä hajoon:eek:
 
Ei isä täälläkään kelpaa kun hetkellisesti! Sama juttu ton 1,5v kanssa aikanaan mut luojan kiitos iskä on sen mielestä nykyään ykkönen:wink
 
Meillä on syöty/maisteltu nyt reilua 20 eri ruoka-ainetta +mausteet ja kaura-/kookoskermat ja poika syönyt sen, mitä on halunnut ja saanut suuhunsa :) Määrät vaihtelee paljon, mutta koko ajan enemmän päätyy vatsaan asti ja saa ruokaa suussa työstettyä :) ei ole noussut esiin mitään, mikä ei sopisi, toki huomaa, että hieman totuttelee vatsa vielä, kakka tulee harvemmin, mutta on hyvää pehmeää eikä kovaa tai löysääkään. Harmi vain, kun se isoin kakka tulee öisin, jolloin alkuyö menee ähkiessä. Nyt muutenkin nukkunut huonosti tunnin tai kahden pätkissä :/ Hampaat vaivaa kakan lisäksi ja uuden oppiminen kans varmaan vaikuttaa. Ja uni on kevyttä ja herää herkästi. Meinaa vaan tämä äiti kans olla hieman väsynyt.
 
Hitsi miten mie en oo hoksinut ollenkaa että vois kaura- ja kookoskermaa käyttää ja antaa :D tai mausteita. Niillä kermoilla sais riisipuuron tehtyy. Nyt oon tehny pelkkään veteen ja välillä löystyttäny tissimaidolla. Vaikka onhan se uponnu kyllä noinkin. :D oppia ikä kaikki :D
 
Meillä meni kiinteiden aloitus vähän mönkään kun perunasta tuli masu kipeäksi, vähän otettiin välipäiviä ja aloitettiin uudestaan. Mutta sitten nousi 39 asteen kuume ja ajattelin jo että suolitukos ja eikun terveyskeskukseen ja sieltä keskussairaalan päivystykseen ja 6 tuntia erilaisia tutkimuksia ilman tuloksia.
Viimeisenä otettiin vielä influenssatesti ihan vaan näön vuoksi ”kun on tämä aika”.
Ja nyt sitten olen meidän pikkumiehen kanssa osastolla syömässä Tamifluta eli influenssa A olikin diagnoosi ja masun kanssa tilanne on pelkkä ummetus.

Eli aloitetaan kiinteät sitten vaikka viikon päästä ehkäpä paremmalla onnella :hungover:

Tiitanen, kiitos kerma-vinkistä! Enpä ole koskaan tajunnut, saadaan poitsu syömään meidän kanssa samaa ruokaa jo aiemmin.
 
Sisitah paranemista sinne:Heartred
Haluisin lisätä tohon kerma asiaan että niitä niitä maustamattomia ”jugurttejakin” yosa/oatly tms voi kans antaa vauvalle ja mä oon maistanut ne joko tuoreella hedelmällä/marjalla tai pilteillä:wink
 
Yosalla on myös mansikka-banaanijogurtti, jossa ei ollut ainakaan v. 2016 lisättyä sokeria tai makeutusaineita. Meidän vauveli veteli sitä tyytyväisenä täytettävästä smoothiepussista :)

Edit. Nyt ko. jogussa onkin lisättyjä tiivisteitä
 
Tää nyt menee vähän ot mut ootteko kukaan ollu vauvan kaa kattomassa vanhojen tansseja? Miun veljellä ois tänään ne mut sattuu olemaan niin kehnoon aikaan että lapsen isi on töissä. Mietin vaan että mitähän tuon mukelon korvat tuumaa siitä. Eihän ne tanssit tosin pitkään kestä mut silti. Eikä oo peltoreita nyt tähän hätään :D
 
Meillä porkkanasosetta maisteltu nyt pari kolme päivää täytyis seuraavaksi käydä ostamassa bataattia ja siitä soseuttaa pakkaseen. Ei kyllä yhtään soseista vielä välitä vaan kielellä työntää kaiken ulos. Noh maisteluahan tämä vielä on. Reilu viikon päästä ikää 5kk. Kuinka kauan maistelette samaa makua ennen kuin siirrytte seuraavaan? Oon nyt antanut kaksi kertaa päivässä.
 
Takaisin
Top