vauvojen heijasteet

Embbu

Oman äänensä löytänyt
hei

minulla on nyt kolme kuukautinen tyttö, ja olisin kysellyt miten teidän muiden lasten heijasteiden laita on?esim. morottaako vauvanne vielä? meidän vauveli vielä morottaa jonkin verran, myös tarttuminen on vielä neuvolan mukaan +/-.
 
Meillä käsissä ei ole enää tarttumaotetta automaattisena, mut varpaat kipristyvät kun tyvestä painaa. [:)] Morotusta ei ole testattu.
 
Meillä ei enää moroteta eikä käsi tartu automaattisesti. varpaat kipristyy kun koskee. 
 
mistä tietää tarttuuko käsi automaattisesti vai tahdonalaisesti? meillä on nimittäin tartuttu helistimeen 2,5kk -3kk lähtien aivan omatoimisesti (ei siis laitettu käteen). [:D]
 
Hugo vissiin vähän morottaa vielä, ja kävelykin tuli tänään neuvolassa vielä. Tarttuu kiinni kirahvin jalkoihin, en sitten tiedä, että sattumaako vai ihan tarkoituksella [:)] Varpaat kipristyy.
 
Taas näitä tyhmiä kysymyksiä, jotka todellakin hallitsen[:D] Kun esim. se askellus pitää hävitä, että lapsi oppii kävelemään niin miksi morotuksen täytyy loppua?

Niklas vähän morotti vielä neuvolassa vaikka ei kyllä mun mielestä enää kotona morota. Muut on hävinneet. Tai en oo varma kipristyikö varpaat vielä ihan vähän, mutta sekin taitaa olla melkein hävinnyt.
 
näistä heijasteista...nekin on yks millä saadaan uudet äidit panikoimaan et kun meiän vauvalla vielä niitä on jäljellä siinää ja siinä iässä...Meillä morotti 4 kk käynnillä...häviää sit ku häviää...[;)] en panikoi...ei kiirettä...
 
Eelis ei enää kävelly tänään 3kk neuvolas. morotusta ei testattu mut mun mielest morottelee välil esim. selällää nukkues. ja tarttumis refleksi oli viel tallel käsis ja jalois
 
tänään fysioterapeutilla tutki sellaista heijastetta joka tulee sit kun konttaa.. eli lentokoneasennossa pää alaspäin pitäis ottaa käsillä maasta tukea kun viedään sinne nopeasti...oon vähän huono selittämään...kuulemma tossa 7-8 kk iässä ilmenevä...
 
Meillä oli häipyneet heijasteet kun 4kk neuvolassa testasi.

Musta tuntuu että meidän neiti siirtyi suoraan siitä kävely-refleksistä ihan tahdonalaiseen "kävelyyn"...
Meillä on "leikki" jossa tuen tyttöä kainaloiden alta ja hän saa itse "kävellä" sen lelun luo jota haluaa tutkia! Se on ihan SUPER-hauskaa!! emoticon

Neiti varaa koko jalkapohjalle painoa, tukea vasten pysyy/pysyisi jo jonkin verran seisomassa ihan itse (!!!!!!), mutta en oikeen uskalla antaa tässä vaiheessa olla? 
 
Takaisin
Top