Vauvavalmistelu kuvia ;)

Joo mä innostuin kans kuvaamaan vauvan kotiintulovaatteita... tosin luulen et ehdin vaihtaa ne moneen kertaan vielä [;)] mut toi vanuhaalari pysynee samana...

 
Ihanat kotiintulovaatteet Riidalla ja Essillä[:)] Ihan sävy sävyyn[:)] Riidalla myös tosi ihana vauvanurkkaus. Kivanvärinen pinnis!

En olekaan näköjään ainoa, joka on laittanut pikkuiselle äitiyskopan (laatikon) sängyksi, kun Essilläkin oli kopasta kuva. Kauniin reunavaatteenkin olet löytänyt! 
 
Juu onneks on äitejä ketkä osaa ommella jos ite ei oo kyseisestä hommasta kovin innostunut [;)]
 
Ihania vauvatarvike- ja vauvavaatekuvia olette taas tänne laittaneet. Tuo jääkarhupuku on tosi suloinen. essi_llä on todella paljon samantapaiset vaatteet kuin minulla valittuna kotiintulovaatteiksi. [:D]

Minä innostuin eilen taas räpsimään muutaman kuvan kalusteista, joten tässä niitä.

Otetaan ensimmäisenä vaikka pinnasänky. Meidän pinnasänky on tosiaan ihan jätti-iso. Tilattiin kaikki kalusteet Saksasta eikä todellakaan tajuttu pinnasängyn todellista kokoa. Mutta parempi liian iso kuin liian pieni. Olen nyt alustavasti pedannut vauvalle vain puolisänkyä ja poikittain... mutta taidan kääntää sen kuitenkin pitkittäin. Meidänkin pitäisi hommata varmaan vielä jotkut verhosysteemit tuohon pinnasängyn päälle, niin kissat eivät suoraan vauvan päälle hyppäisi, vaan hyppäävät sitten jalkopäähän.


 
Jäipäs nämä kuvat vieläkin melko isoiksi. Pienensin niitä jo kaksi kertaa, joten enää en jaksa pienentää enempää.

Sitten lähempi kuva lakanoista.


 
Tässä on sitten loput Saksasta tilatuista lastenkalusteista. Hyllyt vielä huutavat tyhjyyttään, siksi laitoin sinne muutamia nalleja. Mutta eiköhän hyllyillekin ala tavaraa tulla, kun vauva-arki pääsee kunnolla vauhtiin.


 
Meillä on tarkoitus laittaa äitiyspakkaus nukkumispaikaksi alakertaan. Makuuhuone on tosiaan yläkerrassa, mutta vauva aluksi varmaan torkkuu pitkin päivää, niin torkkukoon sitten tässä äitiyspakkauksessa.

Nuo röyhelölakanat on minun vanhat eli suoraan 70-luvulta. Siksi noinkin rajun väriset. Harmillista, että äitiyspakkauksen koko on kolmessakymmenessä vuodessa muuttunut sen verran, että se sisälakana ei yltänyt laatikon ympärille. Mutta minun äiti on luvannut tehdä joko tähän valkoisen sisälakanan tai sitten kokonaan uudet reunuslakanat hieman miedommilla väreillä. [:D]

 
Wau ku paprikalla on hienot kalusteet!!! Jouduitteko maksaa niistä omaisuuden...?[;)]
 
Aivan ihanat noi paprikan kalusteet! Täydelliset!! Oi kun ois itelläkin niin iso asunto, et vauvalle ois oma huone, minkä sais sisustaa nätiksi. Mutta nuo kalusteet!!
 
Mulla olis tilaa vauvan huoneelle mut taidan olla aika outo tapaus ku en vielä oo tehny mitään vauvahuonetta[:-]?? Meinaan...tulin siihen tulokseen etten hommannut edes hoitopöytää... ja syynä se et mietein et haluun et se hoitopiste on jossain vesipisteen lähellä eli mulla ku on kodinhoitohuone missä on vesipiste ni tein sinne hoitopisteen... en haluu olla negatiivinen mut moni on sanonu kellä hoitopöytä et sitä tulee hirmu vähän loppupeleis käytettyä... et useimmiten se vaippaki tulee jossai sohvan päällä vaihdettuu??[8|] ainakin sitte ku vauva on vähä kasvanu... mut kaikki tekee niinku ite parhaaks näkee =)

lapsen huonettakaan en oo tosiaa alkanu yhtään sisustaa ku sen sänky on mun makkaris ja mieluummin sisustan sitte ku tiiän et onko tä tyttö vai poika[;)]
 
Essi ei mekään olla vielä laitettu vauvan huonetta, vaikka sellanen tuolla yläkerrassa ois oottamassa...Kummastuttaa kun moni on ihemetelly kun ei olla vielä vauvan huonetta sisustettu. NO höh, eihän se vielä omaa huonetta tarvi![:-] Pinnasänky on yläkerrassa meidän makkarissa ja sinne tulee myös ehkä hoitopöytä, jos appiukko on sellasen tehny niinku meinas.. Päivällä vaavi saa nukkua kehdossa täällä alakerrassa, kun itsekin täällä yleensä touhuan. Mulla on kans hoitopiste kodinhoitohuoneessa, se on varmaan kätevä kun siinä on vesipiste vieressä ja kaappeja, jonne oon järjestelly vaippoja, bodyja, sukkahousuja yms.
 
Juu Mipsu samaa mietein et mitä se sillä omalla huoneella vielä tekee...?[8|] mulla kans kodinhoitohuoneen pöydällä se hoitoalusta tai pehmuste mikä ny onkaan... ja sinne pöydän alle sai kätevästi lipaston missä vaatteet ja vaipat sun muut... ku kaappeja mul ei hirveesti oo tossa kodinhoitohuoneessa ni ostin siks tuon lipaston pöydän alle ku siellä tyhjää tilaa turhaan...

Sit myöhemmin onki kiva varmaan sisustaa lapsel oma huone =)
 
Minä olen niin malttamaton, etten todellakaan voinut odottaa vauvan huoneen sisustamisen kanssa yhtään kauempaa. Ja kun rakenneultrassa on sitä poikaa veikkailtu, niin siksikin uskallettiin sitten tehdä "pojan värinen" huone.

Mekin ensin mietittiin tuota hoitopöytää vessaan juuri tuon vesipisteen takia. Mutta sitten meillä olisi tosiaan ollut nuo vaatteet enimmäkseen kuitenkin vauvan huoneen kaapissa... joten siksi päätin, että kyllä sen pyllyn käy peseen siellä vessassa ja tulee sitten vauvan huoneeseen pukemaan.

Kyllähän noille kalusteille hintaa tuli, mutta saksasta sai tosiaan paljon halvemmalla kuin suomesta olis saanut. Ja niitä on tarkoitus käyttää useammalle lapselle... näin olisi haaveissa. (jos vain nuo vihreät osat maalaisi joka lapselle eri värisiksi, niin olisi aina uusi huone uudelle vauvalle)

Hoitopöytä hommattiin, kun meillä molemmilla selkä sanoo sopimuksen niin nopeasti irti. Yksi kaverini sai joulukuussa lapsen ja oli sitä mieltä, että hoitopöytä on ihan turha. Muistaakseni meni 2-3 viikkoa, niin hän hommasi hoitopöydän... hälläkin oli juuri selkä alkanut vihoittelemaan, kun teki kaikki hoitotoimet sängynpäällä tai lattialla. Tuo meidän hoitopöytä on muutettavissa lipastoksi sitten, kun se käy turhaksi hoitopöytänä, joten ei mene hukkaan kuitenkaan.

Mies teki itse meille toisen hoitopöydän alakerran kodinhoitohuoneeseen pyykkikoneen päälle. Ihan vaan sellainen puinen taso, missä on reunat. (Tuntuu olevan meidän kissojen lempipaikka.) Sinne ajattelin muutaman vaihtobodyn laittaa vaippojen oheen eli päiväsaikaan tulee varmaan sitä käytettyä ehkä enempi. Tuo yläkerta sitten aamu- ja iltatoimia ajatellen. Tää on tätä kahdenkerroksen asumista, mutta silti ehdottomasti halusin kaksikerroksisen talon. Outoja nämä naisten aivoitukset. [:D]
 
Mulla on kodinhoitohuoneessa taso kuten Illil:lla. Ja vaipat. Vaatteet lastenhuoneessa. Täytyy sit kattoa ajelehtiiko osa hoitotason viereen. Veikkaan, ettei mun toimesta (rakastan järjestystä), mutta miehen kyllä...

Systeri kuivatteli villahousuja ja kastuneita bodeja rättipatterilla ja puki sit vauvan päälle. Pyykkiastiat mulla on vielä hakusessa kun meinasin harsoilla yms kestoilla tulla suurimmaksi osaksi toimeen.

Ja eteiseen tarvis saada joku tumppu/pipo pussi vauvan kamppeille. Onko teillä hankittuna jotain vastaavaa?

-nimim. näin kulutan aikaa-
 
Tässä koko vauvan vaatekaapin sisältö. Ehkä kertynyt tavaraa hieman liikaa[:D]Saas nähdä kuinka montaa tulee pidettyä enemmän kun kerran[:D]




 
Siinä taitaa olla suurin osa 56 ja 62 kokoja, joitain hassuja 68 kokosiakin taitaa löytyä[:)]Voi olla, että aika pian
joutuu jo pienimmistä luopumaan, mutta hei kerranhan sitä vaan eka lapsi saadaan[:D]Sitä paitsi täytyyhän pojalla nyt olla komeempi vaatekaappi kun isällään. Siltä löytyy ehkä yhdet pitkät kalsarit ja pari t-paitaa. Miehen mielestä vaatteiden ostaminen on turhaa, kun vanhoillakin kuulemma hyvin pärjää[:D]Huoh[:D]

Me saatiin silloin viime jouluna nuo lacosten pikkulenkkarit joululahjaks, taitaa olla kyllä vasta jollekin yksi vuotiaalle. Noita pieniä tossuja on vaan niin ihana ostella, kun ne on niin syötävän sulosia[:)][:)]
 
Tässä olisi muutama vaatekuva, en oo taaskaan ehtiny muuta kuvailla.. Vähän rupeaa tuntumaan etten ehi sitä pinnasänkyä kuvaamaan, mut toivottavasti täs on vielä aikaa! [:D]

Eli ensin kaverilta saatu talvihaalari. Voi olla, et tää jää käyttämättä jos ilmat lämpenee, mutta jospa sitä ehtisi kerran kokeilemaan. [:)]



Ja tässä toinen haalari, hieman ohuempi, joten voi mennä sitten hyvinkin käytössä pidempään. Ja ylisöpö pipo! [:D]



Kaksi bodya pikkuiselle, toinen varmaan otetaan sairaalaan mukaan. ?



Ja viimeisenä oloasu pikkuiselle.. Näitä college-asuja meillä ei paljoa olekaan, yllättävän paljon on tullu ostettua bodeja ja kaikkea muuta. [:D]

 
Arwen noi pienet haalarit on kyllä syötävän sulosia[:)]Meilläkin taitaa kaapissa olla viisi pientä haalaria eli todennäkösesti kaikki jää käyttämättä, kun on sitten syksyllä jo pieniä[:(]Mutta kiva niitä on siellä henkareissa roikkumassa katsella[:D][:D]
 
Kävin sit tänään kirpparilta ostaan imetystyynyn. Oli kätevä kun kättärillä sitä kokeilin. Ainoa löytynyt imetystyyny oli vaaleanpunainen Hello Kitty -tyyny [:'(] Ostin kuitenkin. Maksoi 12e. Pitää ommella siihen tyynyliina. Onneks Hello Kitty tyynyliinasta saa hyvän mallin. On niin [:'(], etten viitsi kuvaakaan tänne laittaa.
 
anelse: Se voi olla, että käyttämättä jää, mutta toisaalta mie oon vielä niin ulalla vauvan pukemisesta, että varmaan vielä juhannuksena laitan jotain toppapukua pikkuiselle. [:D]
 
Takaisin
Top