Vauvavakuutus

Me taas saatiin parhaat lainaehdot just op:lta. Ja minä vaihdoin mielelläni pois Nordeasta jhon olin ollut tyytymätön oikeasti jo yli 10v mutta liian saamaton vaihtamaan pankkia.

Pohjolan vakuutukset taas oli edellisellä kilpailuttamisella ehdottomasti epäedullisimmat joten olimme varsin yllättyneitä että nyt saatiin ensinnäkin halvin hinta ja esim. matalampi omavastuu autovakuutukseenkin.

Näillä mennään siis toistaiseksi. Katsotaan sitten vuoden tai parin päästä jatketaanko sitä vauvavakuutusta vai ei. Itse olen tottunut käyttämään julkista terveydenhuoltoa mutta toisaalta ei tiedä miten palvelut tässä lähivuosina muuttuvat.
 
mangustimamma Otitteko uutta lainaa, vai miks ehdot oli huonommat? Kun me vaihdettiin kämppää, niin mä pidin oman lainani entisellään ja vaan miehen nimiin otettiin lisää lainaa. Vanha laina oli siis täysin mun nimissä. Entinen asunto oli suuremmalta osalta mun nimissä ja tää nykyinen on fifty fifty

Vanha laina oli mun nimissä ja osa siitä oli kiinteäkorkoista, ja uusi laina oli yhteinen. Op:ssa asenne tuntui olevan, että te olette nyt jumissa meidän kanssa tuon kiinteäkorkoisen lainan takia ja tehän otatte sen mitä meiltä annetaan tai sitten olette kokonaan ilman. :wideyed:Op:sta eivät olisi antaneet meidän vakuuksilla lainaa myymättä vanhaa kämppää, mutta kolme muuta pankkia oli kuitenkin sitä mieltä, että voidaan ihan hyvin laittaa vanha kämppä vuokralle maksamaan itse loppua lainaansa pois (laina piti tietysti siirtää uuteen pankkiin sijoutuslainaksi) ja ostaa lisäksi kelvollisen kokoinen uusi kämppä. Op:sta ei alkuun suostuttu millään kertomaan paljonko tuon kiinteäkorkoisen lainan poismaksu maksaa, vaan peloteltiin tyyliin "maksaa ihan kauheasti eikä sitä voi edes ajatella". Oli sitten lopulta satasia, mikä on pk-seudun asuntokaupassa tietysti ihan kauhean hirvittävän valtava summa. :grin

Ei siis oikeastaan niinkään huonot ehdot kuin se, ettei oltaisi saatu sitä mitä haluttiin sieltä ollenkaan, ja lisäksi jäi vähän kusetuksen maku suuhun tuosta "ette te voi pankkia vaihtaa kun se tulee niin järkyttävän kalliiksi" -höpinästä. Mutta se ei varmasti ole mikään heidän yleinen linja vaan yhden asiakaspalvelijan juttuja. :)
 
Mangustimamma, toi kuulostaa paljon samalta, ku muutettiin vuokrakämpästä tähän meijän omaan ja yritettiin purkaa vakuutusta lähivakuutuksesta/-tapiolasta. Kovasti selitettiin, ettei sitä vakuutusta voi purkaa ja et sitä voi vaan muokata uuteen kämppään sopivammaks. Lopuks, ku appi suuttu tälle vakuutustyypille, ni sit alko selitys, et joo, pystyy purkaa, mut pitää täyttää henkilötietokaavake, jonka täyttämiseen mä en suostunut. Kyllähän tää virkailija sit myönsi, et yritti kusettaa meijät hankkii sairauskuluvakuutukset.
Sen jälkeen alkoi virkailijalta OP:n mollaaminen, ku on niin paska pankki/vakuutusyhtiö, eikä sieltä saa palveluu yms. Mies sit siirsi ajoneuvojensakin vakuutukset pois lähitapiolasta pohjolaan :)


Numea, mä joudun töiden puolesta olee tekemisissä nordean kanssa, enkä voi millään ymmärtää, miks joku oikeesti haluu pitää sitä pankkinaan. Mikään ei pelitä, eikä ketään saa ikinä kiinni. Kiva laskuja tehdessä/maksaessa, ku yht äkkiä verkkopankki kaatuu, eikä pääse moneen tuntiin kattoo, et menikö koko tehty työ hukkaan.
 
Me kilpailutettiin sekä mun laina, että myöhemmin miehen laina ja päädyttiin kummassakin lopulta op:hen
 
Otettiin nyt vauvavakuutus Pohjolan kautta kun ei juuri muitakaan vaihtoehtoja enää ollut. Sanoivat kyllä puhelimessa että ekan vuoden jälkeen hinta olisi noin 600/vuosi joka on kyllä tosi kallis. :wideyed: Noh mutta vaihtoehtoja ei tosiaan enää juuri ollut, odotellaan nyt ensin että saadaan pikkuinen maailmaan ja jos ei ekan parin kuukauden aikana tule isompia sairauksia niin voihan sen vakuutuksen ehdot ja hinnan vielä kilpailuttaa. :) Jos taas tulee jotain isompaa vaivaa heti alkuun, niin sittenhän on ilman muuta hyvä juttu että otettiin se vakuutus jonka sai näin myöhäisherännäisenäkin vielä raskausaikana otettua.
 
Meillekin sanottiin, että pakettia voi sit pienentää ekan vuoden jälkeen, jolloin myös hinta laskee.
 
Me otettiin LähiTapiolasta ja keskittämisalennusten yms jälkeen hinnaksi tais jäädä n. 450e /vuosi.
 
Vertailussa kannattaa muistaa, että läheskään kaikki vakuutukset ei kata esim. terapioita.
 
Onko joku op:n vauvavakuutuksen ottajista hakenut sieltä jo korvauksia? Kuinka kauan on kestänyt? Laitoin kohta jo pari viikkoa sitten hakemuksen netin kautta ja on edelleen käsittelyssä :grumpy:
 
^Meillä on op:n vauvavakuutus ja todella nopeasti käsittelivät. Parin päivän sisällä puhelinsoitostani rahat olivat tilillä. Kannattaa Virmu varmaan soittaa[emoji54]
 
Nyt kun meillä tuli nämä rs ja korvatulehdus mietittiin, että olisi hyvä se vakuutus olla...niin mitenkä nää nyt vaikuttaa siihen. Onko niin että ne ei esim korvaa mahd tulevia korvatulehdus hoitoja
 
Muistaakseni menee just noin että kaikki mitä on jo kertaalleen ollut niin ei korvata.. Sen takia suositellaankin ottamaan tuo vakuutus asap kun heti suljetaan pois nuo mitä on jo sairastettu..
 
Vakuutusasiaan palatakseni, niin onko kenelläkään sellaista vakuutusta, että laskun voi omavastuuosuutta lukuunottamatta laittaa suoraan vakuutusyhtiölle? Vai onko kaikki sellaisia, että lasku pitää ensin maksaa itse ja vasta sitten kuittien kanssa hakea korvauksia?
Entä osaako kukaan sanoa, mitkä yhtiöt korvaavat perusvoiteet?

Toki näitä tietoja voi kaivaa eri firmojen vakuutusehdoistakin, mutta ajattelin käyttää röyhkeästi hyväksi myös muiden mammojen tietoja. :grin

Meillä on tyttö toistaiseksi terve joten vielä voisi yhtiötä vaihtaa, ja nyt vasta tajusin että ainakin Op:lla korvaukset pitää hakea jälkikäteen ja päätöksissä kestää. Minulla on lähtökohtaisesti ihan hyvä luotto julkiseenkin, ainoastaan helppouden ja joustavuuden takia otin tuon vakuutuksen, tuntuu että siitä menee koko pointti jos jokaisen korvatulehduskäynnin takia pitää tehdä nähdä hirveästi vaivaa kuittien ja hakemusten kanssa. Juuri yksi mammakaveri kertoi, että meinaa käydä vakuutuksesta huolimatta jatkossa terkkarissa, koska jonottaminen on pienempi vaiva kuin paperisota. :wideyed:
 
Me ollaan ajateltu tuon vakuutuksen kans niin että se on hyödyllinen varmasti siinä vaiheessa jos sattuu joku isompi ja vakavampi onnettomuus tms.. tai sellainen sairaus minkä hoito tulee kalliiksi. Varmaankin käytetään mahdollisuuksien mukaan kunnallista terveydenhuoltoa, täällä se toimii aika hyvin kuitenkin.
Meillä on vakuutukset lähitapiolassa, korvauksista en osaa sanoa kun ei ole tarvinnut hakea.
 
Minusta se op:n vahinkoilmoitus on sen verran helppo ja nopea täyttää, etten ole kokenut sitä pahana. Pelkästään rs-viruksen hoitoon meni julkisella noin 350 euroa, joista saatiin 250 euroa takaisin, että tähän asti ainakin ollut ihan kannattava ilmainen vakuutus :D Toivottavasti saadaan pian korvauksia myös allergiaselvittelyistä, jotka hoidettiin yksityisellä.
 
Op:lla on jotain yhteistyökumppaneita (lääkäreitä jne) jonne voi laittaa laskun suoraan. Mutta siis vain tietyt paikat.

Me olemme hakeneet nyt 3 kertaa korvauksia op:lta. Kerran käsiteltiin parissa päivässä mutta kahta ollaan odotettu viikkoja. Mies soitti perään ja käsittelivät heti.

Korvasivat sairaalakulut pojan korkeiden bilirubiinien takia syntymän jälkeen ja nyt allergiatestit, lääkärikäynnit ja lääkevoiteet. Varmaan 700-800e. Eli ainakin tämä ilmsinen ensimmäin vuosi tuli varsin kannattavaksi :wink
 
Me ei sitä vakuutusta silloin saatu, mutta ihoasiat on hoitunu hienosti kaupungin lastenpolilla (ilmanen, melko nopsasti päästiin nla lähetteellä) ja rasvoistakin saa mun mielestä aika hyvät kela-korvaukset.
 
Mä pelkään, että meilläkin tulee seuraavalla lääkärikäynnillä atooppisen ihon diagnoosi, ja siksi toivoinkin että saisin vakuutusasiat päätettyä ennen sitä. Ne perusvoiteet ei musta ole mitenkään hirmu kalliita sillä Kela-korvauksella, mutta en halua sellaista vakuutusta josta atopia olisi kokonaan laskettu pois, koska toivoisin että se korvaisi esim. kalliit erikoisvoiteet jos sellaisia joskus tarvitaan (itselläni on tarvittu) ja mieluiten myös valohoidon yksityisellä - jälkimmäisestä en tosin ole varma korvaisiko sitä mikään vakuutus.
 
Takaisin
Top