Vauvavakuutus

Virmu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Oletteko hankkimassa/ jo hankkineet vakuutusta tulevalle pienokaisellenne? Millaisia kriteereitä teillä on vakuutukselle/ kokemuksia aiemmilta kierroksilta ym?

Aloin tässä miettimään että kun rakenneultra on jo takana, niin kannattaisi varmaan tätäkin alkaa pohtimaan. Ilmeisesti mitä aiemmin ottaa, niin sitä kattavampi vakuutus on mahdollista saada jos/ kun ei ole raskauden suhteen vielä ilmennyt mitään kummempia vaikeuksia..
 
Mulla on jotenkin sellainen mielikuva, että op tarjoais sitä jopa jotenkin ilmatteeks (?)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Oz
Millaisia asioita vauvavakuutus korvaa? En ole lainkaan perehtynyt aiheeseen, mutta pitäisi joka tapauksessa katsoa koko vakuutuspaketti uusiksi mahdollisimman pian.
 
Itse kävin Alise lukemassa tuolta http://www.vauvavakuutus.fi, oli kerrottu yleisesti ja vertailtu eri vakuutusyhtiöitä. Mies pyysi omasta vakuutusyhtiöstä tarjouksen ja menemme vielä op:hen juttelemaan asiasta. Jotenkin nuo vakuutukset on aina sellaisia, etteivät aukea ainakaan mulle ilman keskustelua asiantuntijan kanssa. Ja tosiaan kun ensimmäinen tulossa, niin en oikein osaa vielä hahmottaa mitä kaikkea olisi tarpeellista vakuutuksessa huomioida.
 
Taitaa jäädä vakuutus ottamatta, kuten esikoisen kohdalla. Täällä pääsee hyvin julkiseen terveydenhuoltoon. Lisäksi alle 18-vuotiaalta peritään vain 7vrk:ta osastohoitomaksu, jonka jälkeen hoito on maksutonta julkisella puolella.
 
vakuutus otetaan tälle toisellekin :) meillä op pohjolassa vakuutukset. Asioidaan yksityisellä puolella julkista enemmän mikäli tarve ollut.
 
Meillä on esikoisella vakuutus Op:ssä, otettiin se muistaakseni vähän ennen syntymää. Hintava se on, reilu 450e/vuosi, mutta otetaan sama kyllä kakkosellekin varsinkin kun nyt saa ekan vuoden ilmaiseksi. Esikoinen on nyt 1v9kk ja hänen kohdallaan ollaan onneksi jääty tappiolle noissa vakuutuksissa. Kiva on kuitenkin ollut ne muutamat harvat käynnit hoitaa yksityisellä ilman jonotusta.

Jos meinaa hankkia vakuutuksen ni ehdottomasti ennen syntymää kannattaa ottaa, koska sit ei tarvitse sulkea mitään vakuutuksen ulkopuolelle.
 
Pyysin tarjousta lähitapiolasta kun meillä on vakuutukset siellä.. Mies tuli siihen tulokseen että ei oteta koska hinta oli ihan järkyttävä!
 
Fuji saako kysyä mikä se hinta oli? Meilläkin olisi kiinnostusta ottaa, mulla omat vakuutukset nyt Pohjolassa ja miehen vakuutuksista en muista, saattoi olla juuri Tapiolassa. Pankkiasioissa loikkasin juuri asuntokauppojen yhteydessä miehen pankkiin ja nyt sitten suunnitteilla yhdistää myös perheen vakuutusasiat yhteen paikkaan. Käytännössä siis joko mies siirtyy Pohjolaan tai mä miehen vakuutusyhtiöön, kumpi nyt tuntuu fiksummalta.
 
Tai jos lainat on tapiolassa niin sieltä kannattaa myös vastaacasti ottaa vakuutukset niin on jotain keskittämisetuja :)

vähän ohi aiheen mutta vaikka meillä kaikki lainat ja meidän kodin vakuutus ja omat sairausvakuutukset ym on OP:n puolella niin silti kannattaa vertailla vakuutusten kattavuuksia. Esim koirillani on tapiolassa vakuutus, oli niin paljon parempi kun OP:n tarjoama.
 
Meilläkään ei paljoa ole esikon vakuutukselle käyttöä ollut mutta sehän on vaan hyvä :) maksaahan se vuodessa paljon mutta pahan päivän varallehan se vaan onkin. Itsellä oli vielä tuoreessa muistissa se kun kaveri ei joskus ottanut vakuutusta lapselleen ja kävi niin kurjasti että vauva olikin maitoallergikko syntyessään. Eli ainoastaan apteekin erikoisvalmisteet kelpasi. Ja ne valmisteet olivat todella hintavia ja kaikki meni omasta lompakosta. Osanhan korvaa kela tämmöisissä tapauksissa mutta ei niin hyvin kuin mahdollinen vakuutus joka on otettu ennen lapsen syntymää :)
 
Fuji saako kysyä mikä se hinta oli? Meilläkin olisi kiinnostusta ottaa, mulla omat vakuutukset nyt Pohjolassa ja miehen vakuutuksista en muista, saattoi olla juuri Tapiolassa. Pankkiasioissa loikkasin juuri asuntokauppojen yhteydessä miehen pankkiin ja nyt sitten suunnitteilla yhdistää myös perheen vakuutusasiat yhteen paikkaan. Käytännössä siis joko mies siirtyy Pohjolaan tai mä miehen vakuutusyhtiöön, kumpi nyt tuntuu fiksummalta.

Pikaiseen katoin sähköpostin niin siinä lukee että 450e käytännössä vuodessa.. Oon näemmä kattonu aiemmin väärin että tuo olisi kertamaksu 4 kertaa vuodessa!

Mutta on se silti tällä hetkellä liian kallis :sad001
 
Pohjolahan on OP:n kanssa samaa firmaa, joten jos lainat on op:ssä, niin todennäköisesti kannattaa olla myös vakuutukset

Mulla oli aiemmin juuri noin, mutta nyt on pankki vaihdettu miehen mukana OP:sta Danskeen kun sieltä sai paremmat lainaehdot talolle. Siksi ei enää oikein mikään sido Pohjolaan ja mietitään vaihtoehtoja. :)
 
Emme varmaankaan ota vakuutusta tällekään vauvalle, kuten emme ottaneet esikoisellekaan. Jonkun verran jaksoin noita vertailla silloin, kun esikoista odotin, mutta lopulta päädyimme olemaan ottamatta.
Mä uskon tähän suomalaiseen julkiseen terveydenhuoltoon ja ainakin esikoisen kohdalla kaikki on sitäkin kautta hoitunut todella hyvin joka kerta, kun on lääkärissä tarvinnut käydä. Toki ymmärrän tuollaiset erikositapaukset, joista Kotimama kirjoitti, mutta ehkä olen valmis ottamaan sen riskin, että tämä uusi vauva sairastelisi paljon ja kalliisti.
Varmasti, jos rahatilanteemme olisi erilainen, harkitsisimme vakuutuksen ottamista ihan eri lailla. Nyt kuitenkin valitettavasti taloudellinen tilanteemme on aika heikko ja uskon ja toivon, että molempien lasten kanssa julkinen terveydenhuolto riittää. :)
 
Esikoiselle otettiin 1-vuotiaana tapaturmavakuutus, jonka sai liiton kautta tosi edullisesti. Kyllä meillä esikoisella oli refluksia ekan vuoden aikana. Muta julkinen terveydenhuolto toimi hyvin ja saimme tarvitsemame avun.
 
Esikoisen vakuutus on lähitapiolassa ja sitten toisen on turvassa. Molempiin olen tyytyväinen. Tälle kolmannelle olemme ottamassa turvasta koska siellä on perheen muutkin vakuutukset. Esikoinen jäänyt lähitapiolaan niin ei karsita pois vakuutuksesta mitään. Toisen kohdalla vakuutus on ollut enemmän kuin tarpeen putkitusten ja muiden sairasteluiden takia. Esikoisen vakuutuksen kohdalla vois ehkä alkaa jo harkita lopettamista. Sen verran vähän sairastaa.
 
Takaisin
Top