Vauvavakuutus

Täälläkin pähkäillään vauvavakuutuksia. Tuohon Pohjolaan (Eiks se ole se OP:n kanssa toimiva?) taidetaan päätyä, kun asuntolainat ja -vakuutuksetkin sieltä on. Keskittämisetuja, toivottavasti. :) Mieheni on asiaa hoitanut, ja eilen oli se vakuutuspuolen ihminen hänelle soittanut. Sanonut että ru:n jälkeen voi ottaa, ja vakuutus korvaa synnytyksen jälkeisen hoidon blablablaaa... Mulla särähti korvaan että eikö se siis korvaa mitään jos synnytyksessä tapahtuu jotain? Ja eikö Pohjolalla ole muka ollenkaan vakuutusta joka joka kattaisi hoitokuluja raskausajalta? o_O Kun olen jostain käsittänyt ettei matkavakuutus välttämättä korvaa raskaudesta aiheutuvia lääkärikäyntejä reissun päällä. Entä jos jotain tapahtuu ja joutuisin lomareissulla käymään lääkärissä, sekö on sitten vaan voi voi ja omasta pussista maksaa vaikka olis matka- sekä vauvavakuutukset olemassa???? Kyllä on kiemuraista sanon minä. (Ollaan lähdössä Kreikkaan pariksi viikoksi alkaen rv.22+0)
 
Meillä on vakuutukset otettu Tapiolasta (LähiTapiolasta siis) kahdelle vanhemmalle ennen syntymää, mutta tälle tulevalle jää ottamatta. Muistelen, että vakuutuksessa on ehto, että ennen syntymää lapsivakuutusta ei myönnetä jos äiti on laskettuna aikana yli 40v. Meillä la on muutaman päivän oman syntymäpäivän jälkeen ja tänä vuonna tulee nuo maagiset pyöreät täyteen...
 
Meillä on kaikki systeemit pohjolasta, niin esikoisen kun tämän tulokkaankin kanssa tulee olemaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me päätettiin ottaa, vaikka julkiseen terveydenhuoltoon olen omalla kohdallani ollut aina ihan tyytyväinen. Otettiin LähiTapiolasta, jossa on muitakin vakuutuksia. Itse asiassa Fennia ei edes tehnyt tarjousta meille, ilman että oltaisiin siirretty muutkin vakuutukset sinne. Vakuutus kannattaa tietysti ottaa heti kun mahdollista, koska raskauden edetessä voi tulla erilaisia vaivoja, jotka sitten poissuljetaan. LähiTapiolassa neuvottiin ottamaan vähintään 3 kk ennen laskettua aikaa. Otimme ennen rakenneultraa. Vakuutus kannattaa laittaa sen vanhemman nimelle, jolla on enemmän vakuutuksia, koska niin saa keskittämisalennusta jos on esim. autoon ja kotiin liittyviä vakuutuksia.
 
Me käytiin ottamassa vakuutus viime viikolla rakenneultran jälkeen, tai ainakin lupailivat että se myönnettäisiin. Vakuutusyhtiö LähiTapiola, ihan jo sen vuoksi että kaikki muutkin vakuutukset on sieltä, eikä tällä kylällä mitään muuta yhtiötä olekaan.
 
Hei kiitos OLento vinkistä! Täytyykin käydä se sselvitys sitten tekemässä ennen viime metrejä :)
 
Korjaus Pohjolasta, nyt kun meillä on ru takana, pääsin täyttämään terveysselvitystä, ja siinä kysyttiinkin paino ajalta rnnen raskautta. Joko valuutusmyyjä oli väärässä, tai sitten ovat parantaneet systeemiään. Otin myös itselleni terveysvakuutuksen, kun hintaero tapaturmvakuutukseen ei ollut mielestäni kovin suuri. Siinä raskautta ei huomioitu painossa. :)
 
Täällä päädyttiin nyt Fennian vakuutukseen. Saatiin vauvakirja kaupan päälle :) Meinas mennä täpärälle, 2 päivää olis vielä jäänyt aikaa 3 kk määräajan umpeutumiseen. Ilmeisesti Pohjola on ainut vakuutusyhtiö, jossa ennen syntymää otettava vakuutus voidaan ottaa myös lähempänä laskettua aikaa, kun 3 kk ennen :)
 
Fennian terveysselvitys tuntui musta muuten aika suppeelta. Lähinnä kyseltiin raskaudenajan mahdollisia oireita ja mitä tutkimuksia raskausaikana tehty. Lisäksi kysyttiin päihteiden käytöstä. Muuten äidin terveydentilaa ei sen ihmeemmin selvitelty.
 
Hyvä kun Paratiisitar kirjoitit tuosta 3kk rajapyykistä, tajusin että mullahan se tulee tiistaina vastaan ja vakuutus vielä ottamatta! :eek: Eikun maanantaina fennian toimistoon mars! :D

Sent from my SM-G3815 using Vau Foorumi mobile app
 
Me ei oteta vauvavakuutusta. Esikoisen kanssa todettu, että julkisella hoidetaan täällä päin loppujen lopuksi kaikki yksityiselläkin lääkärillä aloitetut asiat, joten vakuutus on pelkkää rahanmenoa.
 
Meillä on LähiTapiolassa kaikki vakuutukset, mutta ihan hirveen hintanen tuo vakuutus! 400€ vuosimaksu. Onkohan hinnat noussu kun ei esikoisesta minusta ollut noin kallis (4v. sitten)?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minä jopa eilen sain aikaiseksi täyttää terveysselvityksen op pohjolassa on meidän vakuutukset. Ei vaan meinannut mennä mun lääketiedot millään läpi, mutta kai ne kysyy jos tarvii lisätietoa..
 
Takaisin
Top