Vauvavakuutus & Lapsivakuutus

Oletteko hakeneet vakuutusta lapsellenne?


  • Kaikki äänestäjät
    47
Meillä on vauva 4kk ja eka kertaa nyt kipeänä. On ollut ääni paineessa pari pv ja loppuviikosta alkoi rohina. Lopulta nousi eilen kuume ja maito ei enää maistunut.
Eilen käytiin yksityisellä - onneksi on vakuutus!
Pelkkä lääkärikäynti oli lähes 200€ (lauantailisät) ja päälle kaikki lääkkeet melkein 70€ :woot: neuvontanumeroon soittamalla sain maksusitoumuksen valmiiksi ja aika varattiin samalla; niin tuota käyntimaksua ei tarvinnut edes maksaa. Lääkekorvaukset pitää hakea sitten erikseen vakuutusyhtiöltä.
Lääkäri sanoi, että tästä 4kk eteenpäin äidinmaito ei suojaa enää vauvaa eikä oma vastustuskyky ole aikuisen vastaavalla tasolla ennenkuin lapsi on 4-vuotias. Riskialttein aika kaikille taudeille on kuulemma 4kk-1v, kun oma vastustuskyky alkaa vasta rakentua.
Mä oon tyytyväinen ainakin, et otettiin ja saatiin vakuutus (mun perussairaudet ei edes rajoitteita tehneet OPlla, kun ifistä en edes saanut), niin pääsee heti hoitoon eikä tarvi kipeän lapsen kanssa lähteä päivystyksestä "muita tauteja hakemaan".
Saa nähdä, miten kauan menee lääkekorvauksissa...
 
Päivitystä sen verran, että nyt mennään jo vakuutusmaksujen suhteen plussalla. Tuli uusi käynti yksityisellä ja sieltä lähetteellä yks sairaalavuorokausi vielä päälle. Neuvolalääkäriä ei oo saatavilla ku kerran viikossa eikä toivoakaan saada sinne akuutisti aikoja. Enkä todellakaan millekään ekassa työssään olevalle harjoittelevalle terkkarilääkärille vie lastani :bag: yksityisellä saa valita, julkisella ei. Eikä mitenkään rahat riittäisi ilman vakuutusta käyttää yksityisellä.
Olen siis vahvasti vakuutusten puolesta :grin
 
Meillä vakuutus on maksanut itsensä moninverroin takaisin kun oli korvatulehduskierre. Sittemmin nielurisaleikkauksen jälkeen on tullut astmajuttuja niin nekin saa kätevästi vakuutuksen kautta.

Yks harmistus on siinä kun meillä on OPn vakuutus niin Pohjolasairaala muuttui ortopediasairaalaksi niin pitää käydä muissa lääkärikeskuksissa lapsen kanssa. Pohjolasairaalassa korvaus meni suoraan eikä tarvinut itse maksaa mitään jos omavastuu oli vuodeksi maksettu.
 
Meillä vakuutus on maksanut itsensä moninverroin takaisin kun oli korvatulehduskierre. Sittemmin nielurisaleikkauksen jälkeen on tullut astmajuttuja niin nekin saa kätevästi vakuutuksen kautta.

Yks harmistus on siinä kun meillä on OPn vakuutus niin Pohjolasairaala muuttui ortopediasairaalaksi niin pitää käydä muissa lääkärikeskuksissa lapsen kanssa. Pohjolasairaalassa korvaus meni suoraan eikä tarvinut itse maksaa mitään jos omavastuu oli vuodeksi maksettu.
Me ollaan tehty niin, että varattu esim. Terveystalolle aika Terveysmestarin kautta. Silloin on mennyt suoraan vakuutuksesta:)
 
Samoin täällä ja niin ohjattiin sieltä Pohjolan Terveysmestarista, että heidän kautta varattu menee maksusitoumuksella, mutta itse suoraan varattaessa pitää itse maksaa ja hakea vakuutusyhtiöltä sit kuittia vastaan.
 
Takaisin
Top