Vauvatarvikkeita Helsingistä

Sienna1984

Jostain jotain jo tietävä
Kesämammat 2017
Täällä moni mamma on varmaan pääkaupunkiseudulta kotoisin, ja kokemusta Helsingin (lähinnä keskustan) vauvatarvikeliikkeistä varmasti on.

Itse odottelen esikoista ja tarkoitus olisi rakenneultran jälkeen täältä "maaseudulta" lähteä shoppailureissulle Helsinkiin. Vantaan Ikean kautta lähdetään kotiin, eli myös Jumbon liikkeitä voi vinkata, ja myös Itäkeskus käy.. Lähinnä varmaan katseltaisiin turvakaukaloa, hoitotasoa, suojalakanoita, vannaa, kylpytukea jne jne, miksei sitten ihan vaatteita ja lelujakin. Ja toki voi myös ensikertalaiselle vinkata jos teidän kokemuksella on ehdottoman suositeltavaa hommata jokin tietty varuste/apuväline! :)

Antakaahan vinkkejä aloittelijalle!
 
Keskustassa on punavuoren peikko, jossa todella laadukaita tuotteita pieniltä tuottajilta. Löytyy myös nettisivut ja verkkokauppa :)
 
Vantaalla Tammistossa, eli ihan Jumbon lähellä, on ainakin Lastentarvike, josta luulis saavan kaikenlaista tarpeellista :) En oo siis ite vielä siellä käynyt, ohi vaan ajellut!
 
Jumbosta löydätte mainitsemiasi tarvikkeita vain Prismasta ja Citymarketista. Vauvan vaatteille siellä on Name It (Name Itin harsopakkaus on mielestäni hyvä, saa myös Stokkalta), Jesper Junior, Zaralla ja Cubuksella on kans vauvaosastot ja sit nää normiketjut (Lindex, H&M sun muut) ja Stockmann. Flampingon puolella on vain Polarn O Pyret.
Tammistossa Jumbon lähellä on tosiaan Lastentarvike ja olikohan se toinen Vauvapiste. Ikeasta suosittelen ostamaan ainakin niitä kuminauhalakanoita ja kosteussuojia :) Ja ikean nokkamuki sit myöhempää käyttöä varten. Suosittelisin, ettei kannata ostaa mitään "turhaa" esim. vauvaleluja tarvii oikeastaan tosi vähän ja niitä saattaa tulla jo lahjaksi ihan tarpeeksi. Mukavaa shoppailureissua! :)

Edit. Helsingin keskustassa on Kampin keskuksessa joitain eri vauvanvaateliikkeitä ja lisäksi se hyvä äitiysvaateliike, jonka nimeä en juuri nyt saa päähän :D Mutta jos äidillekin jotain. Joku keskustassa enemmän käyvä varmasti täydentää :)
 
Entä onko ehdotuksia käytettyjä lastentarvikkeita myyvistä liikkeistä ja lastentarvikkeisiin/vaatteisiin keskittyvistä kirppareista? Mielellään pk-seudulla tai sitten netissä.

Meidän on tehtävä hankinnat tosi pienellä budjetilla ja jännittää, miten pärjätään. Minä opiskelen ja mies on tällä hetkellä työtön, joten tulot ei ole kummoiset, eikä lähipiirissäkään ole sellaisia, joilta voisi periä (tai lainata) tarvikkeita. Mietittiin, että otetaan varmaan vähän lainaa, että saadaan vaunut ja muut isommat hankinnat tehtyä, pienen summan nyt onneksi saa ihan kohtuullisilla kuluilla (esim. jos katsoo lainaa täältä).

Onko jollain kokemusta turvakaukalon vuokrauksesta? Meillä ei ole autoa joten omaksi ei viitsisi ostaa, mutta toisinaan sitä silti tarvisi. Äkkiseltään löytyi MLL:n sivu - mahtaako olla ajan tasalla ja mitä suosittelette?
 
Vuokrasin MLL:n kautta turvakaukaloa joulukuussa. Tarve olisi ollut kolmelle kuukaudelle, mutta sanoivat että vuokraavat vain kuukaudeksi, koska kaukaloita on niin vähän eivätkä ole tarkoitettu "jatkuvaan käyttöön". Toinen kaukaloita vuokraava taho on Hely - Helsingin liikenneturvallisuus yhdistys.
Jumbo kauppakeskuksen vieressä on iso kirppis, Lanttila. Siellä on aina paljon vauvatavaraa myynnissä, suosittelen!
 
Miira, ainakin minä olen käyttänyt facebookin lastentarvikekirppiksiä, taitaa olla pääkaupunkiseudulla jokaiselle kunnalle omansa, ja vähän pienemmillekin alueille. Minä olen ostanut niiden kautta rattaat, hoitolaukun, leluja, vaatteita, talvihaalareita, sitterin, kotidopplerin, syöttötuolit kotiin ja mummolaan, vaunukopan, ilmakumirenkaat vaunuihin, jne. Noissa säästää pitkän pennin. Itsepalvelukirppiksiäkin olen kolunnut, mutta selkeästi paremmat tavarat liikkuvat täällä facebook-kirppisten kautta.
 
Mä olen myös ostanut valtaosan käytettyinä, kirppareilta ja tori.fi:stä. Tosin hyvin ja edullisesti löytyy etenkin pientä vaatetta käytettynä, samoin vaunuja ym. :)

Onko Helsingin keskustassa tai kohtuullisen matkan päässä julkisilla kuljettuna lastentarvikeliikettä, joka myisi Emmaljungan vaunuja? Parin viikon päästä olen menossa käymään Helsingissä ja siellä olisi hyvää aikaa tutustumaan vaunuihin.
 
Takaisin
Top