Vauvatarvikkeet ja hankinnat

Onneksi meillä esikoisen jäljiltä paljon tavaroita jäljellä. Paljon on toki annettu jo eteenpäin. Sitten tietty täytyy rakenneultran jälkeen katsoa että sopiiko esikoispojan sinisävyiset vaatteet uudelle tulokkaallekin vai pääseekö ostamaan hörhelöitä :love7 Paljon on tullut mietittyä tarvitaanko tuplarattaita kun noin 2,5v ikäero tulee. Ne Bugaboon tuplat (en muista mallin nimeä?) näytti kätevältä kun ne vissiin saa helposti muunneltua pelkästään yhdellekin sopivaksi. Jos sellaisiin sijoittaisi jos saadaan nuo esikoisen Emmaljungat myytyä :happy:
 
Meillä jäi noin 2-vuotiaalta rattaat kokonaan pois. Ei vaan suostunut enää niissä istumaan. Jonkun aikaa pidettiin rattaita vapaapäivien päikkärinukutuksiin, kunnes myytiin pois. On varmaan aika yksilöllistä miten hyvin lapsi viihtyy rattaissa tai jaksaa kävellä. Seisomalauta on tietty yksi vaihtoehto kahden lapsen kärräämiseen. Tuplissa taitaa olla joku painoraja joka kannattaa tarkistaa jos niitä harkitsee.
 
Saas nähdä kumpi tulee tyttö vai poika kuopukseksi, niin sen myötä voi joutua ostamaan käytettynä tyttöjen vaatteita. Jotkut olemassa olevat tietenkin käy kummallekin sukupuolelle mutta haluan että tyttö nähdään tyttönä kumminkin jos sellaisen haave täytetään.

Olen käynyt nappaamassa lastentarvikkeen babyboxin ja ajattelin liberolaukun sitten myöhemmin hakea. Pärjättiin esikoisen kanssa liberolaukun pesuaineiden/kylpyöljyn kanssa lähes koko vuosi niin ihan siitä syystäkin haen uudestaankin. Äitiyspakkauksen kanssa olen vähän niin ja näin.

Uusia harsoja pitää hommata ja käytettynä lisää kestovaippoja. Esikoisen kanssa kestoiltiin ensimmäinen puolvuotta,mutta ne ihan pienet meni niin kauheaan kuntoon että ei viittitty säilyttää.
Turvakaukalon hommaus on kaikkein kallein ostos. Pitäähän meän päästä synnäriltäkin jotenkin pois xD omaa autoahan meillä ei ole muuten.
 
Mä alan kallistua siihen suuntaan, että ei sittenkään otettais äitiyspakkausta. Oikeastaan makuupussi on sieltä ainoa mitä erityisesti haluaisin, ja niitäkin löytää kirppiksiltä. Vanuhaalareita ja muita on tallessa edellisestä äitiyspakkauksesta ja muuta vaatetta saa niin halvalla käytettynä.

Mäkin oon aloittanut jo kestovaippojen keräilyn. Joitain on tallessa esikoisen ajoilta. Tietty nyt toinen lapsi voi olla eri mallinen kropaltaan.
 
Me ostettiin kans vaunut jo käytettynä ja oon kyllä ihan super tyytyväinen niihin. Erillinen koppa ja istuinosa löytyy, niin menee pitkään. Ja kohtuu pieneen tilaanki menee ku runko menee kasaan ja renkaat saa irti, niin sopii autoon. Täälläkään ei maltettais oottaa rakenneultraa, joka on 9.7. :joyful:
 
Mäkin jännäilen rakenneultraa! Vaikka en halua antaa vanhojen sukupuolitusten rajoittaa liikaa, en kuitenkaan poikavauvalle pukisi mekkoja. :grin En myös tiedä laitanko esikoisen tyttökamppeet myyntiin jos meille tulee poika, vai voiko vielä joskus tulla vauvakuume...
 
Minä kans odottelen rakenneultraa! Heinäkuun alkuun saa vielä tovin odottaa. Onneksi on doppleri, jolla saa varmistettua, että kaikki on hyvin. :)
 
Oisin tietenki voinu ite näihin hankintoihinkin sanoa, että vaatetta en kauheasti ennen uskalla ostaa, mutta pikku hiljaa isompia sijotuksia alkaa tekemään. :) on vaan tosi paljon valinnan varaa!
 
Minä kans odottelen rakenneultraa! Heinäkuun alkuun saa vielä tovin odottaa. Onneksi on doppleri, jolla saa varmistettua, että kaikki on hyvin. :)

Heinäkuuhun mennessä vois liikkeitäkin jo tuntua. :) Mulla ainakin ne vei huolia paljon pois ja muutenkin jotenkin siitä alkoi raskaudesta nauttiminen (plus samaan aikaan vaikeimmat oireet helpottaneet).
 
Heinäkuuhun mennessä vois liikkeitäkin jo tuntua. :) Mulla ainakin ne vei huolia paljon pois ja muutenkin jotenkin siitä alkoi raskaudesta nauttiminen (plus samaan aikaan vaikeimmat oireet helpottaneet).
Oispa ihana, kun sillon jo tuntuisi! Oireet on ollu kyllä tosi vähäiset, niin sekin välillä vähän huolettanut.
 
Takaisin
Top