Vauvatarvikkeet ja hankinnat

Itu1

Tietävä tietäjä
Syyskuunmammat 2014
Marraskuun äidit 2019
Täällä voidaan jakaa vinkkejä hyvistä tarvikkeista ja tehdä muistilistaa hankinnoista sitä mukaa kun tulee ajankohtaiseksi. :)
 
Esikoisen kanssa eniten käytössä olleita juttuja olivat ainakin
- Vaunut/rattaat - käveltiin paljon joten säässä kuin säässä rullaavat kiesit oli meille tärkeät
- Imetystopit - imetysajan pukeutumisen kulmakivi oli topit joista saa klipsillä ”yläkulman” auki, näitä pidin väljien paitojen alla
- Rintapumppu
- Leikkialusta ja mukaan otettavat hoitoalustat

Käyttämättä jäi imetystyyny. Tavalliset sohvatyynyt osoittautuivat paremmaksi. Sekä varuiksi ostettu rintakumi.
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisen kanssa eniten käytössä olleita juttuja olivat ainakin
- Vaunut/rattaat - käveltiin paljon joten säässä kuin säässä rullaavat kiesit oli meille tärkeät
- Imetystopit - imetysajan pukeutumisen kulmakivi oli topit joista saa klipsillä ”yläkulman” auki, näitä pidin väljien paitojen alla
- Rintapumppu
- Leikkialusta ja mukaan otettavat hoitoalustat

Käyttämättä jäi imetystyyny. Tavalliset sohvatyynyt osoittautuivat paremmaksi. Sekä varuiksi ostettu rintakumi.

Mun listaus olisi ihan samanlainen :) Pienenä lisäyksenä, valtava kaso harsoja. Esikoinen pulautteli tosi paljon.
Hankintoja ei juuri tarvitse tehdä, mutta haluaisin ostaa triptrappiin lisäosana vauvatuen. Siis sen kaukalon mallisen. Esikoinen voisi tuolloin siirtyä käyttämään junnutuolia ja saisi vauvankin pöydän ääreen kun syödään.
 
Meilläkin on syöttötuolin ostaminen edessä, kun on kateissa se kaari esikoisen junnutuolista. Esikoinen söi aina samaan aikaan pöydässä meidän kanssa heti kun alkoi sormiruokailut. Oli sen verran perso ruualle, että sai kivasti itsekin syödä rauhassa kun hän mutusti omaa sapuskaansa. :grin Yksi matkatarvike mukana olikin muuten aina sellainen Ikean pieni veitsi jossa on tuppi, sillä sai hyvin reissueväät pilkottua.

Onko täällä kukaan aikeissa kestovaippailla?
 
Meillä on tolla kohta 2v täyttävällä ollu käytössä kestovaipat ja varmaan nytkin sitten kestoillaan. Joutuu kyllä ostamaan pieniä vaippoja kun tuli myytyä pienet pois.
 
Vinkkejä otetaan vastaan mistä voisi ostaa kestovaippavermeitä, esim. riisipaperia! Itse vaipat oon ostanut käytettynä ja olin näköjään onneksi jemmannut ne talteen. Aikomuksena on ainakin osakestoilla. Ei ehkä ihan heti alkuun, mutta ainakin sitten kun myös pottaa harjoiteltiin ei kestoilu ollut mielestäni mitenkään vaivalloista.
 
Mä en käyttäny koskaan riisipaperia ni siitä en osaa kyllä sanoa mitään. Ite oon kans enimmäkseen ostanu käytettynä vaipat, jotain uusiaki on kyllä kun on tarvinnu jotain tiettyä eikä just sillon oo löytyny käytettynä.
 
Kuumeilen kovasti vaunujen hankintaa. Harkitsen vakavasti juoksurattaita, joihin saa myös vaunukopan. Eivät ehkä ole salonkikelpoiset näyttäytymisvaunut, mutta muut ominaisuudet vaikuttavat vaakakupissa enemmän:

Asumme luonnon keskellä, vaikkakin aivan lähellä urbaania kaupunkikulttuuria. Eli pitäisi olla suuret pyörät ja mahdollisuus edetä maastossa, mutta myös keskellä kaupunkivilinää. Ja juoksulenkille vauva mukaan on iso plussa!

Minulla ei ole henk koht autoa, mutta työkeikkoja tehdessä auto käytössä. Miehellä on auto, johon vaunut olisi tarpeen vaatiessa hyvä saada mahtumaan näppärästi. Pitäisi soveltua siis sekä autolla, että julkisilla kulkemiseen.

Toinen vaihtoehto olisi, että hankkii kahdet vaunut. Mutta nyt lähtökohtaisesti ajattelin, että yhdet juoksuvaunut/ rattaat ja katsoo sitten, kaipaako ehdottomasti jotain lisää. Ei tässä kuitenkaan ihan suin päin haluaisi rahaa syytää turhuuksiin.

Millaisia vaunumietteitä muilla on? Ja miten suhtaudutte käytettynä ostamiseen? Itse kannatan, jos löytyy oikeanlaiset.
 
Käytettynä ehdottomasti hommataan vaunut. Budjetti on nyt pieni. Täytyy vaan varmistella että on sisällä säilytetyt jne.
Mulle on tärkeää että kulkee säässä kuin säässä, koska kävellen tulee liikuttua paljon ja on tärkeämpää päästä läpi lumisohjosta kuin että kääntyy näpsäkästi kauppakeskuksessa. Ilmakumirenkaista viimeksi tykkäsin. Meillä oli Emmaljungan yhdistelmärattaat esikoisella. Matkarattaiksi ostettiin myöhemmin sellaiset, joissa on kääntyvät pyörät. Tosi näppärät kauppareissulla, mutta ei ulkona. Jäivät lopulta vähälle käytölle kun esikoinen tykkäsi kävellä itse ja hyvä niin.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon katsellut paljon vaunuja, ja pää on ihan pyörällä :) Päätin joskus vuosia sitten, että jos joskus vauvan haluan/saan, niin vaunut ostan just sellaiset kuin vaan haluan. Mutta tää vaihtoehtojen määrä!
Haluan sellaiset, jotka menee maastossa kuin maastossa, mutta myös kaupungissa. Pitää olla suht kapeat, jotta julkisissa mahtuu hyvin. Lisäksi tavarakorin tulisi olla riittävän kokoinen. Jne. Olen nyt katsellut emaljungan super vikingejä, tällä hetkellä ne taitaa olla ykkösvaihtoehto. Bugaboo buffalot oli yksi suosikki, mutta niitä ei enää valmisteta. Onneksi on vielä aikaa miettiä :)

Muita tarvikkeita yritän ostaa suht paljon käytettynä.
 
Vaunut on kyllä tarvikkeista eniten käytössä, ainakin mulla. Joten kyllä ne pitäisi olla hyvät. :) Voi olla että täytyy vielä miehen kanssa neuvotella mikä on vaunubudjetti vaikka käytettynä ostetaankin. :grin Kestävä tavarakori on yksi mun kriteeri, koska liikutaan kirppis- ja kauppareissuja kävellen.
 
Vaunut täälläkin suurin ja jotenkin tärkeimmän oloinen hankinta. Me käytiin heti plussan jälkeen hieman hipelöimässä vaunuja ja pysyn kannassani joka ollut jo ennen vauvauutista: haluan Bugaboot. Meille valikoituvat varmaankin Foxit. Onhan ne ihan superkalliit, mutta niistä saa myös hyvin rahat käytettynä takaisin eli siinä mielessä hinta lopulta jää aika pieneksi.

Mua kanssa kiinnostaa juoksurattaat ja voi olla että hankin Bugaboon runner rungon myös, siihen käsittääkseni saa Foxin kamppeet kiinni.

Käytettyjäkin olen miettinyt mutta olen hieman hysteerinen sen suhteen että eivät ole homeessa. Kai sen aika hyvin näkee ja haistaa ja voihan kankaat uusia kokonaan jos rungot käytettynä järkevän hintaiset. Foxit vielä suht uusi malli joten voipi olla että ostamme uudet ja myymme sitten pois.

Onko muut miettineet unipesän ostoa tai onko kokemuksia unipesistä? Jotenkin se tuntuisi ihanalta ajatukselta olla sellainen kannettava pesä pienelle.
 
Mulla on jo kahdella edellisellä palvelleet emmaljungat ja ne saa mennä vielä tällekin vauvalle. Renkaat niihin joutuu kyllä nyt uusimaan. Niillä on rymytty kaikenlaisessa maastossa ja aina on päästy. Esikoisella oli lisäksi britax affinityt mutta ne myin pois enkä sitten enää toisen kohdalla kaivannut sellaisi näppärämpiä rattaita. Toisaalta toisen synnyttyä hankin tuplat jotta esikoisen sai tarvittaessa myös kyytiin. Nekin meillä on vielä säilössä vaikka en usko että niitä enää tarvitaan.
 
Vaunut täälläkin suurin ja jotenkin tärkeimmän oloinen hankinta. Me käytiin heti plussan jälkeen hieman hipelöimässä vaunuja ja pysyn kannassani joka ollut jo ennen vauvauutista: haluan Bugaboot. Meille valikoituvat varmaankin Foxit. Onhan ne ihan superkalliit, mutta niistä saa myös hyvin rahat käytettynä takaisin eli siinä mielessä hinta lopulta jää aika pieneksi.

Mäkin olen käynyt jo hipelöimässä vaunuja :) Noi Foxit on kai vähän samanlaiset, kuin ne buffalot oli? Niissä vaan taitaa olla vähän pienemmän etupyörät, kulkeekohan ne kuitenkin hyvin loskassa jne.. Ootko lukenut tai kuullut niistä kokemuksia? Ulkonäöllisesti ne on hienot :)
 
Mäkin olen käynyt jo hipelöimässä vaunuja :) Noi Foxit on kai vähän samanlaiset, kuin ne buffalot oli? Niissä vaan taitaa olla vähän pienemmän etupyörät, kulkeekohan ne kuitenkin hyvin loskassa jne.. Ootko lukenut tai kuullut niistä kokemuksia? Ulkonäöllisesti ne on hienot :)

Joo, foxit kai on vähän kuin uudet buffalot. Oon lukenut aika paljon ja juuri työntötuntuma eri maastoissa on saanut kehuja. Mulle tärkeintä on se että on tosi hyvää 90% ajasta ja loput 10% voi olla vähän tuskaistakin, otan siis mielummin kevyet ja ketterät ja häviän hyökkäysvaunuja kaipaavissa maastoissa kuin työnnän painavampia ja isorenkaisia vaunuja koko ajan. Meillä kuitenkin vain tämä esikoinen kyydissä ja auto käytössä + asutaan kaupungissa eli tuskin ihan loputtomia maastoesteitä tulee eteen.

Ja jos olen ihan rehellinen niin mulle on myös tosi tärkeää se että rattaat on hienot ja tyylikkäät :wink Me kyllä tarvitaan toiset rattaat parvekeunille jos vauva suostuu parvekkeella vaunuissa nukkumaan, koska talossa ei ole hissiä enkä ala kyllä vaunuja joka kerta ylös-alas raahailemaan. Parvekkeelle kelpaisi siis jotkut käytetytkin tai huonommin liikkuvatkin vaunut.
 
Meillä on kaikki valmiina isompien sisarusten jäljiltä. Ainoastaan jos sukupuoli onkin eri niin voi olla, että pitää vähän vaatteita päivittää :wink
 
Me ostettiin jo yhdistelmärattaat käytettynä, kun sattui olemaan edullisesti juuri sellaiset mitä olin ajatellut. Myös kestovaippavaraston täydentämisen aloitin jo ja pinnasänky saatiin kaverilta.

Vaatteita en viitsi ostella ennen kuin selviää pääseekö esikoisen mekot ja muut käyttöön uudelleen. Paljon on unisex osastoakin.

Nyt harmittaa että olen laittanut niin paljon esikoisen kamppeita jo myyntiin, mutta toisaalta kiva hommata jotain ”uutenakin”.
 
Meillä on esikoiselta kyllä kaikki vielä jäljellä. Jos tulee toinen tyttö niin käy hänen vaatteet mutta jos poika niin täytyy jotain vähän poikamaisempia kyllä ostella. Muuttokin ehkä edessä niin hankala tietää mitä otetaan mukaan ja mitä tarvitaan uuteen kotiin.
 
Minäkin oon säästänyt esikoisen ajalta kaikki vauvatarvikkeet ja ison osan vaatteistakin. Olisi kyllä helppoa vaatteiden kannalta, jos tulisi samaa sukupuolta :grin Mutta löytyy kyllä paljon molemmille sukupuolille kelpaavia vaatteitakin.

Tärkeimpiä tavaroita esikoisen aikana oli yhdistelmävaunut, joilla pääsi täällä maalla liikkumaan kaikenlaisessa maastossa sekä kantoliina, jota käytin paljon sisällä ollessa. Esikoinen viihtyi paljon sylissä ja liina vapautti omat kädet kotihommiin.
 
Meillä on esikoisen jäljiltä melkein kaikki mutta vaatteita aion varmasti shoppailla oli sitten samaa tai eri sukupuolta :happy: olen itseasiassa jo jotain ostanutkin :shy: kyllähän sitä pikkuisen toivoo että tyttö tulisi niin pääsisi siihen rimpsumekkojen maailmaan :woot: vähän olen löytänyt kivoja poikien vaatteita esikoiselle, yleensä ostan kaikki mintunvihreät tai muut söpön väriset poikien vaatteet mitä näen. En tajua miksi poikien vaatteet ovat usein niinn synkkiä, tumman sinisiä, ruskeita tai harmaita tai jopa mustia. Haluaisin mintunvihreää, omenanvihreää, turkoosia ja vaalea petrolin sinistä :smug:
 
Takaisin
Top