Vauvaneuvolajuttuja

Me käytiin tänään 1-vuotisneuvolassa, 11880 g ja 82 cm, pipo 48,2 cm. Kolme rokotusta saatiin hirvittävän huudon säestyksellä, ihan teki itsellekin taas pahaa kun minun pientä piikitettiin.. :/ Seuraavat rokotukset onkin sitten vasta kolmen vuoden päästä. Ilta on mennyt siskon kanssa ihan superhyvällä tuulella touhottaessa, toivottavasti yö menisi hyvin nukkuessa. Meidän terkkarin mukaan MPR-rokote voi tehdä oireita 1-2 viikon päästä, odotellaan...
 
  • Tykkään
Reaktiot: NM
Meilläkin oli tänään neuvola. Kaikki kolme rokotetta otettiin mekin, siitä seurasi mökötystä huudon jälkeen! Ilta meni hyvin touhutessa ja viikon kukuttuahan sit tosiaan voi tulla kuumettakin. Tyttö painoi 11,2 ja oli 79,3 pitkä. Pituus huitelee siel plussilla :) muistaakseen pipo oli sen 47. Seuraava neuvola sit 1,5 kk iässä. Hammaslääkäriinkin täytyis huomenna muistaa aikaa kysellä.
 
Meillä oli neuvola viikko sitten. Painoa 9kg ja pituus 75cm, hyvin siis kasvaa :) eilen oli päivän mummolassa hoidossa ja alkoi tulla pieniä näppyjä ja lämpöä. Illalla 39 astetta kuumetta. Onneksi näpyt eivät ole lisääntyneet. Neuvolatädin mukaan nämä oireet ovat mahdollisia juuri viikon päästä rokotuksesta. Toivottavasti ei kestä kauaa, sillä kauheata katsoa näillä keleillä kun toinen ihan tulikuuma :sad001 minulla tietenkin tänään töissä todella tärkeä koulutus, mutta onneksi mies pystyy jäämään kotiin.

Onko teillä muilla tullut oireita 1v rokotuksista?
 
Meillä heti rokotuspäivän iltana tuli 5-rokotteesta ja/tai pneumokokkirokotteesta 2 päivän kuume. MPR-rokotteesta tuli tasan viikko rokotuksesta 3 päivän kuume ja ärtyisyys/itkuisuus kesti vielä senkin jälkeen muutaman päivän.
 
Onpa hienosti kasvaneet teidän taaperot!

Meillä oli eilen neuvola. Pituus 73,3 cm ja paino 9,355 kg. Nupin kokoa en muista, keskikäyrillä menee! Rokotuksista tuli kova itku meilläkin, ja sitten tyttö nukahti minun syliini. Illalla tuli kitinää ja ehkä lämpöä, mutta en mitannut. Lääkkeellä tytöstä tuli taas oma itsensä. Tänään isi ja tyttö on illan keskenään, kun minä olen töissä...
 
1-vuotiskatsastus suoritettu! 74,6cm ja 10990g. Kaksi piikkiä reisiin ja kaksi käteen, veti just kätensä pois kun rokotettiin, niin täti joutui pistäään uudestaan. Mutta kaikki meni hyvin, vähän itki, mutta loppui nopeasti. Nyt vähän lämpönen, mutta Buranat annettu ennen nukkumaan menoa, joten kaipa se siitä. Muuten on ollut oma iloinen itsensä koko päivän :Heartred
 
Meillä on nyt ollut neljä päivää kuumeessa :sad001 huomenna mennään lääkärissä käymään. Jospa selviäisi mistä moinen johtuu. Todennäköisesti jotain ihan flunssaa, mutta hyvä samalla näyttää korvat ja kertoa kaikki muutkin vaivat :)
 
Meillä on neuvola vasta ensi viikolle, mut käytiin reissun takia hakemassa mpr etukäteen. Oireet oli tosi lievät, viikon päästä päivän tai pari lämpöili, mut pysyi selvästi alle 38 asteen, muuten oli sitten kärttyinen muutaman päivän, mut puski samalla poskihampaita ja meillä oli vähän lähtöjärjestelyitä jne, joten tiedä nyt sit mistä ees johtui. Mut vähällä päästiin!
 
Tänään käytiin 1v-neuvolassa. Mitat 74,5cm ja 9580g, tasaisesti kasvaa omalla käyrällään. Terkka naureskeli, et taitaa vanhemmat tarvita silmät selkäänsäkin, kun poika tutki koko huoneen ja raahaili vaakaa ja muita tavaroita pitkin poikin. Utelias kaveri! Ja kyseli taidoista ja kerrottiin et ennätys on 6 palikkaa pinossa, niin nauroi et 3-vuotisneuvolassa pitäisi osata laittaa 7 päällekkäin, et hetki on vielä aikaa harjoitella lisää :D Muutenkin kehitys normaalia ellei vähän edelläkin, mukava käynti, ja rokotusitkutkin meni nopeasti ohi.
 
Meille tuli pneumokokkirokotteesta kolmen päivän kuume ja näpyt neljäntenä. Lääkäri tulkitsi sen näppyjen perusteella kuitenkin kolmen päivän kuumeeksi, että en sitten tiedä kumpaa oli. Ilmeisesti kuitenkin vain sattumaa, että oireet alkoivat samana päivänä, kun sai rokotuksen. Tyttö oli kyllä kovin kipeä.
 
Meille tuli reilun viikonpäästä kuume aalto. Soittivat hoidosta että tytöllä olis nyt 38 lämpöä. Kävin tytön kotiin ja kotona näytti enää 37,5 ja seuraavana päivänä ei mitään. Varmaan rokotteesta siis.
Nenä meillä on vuotanut varmaan jo kuukauden...en tiedä johtuisko siitepölystäkin. Mutta toisaalta räkäkin liikkuu kurkussa...vai olisko hoidon aloitus, siellä tuntuu kaikille tukevan räkää ihan huolella!
 
Iltatähti, sama homma meillä rokotuksista, paitsi ettei kotona ollut enää yhtään kuumetta koko iltana eikä seuraavana päivänäkään. Kitisevämpi tyttö kyllä oli ne pari päivää.

Meilläkin on nenä vuotanut lähes jatkuvasti hoidon alkamisen jälkeen, alkuun oli tiuhaan 2-3 flunssaa.
 
Onko kuukiurustakesään teillä hoidossa tapana antaa tälläinen ksylitol pastilli ? Meillä kun oli eka hammaslääkäri ja siel maisteltiin tälläistä herra hakkaraisen pastillia ja hyvin osas tyttö sen imeskellä. Heti kipaisin kauppaan näitä ostamaan ja vein purkin hoitoonkin :happy: en osannu jotenki aatella et tytölleki vois näitä antaa, isommillekin on annettu iät ajat :rolleyes:
 
Joo on hoidossa ja kotona Herra Hakkaraiset käytössä. :) Alotin antamaan niitä kun Emma oli 8-9 kk. Ensin pienin sen 1/4 murusiksi, nykyään annan 1/2 tai joskus kokonaisenkin. Emma itsekin aina pyytää "pppa!" eli pastilli ruoan jälkeen.
 
Meillä menee Hakkaraisia 2 kpl joka ruuan jälkeen. Aloitettiin n. 9-10 kk ikäisenä 1/2. Nostettiin 1 kpl ja nykyään menee tosiaan sen suosituksen mukaiset 2 kpl kerralla. Hyvin voi antaa ne 2 kpl kerralla jos masu vaan kestää ne.
 
Itse olin tosiaan unohtanut ihan koko hakkaraiset mutta nyt popsitaan ja opetellaan muistamaan ne :happy: Tosiaan lapsi varmasti oppiikin jo itse pyytämäänkin. Hampaiden pesu on mahdotonta nykyään, täytyy keksii vaikka mitä et sais pestyksi :rolleyes:
 
Hampaiden pesu on ihan tuskaa. Poikanen tekee ensimmäisiä poskihampaita, ilmeisesti ikenet aristaa ja sitä huudon määrää hammaspesulla... :meh:
Meilläkin otettiin ksylitolit käyttöön ja poikanen oikein odottaa saavansa pastillin. Me ollaan annettu vasta yksi pastilli kerralla, mutta voisihan tuon määrän kyllä jo nostaa kahteen.
 
Uh Salme, poskihampaat, can't wait :eek:. Meillä on juuri saatu 8. hammas tehtyä ja nyt voisi pitää vähän taukoa... Tsemppiä hampaidenpesuun!

Meidänkin täytyisi aktivoitua pastilliasioissa.
 
Takaisin
Top