Vauvan uudet taidot

mira88

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kirjataanpas tänne mitä vauvanne on oppinut :)

Meillä poika vajaa 3vk. ja kääntyy kyljeltä toiselle kamalalla ähinällä. pitänyt päätään jo kauan ylhäällä pitkiä aikoja mutta nyt ruvennut pitämään enemmän, aamuisin se on poikittain meidän vieressä (levoton nukkuja ) :D Kamalan nopeasti kasvaa ja kehittyy,liian nopeeta.
 
Täälläkin nousee pää korkealle ja pyörii puolelta toiselle komeasti, ikää karvan alle kuukausi. Kädet tarraa tiukasti tissiin kiinni, liekö tuo refleksi vai taito. Jos kasvot vie lähelle, niin pienet kämmenet kyllä läiskii naaman suuntaan. Kyljeltä toiselle on kääntynyt eteenpäin suorana pojottavien perätilakinttujensa voimalla alusta pitäen. Ja esim. sylissä "ryömii" jos vaan jalkapohjien alla on jotain. Sellaisessa puoli-istuvassa asennossa reisiä vasten pungertaa päätä kovasti eteen! Päätä kääntää äidin tai isän äänen mukaan ja katseella seurailee vaihtelevasti. Tissille murisee/örisee kun se alkaa käydä tyhjäksi :D Oho, neitihän osaa vaikka mitä!
 
Viirukhan, mehän tullaan noin kuukausi perässä, ja tosiaan hoitopöydällä käy juuri noin kun kuvaat, mut kantoliinaan (kietaisuristi-II, kehtosidontoja en oo saanu toimimaan) neidin jalat on koukussa, kantapäät lähekkäin tai nilkat ristissä, polvet sivuilla... en tiedä onko tuo hyvä vau paha, mut siihen neiti on tuntunut luontevasti asettuvan.

Pyllyä pestessä pitää "tärisyttää" neitiä polvista, että suostuu vähän niiaamaan sinne hanan alle :D
 
mä en oo huomannu huomioida mitää tollasia juttuja, täytyypä ihan asioikseen huomenna seurata asiaa :)
 
meillä poika reilu kk.hymyä tullut jo useamman viikon..pientä äänen sävyä hymyillessä tai  ns. naurussa..muutenkin ähisee ja pähisee kyllä ihan kivasti:)päätä kannattelee hyvin,mitä nyt välillää muksauttaa äippää leukaan;)
 
meillä Felicia kääntyy puolelta toiselle kyljilleen siis, seuraa liikehdintää, ihmisiä, leluja katsellaan, juttelee ja naureskelee jo ihan selkeästi !

ja vaikka kuinka laittaisi nukkumaan esim. kylelle niin menee heti selälleen :)


 
meillä poika on 2 puol kuukautta,Alex kääntyy puolelta toiselle kyljilleen ja äitin pienellä avustuksella mahalleen, seuraa liikkeittä hyvin, ihmisiä ja leluja juttelee ja naureskelee!on se kyllä ihanaa seurata lasta joka kehittyy ja oppii koko ajan uutta <3
 
Meillä neiti nyt pari päivää vajaa 3kk ja nostaa päätään todella korkealle, kääntyy mahalleen silloin, kun hamuaa ruokaa (imetän makuullani), seuraa katseellaan leluja, hymyilee omalle peilikuvalle, tarttuu esineeseen ja 2 kertaa on jopa nauranut ääneen. Ja on ruvennut maistelemaan ihan kaikkea. Kaikki mikä käteen sattuu niin menee suoraan suuhun.
 
Tänä aamuna Pihla löytyi sängystä mahaltaan, vaikka kyljellään oli mennyt nukkumaan. Pari kertaa ollaan myös käännytty mahalta selälleen, mutta siinä on ihan selkeesti painovoima apuna. Lisäksi meillä on muutamia kertoja menty mahallaan jotenkin eteenpäin hirveän ähinän kanssa, ilmeisesti nenä maahan, peppu ylös ja varpailla työnnetään. Ikinä ei olla liikkumista nähty (just sillä hetkellä oon ollu vessassa tai keittiössä käymässä), mutta selkeesti n. 20cm matkan on tyttö itse tullut.
 
Ninni kääntyy selältä masulleen, yleensä aina oikean kyljen kautta - ihan pari kertaa vaan menny toisen kyljen kautta. Leluun tartutaan myös ja saadaan vietyä se suuhun. :)
 
Meillä käännyttiin tänään ekaa kertaa selältään vatsalleen, olipa kärsivällisen punkaamisen takana! Vielä kolme viikkoa sitten ei ollut oikein yritystäkään edes kyljelleen, kun vasta päästiin lattialla touhuilun makuun. Kaikki käsien ulottuvilla oleva on mennyt suuhun jo hyvän tovin ja ääneen on naureskeltu (sellaista "oikeaa" naurua entisen höö-höön sijaan) rapiat kolme viikkoa joskin harvakseltaan (tiistaisin, Luoja yksin tietää miksi :D). Ikää 3kk 3vk.
 
Mä oon sellanen ihminen että jossittelen paljon mielessäni ; se on joskus aika hauskaa .
Niin oon jossitellut, että jos joskus tulisi vielä tyttö meidän perheeseen, niiin Pihla olisi ihana nimi. :) Tli vain mieleen t t sun kommentistas. :) Ihana nimi on teillä.

 Felicia kääntyilee molempiin suuntiin ja molempien kylkien kautta; on tehnyt tätä jo muutaman kuukauden.
 Felicia pyötii ympyrää mahallaan ollessa, ihan kuin kellon viisari.
 JA kierii paikasta toiseen...
Felicia liikkuu jollain tapaa; mutte en voi sanoa että ryömis. Ei se sitä ole. vaan jotain muuta. :)

Ja Felicia seisoo tukea vasten ja toistelee tavuja; jokeltaa paljon ja matkii :)
 
Mea on nyt 7kk.

Osaa:
Kääntyä molemminpäin.
Istua tuetta.
Nousta seisomaan tukea vasten ja ottaa pari askelta.
Kontata.
Juoda nokkamukista. 
Äiti sanaa hokee kaikenaikaa ja kaikelle, ei siis ymmärrä vielä sanan merkitystä. :)
 
Meillä lähes samat kuin teidän Mealla. :D

Poitsu on nyt 6kk, ja tosiaan uusimpina taitoina konttaaminen, pystyynnousu ja muutaman askelen ottaminen tuella. Hermoja raastavaa kun toisella ihan mahoton halu tehdä näitä KOKO ajan, eikä osaa varoa vielä kaatumista!! Viimeksi neuvolassakin totesi, että suojaheijasteet löytyy eteen ja sivuille, mutta ei vissiin taakse...suositteli tästä syystä konttauskypärää, koska suht aikaisin lähtenyt noin tarmolla liikkeelle. Ja pakkohan niitä toisaalta on treenaa, että oppii.
Huoh, tartten pian rauhoittavia tai jotain että pahimman vaiheen yli päästään. ;D
 
Moikka!
Pitkästä aikaa päätin tännekkin kirjoitella!
Meillä poika omaa kanssa jo hienoja taitoja:

Istuu tuetta, ja menee konttausasennosta itse istumaan.
Osaa avata kaapinovia ja tekee jatkuvasti muitakin kiellettyjä asioita.
Ryömii
Osaa juoda nokkamukista itse:)
Kaikin puolin reipas ja iloinen poika!
 
Esteri ihana kuulla susta :) ja että kaikkien alkuvaikeuksien kautta sinulla on iloinen ja reipas poika <3

sara 9 kk

konttaa, nousee tukea vasten, juo nokkamukista
 
terppa. en olekaan aikoihin täällä ollut, Wilin pää nousi 1 1/2 kk ikäisenä, kääntyi n. 3kk ikäisenä, ryömi ja konttasi ja nousu seisomaan 6 1/2-7kk välisenä aikana samoihin aikoihin tuli 2 ekaa hammasta, nyt istuu ja leikkii itse, availee kanssa kaapin ovia ja repii johtoja :D kaikkea tekee mitä ei sais, levittää pahvit jne :D
 
Takaisin
Top