Vauvan uni ja nukkuminen

Meillä isi nukuttaa tytön ja klo. 21-23 nukutaan rauhassa, mutta sitten ei kelpaa kun äiti ja tissi...
En ole enää pitkään aikaan jaksanut nostaa tyttöä takaisin omaan sänkyynsä, vaan pidän suosiolla vieressä...

Niin ja muoks:

Meillä nukutaan nykyään aamupäikkärit n.klo. 10-10.40 ja sit seuraavat unet n. 14-16 (ja tässäkin herätään puolessa välissä varmistamaan, että äiti on lähettyvillä. Isän kanssa jos ovat keskenään, niin nukkuu vaan tunnin iltapäivällä.

Ja eroahdistus on pahana, samoin vierastus.
 
Meillä nukkuu edelleen sivuvaunussa, syö usein ja kaipaa läheisyyttä. Vuoden iän jälkeen ajattelin siirtää pinnikseen ja lopettaa imettämisen sitä ennen (ei samaan aikaan kuitenkaan, että ehtii tottua).
 
Unet hieman rauhoittuneet, aamun unet tosin hyvin levottomia. Poika heräilee klo 4 jälkeen noin puolen tunnin välein ja vain tissi rauhoittaa unille. Noin kuudelta tai vähän jälkeen onkin jo sitä mieltä että nukkuminen saa riittää.

Unille menee noin klo 20 eli kymmenisen tuntia tulee unta yössä. Lisäksi kahdet päiväunet, aamulla 1,5-2h ja iltapäivällä 1-1,5h. Vaikka päiväunet olisivat lyhyemmät niin eivät vaikuta juuri yöhön.

Yhteensä vuorokaudessa taitaa siis nukkua riittävästi mutta aamulla saisi kyllä nukkua pidempään. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, mikä teillä on toiminut? Vai lieneekö taas jokin vaihe :D
 
Meillä poitsu menee illalla nukkumaan noin klo 20.00 ja aamulla herätään 06.00-07.00. Yöllä tosin herää useita kertoja. Nyt viikonloppuna olisi tarkoitus lopettaa yötissittely ihan mun jaksamisen takia. Alkaa väsymys painamaan. :D Päivällä nukkuu yhdet päikkärit, noin 2 h. Kaiken muun ajan tekee tuhoja. :wink Kuten nytkin kerkesi levittää lehtilaatikon lattialle. :wink
 
Millainen taktiikka teillä on tissittelyn lopettamiseen, saako yöllä pullosta maitoa tai vettä vai onko kokonaan ilman vai? :D
 
Meilläkin on ollut nyt muutama rauhallisempi yö ja neiti on viihtynyt omassa sängyssäään aamu neljään ja jopa viiteen saakka. Voi kunpa sama jatkuisi!

Olen suunnitellut, että mikäli yösyötöt ei lopu tässä kohta itsekseen, niin otan yöksi vettä nokkamukiin yöpöydälle ja sitä tarjotaan sitten tissin sijaan...
 
Olen pikkuhiljaa vähentänyt tissittelyjä. Ekana jätin yösyötöt. Yöllä en anna mitään. Tutti on suussa. Sitten vähensin pikkuhiljaa päivällä. Samaa mukaa väheni tissi ku tuli kiinteät ruuat kehiin. Nyt on enää aamutissi jälellä. Iltatissillä rupes olemaan levotonta menoa ja rupes puremaan....[emoji58]
 
Esikoisen kanssa yötissittely lopetettiin vesipullon kanssa. Ainakin hänen kohdallaan onnistui hyvin, joten samaa taktiikkaa yritetään nytkin. :)
 
Äh pitäisköhän ens yönä meidänkin kokeilla vesipulloa :/ ei tästä meidän elosta meinaa näin tulla enää mitään. Oon ite koko päivän vihanen, kun yöllä saa valvoa ja töissäkin jo käyn..
Ei oo siis yötissistä luopuminen täällä onnistunu kun jaksaminen loppuu yöllä siinä tunnin huudon jälkeen.
Sillon 6kk iässä kävi paljon helpommin, mut tissi ujutti ittensä takas kuvioihin.

Niin ja muutenhan sais nyt sit sitä tissiä syödäkkin, mut nää edelleen lukuisat heräämiset 30min-2h välein on kans liikaa. Ja tissin jälkeen nukkuu tosi levottomasti ja kitisee koko ajan :confused:
 
Nostan kyl hattua teille jotka jaksatte vielä öisin imettää! Vau!! :) ite lopetin kun 6kk tuli täyteen, enkä sen jälkee ole öisin antanut rintaa.. nyt vielä saa aamuin illoin mut täytyis pikkuhiljaa lopetella kun 1v päivät lähenee toukokuun alussa.. jos teillä on vinkkejä miten kannattaa tehdä koko lopetuksen kans niin tänne vaan kaikki vinkit tervetuloa :D oon myös miettiny et kumpi on parempi lopettaa eka, aamu vai iltasyöttö vai onko sillä väliä?
 
Voi vitsit, meillä lopettaminen siirtyy ensi viikonloppuun, kun mies joutuikin lähtemään nyt reissuun... Graisu, mä taas nostan hattua sulle, et oot jaksanu lopettaa sen jo 6 kk vanhana. :D Mä oon niin laiska yöllä, et molempien lasten kohdalla olen mennyt sieltä mistä aita on matalin eli tissitainnutus yöllä. Tässä vaiheessa se yleensä alkaa tuntumaan ja kaduttamaan, et ei lopettanut silloin aiemmin. :wink
 
Juu Eetla arvaan vaan onko monta kertaa miettiny et pitäiskö vaan antaa tissiä et jatkais unia helposti :D mut siis poika oli niin surkea nukkumaan siihen 6kk saakka ja oikeastaan rupes vasta nukkuu noita kunnon yöunia 9kk iässä.. meinas vaan oma jaksaminen loppua kun uni oli niin huonoa ku herättii maksimissaan 2-2,5 tunnin välein :D et kyllä olin kade niille äideille joiden vauvat nukku alusta saakka hyvin.. mut jos poika sais päättää niin se söis tissiä varmaan monta kertaa viel päivässä..
 
Täällä herätään edelleen syömään tissiä öisin parin tunnin välein. Pitäisi varmaan lopetta yöimetys, mutta en ole jaksanut perehtyä aiheeseen. Lopetatteko ihan kylmiltään vai jollakin tekniikalla? Kertokaa montako yötä meni, että vauva tottui? Täytyy alkaa itsekin miettiä, jos tarjoaisi öisin vain vettä tai kauramaitoa.
 
Meillä saa tissiä, kun herää klo 5-5:30, silloin ollut tissittä noin klo 19:30 asti. Tuosta ei ole vielä opetettu pois, kai voi jo oikea nälkäkin olla. :D Pullosta yritetty tarjota vettä ja maitoa, mutta ei huoli pulloa lainkaan. Sen kanssa lopulta yösyöttöjä jäänyt pois, olisiko 2-3 yötä mennyt enemmällä kiukuttelulla mutta mies hoiti ne hienosti :)
 
Meillä saa tissiä, kun herää klo 5-5:30, silloin ollut tissittä noin klo 19:30 asti. Tuosta ei ole vielä opetettu pois, kai voi jo oikea nälkäkin olla. :D Pullosta yritetty tarjota vettä ja maitoa, mutta ei huoli pulloa lainkaan. Sen kanssa lopulta yösyöttöjä jäänyt pois, olisiko 2-3 yötä mennyt enemmällä kiukuttelulla mutta mies hoiti ne hienosti :)

Kuulostaa tosi hyvältä :)
 
Meillä herätään kans parin tunnin välein tissille. Esikoisen kanssa vieroitus tapahtui vesipullon avulla ja kolme yötä meni. Joka yö vähemmän huutoa. Nyt on yritetty kytätä sopivaa rakoa tämän pojan vieroittamiseen, mut pääsiäinen meni reissussa ja vappuna tulee vieraita. Ei viitsi silloin alkaa huudattaa. :D Olis kuitenkin hyvä, et miehellä olis pari extra vapaata, jos yöt menee huutaessa... Koko imetys on tarkoitus lopettaa niin vuoden ikäisenä, et siihenkään ei ole kuin reilu kuukausi...
 
Täällä herätään edelleen syömään tissiä öisin parin tunnin välein. Pitäisi varmaan lopetta yöimetys, mutta en ole jaksanut perehtyä aiheeseen. Lopetatteko ihan kylmiltään vai jollakin tekniikalla? Kertokaa montako yötä meni, että vauva tottui? Täytyy alkaa itsekin miettiä, jos tarjoaisi öisin vain vettä tai kauramaitoa.

Joo kyllä kylmiltään lopetin.. kuvittelin hölmö että perhepedissähän se onnistuu hienosti kun maito haisee nenään.. no ei todellakaan onnistunut. Mulla oli se 7 tuntia rajana, että ei yöllä syöty mitään. Vettä annoin tosi harvoin yöllä. Kotona yöt rupes nopeasti rauhoittumaan mut reissut anoppilaan kyl oli yhtä tuskaa. Nukuttiin samas huoneessa niin ei millää meinannu poika nukkua ja maito hais nenään niin protestoi kyl huolella :D mut tosiaan rupesi vasta nukkuu hyvin noin 8,5kk iässä. Et kyllä meinas epätoivo iskee ja neuvolassa olivat jo sitä mieltä että oon liian väsynyt koko touhuun. Mut parempi näin et eka valvottiin ja nyt jätkänpätkä nukkuu noin 10h putkeen [emoji813]
 
Joo kyllä kylmiltään lopetin.. kuvittelin hölmö että perhepedissähän se onnistuu hienosti kun maito haisee nenään.. no ei todellakaan onnistunut. Mulla oli se 7 tuntia rajana, että ei yöllä syöty mitään. Vettä annoin tosi harvoin yöllä. Kotona yöt rupes nopeasti rauhoittumaan mut reissut anoppilaan kyl oli yhtä tuskaa. Nukuttiin samas huoneessa niin ei millää meinannu poika nukkua ja maito hais nenään niin protestoi kyl huolella :D mut tosiaan rupesi vasta nukkuu hyvin noin 8,5kk iässä. Et kyllä meinas epätoivo iskee ja neuvolassa olivat jo sitä mieltä että oon liian väsynyt koko touhuun. Mut parempi näin et eka valvottiin ja nyt jätkänpätkä nukkuu noin 10h putkeen [emoji813]

Meilläkin nukutaan perhepedissä, joten epäilen pitkää protestointia, jos en vain anna maitoa ja se tuoksuu kuitenkin koko ajan :D Onnistuiko pidempi tauko syömisessä kuitenkin lopulta perhepedissä vai siirsittekö suosiolla omaan huoneeseen nukkumaan? Lopetan imetyksen terveyssyistä 1-2 kk kuluttua ja mietin pitäisikö vauvan pinnasänky siirtää toiselle puolelle huonetta tai toiseen huoneeseen ettei maito haisisi edelleen nenään. Pitäisin hänet mielelläni edelleen vieressä silloin kun imetys loppuu kokonaan/pidemmäksi tauoksi aluksi, mutta perhepeti on tässä hieman hankala.
 
Meilläkin nukutaan perhepedissä, joten epäilen pitkää protestointia, jos en vain anna maitoa ja se tuoksuu kuitenkin koko ajan :D Onnistuiko pidempi tauko syömisessä kuitenkin lopulta perhepedissä vai siirsittekö suosiolla omaan huoneeseen nukkumaan? Lopetan imetyksen terveyssyistä 1-2 kk kuluttua ja mietin pitäisikö vauvan pinnasänky siirtää toiselle puolelle huonetta tai toiseen huoneeseen ettei maito haisisi edelleen nenään. Pitäisin hänet mielelläni edelleen vieressä silloin kun imetys loppuu kokonaan/pidemmäksi tauoksi aluksi, mutta perhepeti on tässä hieman hankala.

Suosiolla omaan huoneeseen! Tai meillä ei ois toiminu mikään muu. Yöt ja vloput oli kyl ihan kamalia anoppilassa kun poika ei edes rauhoittunut viereen vaikka otettiin matkasängystä pois. Hirveämpi huuto vaan :D oispa vaan ihana itekin nukkua perhepedissä mut se ei onnistu niin ei. Toivottavasti teillä onnistuu! Mrs. Peek-a-boo :)
 
Takaisin
Top