vauvan terveys

Allergiaa tai sit on suolistossa jotain häikkää. Ei kuullosta kivalle. Ootko kysyny neuvolasta?

Meillä tauti helpotti ab kuurilla. Vielä välillä yskii, mutta vain päivisin.

Mites meinaatteko ottaa influenssa rokotteen? Me ei oteta..
 
Joo. Käytiin jo ekalla piikillä ja tehoste sitten joulukuussa. Oon kuullut niin ikäviä vauvojen influenssatarinoita, etten empinyt hetkeäkään. Otin myös itselle.
 
Mekin otettiin koko perheelle influenssarokote :) tehoste saatiin viime viikolla.
 
Meillä rokotetaan koko porukka, mies on jo oman influenssapiikkinsä saanut. Nyt on jotain ihmetauteja liikkeellä. Voisko olla joku suolistopöpö? Jos ei aiemmin oo kuitenkaan allergian merkkejä osoittanut?
 
En oo vielä neuvolaan soittanu. Jos huomenna.
Iho oireita on ollu aina mut niihin ei oo mitään selkeetä aiheuttajaa keksitty. Atoopikkoja ollaan ja itse oon tosi allerginen.
Kiva ku nyt on pojalla peppu ihan punanen ja kitisee kokoajan ku istuminenki sattuu :sad001
 
Mekin otettiin influenssarokote, sekä minä että poika.

Pojalla tuli kans reilu viikko sitten tiuhaan vihertävää kakkaa ja heräili yöllä, mut kun kysyin siitä lääkärikäynnin yhteydessä, lääkäri sanoi ettei tarvitse olla erityisen huolissaan jos väri on jotain muuta kuin (muistaakseni) mustaa kunhan siinä ei ole verta. En nyt ole ihan varma, sanoiko mustan lisäksi jonkun muunkin värin, mutta sen muistan että vihreä ei ollut erityisen hälyttävä merkki, koska juuri siitä itse kysyin. Mäkin olen kyllä kuullut puskaradiosta tuon että olisi merkki allergiasta. Toivottavasti olisi vain joku ohimenevä vatsapöpö miiumiiu!
 
Täälläkin päästiin kunnolla sairastelun makuun ekaa kertaa,aiemmin ollut vain kerran kuumeessa ja vähän jotain nuhaa.Nyt oli yöllä 39,9 kuumetta mutta onneksi laski lääkkeellä.Enterorokkoa ja märkärupea kuuluu olevan vähän joka paikassa joten nyt jännäillään alkaako jotain näppyä ilmaantua..Naamassa pientä onkin mut on myös niin kuiva iho että vaikea erottaa.Olispa kyseessä vain vauvarokko!
 
Onpahan kuumeen lykänny! Paranemista sinne ja toivottavasti ei oo märkärupea, se on todella piinallinen vaiva. Miehellä nimittäin aika ajoin puhkeaa se. :/ onneks siihen saa ab rasvaa!
 
Huh. Tänään ei oo enää ollu ripulia. Soitin kuitenki neuvolaan ja kokeillaan nyt laktoosittomuutta ensimmäisenä.

Niin ei mekään rokotteita oteta.

Huh mikä kuume itu. Paranemisia!
 
Ei onneksi noin kovaa kuumetta uudelleen noussut tytöllä.Enterorokko tää taisi olla koska näpyt ilmaantui nassuun,jalkoihin ja käsiin.Suussakin taitaa olla koska välillä itkee kun aloittaa syömisen.Nyt kuitenkin on jo ihan kunnossa muuten,näppyjä vähän aristelee vielä.Toivottavasti ei tartu itselle,taitaa usein aikuiselle olla rajumpi tauti tämä!

Ei olla rokotteita mietittykään,ei me kai oteta.
 
Onko teiän pikkuisille muuten tullut vielä poskihampaita? Täällä taitaa olla tullossa, koko viime yö itketty :sad001 voi olla lisäksi myös muutakin, kun kuumettakin on :sad001
 
Pojalle tuli eka poskihammas jo jonkin aikaa sitten, oli jo kun käytiin hammastarkastuksessa ekan synttärin tienoilla. Saattoi olla hammasta tehdessään vähän tavallista kärttyisempi, mutta itselle kun ei tullut mieleenkään että niitä vielä tulisi, huomasin hampaan vasta kun se näkyi jo tosi selvästi. Hassu yksi poskihammas siis tosiaan oikealla alhaalla, muuten neljä etummaista hammasta sekä alhaalla että ylhäällä. Toivottavasti AstaE tuo on teillä vain hammasjuttuja ja menee nopeasti ohi!

Me oltiin keskiviikkona kerhossa, jossa yksi lapsi ykskaks yllättäen oksensi. Oltiin toisessa huoneessa, mutta olin leikittänyt samaista muksua pitkään vain vähän ennen ja käsitellyt samoja leluja, ja mun poika oli luultavasti työntänyt niitä samoja leluja suuhunsa. Ikinä ennen en ole ollut yhtä varma että kohta ollaan vatsataudissa sekä poika että minä ja apua, miten siitä selviän ilman apukäsiä -- enkä yhtä helpottunut siitä että ainakaan vielä ei ole oireita näkynyt. Vielä ei tosin ole kulunut kolmea vuorokautta, joka kuulemma on maksimi itämisaika... Tänään tulee kaksi päiväkodissa käyvää taaperoa kylään, olen jo taas henkisesti valmistautunut siihen että joku pöpö sieltä kuitenkin tulee. Ja toivon yllättyväni iloisesti kun ei tulekaan :)
 
Meilläkin on nyt tullut poskihampaita. Alku viikosta bongasin ylhäällä kaksi, molemmin puolin siis yhden ja eilen alhaalla yhden. Toisella puolella pullottaa ien, että eiköhän se neljäs sieltä tule kans. Kulmahampaat jäi välistä :eek: neiti on ollu aika kiukkunen. Nyt kun oon alottanu vierottaa tutista pois. Nukkuessa vielä saa, mut muuten ei. Ja nyt on parina iltana pitäny antaa yöks särkylääkettä että saa nukuttua. Levoton on.

Toivottavasti vältytte taudilta! Ei oo mukava tauti oksennus tauti ollenkaan.
 
Täälläkin poskihampaat ilmaantui jossain siinä 1v 2kk kohdalla ylös.
 
Poskihammas puhjennut ylös, alhaalle puhkeamassa kulmahammas ja tuolla reppanalla on vielä munuaisiin asti karannut virtsatieinfektio :'(
 
Voi ei, pikaista paranemista pienelle, AstaE!

Meillä ilmeisesti säästyttiin vatsataudilta mutta sen sijaan viime yönä iski kurkunpääntulehdus. Loputon nuha alkoi ykskaks yllättäen iltapäivällä kesken leikkien ja yö sitten yskittiin ja haukottiin henkeä... Onneksi on parveke minne pääsi haukkaamaan viileää raitista ilmaa. Ja lohtutissi...
 
Takaisin
Top