Vauvan sairauskuluvakuutus

Sumu82

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elokuunmammat 2015
Onko kenelläkään vielä näistä vakuutuksista kokemuksia aikaisempien lasten osalta? Pitäisi varmaankin tehdä vähän vertailua. Olen ymmärtänyt, että eroja kuitenkin esim. omavastuissa ja hinnoissa saattaisi olla. Tiedän vain, että vakuutuksen haluan ja nimenomaan sellaisen, joka otetaan jo raskausaikana. Jos jollain on positiivisia kokemuksia, niin olisi mukava kuulla! Tietysti mahdolliset negatiivisetkin auttavat karsimaan joitakin vaihtoehtoja pois tässä vakuutusviidakossa.
 
Meilläkin on if:ssä kaikki muut vakuutukset, joten sieltä taitaisi olla viisainta vauvankin vakuutus ottaa. Onko tuossa jotain erityistä huiomioitavaa? Ilmeisesti ainakin hyvissä ajoin jo raskausaikana kannattaa ottaa, jolloin raskausaikanakin jotkut asiat menevät vakuutukseen....?
 
Meil on kaikki vakuutukset lähitapiolas mut lasten vakuutukset oli aika tyyriit et pitää vissii iteki vähä kysellä muualta..Pohjola vissii ollu aika suosittu ainaki kaikilla ketä tiiän
 
Onko kellään OP-Pohjolan vakuutuksista kokemusta? Haluan vauvalle ehdottomasti vakuutuksen. Mitäköhän tietoja tarvitaan vakuutusta varten?
 
Meillä on esikoisen vakuutus OP-Pohjolassa. Otin jo raskausaikana ja sitten jatkettiin lapsivakuutuksena. Olen ollut kyllä tyytyväinen. Esikoinen oli teholla pari päivää synnytyksen jälkeen ja ne hoitopäivät tietysti saatiin vakuutuksesta, samoin esim. kun olin sairaalassa pahojen selkäkipujen vuoksi pari viikkoa ennen synnytystä.

Yhtään en enää muista mitä kaikkea siihen vakuutuksen ottamiseen tarvitaan, mutta ainakin sen neuvolasta saatavan raskaustodistuksen ja kopio neuvolakortista taisi olla.
 
Kiitos Sumu hyödyllisestä ketjusta :)

Meillä myös vauvavakuutus ostoslistalla heti, kun 12 viikkoa tulee täyteen ja sen voi saada. Muut vakuutukset on OP Pohjolassa ja sieltä oon miettinyt myös vauvavakuutusta. Luen mielelläni asiasta enemmän tietävien mielipiteitä :)
 
Sen verran tiedän, että kannattaa tarkistaa vakuutuksesta kun sen ottaa, että korvaa mahdollisesti apteekista saatavan äidinmaitokorvikkeen. Jos lapsi sattuisi olemaan allerginen normaalista saatavillemmalla korvikkeena eikä itse jostain syystä voisikaan imettää. Nämä apteekista saatavat äidinmaitokorvikkeet nimittäin maksaa jotain 80e yksi annos!

Olen myös kuullut, että If vakuutukseen ei kuuluisi selkävaivat raskauden aikana tai jälkeen?
 
Meillä myös hankitaan vakuutus heti, kuin vain mahdollista, mutta vakuutusyhtiöitä ei olla vielä päätetty. Suurin osa meidän taloutemme vakuutukista on if:ssä, mutta vauvan sairaskuluvakuutusta emme sieltä todennäköisesti aio ottaa. If:llä (luin jostain blogista, toki pitää vielä itse päivittää omat tiedot) on aina maksettava omavastuuosio, kun taas esim. Pohjolassa (??) ei tätä käytäntöä ole. Jossain olen nähnyt todella hyvän ja kattavan vertailun. Pitää yrittää löytää se jostain.
 
Tässä on joku vertailu http://www.vauvavakuutus.com/vakuutusvertailu
Mutta näyttää olevan tiedot kerätty vuonna 2008.

Ilmeisesti kuitenkin esim. if:llä on nykyään joku vauvavakuutus, jonka voi ottaa jo syntymättömälle lapselle. Tiedot ovat siis muuttuneet, mutta tuossa taulukossa on paljon hyvää pohjaa siihen, mitä kaikkea kannattaa vertailla.

Jos joku löytää uudemman vertailun niin linkittäkää ihmeessä.
 
Tuo bluebellin vinkkaama korvikeasia on yksi, joka tosiaan kannattaa tarkistaa vakuutusyhtiöistä. Tuleeko muille mieleen, mitä kannattaisi tarkistaa vakuutusyhtiöstä?

Otan yhteyttä eri vakuutusyhtiöihin ja pyydän tuon yllä antamani vakuutusvertailun pohjalta tiedot heidän tarjoamastaan vakuutuksesta.

Voin koota saamistani vastauksista yllä olevan kaltaisen vakuutusvertailun tänne, mutta nyt pitäisi tietää mitä muuta olisi hyvä kysyä??
 
Meillä kotivakuutus lähitapiolasta. Vauvabakuutuksen ehtona siellä oli, et pitää olla myös kotivakuutus heiltä. Olen vähän tympiytynyt ko. yhtiöön, niinpä otin vauvalle pohjolasta. Ei vaadittu kotivskuutusta heiltä. Tyytyväinen olen: raskausajjan lääkkeeni (150€/kk) ja ylimääräiset polikäynnit meni siihen ennen lapsen syntymää sekä n. 3vkon tehohoito syntymän jälkeen. On jo maksanut ekan vuoden takaisin. Muuten ei olla onneksi sitä juuri tarvittu, ei ole ollut lääkärikäyntejä konttollien lisäksi.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minniliini, hyvä idea ja ihana jos jaksat asiaa selvittää ja tännekin laittaa infoa!
Mua ainakin kiinnostaa juuri tuo että korvaako myös raskausajan houdon jos sellaista tarvitsee ja tuo korvikeasia kaiken varalta. Ja toki hinta ja omavastuu erityisesti kiinnostaa! :)
 
Minniliini, ihanaa, jos jaksat meitäkin valaista noista vakuutusasioista :)
 
Kiitos jo tähän mennessä tulleista vinkeistä! Tuosta vanhasta vertailusta saa sen kuvan, että esim. OP-Pohjolassa korvikkeetkin kuuluisivat korvattaviin (kaikki lääkärin määräämät), mutta kaverini mukaan eivät nykyään kuitenkaan kuuluisi. Selviteltävä siis on :) Kiitos Minniliinille, olisipa mahtava saada tuoretta tietoa!
 
Me otettiin vauvalle vakuutus jo raskausaikana, ja ehtoihin kuului kopioit koko äitiyskortista ja terveysselvityksen täyttäminen. Käytiin miehen kanssa konttorilla ja pyydettiin vakuutus ns auki, jossa nähtiin mistä kaikesta vakuutuksen hinnat koostuu ja mitä kaikkea pitää sisällään. Korvike asiaa en muista valitettavasti, mutta esim jos lapsella todetaan sairaus johon tarvitaan lääkkeet loppu elämän ajan niin vakuutusyhtiö korvaa ne. Ittellä on myös vakuutukset pohjolassa ja todella tyytyväinen olen ollut.
 
Pohjolassa omavastuu on 100e/vuosi, eli ei mene jokaisen eri sairauden myötä omavastuuta kuten muutamissa vakuutusyhtiöissä. Ja tuo 100e tulee kuitattua jo melkein yhdellä ykstyisellä lääkärikäynnillä. Meidän tk on ainakin niin pohjanoteeraus, etten sitä käytä lapsen osalta mihinkään muuhun kuin perus neuvolakäynteihin ja kaikki muu hoidetaan yksityisellä. Korvaukset on aina tulleet nopeasti, parissa päivässä max.

Vuonna 2012 Pohjolan vakuutus ei korvannut allergiamaitokorvikkeita, jonka itsekin saimme karvaasti kokea. Nyt kuitenkin eräs ystäväni sanoi, että tuo olisi muuttunut. En ole itse asiaa vielä tarkastanut, joten varmaksi en osaa sanoa.
 
Meillä vakuutus pohjolassa ja ny haluttas toisen kun pohjola ei korvaa apteekista ostetut rasvat eikä lapselle elintärkeä korvike..
 
Meillä henkivakuutus pohjolassa..otettiin se ku lapsi oli puoli vuotias..
 
Takaisin
Top