Vauvan sairastelu ja vaivat

Ei hampaista kuulu nousta kuumetta, pientä lämpöä voi olla.. Jos noin korkea, veisin näytille ellei mitään flunssaoireita ole ilmaantunut..
 
No sitä mä myös ihmettelin. Tänään kuitenkaan ei ole ollut enää toistaiseksi kuumetta. Nenä vuotaa vähän.
 
Meillä oltiin pari päivää 38 asteen kuumeessa ja nenä vuosi. Samaan aikaan nousi kaksi poskihammasta läpi. Liekö sitten altistaa flunssalle noi hampaat.
 
Sanoisin, että juurikin niin, että hampaat altistaa flunssalle, mutta ei aiheuta sitä. Hammastuntenukset saa vauvat viemään käsiään enemän suuhun jolloin ympäristöstä tulleilla viruksilla enemän mahdollisuuksia päästä tarttumaan. Siksi usein liitetään flunssaoireet hammasoireiksi.

Täällä ollu liikkeellä korkeakuumeista flunssaa ainakin...
 
Siis tää oli todella outo viirus kun kesti alle vuorokauden vaikka nousi niin korkea kuume. Ei mitään merkkejä enää että olisi edes ollut kipeä.
 
Meidän esikoiselle on monesti tullut pelkkä kuumepiikki ilman sen kummempia flunssaoireita. Kestää 1-2 päivää eikä mitään sen jälkeen.
 
Noita kuumeen nostatus tauteja ilman flunssaa on kyllä. Esim.aikuisena ikävä mononukleoosi voi vauvalla/pienellä lapsella mennä ohi pelkällä nopealla kuumeella. Sillä sais sit käsittääkseni elinikäisen suojankin sitä tautia vastaan. Mutta noita kaiken maan vauvarokkoja ilman paukamia ym ym riittää kyllä. Heti jos yleiskunto huononee tai jokin muu huolestuttaa, niin tietty lääkäriin!
 
Ja aiheesta puheen ollen; esikolle nous viime yönä kuume ja nyt köhii ja puhisee. Sormet ristiin että pienempi välttyy tältä!
 
Ensimmäinen kunnon flunssa sitten iski pikkukaveriin. Yö meni lohdutellessa ja ainoa missä pystyi nukkumaan oli sylissä istualteen. :sad001 no onnellinen saa olla että meni näin pitkään ennen ekaa kunnon flunssaa!!

Viime lauantaina nosti lämpöä ja naama pamahti ihan punaiseksi, mutta särkylääkkeen antamisen jälkeen ihottuma alkoi hävitä eikä seuraavana päivänä ollut taudista tietoakaan. Nyt sitten iski röörit tukkoon..: liittyneeköhän toisiinsa...
 
Tsemppiä perhon pienelle! Meillä enterokko pari kk sitten ja vieläkin nähtee nahka mulla jalkapohjista. Vaikka kuopus näytti hurjimmalta iho-oireineen ja oli korkein kuumeisin, luulen että mulla oireinen olo oli pahin. Ainakin lapset nukku suht hyvin, saivat ihan hyvin syötyä ja jaksoivat leikkiä.
 
Aiotteko ottaa influenssarokotuksen? Entä vesirokkorokotuksen? Jälkimmäisen kanssa pohdiskelu menossa...
 
Meillä varattu ens viikolle aika influenssarokotuksiin minulle ja molemmille lapsille. Pojalla ja mulla vesirokkorokotteet otettu viime vuonna, pienemmälle pitää kyllä ottaa lähivuosina ennenkuin päivähoitoon menee,..ellei sitä ennen sairastu siis.
 
Joo, otetaan kuopukselle influenssarokote (muut perheenjäsenet ei oikeutettuja ilmaseen). Ja vesirokko-rokotuskin ennen hoidon aloitusta molemmille lapsille, se on ensi kesän juttuja sitten.
 
Enterorokon sairastaminen ei edes tuo immuniteettia, vaan sen voi sairastaa uudelleen...:dead:

Täällä taitaa olla vauvarokon vuoro! 2vrk sairastanut kuopus ~39' kuumetta. Vointi muuten hyvä ja ruokakin maistuu. Soitin jo paikalliseen terveysneuvontaan voiko olla virtsatieinfektio kun tosiaan ei muita oireita, mutta piti sairaanhoitaja vauvarokkoa todennäköisempänä. Parissa päivässä selvinnee lopullinen diagnoosi.
 
Pauveli, meillä oli just vauvarokko. Neljä päivää noin 39 ja välillä ylikin kuumetta. Sitten kuume laski ja samaan aikaan nousi kevyt ihottuma. Se kesti vain pari päivää.

Käytiin lääkärissä, sillä hämäännyin kun pojalla oli samaan aikaan kova flunssa. Jotenkin ei tullut vauvarokko sitten mieleenkään.
 
Täällä tyttö ollut kuutisen viikkoa flunssassa, yksi nuhaton viikko välissä. Vesirokkorokotetta ei tarvinnut miettiä kun sai vesirokonkin ja siitä jatkui tosiaan sairastelu flunssalla. Nyt paha korvatulehdus ja melkein rs-virus lääkärin mukaan kun rohisee niin alhaalta. En ole jaksanut käydä täällä kirjoittelemassa. Nyt kun sai ab-kuurin, niin räkähanat meni tosi hyvin kiinni eikä niin paljoa valu enää.
 
Takaisin
Top