Vauvan potkut ja liikkeet

nennuli90

Silmät suurina ihmettelijä
Onko jollaki tuntunu jo potkut/liikkeet vatsan läpi?
Itselläni ei ainakaan vielä oo tuntunu vatsan läpi.
Viikkoja nyt 19+3
 
Moikka!
Mulla on tuntunut rv 18 saakka nyt menossa 20+1.
Parhaiten ne tuntuu vatsan läpi kun makaa sängyssä selällään :)
 
Muutaman viikon on tuntunut potkiskelut, mutta niin vaimeana masun päällä että itse vain olen ne havainnut. Eilisestä potkut on tuntunut voimakkaammin ja mieskin on niitä päässyt jo tunnustelemaan. :)
 
Mulla on varmaan niin paksu rasvakerros tuossa päällä, ettei vielä tunnu potkut vatsan läpi :) Olen kyllä yrittänyt tunnustella, mutta mielestäni tunnen vaan oman pulssini sama mistä kohtaa yritän kokeilla :D Nyt menossa 19+1. Eiköhän mulla mene vielä muutama viikko ennen kuin vatsan läpi tuntuvat.
 
Minä tunsin ensimmäiset potkut rv 16 alkupuolella ja tuo mies tunsi ne kun 17 viikkoa oli tullut täyteen. Kovaa tämä meidän kyytiläinen potkii ja olenkin pohtinut, että istukka on varmasti tuolla jossain takana ylhäällä kun niin hyvin on tuntunut kaikki möyrintäkin. Niin ja ensimmäistä odotan. :)
 
Eilen se sitten tapahtui.. Maattiin mieheni kanssa sohvalla, ja kokeiltiin mun vatsaa,
ja siellähän tuntui vatsan läpi pieniä liikkeitä  :)
Rv 20+1
 
Minulla on tuntunut potkut mahan läpi rv 20+5 ja mies tunsi ne rv 21. Vielä kyl vaimeana , mutta kuiteskin. On se vaan niin ihanaa ,että mieskin pääsee tunnustelemaan potkuja. 
 
Tunsin vauvan liikkeitä viikolla 15. Kun 18 viikkoa oli täynnä, myös puolisoni tunsi ne, kun laittoi kätensä vatsalleni. Koko ajan liikkeet vain voimistuu :)
 
RV 21+5 ja puoliso tajusi vasta nyt että tunne vatsassa on potkuja, viikon jo ollut kuulemma. Tänään myös näimme ekaa kertaa potkut vatsassa :-) ja ne tunsi selvästi myös kun kädellä koetti
 
Mukava kuulla että potkuja tunnetaan jo vatsankin päältä!

Meillä mies on nyt pariin kertaan myös tuntenut liikkeitä. Lähinnä niin, että ollaan juuri aamulla herätty, tenava ollut oikein aktiivisella tuulella ja kun olen maannut kyljelläni, niin liikkeet on tuntuneet selvästi sillä sängyn puoleisella kyljellä, kun käden on siihen sivulle laittanut. Varmaan kun masun sivu painaa vähän sänkyä ja kättä vasten, niin on tuntunut selvemmin liikkeet.

Tänään oikein nauratti, kun tyyppi oli heti aamusta klo 6 niin aktiivisella tuulella. Mietin, että heräileeköhän sitten aina tuossa 6 aikaan potkimaan meikäläistä... Nämä potkut on vielä helppo ohittaa ja rueta nukkumaan uudestaan, mutta jokusen viikon päästä voi olla jo hankalampaa.
 
Heips! Odotan toista lastani, ja alkuun olin ihmeissäni, kun en tuntenutkaan potkuja yhtä aikaisin mitä esikoisesta. Nyt olen tullut siihen johtopäätökseen, että vauva taitaa olla perätilassa. Onko muilla tällaisia havaintoja? Potkut tuntuu siis tuolla virtsarakon puolella... Nyt sitten olen lueskellut juttuja, miten toimitaan jos vauva on perätilassa. Toivottavasti kääntyisi ennen laskettua aikaa (5.8), kun en sektiota haluaisi.
 
Äitinrakas. Mulla kans samanlaiset tuntemukset kuin sulla, että vauva taitaa olla perätilassa. Potkut tuntuu melko vaimeina ja just virtsarakossa ja joskus tulee jopa sellanen tunne kuin joku potkis mua peräsuoleen. Outoa sanoa noin. Lisäksi kaikki liikkeet tuntuu vain ja ainoastaan aivan alavatsalla.
Toivon kans, että on vaan väliaikainen asento. Mutta taitaa mennä vielä useita viikkoja ennen kuin ne ainakin meilläpäin neuvolassa alkaa sitä vauvan asentoa kattomaan. Joten ehkäpä kääntyy siihen mennessä. Meinaan tosin kysyä seuraavalla kerralla joka on lääkärineuvola, että joko kattois missä asennossa se vauva olis.
 
Tosiaan yöllä potkitaan..

Mä herään joka yö 4-5 aikoihin, kun ne potkut alkaa, ja herkkäunisena en sitten tietysti saa enää uudelleen puolen tunnin päästä unta..

No välillä pystyy ottamaan päikkärit, kun esikoinen pian jo 10v.
 
Kirmiina ja äitinrakas onko ultrassa katsottu missä kohdassa teidän istukka on?
Mulla se ainakin selittää sitä että tunnen suuren osan potkuista alavatsassa.
Lekuri sanoi, että istukka on ihan edessä, joten en tunne käytännössä yhtään niitä potkuja jotka kohdistuu suoraan eteenpäin :)
 
Joo, on meillä katottu istukan paikka rakenneultrassa. ja edessähän se on. Ja varmasti selittää osan liikkeiden tuntemisesta. Mutta sen vuoksi perätilaa epäilen, että en tunne liikkeitä missään muualla kuin aivan alavatsalla ja sielä virtsarakon tietämillä. Lisäksi vauva oli lähes perätilassa ultrassa. Toki on voinut nyt kääntyä ja ehtiihän se vielä sen tehdä moneenkin kertaan.
 
Mulla mies tunsi ne viikko sitten, myös sydänäänet kerran, kun oli selkä ulospäin sopivasti.
 
Tänään oli neuvolalääkäri rv 27+1, ultrattiin ja lääkäri kattoi kohdunkaulan tilanteen. Ja kuten olen aavistellut, tulokas on tällä hetkellä perätilassa (istukka takaseinässä). Muuten ei mitään "poikkeavaa", kokoarvioksi merkkas 990 grammaa.

Seuraava lääkärineuvola on rv 35. Eipä vissiin auta kuin odotella raskausviikolle 38 asti, ja kattoo mikä on tilanne silloin.
 
Eipä sillä taida olla vielä vähään aikaan väliä miten päin vauva makoilee. Meillä tuntuu yleensä potkut juuri alhaalla vasemmalla ja istukka ihan edessä keskellä. Joskus meno on kuitenkin aika hurjaa vatsassa ja vauva heittää kuperkeikkaa. Potkut ovat toisinaan tuntuneet myös kylkiluissa, mutta tänään ainakin taas suoraan virtsarakkoon :) Eli meillä ainakin pyöritään aika kovasti...
 
Itse tunsin pikkuisen ekat potkut jo rv 14, tämä potkiutuu niin vietävän paljon ja kovaa :) Istukkakin on etuseinässä, joten se kätilöiden mukaan vaimentaa potkuja jonkin verran ja vaikeuttaa niiden tuntemista. Kauhistuttaa ajatella miten kovasti ne tuntuisi jos istukka olisi takana. Nyt siis menossa 27+2, ja mies tuntenut potkut mahan päältä jo ainakin kuukauden. Ollut tosi iloinen asiasta, koska hänen kaverinsa ei ole tuntenut vieläkään oman tyttöystävänsä potkuja, vaikka heillä laskettu aika 5.6.

Meidän toukan potkut näkyy jo selvästi ihan silmällä katsoenkin. Pieni kääntää kylkeään vähän väliä, tuntuu tosi hassulta. Itse en herää potkuihin, mutta jos herään yöllä esim vessaan, on vaikea nukahtaa uudelleen kun massua nykii koko ajan johonkin suuntaan.

Ihan koko ajan on liikkeessä, ihmettelen eikö pikkuinen koskaan lepää, vai potkiiko unissaankin noin paljon :D Saa nähdä millainen nyrkkeilijä sieltä tulee...
 
Takaisin
Top