Vauvan päivärytmi

Osallistuuko teillä miehet lastenhoitoon kuinka aktiivisesti? Antaako ne teidän nukkua joskus yötä toisessa huoneessa tai aamulla esim tunnin pitempään?
 
Kyllä. Sillon kun ei ole töissä. Mut hän on meillä myös se joka nukkuupi arkena vähemmän, ni yritän että hän sais viikonloppuna nukkua sitten minua pitempään.
 
^ monta kertaa viikossa saan olla koko yön toisessa huoneessa. Meillä kun on aikoja jolloin mies on monta yötä putkeen poissa kotoa töiden takia niin ihan reilua mun mielestä. :)

Esim. Viime viikolla ja tällä viikolla yht. 6 yötä poissa ja vielä kolme yötä kuun viimeisellä viikolla. Silloin oon yötä päivää yksin pojan kanssa.
 
Kyllä mä hoidan kaikki yöt ja aamut meillä ja sit kun mies viikonloppuisin kotona niin joudun ajamaan sen aamuisin sängystä ylös kun muut jo hereillä :/
Joskus tosi harvoin käy yöllä tutia laittamassa suuhun..
 
Touhuaa kyllä päivisin/iltaisin jos ei oo töissä, mutta mä oikeestaan lähes aina nukutan tytön ja herään aamuhommille. Ehkä kerran kahessa kuussa saan nukkua tunnin pidempään. Usein se pidempään nukkuminen vielä tyssää siihen, että koitan potkia miestä ensin ylös jonkun reilu puol tuntia (hän ei siis herää siihen kun tyttö herää ja alkaa höpötellä) ja sit oonkin jo niin pitkään ollu hereillä etten saa enää unenpäästä kiinni. Tosi ärsyttävää mutta eihän sille minkään maha.
 
Siis juu auttaa noin kuin Tuffella.. Mut tosiaan ei viikonloppu aamuisin haluais nousta vaikka edellis iltana on luvannut. Oletan silloin että nousee ilman erikseen pyytämistä mutta aina pitää muistuttaa että poika ei jaksa odottaa aamupuuroaan tuntia. Mikä sekin on nyt mennyt ihan peliksi taas kun hampaita tulee.. Muu lämmin ruoka menee mutta ei puuro.
 
Hip Hei ja hellurei! Katotaas nyt. Aikaisemmin valittelin et typy on kekannu herätä heti siinä viiden jälkeen. Sitten joku aamu kun en vaan jaksanu oikeesti herätä oleen typyn kans lykkäsin sen unipussin sisään, jota en ollu noin viikkoon käyttäny. Ja kas kummaa, unta riitti sinne puol kasiin asti! Nyt on nukkunu muutoman yön taas sinne seitsemään asti, nam! Ja parit pitemmät Päikkäritkin on taas maistunu rattaissa. Kivaa:)
 
Illat mies hoitaa puoliksi mun kanssa ja nukuttaa yleensä esikoisen. Yöllä mä hoidan aina tissitykset, koska mies ei siihen pysty :D Harvemmin saan nukkua pidempään, mutta toisaalta nostaa esikon meidän väliin jos on huutoa ja saadaan nukkua 7-8 asti ja vauvalla vain yksi yösyöttö niin ei ole niin kuolemanväsynyt. Viikonloppuisin mies on paljon lasten kanssa.
 
Mä katkasin nyt kerrasta yömaitopullon. Vettä annan jos ei rauhoitu pelkällä tutilla.
Nukkumaanmennessä ja aamulla herätessä saa maitoa kyllä.
 
Ukkeli päätti nukkua tänään vain yhdet (2,5h) päikkärit. Sitkee sissi valvoi sitten 13.30-20.30.

Kuinka pitkään lapset ees nukkuu kahdet päikkärit..?
 
Noin keskimäärin kaksiin päikkäreihin siirrytään puolen vuoden kohdilla ja yksiin vuoden ikäisenä. Mutta päikkäreiden pituus, yöunen pituus ja ihan vaan yksilöllinen vaihtelu on kyllä aika isoa tässä kuten monissa muissakin ikärajoissa.
 
Meijän neiti nukkui eilen yhteensä reilu tunnin päiväunia, heräili yöllä tunnin välein, ja nyt viideltä jo on valmis ylös sängystä. Hohhoh!
 
Nyt ku yöimetystä lopettamista aloitettiin viime yönä ja vauva tietysti väsynyt. Pitäisikö päivätirsoja rajoittaa jos tuntuu että nukkuu enemmän kuin yleensä? Yleensä päivässä nukkuu yhteensä 3 tuntia tirsoja joskus harvoin 3,5.
 
Jaa-a Hepsuli.. Olen toisaalta edelleen sitämieltä että vauvat kyllä huolehtivat siitä että saavat tarpeeksi maitoa. Jos ja kun vähentää/lopettaa yö imetystä, ni ns. Ylimääräsien valvomisien vuoksi vauva saattaa olla seuraavina päivinä jopa hiukan väsyneempi kuin normaalisti. Tietysti jos päikkärit venyy ihan mega pitkiksi ni on varmaan ihan ok herätellä, mut muuten antaa toisen nukkua kunnon päikkärit (ja mahd. mukaan levähtää itse kanssa). Ja päivällä tarjoaa rintaa niinkuin ennenkin. Tsemppiä yö imetyksen lopettamiseen:)
 
Mikä ihmeen päivärytmi? Monen asian summa mut tällähetkellä oon tosi tyytyväinen jos molemmat muksut on yöunilla jo ennen klo 23! Tyttö keksinyt olevinaan käyvänsä nukkumaan klo 20-21, mut sit onkin ottanu vaan pikku päikkärit!:oops: ja poikaki vaa kolluuttaa omassa huoneessaan vaik nukkua pitäis. Aamulla kyllä herätään viimestään puol kasi ja päikkäreitä molemmilla normi määrä.
 
Minkäikänen vanhempi lapsi on? Mikä on normipäikkärimäärä? Meillä 2,5vuotiaan iltanukahtaminen järkevöityi, kun jätettiin päikkärit kokonaan pois. Väsymystä on iltapäivästä, mutta jaksaa silti. 9-kuukautinen on normimäärässä ollut aika koko ajan..eli kahdet tällä hetkellä. Pituus 30min-3h..eli pikkasen vaihtelua noissa pituuksissa. :D
 
Voi elämä. Nämä yöt ovat menneet ihan huutamiseksi. Tai siis alkuyöt. Poika nukahtaa 8 maissa ja herää huutaen yhteen asti vähän väliä. En usko, että on korvat, kun ei muilla unilla moista tapahdu. Unia? Eroahdistusta? Vai taasko hampaita?! Yhden jälkeen yleensä rauhoittuu ja herää syömään 5 maissa ja nukkuu siitä 7-8 asti.
 
Poika on 3v ja nukkuu päikkärit n. Jokatoinen päivä. Ja nukkuu n.30min-1,5h. Nytten ku ollu kipeenä ni nukkunu lähemmäs 1,5h.
Ja tyttö nukkuu kahdet päikkärit n. 30min ja 1,5- 2h unet. Oman osansa näihin valvomisiin varmasti antaa tää kuume+vatsatauti+hampaat, mutta mua vaan hiukan ärsyttää/harmittaa tää lasten myöhään valvominen.

Eli Kirpsu saat kyllä täydet sympatiat täältä!
 
Takaisin
Top