Vauvan nukkuminen

Meillä on siirrytty pikkuhiljaa yksiin päiväuniin. Äsken meni päiväunille.. saapa nähä miten kauan nukuttaa. Viime yönä nukku 22-08. Kasilta meni jo nukkumaan nukku siis 20-08, mutta 20-22 välillä heräs kerran. Ihanaa tälläsii öitä lisää :) Yöt nukkuu hyvin, tosin toissayönä kiukutti hampaat.
 
Meillä on nukuttu niiden kesän helteiden vaikutuksesta sen jälkeen enää yhdet päikkärit. Pituutta niillä on semmonen tunti tai kaks. Iltapäivästä meillä on rauhallinen hetki joko sängyssä tai olohuoneen lattialla, jollon katellaan kirjoja tai muuten vaan lötkötellään. Yöllä nukkuu heräämättä ysistä ysiin tai kymmeneen. :)
 
huhhei...pitkästä aikaa sai nukuttua 7,5 tuntia yhtään kertaa heräämättä..Liekkö sit likkaa aikaisempina öinä vaivannu joku kun heräilu useesti...ja tänä aamuna niin ahkerasti mumsutti aamupalaakin...ja oli "imurointi apuna"pyöritteli imurin johtoo ja ei saanu imuria sammuttaa kun heti älähti :D...
 
Tyyne kans nukkunu vähän levottomammin. Tyyne potkii kauheesti pinnoja ja jalat jää välil niitten välii. On ihan pienest asti muutenki ollu levoton pyöriskelijä, mut nyt Tyyne on alkanu heräilee yöllä niin et ei välttämättä edes huuda tai pälise, vaan pelkästään pyörii ja potkii. Oon kyl alkanu miettii pitäskö Tyynen kanssa kokeilla siirtyä yksiin päikkäreihin, jos se parantais yöunia.
 
Meillä nukutaan edelleen kahdet päikyt, noin 1,5 h pätkiä. Yöunille mennään kuitenkin jo klo 19-20 aikoihin ja siitä nukutaan about 7 saakka. Vkl olis kiva joskus nukkua pidempään, mutta eipä voi valittaa. Olen saanut nukuttua pääsääntöisesti täysiä öitä siitä saakka kun tyttö täytti 6kk.
 
Meijän poitsu veti tänään kolmet!!! päikkärit :eek: Ekat kesti melkein tunnin, toiset kaks tuntii ja kolmannet nukkui autossa kun käytiin läheisessä kaupungissa ajelemassa ja ne tais kestää kans melkein tunnin :eek: En muista millon poika olis nukkunu noin monet päikyt.. ehkä joskus puolvuotiaana?
 
Nyt ollaa kahtena aamuna nukuttu melkein 8 asti, joten näinköhän on siis tasoittunut nämä herrämiset. Jätkä siis nukkuu noin 21-8 ja yksillä päikkäreillä mennää pääsääntöisesti. Ne on sitte kestoltaa 3-4h, tänää ihmeellisesti kyllä vain 2h. Ti-to päivät on haastavia kun pitää kyyditä siskoa 12.15 kerhoon ja hakea 15.30 pois. Näinä päivinä mennää sitte vähän unien ja tilanteiden mukaan joko 1 tai 2 unilla... Ei se niin justiinsa oo :)
 
Nyt on huono yö, pitkästä aikaa. Viimeks varmaan kolme kuukautta sitten on ollut tällasta. Typy on herännyt jo kaks kertaa huutamaan ihan tosissaan. Huolestuttaa! Panadolia ja vettä oon antanut, epäilen että johtuu hampaista. Ellei sitten pahoista unista... Oltiin illalla miehen kanssa skypen kautta yhteydessä ja mietin, että hämmensiköhän tyttöä isin näkeminen tietokoneen ruudulla. Tyttö nimittäin oli vähän surullisen oloinen isiä katsellessaan. :sad001 Isi on ollut nyt paljon poissa...

Huh, josko se nyt ois nukahtanut! Pakko yrittää saada vähän unta tänäkin yönä....
 
Meillä kans huudettu kaks yötä. Ylhäällä ei meinaa hammas puhjeta millään ja ien on jo oikein semmonen pullee. Varmasti sattuu! :sad001 Ens yöks banadolia josko sais vähän paremmin nukuttua.
 
Mä annoin kans panadolia ennen kun meni nukkumaan, saa nähdä millaine yö edessä! Outoa, kun ei ole noista muista kulmahampaista ja poskihampaista yöunet menneet, että olisko kuitenkin ollut jotain muuta...päivällä oli ihan hyvän tuulinen tyttö. :)
No nyt saan hetken ainakin hengähtää. :-D
 
Eilen annettii Tyynen nukkua vain yhet päikkärit ja ainakaan viimeyönä ei pyörinyt niin paljoa ku aiemmin. Toivottavasti jatkossa rauhottus unet paremmin, kuha tottuu yhen päikkärin rytmiin. Pari kertaa piti vaan tuttia ja peittoa laittaa.
 
Meillä on tyttö ollut ajoittain vähän kärttyinen ja sormet menneet suuhun, eikä ruokakaan ole aina maistunut. Nyt syykin selvisi, tytölle on puhjennut iso takahammas ja toinen ihan pian puhkeamassa, vähän valkoista näkyy jo :) Meillä ei onneksi ainakaan toistaiseksi ole hampaiden tulo vaikuttanut yöuniin. Kop, kop.....
 
Viime yönä Tyyne heräili joskus ennen puoltayötä, hirvee kitinä ja kiukku. Ite olin niin väsyny et meinasin nukahtaa pystyyn. Annoin särkylääkettä ja hieroin vatsaa. Olis tehny miel ottaa vieree nukkumaan, mut Tyyne on niin kova pyörimää, etten olis ite saanu nukuttua ku ois saanu vahtia ettei sängystä tipu.

Yks yö ollaa nyt saatu menee niin et Tyyne nukku koko yön inahtamattakaan :) Harmi vaa et ite piti sit heräillä neljält ja kuudelt tavan vuoks.
 
Meidän mimmi on nyt kahtena viime yönä herännyt ja hirvee vipellys sitten ollut eikä uni ole meinannut tulla silmään, paitsi äidillä :schocked028 Tyttö nousee nyt paljon pystyyn seisomaan ilman tukea, joten voi olla että uusien taitojen myötä tytöllä on öisinkin menohaluja. Toivottavasti ei tule tavaksi!

Miten Bettie siellä jaksellaan?
 
Meillä on kans yhtäkkiä alkanut olla vähän levottomia öitä. Joskus herää puolenyön aikaan huutamaan tai sitten haluis nousta ylös aamulla klo 5. :/ Pari aamua ollaan nyt vaan laitettu tyttö uudestaan nukkumaan, eikä olla otettu meidän väliin, niin sepä onkin nukkunut vielä 1,5-2 tuntia lisää! Täytyy varmaan vaan pysyä lujana ja jatkaa samalla tavalla, jospa ne hulinayöt olis kohta taas historiaa... :)

Tsemppiä kaikille yökukkujien äiteille ja isille!
 
meillä heräillään yöllä..en tiiä näkeekö tyttö yöllä sit unia päivän tapahtumista..nopeesti rauhottuu kun käy sängyn vierellä...muutamat yöt menee ilman että heräis kerran ja joskus vasta viiden puol kuuden kieppeil mut onneks olen saanu vielä nukahtamaan uudelleen.Nyt muutamina aamuina oon ottanu viekkuun vähäks aikaa vielä nukkumaan kun isäntä on lähteny aikaseen töihin..on sit peräti nukuttu seiskaan asti likan kans :). pe-la yö oli tosin ihan ihmeellinen kun tuntui(ainaski äipästä) et heräili puolen tunnin välein..rauhottui kun meni sängyn viereen ja sit nukahti..mut annas ku ite kömmin peiton alle kerkesin hetken olla ni heti älähti...tiiä mikä lähheissyyven tarve sit likal oli...:)
 
Orvokki81 tässähän tää, elämä pikkuhiljaa alkaa voittaa ja se keskenmeno on alkanu tuntuu vaan pahalta unelta. Vuotokii on loppunu onneks, mut nyt sit ihmetellääki et koskas niitten menkkojen pitäs alkaa. Varmaa menee viel pari viikkoa. Flunssaki onneks alkaa helpottaa :) Vauvakuume sen ku kovenee ja kova hinku olis jo uutta yrittämään.
 
Meillä huudetaan varmaan hammasta, joka ei millään meinaa puhjeta tai sitten pahoja unia. Ainut vaan, että mä en herää siihen yöllä, jos oon tosi syvässä unessa. Mies sitten kipuaa sängystä ylös välillä parikin kertaa yössä ja lähtee töihin ihan silmät ummessa viideltä. Hups. :oops:
 
Takaisin
Top